Cuvântul Libertății, septembrie 2002 (Anul 14, nr. 3911-3935)

2002-09-02 / nr. 3911

■' prin campionatul! Craiova deține, după trei etape, maximum de puncte și ■ la lidera clasamentului. Legi îmbătrânite ale fotbalului au fost sfidate de această talentată și determinată echipă, pregătită de Emil Săndoi care, paradoxal, ne aduce aminte de reprezentativa Danemarcei la Euro ’92, adunată în pripă din vacanță, pentru a câștiga titlul continental. Ieri a fost ziua tânărului Verdeș, marcator a două goluri fabuloase, dar a fost și ziua lui Jean Vlădoiu, adoptat de publicul Craiovei, încă de la debutul său sub culorile clubului. Pavel Badea, Ovidiu Stângă, Ionel Luțu, Cornel Papură, Bobi Verdeș, Marius Sava, Jean Vlădoiu, o, ce bandă frumoasă! " S ym, C ,f? If £ P Jm 31," A 5?Alt pag. 12 Consiliul Local Municipal în dilemă Universitatea din Craiova, dar și RAT Craiova solicită, fiecare, atribuirea spre administrare a Sălii Polivalente din Valea Vlăicii Primarul Craiovei. Vasile Bulucea are motive îndreptățite să-și dea, singur, mâna dreaptă peste mâna stângă, sala Polivalentă din Valea Vlăicii, recent dată în folosință, pentru care Primăria a cheltuit aproximativ un milion de dolari, este solicitată Consiliului Local Municipal spre administrare atât de Universitatea din Craiova, cât și de RAT Craiova. pag. 3 In Craiova este posibil: Pe strada Tismana locuiesc cei de pe strada Constanța Cu o excepție, pe strada Constanța nu locuiește nimeni. Restul vecinilor domiciliază pe strada Tismana. Dar strada Constanța deține deja o plăcuță nou-nouță, bătută în cuie lângă plăcuța la fel de “nouță” a străzii Tismana. Oamenii se întreabă, pe drept cuvânt, pe ce stradă locuiesc de fapt... pag. 3 Primarul din Filiași a început să asfalteze asfaltul Săptămâna care tocmai s-a încheiat a oferit oamenilor din satul Fratoștița o adevărată surpriză. Dacă timp de peste doi ani, primarul orașului Filiași nu a mișcat un deget pentru comunitate, în urma vizitei prefectului Cornel Manoea la fața locului, lucrurile s-au schimbat cât de cât. Adică pe tot drumul care leagă drumul județean, care duce spre Melinești, și până în centrul satului sau deșertat câteva remorci de piatră și s-au mai acoperit unele gropi, în astfel de condiții circulația fiind într-o oarecare măsură radical îmbunătățită. Dar, pentru că la români întotdeauna chefului îi trebuie neapărat și tichie de mărgăritar, iar administrațiile locale când fac o treabă dacă nu dau și cu nuca în perete nu se simt bine, și frateștițenilor numai stratul de protecție le lipsea. Adică, de-a lungul satului se întinde un fel de potecă de vreo opt kilometri (drum ar fi cam impropriu spus). Undeva pe la mijloc, pe o porțiune de 3-400 de metri s-a asfaltat înainte a fi ales primar profesorul Antonie Ciocioc. Peticul respectiv a dus-o bine atâta amar de vreme, până săptămâna trecută, când primarul s-a gândit să mai pună încă un strat de protecție. Și, uite-așa, a mai asfaltat încă o dată ...asfaltul, în timp ce kilometrii ceilalți aau văzut picătură de bitum de pe vremea lui Burebista. Revenind la subiectul unui articol anterior, sătenii se întreabă dacă nu cumva „fufa” a trecut și primarul Antonie Ciocioc își va mai aduce aminte de existența localității în campania electorală viitoare. Nu de altceva, dar în drum spre Bodăiești ar fi indicat să traverseze satul cu mașina personală și să vadă cum arată râpele făcute de viiturile recente spre celălalt capăt al văii, de stau vacile și se uită de-am doilea, așa neînregistrate cum sunt. Și oamenii privesc cu resemnare și se întreabă cum vor reuși să strângă ce mai este de strâns de pe câmp și să treacă cu căruțele fără să rupă picioarele animalelor. Mai ales că, la vizita prefectului, nu s-a binevoit o preumblare mai dificilă, ca nu cumva colbul stârnit să