Cuvântul Libertății, februarie 2002 (Anul 14, nr. 3732-3755)

2002-02-01 / nr. 3732

i fr m ii, nr. cioc vineri, iit-urudinie cvocicidului huuuiei MA, ședința de bilanț la Parchetul General de fielungi Curtea de Apel Craiova . Analiza activității profesionale desfășurate, în cursul anului trecut, de parchetele locale și județene din raza de competență a Parchetului General de pe lângă Curtea de Apel Craiova are loc astăzi, în prezența primului adjunct al Procurorului General al României, Alexandru Țuculeanu. Considerat, în general, un eveniment de rutină, bilanțul ce va fi expus de prim-procurorul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova se distinge printr-o notă aparte: din vara anului trecut, Parchetul Curții de Apel Craiova are o nouă echipă de conducere, formată din magistrații Victor Nicolicescu și Mariana Ghiță, care vor comensura plusul de celeritate și competență profesională imprimat întregii activități a subordonaților, în perspectiva armonizării instituției la legislația Uniunii Europene. LUMINIȚA RISTER ! Spitalele riscă să rămână ln întuneric dacă nu-și putesc debitele Prefectul de Dolj, Cornel Manoea, le-a atras atenția reprezentanților Direcției de Sănătate Publică să achite facturilor restante către SC Electrica SA> Sucursala de Distribuție Craiova. Cel mai mare debitor dintre unitățile sanitare doljene rămâne Spitalul Clinic Județean nr. 1, care nu și-a mai plătit datoria din octombrie anul trecut, aceasta însumând deja peste 3 miliarde de lei. Aici, deja conducerea societății furnizoare a luat măsura limitării serviciilor și, dacă situația nu va fi reglementată în cel mai scurt timp, riscă să fie debranșată de la rețea. LUMINIȚA TUDOR Inni noul școli din Dolj - finanțați do Banca Mondiali Nouă școli generale din județul Dolj vor intra în renovare, prin programul de reabilitare și consolidare, inițiat de Ministerul Educației și Cercetării și finanțat de Banca Mondială, școlile cu clasele I-IV din Ungureni, Buzduc, Leamna de Sus, Bechet, Pisculeț, Gaia și Maglavit, cu clasele I-VIII din Palilula, precum și Școala nr. 5 "Aviator Petre Ivanovici”, din municipiul Băilești. Potrivit informațiilor furnizate de Aristidie Gheorghiu, director tehnico-administrativ al Inspectoratului Școlar Județean Dolj, directorii celor nouă unități școlare menționate mai sus și primarii localităților unde se află acestea vor lua parte, în cursul zilei de azi, la avizarea documentației tehnice prevăzute de Programul de Reabilitare a Școlilor, întâlnirea se desfășoară la sediul ISJ Dolj din strada Brestei, camera 6. ANITA CIOCOȘ e echipe specializate realizează controale pentru a-i depista pe cei care furi energie electrică Conducerea SC Electrica SA Sucursala de Distribuție Craiova va organiza, în această lună, o serie de acțiuni în scopul depistării persoanelor care prejudiciază în mod conștient societatea. Vasile Toacsen, managerul general de la Electrica, ne-a declarat că, la nivelul județului nostru, vor fi constituite șapte echipe specializate care vor merge zilnic în teritoriu: „Numai anul trecut, am recuperat de la clienții noștri casnici care furau peste 7 milioane de KWh”. Pierderile anuale pe care le înregistrează societățile naționale care dețin monopolul pe piață este extrem de semnificativ. Spre exemplu, pentru perioada anotimpului rece, conform informațiilor furnizate de conducerea regională a Electrica, pierderile comerciale ajung la 70 de miliarde de lei. • în 2001, prin acest gen de controale, au fost depistate aproximativ 3.000 de cazuri de furt, recuperându-se, ca urmare a celor 95.000 de controale specifice, suma de 8 miliarde de lei. LUMINIȚA TUDOR j Furtună în cazul sporului de mediu rural încasat ilegal Sindicatele din învățământ amenință cu greva Ampla anchetă demarată pe plan național de Ministerul de Interne, în vederea depistării și pedepsirii cadrelor didactice ce își desfășoară activitatea în mediul rural, dar care au ridicat, în mod ilegal, un spor trezește și nemulțumirea sindicaliștilor doljeni din învățământ. Președintele FSIÎ, Dumitru Chilam, nu a ezitat, ieri, să-și exprime nemulțumirea față de „ancheta polițienească", în timpul unei conferințe de presă ce a avut loc la sediul SIP Dolj. De asemenea, reprezentanții SIP au trimis, ieri după-amiază, o "Scrisoare deschisă către Prefectura Județului Dolj" în care se stipulează, printre altele, „vă rugăm să temperați excesul de zel al unor polițiști ". Caiova Galați last Piatra Neamț Sto Bnik Justiția olteană la ora bilanțului y . Actuala legislație nu corespunde realității de pe teren Aceasta ar putea fi concluzia discursurilor care au urmat după prezentarea activității