Cuvântul Libertății, octombrie 2002 (Anul 14, nr. 3936-3962)

2002-10-01 / nr. 3936

în cele din urmă, marea privatizare a piețelor craiovene a fost amânată pag. 3 O treime dintre români nu au auzit de Internet I Fugărit pentru nevasta altuia seara, în satul Bîlta (orașul Filiași), un a st amenințat cu moartea de către un . Conflictul a pornit, se pare, de la o scară pe fondul unei discuții mai vechi noi, cazul fiind cercetat, în prezent, de ~ m31 pag 2 ■ izolate de lume, șase persoane - dintre care trei copii minori - trăiesc întro cămăruță din chirpici, undeva în satul Sărbătoarea, comuna Bucovăț. Pentru a ajunge în cătunul, parcă desprins din povestirile lui Robinson Crusoe, unde aceștia s-au aciuat în urmă cu un an, este nevoie să ai puterea să te detașezi de lumea civilizată în care trăiești. Aici nu poți ajunge decât pe jos, echipat cu cizme de cauciuc, pentru că drumul este inaccesibil din cauza nămoalelor care s-au format și, pe alocuri, îți ajung până la genunchi. Un copil de 12 ani a isterizat cadrele didactice din Bucovă pag. 3 Artiștii Filarmonicii “Oltenia” declanșat, aseară, grevă japoneză de deschidere a muzicale 2002- jt, aseară, de Orlonicii “Oltenia" dindusă de maestrul Andreescu, i-aublicului spectator ' ■ ■ ■ alți dintre artiștii ininstituției, cu bani braț, semn că se sponeză. Mai mult, sperea concertului, titlui Liberal Artișitiști din orchestră, Vasile Bordenciu, a motivat gestul în fața tuturor celor prezenți, precizând, totodată, că “nu este vorba despre un moft al artiștilor", ci despre o serie de nemulțumiri puse recent în discuție într-o ședință cu conducerea instituției, care s-a dovedit a fi una extrem de tensionată. Protestul înaintat de artiștii instituției, directorului general al Filarmonicii “Oltenia”, Gheorghe Fabian, la data de 19 septembrie cuprinde 4 puncte, aceștia arătându-se nemulțumiți de neacordarea, de la 1 ianuarie 2002, a sporului de stres și a bonurilor valorice; în plus, artiștii solicită reanalizarea oportunității stagiunii pentru studenți și elevi, din perspectiva numărului de concerte și a programului acestora, precum și consultarea reprezentanților legali ai compartimentului în problemele ce privesc activitatea orchestrei. MAGDA BRATU Contra Punci Nu mai încape nici o îndoială, premierul Adrian Năstase vine astăzi la Craiova, în principal pentru a participa la deschiderea anului universitar. Programul vizitei, altminteri comprimată la maximum, cuprinde și întâlniri cu studenții și membrii senatelor celor două universități de stat. Aceasta ar fi componenta deconectantă a vizitei, premierul însuși cadru universitar regăsindu-se întro postură mai mult remontantă, decât în partea a doua a programului, când urmează să se întâlne Prefecturii Doljului Executivi află la Craiova, că, în calitatea de Jar și de lider alemământ, cutii abordate și delicatele dosare ale economiei doljene. E absurd să ne facem iluzii că premierul va veni cu soluțiile tămăduitoare în buzunar, dar nu va putea amâna sine de luarea unor decizii adecvate, la nivelul Guvernului, în cazul societăților comerciale Daewoo, Electroputere, Avioane sau MAT mai ales că, din păcate, soluționarea acestor mari dosare ale economiei doljene depășește paleta de competențe a administrației locale. Apoi, atrofierea acestor centri nervoși ai economiei doljene nor însemna altceva decât cochetarea Craiovei cu o posibilă stare de colaps. Contramandată în câteva rânduri, din varii motive, vizita premierului are, fără îndoiala, și valențe insolite, deși din video-conferințele săptămânale cunoaște, de acum, fizionomiile celor care gestionează administrativ și politic județul Dolj. Un județ care a contat în scorul general al victoriei “rozaliilor” la ultimele alegeri locale și generale. Invocând sintagma “valențe insolite", ne referim la confirmarea sau infirmarea unor idiosincrazii pe care premierul Adrian Năstase le are, în calitatea de lider politic, față de organizația județeană PSD Dolj. Cu toate acestea, ar fi o ingratitudine dacă n-am recunoaște deschis că, recent, producătorii agricoli din județele