atingă condurii administrativi. Ca o completare, ar mai fi de spus că pe acolo mai trec și copii spre și de la școală. Și până nu-și rupe cineva gâtul, nimeni nu ia nici o măsură, nu-i așa?... VIOREL DOGARU Recuperatorul Băsescu și Partidul) E vremea liderilor de partid cu facies conservator și cu veleități de recuperator. După Adrian Năstase, marele Feudal al PSD, cel ce nu-și lasă la ananghie baroneții aflați în solda sa, iată că și Traian Băsescu aderă la principiul „arcanul de partid” și-i reintegrează la vârf pe marchizii democrați Berceanu, Sassu, Duvăz și Roman, pe motiv de doat des. Traian Băsescu a explicat celor prezenți decizia sa de a-i reintegra la vârf pe cei patru cavaleri apocaliptici prin aceea că partidul i-a făcut miniștri și că e rândul lor să dea înapoi ceva din ceea ce au acumulat experiență, adică. Și noi care credeam că partidul le-a dat ceva mult mai concret. Radu Vasile a fost și el cooptat, cu toate că pe el ministru l-a făcut Ion Diaconescu. „El m-a făcut, el m-a doborât”, spune cu scârbă împăciuitorul de la Cozia, care știe destul despre duplicitate pentru a fi ferit de angoase ulterioare. Fostul premier Roman a refuzat să se cocoțe la prezidiu, doar așa ca mascotă. La Convenția anuală a PD, recent desfășurată la București, Petre a fost însăși Opoziția internă a unui partid strâns unit,în jurul celui mai iubit dintre marinari! Speech-ul ținut de acesta a adus sala unde se desfășura Conferința într-un tangaj idilic. Impresia de titanic care se scufundă doar pentru a reveni mai nou, mai oțelit la suprafață a fost atinsă în momentul în care cârmaciul partidului a cerut schimbarea imaginii PD, provocată de rădăcina comună cu PSD și de percepția electoratului cum că PD ar fi Partid Duplicitar, după cum îl desemnează și inițialele. Vorbind de odgon în casa spânzuratului, Băsescu a ținut direct în fruntea lui Petre Roman, dar ca din neatenție l-a lovit sub centură: cine a făcut școala vieții în porturile lumii știe că unul e romul pe care-l bea un marinar versat și alta e băutura vărsată cu iz de rom pe care ți-o oferă direct pe piepții cămășii în timp ce se face frate de cruce cu tine. De la „Petre, tu ești cel mai bun!” s-a ajuns în timp-tangajul e de vină și duplicitatea la „Petre e de vină!”, susurut subtil în urechea colectivă a sălii pline ochi și în discursul cu fața înainte ținut de cel ce ține în spate partidul. Aproape toți cei șase mii de partizani prezenți la Convenție au fost de acord cu linia dură trasată de Băsescu, nu se va face o alianță electorală post-alegeri nici sub spectrul întunecat a încă patru ani în Opoziție. Vorba ex-președintelui Constantinescu, reluată de Răsvan Popescu într-o viitoare care, Purtătorul de cuvânt, ce se anunță de mare interes: „Opoziția e poezie, puterea e proză”. Adânc grăit-a geologul, cel ce a scris o nuvelă micuță de care ar râde și un debutant la poșta redacției! Revenit în viața de partid după un an de tușă, timp în care a „convorbit” o carte despre culisele guvernării sale cu Andrei Pleșu, cel care înoată în Dunăre ceva mai bine decât Băsescu în Marea Neagră a respins principiul inflexibilității partidului în ceea ce privește PSD, chiar dacă a criticat gruparea condusă de Adrian Năstase în termeni foarte duri. Convenția Anuală a Partidului Democrat a consfințit linia Băsescu, în ciuda simpatiei de care s-a bucurat discursul lui Roman. Protecția socială oferită de partidul de guvernământ a fost calul de bătaie al majorității vorbitorilor care sau întrecut în a ridiculiza cornul cu lapte, dar și politicile din domeniul impozitării excesive asupra muncii și din actul justiției în România. Faptul că democrații se gândesc să ofere zece dolari fiecărui copil aflat la vârsta alocației e un progres în sine și ne aduce aminte că principalele creșteri