Cuvântul Libertății, iunie 2005 (Anul 17, nr. 4749-4774)

2005-06-11 / nr. 4758

b www.cuvantullibertatii.go.ro Dihonia din rândul liberalilor doljeni Pagina 3, Nedelescu, înlocuit de trei lideri interimari Alegerile din PRM Craiova vor fi pregătite de județ . Pagina 3 ► [UNK] Familia Regală nu a reușit să capteze interesul ambasadorilor în România “Seara Doljeană” - doar un prilej de a trece pragul Palatului Elisabeta Calculul consumului energiei electrice... pe suprafață Pagina 4 Teatrul Național din Craiova poartă numele lui Marin Sorescu Când am plecat la drum, din Craiova spre inima Capitalei, la Palatul Elisabeta (unde joi seara, în Ziua înălțării Domnului, s-a desfășurat “Seara Doljeană”), emoția unui eveniment de o asemenea anvergurăîn contextul unei vieți fără evenimente majore de protocol-era firească. Gazdele- Altețele Lor Regale, principesa Margareta și principele Radu-mi-au risipit-o datorită prieteniei afișate natural. Chiar dacă manifestarea a fost un eșec din perspectiva interesului autorităților și al mediului de afaceri doljean, nu putem trece peste această experiență ca peste una oarecare. Delegația de la Dolj - dincolo de neplăcerile cauzate de drumul extrem de obositor și, mai ales, de lipsa de solicitudine a reprezentanților ambasadelor din țara noastră - rămâne să se bucure de ineditul situației, din care fiecare a avut de tras măcar câteva învățăminte. Guvernul a hotărât, recent, ca Teatrul Național din Craiova să își schimbe denumirea în Teatrul Național „Marin Sorescu”. Ideea ca instituția să poarte numele scriitorului din Bulzești era mai veche, fiind readusă în prim-plan cu ocazia celei de-a V-a ediții a Zilelor „Marin Sorescu”, desfășurată la Craiova în perioada 25-27 februarie a.c.«Mă simt dator să vă amintesc tuturor că Teatrul Național din Craiova a fost cu adevărat casa lui Marin Sorescu. Mai mult decât oricare alt teatru al țării și al lumii, TNC l-a jucat pe Mărin Sorescu. Șase piese ale sale au fost puse în scenă. Cinci au văzut lumina rampei, iar una a fost interzisă odată cu mizeria care i sa făcut, legată de „Meditația transcedentală”. Având în vedere că TNC e singurul din România care nu are asociat numele unei personalități, în calitatea pe care o am voi face toate demersurile necesare la Ministerul Culturii pentru ca TNC să aibă deacum înainte alături numele lui Marin Sorescu», menționa la vremea respectivă Mircea Cornișteanu, directorul instituției. Demersurile au fost făcute, iar ideea concretizată, craiovenii putându-se mândri deacum că în orașul lor ființează o instituție care poartă numele celui care a fost scriitor de talie internațională, redactor-șef al revistei „Ramuri” și director al Editurii „Scrisul Românesc” din Craiova, precum și ministru al Culturii. Cu propunerea ca la Craiova să ființeze o librărie a Editurii Academiei Române, care să se numească, de asemenea, „Marin Sorescu”, a venit, în februarie, scriitorul Dumitru Radu Popescu, director general al respectivei edituri. Poate că și această idee va prinde curând contur. MAGDA BRATA La Școala Specială “Sfântul Vasile” s-a inventat Bani buni pentru imaginea Primăriei Oficialii își spală fata.în English Park ’ ■ Autoritatea locală investește bani frumoși în English Park, intenționând să-l transforme în bijuteria de sub ferestrele Primăriei. ■ Peste 100 milioane de lei sunt scoase de la buget pentru opererațiuni de cosmetizare. ■ Din deplasările externe, oficialii au implementat inclusiv moda accesoriilor, aducând un sistem de udare automat ■ Pentru că este foarte scump, viceprimarul Gheorghe Nedelescu garantează pentru buna funcționare după o testare de o lună în grădina din preajma blocului. ContraPunct Neamț sărac, român bogat E sâmbătă, ploaia a stat (sau nu?) și prin iarba crescută cât umbra coasei la amiază românul trage nădejdi de mai bine: oile au ce paște, brânza se va ieftini, cu roșiile e mai greu, fiindcă nu se coc, iar cele crescute în seră sunt suspect de frumoase ca să fie și adevărate. Unde mai pui că un kil costă un euro... Parlamentarii noștri visează la cozonaci mari cât Casa Poporului și se înfioară la gândul că din 2009 vor putea primi eurosalarii care să le burdușească portofelul și să le rupă buzunarul de la turul pantalonilor de dimie. 