Dolj și Mehedinți au beneficiat, prin Ordonanță de Urgență a Guvernului, de un ajutor cu titlu gratuit din rezerva de stat, ca urmare a fenomenelor meteorologice nefavorabile, constând în cantitatea de 8.640 tone motorină, cu afectarea corespunzătoare a stocului intangibil, necesară înființării culturilor agricole de toamnă. Este motivul pentru care n-ar fi deloc exclus ca premierul să atenționeze cu fermitate conducerea administrativă a Doljului privind realizarea integrală a programului de 172.000 ha ce urmează a fi însămânțate cu grâu și orz. Circumscriindu-se unei practici realmente benefice, de a dialoga la fața locului cu reprezentanți ai administrației locale, prezența lui Adrian Năstase la Craiova, chiar dacă a fost îndelung așteptată, năzuim, poate deveni mai mult decât o vizită, prin consecințele ei pragmatice. MIRCEA CANTĂR O vizită îndelung Masive promovări de judecători pe raza Curții de Apel Craiova "prin hotărârea Consiliului Superior. Ma«istaturii, nr.233/24 septembrie 2002, incepând cu data de 1 octombrie 2002, sa dispus promovarea în funcții de instanțele superioare, a trait de pe raza Curții de Apel Craiova. Răsturnare spectaculoasă a unui TIR lângă Piața Chiriac BANCA TRANSILVANIA S.A Sucursala Craiova, str. Iancu Jianu, nr. 16, telefon: 051/41.97.45; fax: 41.97.47. website: www.bancatransilvania.ro acordă credite BERD pentru IMM NOI căutăm o cale de a VA spune „DA“ Două persoane au scăpat cu viață ca prin minune, după ce TIR- ul în care se aflau s-a răsturnat pe strada Caracal, în apropierea Pieței Chiriac din Craiova. TIR-ul se deplasa cu viteză foarte ridicată și, la intrarea în curbă, șoferul a pierdut controlul volanului, mașina derapând și răsturnându-se, blocând circulația în zona respectivă pentru aproape o jumătate de oră. “Nu am văzut așa ceva niciodată. Ăștia chiar au avut noroc. Mergea cu viteză, că a trecut pe lângă mine și dintr-o dată l-am văzut cum se prăvălește", spune un bătrân care se afla chiar în apropiere de locul accidentului. Șoferul TIR-ului - cu numărul DJ-30-ULP - nu a fost dispus să dea nici o declarație. La fața locului au ajuns foarte repede nu mai puțin de patru ambulanțe, dar cadrele sanitare nu au găsit nici picior de rănit. LUCIAN DIN DIRICĂ pag 3 La CCI „Oltenia”. Numai 37,5 la sută din societățile comerciale doljene au primit Codul unic de înregistrare La Camera de Comerț și Industrie „Oltenia", până în prezent procentul societăților comerciale care au primit Codul unic de înregistrare este de 35,7 la sută. Conform OUG nr. 76/2001, preschimbarea certificatului de înmatriculare se face fără plată, doar eventualele modificări ale actului constitutiv ale firmei se plătesc. Societățile comerciale care până la 31 decembrie 2002 nu reușesc să se prezinte la CCI „Oltenia" și să ceară preschimbarea certificatului de înmatriculare, se dizolvă de drept la expirarea termenului, iar dizolvarea se constată de către judecătorul delegat pe lângă Registrul Comerțului. Conducerea instituției amintite invită societățile comerciale din raza județului Dolj, care nu și-au preschimbat certificatele de înmatriculare, să facă urgent demersurile necesare, evitând astfel aglomerația care se va crea în ultima parte a anului, existând riscul ca, din punct de vedere tehnic, să nu-și poată preschimba în termen documentele, cu toate consecințele prevăzute de lege. ANCA POSPAI Theodor Stolojan vine la Craiova Președintele Partidului Național Liberal, Theodor Stolojan, va sosi la Craiova, joi, 3 octombrie. Pentru prima dată în acest an, liderul liberal se va afla în județul Dolj, pentru trei zile. Theodor Stolojan dorește să ia pulsul Organizației Județene PNL, în cadrul unor întâlniri cu membrii și simpatizanții partidului din Craiova, dar și din județ. Și alte personalități ale PNL vor veni în Bănie. Deputații Mona Muscă, Eugen Nicolaescu și academicianul Constantin Bălăceanu Stolnici, președintele de onoare al partidului, și-au anunțat vizita în orașul nostru în jurul datei de 25 octombrie. DENISA POPESCU Pentru că producătorii nu se grăbesc, Doar 300 tone de motorină au