înregistrate aici li se datorează în ultimul deceniu. Se forțează astfel mâna PSD al cărui demers în domeniu e mai prudent, ca să folosim un eufemism pentru „zgârcit”. Să nu se creadă că la Convenție au vorbit doar Băieții. Fetele au avut și ele rolul lor și șefa peste fronturi atmosferice, Ortansa Jude, a tunat și a fulgerat împotriva machiismului din societatea românească. într-un discurs feminist ținut deasupra umbrelelor bărbaților din sală ea s-a angajat să propună legi pentru susținerea egalității de șanse și i-a asigurat pe cei prezenți că va lupta pentru eradicarea violenței împotriva femeilor și copiilor. Anca Boagiu a și luptat deja. A preferat să înfieze un copil decât să se mărite cu vreun cocoș care să nu-i respecte principiile și funcția în partid. Duplicități particulare con tra unora generale... NICOLAE BOANGIU ÍÍ^CRAÍO^ La Universitatea din Craiova, Astăzi încep înscrierile pentru locurile rămase din sesiunea de vară De astăzi până pe 6 septembrie, Facultatea de Teologie, din cadrul Universității din Craiova, își deschide porțile candidaților pentru cea de-a doua sesiune de înscriere la examenul de admitere în anul I. Probele eliminatorii se vor desfășura în ziua de 7 septembrie 2002, iar cele de concurs pe 9 și 10 septembrie. Tot astăzi încep înscrierile și la facultățile de Științe Economice din Craiova și Drobeta Turnu Severin, incluzând aici și Colegiul Economic. Facultatea de Inginerie și Managementul Sistemelor Economice și Colegiul arondat din Severin își deschid tot astăzi porțile pentru viitorii candidați. Examenul scris are loc pe 7 septembrie. La Automatică, Calculatoare și Electronică, Electrotehnică și Electromecanică înscrierile au loc în perioada 9-14 septembrie, iar probele de concurs vor fi susținute de către candidați în ziua de 16 septembrie 2002. DANA DAMAN Parcările cu plată vor avea regulament de organizare și funcționare Asocierea Consiliului Local Municipal cu SC Cronos Impex SRL, aprobată prin Hotărârea nr. 140/20 decembrie 2000, a generat nu puțină bătaie de cap pentru consilierii locali. încă de anul trecut, prin Hotărârea nr. 89/29 martie, autoritatea administrativă locală a dispus constituirea unei comisii de negociere a regulamentului de organizare și funcționare a activității de parcări cu plată, ce face obiectul contractului de asociere cu SC Cronos Impex SRL. Respectivul regulament urmează a se aplica, pentru fiecare parcare în parte, numai după recepționarea de către o comisie mixtă (Primărie, CSM, asociat Mohamed Al Orfanii) a lucrărilor aferente, mai exact asfaltarea, bordurarea, semnalizarea și marcarea acestora, conform clauzelor contractuale, deocamdată nerespectate. Exceptate de la taxare vor fi autovehiculele de intervenții aflate în misiune, cele aparținând persoanelor cu handicap fizic, dar și cele cu ecusonul instituțiilor administrației centrale și locale. M. ALEXANDRU întâlniri are inspectorii de muncă, angajatori și sindicate Inspectoratul Teritorial de Muncă Dolj organizează, în acest semestru, campania de informare “Un management bun al mediului de muncă - o sănătate bună", acțiune ce face parte din programul național promovat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale. Se are în vedere îmbunătățirea colaborării între Inspecția Muncii și partenerii sociali, precum și conștientizarea angajatorului să se ocupe eficient de asigurarea condițiilor de lucru, în concordanță cu legislația în vigoare. Astfel, în zilele de 19 și 126 septembrie, respectiv 10 și 17 octombrie, ITM Dolj va desfășura întâlniri cu angajatorii și sindicatele din instituțiile și societățile economice din județ. Se vor dezbate probleme legate de strategia protecției muncii, obligațiile angajatorului, îmbolnăvirile profesionale, intoxicațiile profesionale, mediul de muncă