Cuvântul Libertății, aprilie 2003 (Anul 15, nr. 4087-4110)

2003-04-01 / nr. 4087

“Mafia sufocă România” dar nu Senatorii și deputații s-au reunit, ieri, în ședință comună pentru a dezbate moțiunea de cenzură intitulată “Mafia sufocă România. Corupția PSD sărăcește România”. Moțiunea a fost inițiată de 173 de parlamentari PRM, PNL și PD cu ocazia asumării răspunderii Guvernului pe pachetul de legi anticorupție. Textul moțiunii a fost prezentat în ședința comună a Parlamentului de săptămâna trecută, când s-a citit integral documentul prin care reprezentanții celor trei partide cereau demisia de onoare a Cabinetului Adrian Năstase. Pentru a trece de plenul Camerelor reunite ale Parlamentului, moțiunea de cenzură trebuia să fie votată de jumătate din numărul total de parlamentari, respectiv să întrunească 243 de voturi. Rezultatele finale ale “scrutinului” de aseară al parlamentarilor privind moțiunea de cenzură nu fuseseră făcute publice la închiderea ediției, și parlamentarii Vrăjitoarele magiei albe se roagă pentru România La Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova, un loc de brățări infractorii primesc certificate de bună purtare lî^KI Disponibilizații vor primi același număr de salarii compensatorii Conducerea PSD a decis, luni, ca persoanele disponibilizate din marile întreprinderi din Brașov și Hunedoara vor primi același număr de salarii compensatorii, “indiferent de localitate, de nume sau de agresivitate”, a declarat ministrul Administrației Publice, Octav Cozmîncă. Cozmîncă a precizat că la Ministerul Muncii continuă tratativele între reprezentanții acestui minister,ai Ministerului Finanțelor, ai APAPS și reprezentanții sindicatelor din Roman, Tractorul, Rulmentul, Siderurgica, Aro Cîmpulung, Electoputere Craiova și până miercuri va fi încheiat un protocol. “Credem că sunt întrunite condițiile de a dezamorsa această criză, măsurile vor fi aceleași pentru toți disponibilizări, nu vor fi diferențieri”, a precizat Cozmîncă. El a arătat că, după ce va fi încheiat protocolul, joi și vineri va începe plata primelor două salarii compensatorii, iar, apoi, sumele vor fi plătite lunar. Săptămâna aceasta, 99 de vrăjitoare se vor reuni la București, cu un singur scop - inițierea unui ritual pentru ocrotirea României de efectele războiului din Irak, precum și pentru apărarea împotriva unor boli. O veste guvernamentală de 1 aprilie Kilowattul s-a ieftinit cu... 30 de lei Tarifele pentru energia electrică achitate de populație, prețurile de livrare a energiei pe piața reglementată, precum și cele pentru serviciile de transport și distribuție de electricitate vor scădea, de la începutul lunii aprilie, cu 1,47%, datorită evoluției cursului leu-dolar. Modificarea acestor tarife este inclusă într-o hotărâre a Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), transmisă spre publicare în Monitorul Oficial, și va intra în vigoare după cinci zile de la data apariției. Tarifele valabile în prezent au fost stabilite în luna decembrie a anului trecut, pentru a fi menținute, în dolari, la nivelul înregistrat în luna iulie. Astfel, prețul mediu la consumatorii finali a fost stabilit la un nivel de 1.713.589 lei/MWh (50,5 dolari/ MWh la un curs de 34.000 lei/dolar, luat în calcul de către ANRE la stabilirea prețului la energie), în condițiile în care cursul de schimb leu-dolar a înregistrat, în perioada decembrie 2002-martie 2003, o evoluție descendentă, ajungând de la 34.000 de lei/dolar la 33.500 lei / dolar, ANRE a hotărât ca tarifele pentru energia electrică achitate de consumatorii finali captivi (categorie în care este inclusă și populația), prețurile de livrare a energiei pe piața reglementată, precum și cele pentru serviciile de transport și distribuție de electricitate să scădă cu 1,47%. Altfel spus, consumatorul de energie electrică va plăti cu ... 