ajuns, până ieri, în posesia beneficiarilor Conform prevederilor O.U.G. nr. 106/2002 privind acordarea cotei de motorină gratuită pentru lucrările agricole de înființare a culturii de grâu, se acordă 38,9 kilograme combustibil pentru un hectar (echivalentul în litri fiind de 45,2), producătorilor care fac dovada că au achiziționat deja sămânță de grâu certificată. Până ieri se distribuise prin depozitele PECO Dolj cantitatea de 300 tone motorină și s-au aprobat de către Direcția Generală pentru Agricultură și Industrie Alimentară Dolj 1200 tone. Cele 99 de localități ale județului au fost arondate la depozitele sucursalei PECO Dolj, urmând să se respecte ordinea solicitărilor venite din partea producătorilor. Față de întreaga cantitate disponibilă pentru Dolj, respectiv 6.690 tone, cele 300 tone ridicate până acum de către beneficiari reprezintă foarte puțin, mai ales având în vedere faptul că ultima zi în care se eliberează motorina este 15 octombrie. CARMEN PETREAN Ziua Mondială a Persoanelor Vârstnice 1 octombrie este celebrată, în toată lumea, ca Zi a persoanelor vârstnice. Conform datelor furnizate de Direcția de Sănătate Publică Dolj, în județul nostru trăiesc, în acest moment, peste 161.000 persoane vârstnice - 21,7 la sută din totalul populației, în România, numărul lor este de circa cinci milioane, iar la nivel mondial - 580 milioane. Dacă în multe țări ale lumii vârstnicii își continuă activitatea după pensionare și sunt angrenați în multe acțiuni comunitare, în țara noastră, din păcate, funcționează prejudecata că ei reprezintă o povară pentru familie și societate. Prin experiența lor de viață, prin cunoștințele acumulate, bătrânii constituie resurse deosebit de prețioase și trebuie să le asigurăm o viață liniștită, o îngrijire de calitate. Măcar pentru faptul că toți ajungem la vârsta lor. (/MIHAELA calciu Două avansări și o retrogradare la IPJ Dolj „Curățenia” în Poliția doljeană continuă, cu precădere în structurile din teritoriu. Din cauza unor deficiențe în exercitarea actului managerial și a implicării total necorespunzătoare în controlul și îndrumarea subordonaților, inspector principal Nicolae Delcea, șef al Biroului de Poliție Bechet, a fost eliberat din funcție, fiind transferat la Serviciul Poliției de Ordine Publică din cadrul IPJ Dolj. înlocuitorul său este subinspector Oliviu Marius Pătrușcă, fost ofițer al Compartimentului Cercetări Penale de la Poliția Băilești. Astfel, prin ordin al șefului IPJ Dolj, subcomisar Emilian Cojocaru, până în prezent ofițer la Serviciul Cercetări Penale al IPJ Dolj, a fost numit în funcția de adjunct al Secției 5 Poliție Craiova (CraiovaNouă), post rămas vacant din data 15.08.2002. CRISTI PĂȚI Pentru a beneficia de drepturi bănești, Solicitanții trebuie să aducă documentele complete la DGMSS DOLJ Beneficiarii restanțieri, din municipiul Craiova, privind alocațiile des pentru copii acordate conform Legii 61/1993, precum și alocațiile susmentare pentru familiile cu mai mulți copii conform Legii 119/1997, pein a intra în posesia drepturilor bănești,aferente lunii în curs, trebuie să adu la sediul DGMSS Dolj, adeverințele de elevi. Actele se vor depune sediul instituției din str.Unirii, nr.10, camera 14, în fiecare zi de marți și între orele 8.30—13.30. DENISA POPESC Săracii din Bucovăț preferă să moară de foame decât să muncească în comuna doljeană Bucovăț, în prezent 20 de familii beneficiază de prevederile Legii 416/2001 privind venitul minim garantat. Inițial, la intrarea în vigoare a reglementărilor acestui act normativ, numărul celor care se înscriseseră era dublu, iar suma alocată de la bugetul local se ridica la aproximativ 15 milioane de lei. “Cauzele care au dus la scăderea dosarelor sociale sunt diverse: beneficiarii și-au găsit loc de muncă, preferând să se angajeze cu ziua, decât să presteze servicii în folosul comunității; alții au spus că le este mai bine să stea acasă și să moară de foame decât să muncească cele 72 de ore pentru comunitate”, a declarat viceprimarul Vasile Constantin. ___________________________________LUMINIȚA TUDOR