Curții de Apel Craiova și a instanțelor de pe raza acesteia, în ședința desfășurată, ieri, în Sala Oglinzilor de la Palatul „Jean Mihail". Spre deosebire de alte asemenea bilanțuri, în care cifrele seci au „ vorbit” despre activitatea magistraților de la instanțele din Oltenia, de această dată cei care au luat cuvântul au abordat, cu competență, problematica neconcordanțelor existente între legislația elaborată după 1990 și modul în care aceasta poate fi aplicată „pe teren", ca să nu mai vorbim de neracordarea ei deplină la legislația europeană. Poliția a descins la firmele bucureștene bănuite a avea legături „periculoase” cu Mafia italiană Pentru a beneficia de ajutorul social, " Doar 1000 de dosare ale solicitanților de ajutor social lunar au fost până acum înregistrate la Primăria Craiova, iar dintre aceștia nu se știe deocamdată câți vor și beneficia de venitul minim garantat, au arătat ieri responsabilii craioveni, în timpul ședinței ordinare a Consiliului Local Municipal. La întrunire, legislativul din Bănie a aprobat și criteriile de evaluare a venitului mediu net obținut de cetățeni din creșterea și valorificarea animalelor, păsărilor, albinelor, altor bunuri din gospodărie, din utilizarea terenurilor, clădirilor, spațiilor locative, din vânzarea acestora, din închirierea suprafețelor locative care depășesc suprafața minimală stabilită prin exigențe. Prin aceeași hotărâre, autoritatea publică locală mai pune în vedere titularilor de ajutor social lunar că declarațiile false, din timpul anchetei sociale, atrag după sine încetarea dreptului de beneficiar, tot așa cum cheltuirea acestor bani în alte scopuri (“consum de băuturi alcoolice, practicare de jocuri de noroc” - Art. 8), constatata direct de persoanele îndrituite să efectueze ancheta socială sau în baza a cel puțin două declarații ale acestora, duce la suspendarea plății, respectiv la respingerea cererilor. Consilierii municipali s-au îngrijit ieri și de soarta cerșetorilor, care, la un moment dat, s-au aflat pe punctul de a fi excluși de pe listele potențialilor beneficiari ai fondurilor de protecție socială luate în discuție. Membrii legislativului au revenit însă cu modificarea că această categorie de nevoiași trebuie să-și declare câștigurile, care vor fi luate în calcul la totalizarea veniturilor nete. MARIAN BĂDÎRCI eri au fost aprobate criteriile și condițiile anuale de care se va ține cont la acordarea venitului minim garantat solicitanților craioveni. Decizia adoptată de Consiliul Local Municipal, în ședință ordinară, cuprinde nu mai puțin de 9 articole referitoare la limita veniturilor nete realizabile din utilizarea bunurilor deținute de familiile defavorizate, creșterea animalelor ș.a., precum și scopurile în care nu poate fi cheltuit ajutorul social de către titular, pentru ca acesta să primească, în continuare, banii. fi UHilPimt Luați oarecum prin surprindere de un canal național de televiziune de la București, miercuri noaptea am dat o fugă, pe Internet, prin principalele cotidiene italiene spre a verifica veridicitatea informației privind unele legături ale Mafiei siciliene cu persoane și firme de pe plaiurile mioritice. N-a fost chiar așa de simplu, de vreme ce în principalele ziare ce apar la Milano, Torino sau la Roma, n-am identificat nici o referință. Ne-am deplasat atunci mai spre Sud și evrika, cele două mari cotidiene ale insulei cu statut de autonomie absolută, «Il giornale di Sicilia» și «La Sicilia», acordau, așa cum stă bine unei prese profesioniste, un spațiu adecvat scandalului iscat. Astfel, în urma descinderii unei echipe de investigatori la Caltanisetta, orașul de baștină al temutului boss mafiot supranumit “Piddu”, pe numele adevărat Giuseppe Madonna, s-a dispus sechestrarea imensului imperiu al acestuia, diseminat în toată Italia. El se află, de mai mulți ani, în închisoare, condamnat deja pe viață pentru diverse crime și mai ales pentru cele din 1992 cărora le-au căzut victime cunoscuți oameni ai justiției peninsulare. Averea sa se cifrează la peste 100 de miliarde de lire, constând în peste 110 apartamente și complexe industriale, câteva zeci de societăți ce operează în domeniul imobiliar, al transportului și în cel edilitar. Investigațiile s-au declanșat deja, în baza unui ordin semnat de nu mai puțin faimoasa comisie anti-mafia, ce păruse, odată cu stingerea acțiunii “Mâini curate”, a se fi scufundat în anonimat. Ele vizează orașe din Sicilia, din Italia de Nord, precum Modena, Pesaro, ca și Bucureștiul de la noi, unde, spun jurnaliștii italieni, s-au pus în mișcare cercetări cu ajutorul Interpolului, ca și cu Poliția Română. Operațiunea, numită«Property», are