30 de lei mai puțin pe un kilowatt. A renunțat la viață la doar 15 ani . La doar 15 ani, elevă în clasa a Vlll-a la Școala nr.1 din Dăbuleni, Ana-Maria Dumitrescu a fost găsită ieri dimineață spânzurată în podul casei, unde a fost găsită de mama ei în jurul orei 9. Motivele care au dus la un astfel de gest sunt ca întotdeauna discutabile, vorbindu-se mai ales de o ceartă cu părinții datorită faptului că nu s-a prezentat la o oră de meditație, pregatindu-se pentru examenul de capacitate. Deși învăța foarte bine și din declarațiile cunoscuților reiese că era o fată cuminte, iar familia are o situație materială foarte bună, totuși Ana-Maria nu a ezitat să-și pună capăt zilelor... ANCA POSPAI ^^^q Punct Cine își mai amintește astăzi în ce a constat efortul de război al SUA în Vietnam? Poate specialiștii în statistici și istoricii militari care țin să ne reamintească faptul că pe 29 martie 1973, ultimul soldat american pleca din Vietnam fără ca Administrația de la Washington să fi rezolvat criza din zonă. S- au împlinit, așadar, 20 de ani de la sfârșitul unui război nimicitor în care armata SUA a pierdut 58.000 de soldați iar vietnamezii au înregistrat milioane de victime, ca să nu mai vorbim despre distrugerile materiale imense. Americanii nu au fost primii care au plecat, cum se zice, “cu coada între picioare” din Vietnam, timp de opt ani, între 1946-1954, Franța a încercat pacificarea peninsulei Indochina. Rezultatul? Eșec răsunător. La șapte ani de la retragerea franceză, John F. Kennedy. Război, președintele carismatic al SUA, decidea că ar fi cazul să se implice în dispută, regimul Vietnamului de Sud încerca să destabilizeze Nordul comunist cu epicentrul la Hanoi. Un război de secesiune, unde SUA intervin fără să ia în calcul faptul că frontul de război este unul cu totul special iar jungla este aliatul fidel al băștinașilor. Cei care au văzut filmul “Rambo” își pot da cât de cât seama despre ce se putea petrece acolo: iadul coborâse pe pământ, cu toată opoziția de mucava a eroului interpretat de Silvester Stallone. După ce în 1961 americanii au sosit la Saigon cu o primă misiune militară, opt ani mai târziu SUA aveau pe frontul de operațiuni peste 550.000 de militari, dar presiunea opiniei publice din țară era atât de mare încât Richard Nixon s-a văzut silit să se gândească la retra secția vietnameză gere. Americanii au semnat în 1973 la Paris un acord de pace, dar Hanoiul a dus mai departe războiul și în 1975 capitala Vietnamului de Sud, Saigonul, cădea în mâinile comuniștilor conduși de Ho și Minh. Lecția vietnameză nu poate fi uitată de actualii lideri de la Washington, acum când se găsesc într-un moment delicat al războiului dus împotriva Irak-ului. Temerile unor specialiști par să se adeverească și ceea ce se dorea un război-fulger pare să devină un lung atac pozițional în care formidabila capacitate de luptă a aliaților nu-i sperie pe franctirorii de la Bagdad. Există tot mai multe dovezi că blitzkrieg-ul promis de civilul Rumsfeld se va prelungi și că noua doctrină militară a SUA va mai suferi modificări în funcție de evoluția ostilităților de nefinit fleea itwinwinm'mim ii iniiitiininii nil' HrtTiTir««nrl«rwnw»ri ce nu înțeleg este graba unor militari de carieră care ar trebui să cunoască faptul că o armată de 200.000 de soldați luptă împotriva uneia de câteva milioane, incluzând și civilii gata să se sacrifice pentru regimul Saddam. Un război al nerăbdării care s-ar putea să-i coste pe americani, prea încrezători în superioritatea lor tehnică și depinzând prea mult de “aparate”, agitați atunci când în ecuația încleștării apare factorul timp. Flegmaticii englezi au devenit deja nervoși și anunță că dacă războiul se va prelungi și ar putea chema “băieții” acasă, pub-urile cu bere ieftină și meciurile lui Manchester sunt mai interesante. Majoritatea războaielor au fost câștigate de cei care au avut răbdarea și timpul de partea lor. Să nu știe asta Tommy Franks? Regimul irakian se va prăbuși “în 15 zile” . Bilanțul victimelor din Irak . Membrii familiei lui Saddam Hussein părăsesc Irak-ul . Planul americanii de a-i convinge pe irakieni să dezerteze p a eșuat Virusul asiatic poate fi mai grav decât pare Anunțând deja disponibilizări masive, societățile doljene va traversa o “vara fierbinte” ES în perioada 3-5 aprilie, Craiova va găzdui Conferința Internațională de Etnologie și Antropologie Unul dintre cele mai importante proiecte culturale din acest an ale Centrului Creației Populare Dolj îl constituie, alături de cea dea XVII-a ediție a Festivalului „Maria Tănase”, care va avea loc în perioada 2-7 iunie. Conferința Internațională de Etnologie și Antropologie. Derulată sub genericul „ANTROPOEST - Antropologia Sud-Estului Europei între restructurarea obiectului și explozia metodologică”, manifestarea va fi organizată între 3 și 5 aprilie, în colaborare cu Facultatea de Litere a Universității din Craiova și cu Secția de Etnografie a Muzeului Olteniei, cărora li se vor alătura Prefectura și Consiliul Județean Dolj. Conferința se va derula pe patru mari secțiuni, deschiderea oficială urmând să aibă loc joi, 