7.000 de euroi nu sunt de colo, chiar dacă la ora actuală europarlamentarii italieni câștigă 11.000 de euro, iar cei maghiari cu puțin sub o mie. Năvala politicianului român pentru ocuparea unui loc de europarlamentar va fi la fel de spectaculoasă ca asaltul tinerelor americance la magazinele Macy’s pentru a pune mâna pe cât mai multe rochii de mireasă, deși au de gând să se mărite doar o dată în viață. Insă de când cu relativismul ăsta la modă nu se știe, e bine să ai câteva de rezervă... Pentru cei care vor să dezlege rebusuri apolitice în week-end și să se consoleze cu salariul minim pe economie în România, vestea că Gerhard Schroeder câștigă „doar" 23.000 de euro pe lună (272.000 de euro anual, fără sporuri) ar trebui să-i mai liniștească: eadevărat că neamțul nu muncește decât pe bani, însă cei care se așteaptă ca banii să curgă din cer în Germania se înșeală. Bine, comparând cu salariul mediu pe economie în Germania (cam 2.500 de euro), cancelarul trăiește pe picior mare, însă este un domn oarecare în raport cu ceea ce câștigă un patron mic din Westfalia, nu credeți? Pe locul doi în acest clasament sui-generis al șefilor de guvern din bătrâna și înstărita Europă se situează locatarul de la Downing Street 10, charismaticul Tony Blair, cu vreo 261.000 de euro anual, în timp ce Dominique de Villepin, cel care închide podiumul, are vreo 240.000 de euro/an. Sub 200.000, însă foarte aproape de această cotă selectă, se situează, în ordine descrescătoare, premierii belgian și olandez, pentru ca plutonul să fie încheiat de codașul Marek Belka, premierul polonez, cu vreo 80.000 de euro pe lună. V-ați dat seama, desigur, că specialiștii care au prezentat acest top se referă doar la țările aflate în UE, România nefiind inclusă aici, însă noi știm că bieții noștri politicieni câștigă niște salarii din care ar putea muri de foame, dacă n-ar mai pica ceva pe deasupra, așa că descurcăreala este și pentru aleșii noștri se mot d'ordre. Chiar nu mai știu cât câștigă premierul nostru (am auzit că vreo 1.400 de euro, dar el trăiește foarte bine din afacerile personale), însă am aflat recent și cel mai mare mister de după Revoluția din 1989: salariul lui Mugur Isărescu, bancherul nostru național. Deși cineva spunea încă de acum câțiva ani că a obținut prin „mijloace specifice” această informație de interes public (B.N.R. nu voia să facă publică suma), acum avem certitudinea. Mugur are 6.200 de euro lunar, nicidecum 10.000 cât se insinua, domnule... Pe lei românești, dl. Isărescu ar avea 223 de milioane de lei pe lună, ceea ce este jalnic pentru un om care învârte toată masa monetară a României pe degete și știe cel mai bine cine sunt cei care au dat marile tunuri la „Bancorex” și alte bănci devenite stafii peste noapte, însă dacă ne raportăm la ceea ce câștigă un român modest, onest, cu gânduri de a emigra în Australia, trebuie să recunoaștem că dl. Isărescu este un european la vârf în comparație cu amărăștenii care trebuie să mai taie și patru zerouri din coada jigăritului leu. Dacă este adevărat că în 2005 salariul mediu obținut de un truditor român va fi de 240 de euro, și așa raportul Isărescu-român de bază este năucitor. Abia acum vedem noi cam care este