la origine depozițiile lui Calogero Puici, omul de maximă încredere al boss-ului, în baza cărora investigatorii italieni au reușit să reconstituie o rețea de intermediari, majoritatea figurând cu porecle, italieni dar și români, cu care Giuseppe “Piddu” își construise un imperiu economic de peste un milion și jumătate de euro. Pentru prima oară investigatorii au putut descoperi rețeaua externă a “nașului” sicilian, printre anchetații de notorietate numărându-se Bernardo Provenzano, nepoții lui Madonna, frații Lucio și Francesco Tusa, aceștia din urmă condamnați pentru asociere mafiotică (acuză deosebit de grabă în codul penal italian), cumnați, veri, în esență, principala pistă a anchetei duce la spălarea de bani murdari, adică de bani ai Mafiei, situație, dacă se va putea proba vinovăția asociaților români, ce poate arunca în aer clasa politică românească. Evident, asta numai în condițiile în care la noi o acuză, și dovedită, ar mai putea avea urmări adecvate. în ce ne privește, numele pe care îl vehicula presa siciliană era cel al lui Rocco Alabiso, întreprinzătorul ce a gestionat mai mult afaceri la București și în alte localități, unde, potrivit declarațiilor aceluiași Calogero Puici, s-ar fi reciclat bani murdari. El a declarat că Alabiso ar fi decis să diversifice reinvestițiile de capitaluri ilicite în România, printr-o rețea cuprinzând 18 societăți imobiliare, de transport și comerciale, administrate de sicilieni și de români și că, zilele acestea, poliția de la București ar investiga deja, sub sechestru, toate aceste întreprinderi. Responsabilitatea organelor românești de urmărire este imensă, adaugă ziariștii italieni. Aceasta, nu doar fiindcă România se pregătește asiduu pentru integrarea euro-atlantică, ci și fiindcă, în general clementă cu propriii mafioți, de data aceasta e obligată să colaboreze cu maximul de efort și de transparență la demascarea propriilor mafioți. Iar cum declara colonelul Domenico Bonavita, șeful CIA de la Caltanissetta, serviciul specializat antimafie al Internelor italiene, “s-a globalizat și crima” și “posibilitatea de a transfera capitaluri, patrimonii, resurse financiare, putere de la un stat la altul constituie cu siguranță motiv de alarmă socială, nu doar națională, ci și internațională”. Iată deci că, dincolo de eventuale conexiuni politice ale cazului, Guvernul de la București e și pe această cale pus în fața unui examen deloc ușor, obligat să meargă până la capăt, alături de italieni. Orice derapare de la litera legii ne-ar putea costa mai scump decât orice acțiune de retorică diplomatică. GEORGE POPESCU Cosa Nostra la București BANCA TRANSILVANIA - un partener care știe ce vreți: Operativitate, responsabilitate, profesionalism Conștientă de importanța dezvoltării și menținerii unor relații trainice de parteneriat cu clienții și colaboratorii săi, Banca Transilvania a urmărit și în 2001 oferirea unor servicii și produse la standarde calitative deosebite, dublată de operativitate și profesionalism din partea personalului. Răspunsul clienților față de această atitudine, pe care banca a păstrat-o constant de-a lungul celor aproape opt ani de activitate, nu a întârziat să apară și în anul 2001. Astfel, numărul de operațiuni derulate anul trecut prin sucursalele Băncii Transilvania a crescut cu 77,8% față de numărul operațiunilor înregistrate în anul 2000, în timp ce numărul de conturi administrate de bancă a crescut de 1,62 ori față de nivelul existent la 31.12.2000. Totodată, ca rezultat al atractivității paietei de servicii oferite, dar și datorită nivelurilor avantajoase de dobânzi și comisioane, numărul de clienți la 31.12.2001 era cu 45% mai mare decât la finele anului 2000, iar valoarea în sold a depozitelor la termen constituite la Banca Transilvania era la sfârșitul lunii decembrie 2001 cu 92% mai mare decât nivelul înregistrat la 31.12.2000. Dincolo de aceste cifre și de statisticile realizate în mod curent, seriozitatea funcționarilor băncii, responsabilitatea fiecărei acțiuni întreprinse și, nu în ultimul rând, susținerea reală a afacerilor viabile sunt exponenți importanți ai reușitelor înregistrate de Banca Transilvania de-a lungul anilor și o rezultantă a fidelității reciproce în relațiile cu clienții. BIROUL DE PRESĂ AL BĂNCII TRANSILVANIA SC CEREALCOM SA DOLJ Vinde FĂINĂ DE PANIFICAȚIE tip 650 la prețul de 5000 lei/kg+TVA TÂRÂTE DE GRÂU la prețul de 1800 lei/kg+TVA livrarea se face din depozitele silozului Jiul, cartier Sărari, Str. împăratul Traian, nr. 299 Telefon 093/18,98.05 ----------------------------------------------------------------------------------------------------