Cuvântul Libertății, mai 2002 (Anul 14, nr. 3809-3831)

2002-05-04 / nr. 3809

www.cuvantullibertatti.go.ro Anui XIII, Nr. 3809 Sâmbătă 4, duminică 5 mai 2002 După Paște, rău-platnicii vor ramane fara apa calda Craiovenii care au datorii la întreținere sunt posibili, din nou, să rămână fără apă caldă, după sărbătorile de Paște. Regia de Termoficare Craiova a sistat, în urmă cu două săptămâni, furnizarea apei calde la peste 20 de asociații de locatari rău-platnice, însă, ținând cont de apropiatele sărbători, a revenit asupra unei astfel de decizii restrictive. Tatian Tudorache, directorul Regiei de de Termoficare Craiova, a afirmat că, dacă nu se recuperează debitul de 200 de miliarde de lei, săptămâna viitoare s-ar putea sista apa caldă la consumatorii casnici. Problemele cele mai mari în recuperarea banilor pentru serviciile furnizate sunt generate de asociațiile de locatari din cartierele: Craiovița Nouă, 1 Mai, Rovine și Valea Roșie. LUMINIȚA TUDOR Reprezentanții Fundației “Cuvântul care zidește" - înființată în urmă cu aproape un an, la inițiativa și sub înaltul patronaj al Prea Sfințitului Teofan, Arhiepiscop al Craiovei și Mitropolit al Olteniei - și al Organizației “World Vision” s-au aflat, ieri, în mijlocul deținuților de la Penitenciarul de Minori și Tineri. 200 dintre aceștia, nevizitați de familii, au primit, cu ocazia Paștelui, pachete cu dulciuri, în valoare totală de circa 10 milioane de lei. Miercuri, 8 mai, la PMT va avea loc și un spectacol dedicat sărbătorii Nașterii Domnului. MIHAELA CALCIU Pacienti tratați “regește” Pacienții Spitalului de Neuro-Psihiatrie din Craiova, singura unitate de profil din toată zona Olteniei, vor avea parte, în ziua de Paște, de o alimentație “regească”. Astfel, pe lângă hrana zilnică, una cuprinsă în normativele în vigoare, bolnavii vor beneficia de ouă roșii, friptură și cozonac, după cum a declarat dr. Luminița Slavu, directorul instituției în cauză. CRISTI PĂTRU Asigurările pentru locuințe vor fi obligatorii Guvernul a anunțat în mod oficial că în perioada următoare, există posibilitatea să se emită un act normativ care va stabili obligativitatea asigurărilor pentru locuințe. în viitor se va studia și practica internațională în materie, astfel încât incidentele de tipul celor produse la diverse blocuri, inclusiv în cartiere craiovene să nu-i mai găsească total descoperiți pe proprietari. în plus, autoritățile vor întreprinde rapid controale la toate societățile comerciale care sunt amplasate în blocuri . MARGA BULUGEAN Bonuri valorice pentru compensarea taxei de drum Producătorii agricoli vor primi bonuri valorice egale cu procentul taxei de drum, pe care le vor utiliza în momentul achiziționării cantităților de motorină de la stațiile de distribuție. Dosarele pentru obținerea acestor bonuri valorice vor fi depuse la direcțiile județene pentru agricultură care vor verifica cu exactitate datele înscrierilor și vor acorda, numai în funcție de rezultatele obținute, aprobările pentru eliberarea bonurilor valorice. MARGA BULUGEAN Câștigul salarial brut în scădere Conform datelor oferite de Direcția Generală de Statistică Regională Dolj, în luna martie a.c. câștigul salarial mediu a fost de 4.778.519 lei, mai scăzut cu 7,1 la sută față de luna precedentă. Scăderi ale câștigurilor salariale s-au înregistrat în următoarele activități: învățământ (29 la sută), asistență socială, industria minieră (3,3 la sută). Creșteri mari se regăsesc în industria tutunului (13,1 la sută), extracția petrolului și gazelor naturale (11 la sută), poștă și telecomunicații, activități financiar-bancare, comerț. ANCA POSPAI Clubul “Krypton” se redeschide astă-seară La fel de intim, dar mai interesant mobilat și structurat, cu același personal tânăr și calificat, clubul “Krypton", de pe Calea București, din vecinătatea Facultății de Mecanică din Craiova, se redeschide astă-seară, în urmă cu aproape o lună, clubul a fost incendiat, întreg mobilierul și fondul de marfă transformate în scrum, dar efortul patronilor, redimensionat, l-a readus la dispoziția tinerilor. ANCA POSPAI BANCA TRANSILVANIA Sfintele Sărbători ale Paștelui să vă aducă lumină în viată, pace în suflet și împlinirile pe care le așteptați! Cristos a înviat! 