etc. CRISTI PĂTRU 30 de școli din Dolj nu au încă directori La Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Dolj, ținut vineri, 30 august, s-au hotărât și acordat calificativele directorilor de școli din Craiova și din Dolj, în baza fișei de autoevaluare și a raportului explicativ de activitate. Totodată, au fost identificate posturile vacante de directori și de adjuncți, începând cu 1 septembrie 2002, urmând ca acestea să fie scoase la concurs și afișate în timp util, atât la sediul ISI, cât și în presa locală și centrală. Din cele aproximativ 400 de școli câte are Doljul, 30 de posturi de directori, în special de adjuncți, sunt vacante. „Noi vom proceda , în așa fel încât, la 16 septembrie, în prima zi de școală, fiecare instituție de învățământ preuniversitar din județ să aibă director, fiind numiți cu delegație până la organizarea concursului, în jurul datei de 30 septembrie. Cu certitudine, la 1 octombrie 2002, toate școlile vor avea directori", a precizat Monalisa Găleteanu, inspector școlar general adjunct la ISJ Dolj. DANA DAMAN Asociația Helios oferă alternativa la instituționalizare Recent, în Craiova, a luat ființă Asociația de îngrijiri comunitare Helios. Scopul pe care și-l propune îl constituie promovarea calității serviciilor medicale și sociale furnizate populației de toate vârstele din municipiu. Astfel, copiii, vârstnicii, persoanele cu deficiențe beneficiază de îngrijire medicală și socială atât în instituții specializate, cât și la domiciliu. Mai mult, asociația vizează o cercetare în domeniul organizării serviciilor de sănătate și al sănătății publice, făcând o analiză asupra stării de sănătate a populației și a necesităților acesteia, precum și o evaluare a gradelor de dependență a persoanelor deservite. De asemenea, asociația asigură formarea și angajarea persoanelor interesate în domeniul sănătății publice, al managementului serviciilor medicale și sociale - nursing comunitar, geriatrie, psihologie, asistență socială, îngrijire la domiciliu. Pe lângă furnizarea de îngrijiri medicale și sociale, Helios organizează cursuri, seminarii-atelier, grupe de lucru, reuniuni de consens, precum și alte acțiuni cu caracter profesionalștiințific, interne și internaționale, în vederea contactării unor asociații și fundații din țară și din străinătate al căror obiect de activitate este similar, A.I.C.Helios își propune un parteneriat de colaborare cu autoritatea locală în domeniul asistenței sociale, eventuala colaborare cu Consiliul Local vizând chiar stabilirea unui program de îngrijire comunitară. LAURA MOȚÎRLICHE Ministerul de interne a fost sesizat despre unele nereguli la Electroputere pag. 5 BANCA TRANSILVANIA Sucursala Craiova, str. Iancu Jianu nr. 1O Tel.: 051/41.97.45, 41.97.46; fax: 41.97.47 website: www.bancatransilvania.ro Credite BERD pentru IMM-uri NOI căutăm o cale de a vă spune „DA !“ Destinațiile și durata creditului ■ Echipamente, instalații, hale de producție, sediu de societate, construcții, amenajări, mijloace de transport, materie primă, stoc de marfă, capital de lucru ■ Termen maxim 3 ani, perioadă de grație de până la 6 luni Condiții pentru împrumutat ■ Maximum 100 de angajați cu carte de muncă ■ Acționari majoritari rezidenți români ■ Capital majoritar privat ■ Cifra de afaceri de maximum 40 milioane EUR sau total active bilanț de maximum 27 milioane EUR Dobânzi și comisioane avantajoase ■ Dobânda medie 8% plus comisioanele aferente. Valoarea dobânzii se calculează în funcție de rezultatele economico-financiare ale firmei. Valoarea creditului 10.000-125.000 EUR sau echivalent în USD Alte condiții ■ Contribuția asociaților de cel puțin 15% din costul proiectului ■ Garanțiile trebuie să acopere în proporție de 120% valoarea creditului și a dobânzilor aferente primelor 3 luni