3 aprilie, ora 10, în Sala Albastră a Universității craiovene. La eveniment vor participa aproape 50 de specialiști atât din țară, cât și din Franța, Grecia, Finlanda, Portugalia, Macedonia, Serbia, Bulgaria etc., care își vor susține lucrările în franceză și engleză. De menționat că România nu a mai fost gazda unei reuniuni de o asemenea amploare în domeniul etnologiei și antropologiei din anul 1965, timp în care studiile în domeniu au evoluat enorm, școala românească de etnologie făcând reale eforturi de a se menține conectată la realitatea în continuă schimbare a lumii științifice internaționale. MAGDA BRATU Actorul Theodor Marinescu s-a stins din viață înainte de a urca pe scenă Duminică seara, unul dintre artiștii de prim rang ai Teatrului Național Craiova, actorul Theodor Marinescu, sa stins din viață, neașteptat și mult prea devreme, înainte de a intra pe scenă în reprezentația „Omul cu mârțoaga”. După câteva minute de la ridicarea cortinei, Theodor Marinescu a fost găsit fără suflare, de către colegi, în cabina sa. Spectacolul a fost întrerupt, câțiva medici aflați în rânsă-1 readucă la viață. Din păcate, actorul trecuse în neființă, discret, așa cum a fost și în viață După primele evaluări medicale, se pare că Theodor Marinescu a suferit un infarct, cauza decesului urmând a fi stabilită cu exactitate în urma necropsiei. Dispariția îndrăgitului actor, care ar fi împlinit, pe 16 aprilie, 48 de ani, constituie o grea pierdere pentru teatrul 6] |\nRl|/»i|l vt.î. TAXĂ ZILNICĂ LA TARABELE DIN Plf Comercianții din piețele craiovene vor plăti, la alegere, tarabă zilnic. Aceștia vor putea să-și achite contravaloaremercial în fiecare dimineață printr-un contract de scurtă municipalitatea va da avizul favorabil, legalizând propriei Administrației Piețelor. Directorul Gheorghe Călinoiu și acesta, au acces pe piață și cei mai mărunți comercial permit să achite integral o taxă lunară, cu mult mai mari acumulării de venituri la buget, rămâne valabilă și modalitate cu anticipație a taxei pe o lună de zile pentru agenții , afaceri solide care dispun de bani. LAURAM( VENITURILE JUDEȚULUI, REALIZATE ÎN PROCENT DE 80 LA SUTĂ Vineri, 28 martie, a avut loc ședința Comisiei nr.1 - Buge Consiliului Județean Dolj, unde s-a analizat execuția buge trimestrului I. Din analiză s-a desprins concluzia că venitur realizate conform programului, lucru la care, dealtfel, repreziliului s-au și așteptat. Astfel, la nivelul trimestrului I, venitu ik realizat doar în procent de 80 la sută. CARMEN EUROPUBELELE CRAIOVEI VOR FI DEȘERTATE DE CONȚINUT DE DOUĂ PE ZI Municipalitatea craioveană aprofundează curățenia în pre gest suplimentar de golire rapidă a europubelelor stradale sezonul cald a scos în față problema gunoiului, autoritățile lor de cuviință să reia modalitatea din vara trecută când hârtiile menajere colectate pe stradă, la punctele fixe, erau ridicate de o zi. Viceprimarul Mihai Dragu spune că toate europubelele vor fi de conținut la primele ore ale dimineții, precum și seara angajați ai Serviciului de Salubritate care vor fi repartizați pe instruiți în acest sens. Efectul măsurii constă în faptul că ac curățenie va fi, în felul acesta, mai bine controlată. LAURA MOȚÎ REPREZENTANȚII CONSILIULUI JUDEȚOLJ APROFUNDEAZĂ LEGISLAȚIA UE Marin Diaconeasa, vicepreședinte al Consiliului Județea Dumitru Cernătescu, arhitect șef al județului, au fost prezenți pra săptămânii trecute în Austria, unde au participat la o serie , având ca temă principală integrarea în Uniunea Europeană și comunitară, însă, pe lângă utilitatea cursurilor, cei doi repreze Consiliului Județean Dolj s-au arătat extrem de impresionați de a trai din Austria și de faptul că drumurile arată atât de bine, încât și dreptul plictisitoare față de cele din România. CARMEN PETREAN COMBINATELE DE CREȘTERE A PORCILOR AU NEVOIE DISPERATĂ DE PORUMB Din cauza recoltei scăzute de anul trecut, combinatele industriale de creștere a păsărilor și porcilor au nevoie disperată de porumb, care este principala plantă furajeră. Cum pe plan intern cantitățile disponibile sunt tot mai mici, crescătorii apelează la importuri, chiar dacă sunt mai scumpe. Cu toate că există cereri enorme de porumb, crescătorii autohtoni nu pot garanta plata. Situația este cu atât mai gravă cu cât autoritățile ar putea aproba în cele din urmă anularea taxelor vamale pentru importul de porumb. Deși, astfel, prețul porumbului va scădea, crescătorii nu vor ni i+nor<*/vfîfo -4«— ------*---* AN