12 pagini 4000 lei „Iepurașul“ de Paști sacrificat din motive de austeritate Lumină din lumină Iisus înfrânge moartea pentru noi. Asumă suferința în numele nostru și ne mântuiește prin învierea Sa, oferindu-ne din preaplinul de lumină scânteia care, răsădită în adâncul fiecăruia, ar trebui să rodească. Depinde de noi ca minunea să se împlinească, însă măcinați de griji, roși de îndoieli, oprimați de întrebări, unele fără răspuns, căzuți sub lovituri pe care nu totdeauna le merităm, suferinzi și păcătoși, uităm, în lungul șir al zilelor anului, să ne îngrijim de suflet. Apoi, ca prin miracol, vin Paștele cele hărăzite de Domnul și ne regăsim, mai curați și mai plini de speranță, sub candela pătimirilor Lui, surprinși, ca la începutul lumii, de gestul de sacrificiu ce ne-a răscumpărat. Și alergăm înfrigurați să luăm lumină din Lumina Lui. Spre a ne purifica și înălța și pentru a putea spune în chip de adâncă mulțumire: „Hristos a înviat!“ încătușată de gratiile ferestrelor Când dragostea e mare, nici lanțul nu contează... O familie ca oricare alta, unde diferența de vârstă dintre soți părea insesizabilă. S-au iubit și s-au înțeles, măcar de ochii lumii! Și-au împărtășit necazurile și bucuriile, atât cât putea permite situația. La un moment dat, capul familiei a răbufnit și și-a “vărsat” nervii pe consoartă. A ales, ca metodă represivă, încătușarea, de ceva gratii ale ferestrelor casei comune, a soției. Este poate o poveste, dar, din păcate, este cât se poate de reală. “Scena” a fost “amplasată” în comuna Valea Stanciului... In piețele craiovene Tăcerea mieilor“ 55 Deși în Piața Mare din Craiova era, ieri, zarvă mare, nu același lucru se poate spune despre hala unde comercianții au expus pentru vânzare carnea de miel. “E lumea săracă, dom'le, îmi spune un vânzător. Vine și se uită, după aceea pleacă. Dacă nu sunt bani, ce să-i faci? Craiovenii cu bani au plecat pe la munte săptămâna asta, că s-au prins mai multe zile libere". întrebat cum a fost anul trecut față de acum, omul răspunde: “ Ehei, anul ăsta dacă am vândut la 25 la sută față de ce a fost anul trecut!". Lămuriți, dăm o fugă până în Craiovița Nouă. Dincolo de un țarc a cărui intrare a fost păzită de gardieni publici, mieii răstigniți și plini de sânge erau din plin prelucrați de măcelari, în majoritate tineri, în jurul țarcului, o îmbulzeală de nedescris, dar nu de cumpărători, ci de obișnuitele minorități ale meleagurilor mioritice’. Tot în apropiere, autoturisme și camioane venite cam de prin tfițată zona Olteniei. Până și mieii parcă behăie o plictiseală. “Cum merge treaba?" - mă adresez unui tânăr plin de unsoare. “Slab de tot. După ce că oamenii nu prea mai cumpără, mai sunt și unii care înșeală la cântar. Și uite așa nimeni nu se mai alege cu nimic!” - zice tânărul, cu destulă amărăciune în glas. Și mai adaugă: "Abia dacă ne scoatem cheltuielile cu drumul, cu oamenii, cu piața. Ca să nu mai vorbim de minca de acasă”... în Piața Veche, doar o mare liniște, într-un colț două mașini stil papuc pline cu miei. Dar nici un posibil cumpărător. p\ VIOREL DOGARU Contor * fNFt ’tfrrfcr • f* jmr SS 8h» 8rJ| ICS luB *... tkmme fiecare picătura cmlimtui urează tuturor clienților și colaboratorilor un PAȘTE FERICIT! Hristos a înviat ! Ieri, la Segarcea s-a consumat un nou episod din “Scandalul Cervina” Pe ultima sută de metri Disputa dintre Asociația Agricolă “ALFA PIBLEȘTI” și SC “AGROPOWER” SRL Țuglui, având ca obiect pachetul majoritar de acțiuni al SC “CERVINA” Segarcea SA, este arhicunoscută cititorilor, deci nu vom mai insista asupra acestui aspect. Ne vom mărgini doar a reaminti că reprezentanții legali ai asociației agricole au contestat modul în care a fost adjudecată licitația, prin care MAAP a înstrăinat acțiunile societății din Segarcea, de către investitorii din Țuglui. Din câte se pare, războiul celor două “roze” pare a fi intrat pe ultima turnantă. tr.it Credeți că a fost, este și va fi posibil cândva un asemenea ordin, fie și șoptit? Țara promisă, pierdută și regăsită mereu de Paște, când omul se înomenește mai mult ca niciodată, poate fi ea recucerită de compatrioții noștri ca unul? în fond, aceasta este dilema care frământă mințile oricărui creștin autentic în zilele Răstignirii și învierii Mântuitorului, credem sau nu că a pătimit pentru noi? în funcție de răspunsul pe care-l dăm ne situăm de partea luminii sau a întunericului. Trebuie să recunoaștem că la anul de grație 2002 este mult întuneric în România și că lumina sfântă a credinței este mai necesară ca oricând. Chiar plăpânda lumină a lumânării luată de la Sf. Aer, așa cum credeau și mai cred bătrânii noștri, poate aduce lumina neapropiată în sufletele și mințile noastre. Poate că românul este prea preocupat în aceste zile sfinte să deretice prin cămările unde locuiește și uită să șteargă de praf interiorul propriului trup. Poate că este silit într-o societate hrăpăreață să fie lup pentru semenul său, rob pieței de gross care domină lumea contemporană decăzută în materialism grosier și vulgar. Poate că trebuie să intervină un Guvern întreg pentru ca omul de rând să poată cumpăra oul de Paști la 2000 de lei, dar cine ar putea interveni ca Puterea - actuală sau viitoare - să nu mai primească arginții trădării celui pe care se crede că-l păstorește? Amețit de atâta impostură, creștinul român se vede silit să-și ducă traiul aspru în religia minciunii devenită politică de stat și să crediteze liberi cugetători care-i definesc democrația după chipul și asemănarea lor: hâdă. Bunul simț comun a fost înlocuit de pamflet și simțul autocritic de encomionul comandat prin sondaje de piață. Zarafii nu erau iubiți de Cristos. Cine l-ar recunoaște astăzi dacă El ar intra în templu și ar răsturna Bursa oploșită acolo? Falsa noastră credință ne îndeamnă să persistăm în eroare: nu doar acum învie Domnul pentru noi, nu doar acum trebuie să fim credincioși și respectuoși unul cu celălalt. Nu din joi în Paște, cum cabotin a spus-o chiar românul care bifează statistic sărbătorile creștine pe răbojul zilelor sale. Regula creștinească - dar cine a spus că e regulă? - spune că dăruind vom dobândi, îi vezi pe câte unii în ajun dând pachete cu mâncare săracilor și chemând televiziunile să dea bine. Nimeni nu are curajul lui Hristos de a face binele necunoscut, în taină. Toți vor să predice o religie a burții îndestulate. Orice român autentic, și când spun român autentic spun român creștin, știe că noi nu trăim doar cu pâine. Mila care este în solda scorului electoral sau a publicității cu orice preț e astfel anulată. Cei mai buni creștini fac neștiuți binele și nu cer răsplată. Cunosc asemenea oameni și sunt bucuros să le recunosc forța și superioritatea, deși nu eu trebuie să le recunosc. De învierea Domnului să fim mai umili și mai puținotărâți unul împotriva celuilalt. Să ne smerim și să facem apel la rezerva noastră de bunătate și de demnitate. Să înviem cu toții dincolo de ordinul sau somația vreunei instanțe năzuind la legea bunului plac. Când spunem Hristos a înviat trebuie să conștientizăm că suntem în moartea și în învierea Lui implicați. Cu trup și suflet, NICOLAE BOANGIU Români, vă ordon: înviați! 7 jI