diferența dintre un neamț de rang înalt și unul obișnuit și care dintre un român imperial și unul republican: în timp ce Schroeder este de zece ori mai tare decât oarecarele Hans, dl. Isărescu îl strivește pe nea Ion cu 26 la 1, ceea ce-l face pe ultimul să vorbească nemțește prin casă și asta fără să dea cu bidineaua pe pereți. Suntem și aici mai tari, mai iuți și mai eficace decât nemții și numai din resentiment nu ne vor ei în UE, să fie clar... NICOLAE BOANGIU întreprinderea de Sere ISALNITA se angajează muncitoare legumicole cu contract de muncă, salariu avantajos, transport gratuit. Relații la: telefon 0251/306051, La fax 0251/306052. S.C. CUVÂNTUL LIBERTĂȚII S.A. angajează tehnoredactor. Relații la telefon 0251.41.24.57 sau la sediul redacției, strada AL Cuza nr. 1. RĂZVAN THEODORESCU, CERCETAT PENAL Fostul ministru al Culturii și Cultelor, Răzvan Theodorescu, va fi cercetat penal pentru abuz în serviciu în dosarul privind modul în care au fost executate lucrările de amenajare a celor două parcuri din Târgu-Jiu, unde sunt expuse operele lui Constantin Brâncuși. Prim-procurorul Parchetului Tribunalului Gorj, Emil Moța, a declarat, ieri, că urmează ca Parchetul să își decline competența în acest dosar, ancheta urmând să fie preluată de Parchetul înaltei Curți de Casație și Justiție. în urmă cu o lună, Parchetul Gorj a deschis o anchetă pentru a afla cine se face responsabil pentru folosirea „stabilizorului” la pavarea aleilor din cele două parcuri, material care se transformă în noroi la fiecare ploaie sau ninsoare. Proiectul de amenajare a operelor și parcurilor brâncușiene a început în 1996, fiind finanțat de Banca Mondială cu suma de cinci milioane de dolari, printr-un împrumut acordat statului român. Lucrările de amenajare peisagistică a celor două parcuri din Târgu-Jiu au costat circa două milioane de dolari și au fost executate de firmele „ConsMm” SRL Petroșani și „Rovincom” Târgu-Jiu. GRATUITELE ȘI COMPENSATELE. ÎN CĂDERE LIBERĂ în Dolj, doar 28 de farmacii mai eliberează rețete gratuite și compensate. Spre deosebire de Craiova unde pacienții își pot procura medicamentele de la 23 unități farmaceutice, situația este critică în restul județului. Localitățile Teasc, Filiași, Segarcea și Băilești sunt singurele unde se acordă medicamente gratuit sau compensat. VALENTIN CEAUȘESCU SOLOMON ARUNCĂ ZARUL CU PENSIONARII După nunta de aur, primarul Antonie Solomon plănuiește să joace o partidă de table cu pensionarii. Și nu în parc sau în vreo sală de protocol, ci într-un club al pensionarilor. „Mi-au rămas două sedii libere și vreau să le predau cu titlu gratuit pensionarilor. Nu au avut niciodată o locație unde să se întâlnească să joace un șah sau o partidă de table și vreau să le ofer această șansă”, a declarat primarul Craiovei. Este vorba despre fostul sediu al Primăriei din cartierul Craiovița Nouă și cel al Serviciului de Taxe și Impozite, cele două mutându-se în fostul Hotel „Palace” de pe strada Al.I. Cuza. Pensionarii se vor muta de îndată ce consilierii municipali vor vota dreptul de folosință a celor două imobile. LAURA MOTÎRLICHE Un gest pentru o viață Micuța CONSUELA-ELENA RADU, în vârstă de opt luni, din Craiova, suferă de o malformație congenitală numită “Pentalogie Fallet”. Viața ei depinde de o intervenție chirurgicală care poate fi realizată întro clinică din Franța și al cărei cost se ridică la 20.000 de euro. Familia își reînnoiește apelul către persoanele fizice și juridice care o pot sprijini financiar pe fetiță pentru a-și recăpăta sănătatea și mulțumește celor care au făcut deja acest gest: S.C. Pan Group Craiova, Gheorghe Ciovică, Doru Arabu, Constantin Răducănoiu, Ilie Piorescu, S.C Sitco Service S.R.L., Asociația “Vasiliada”. Reamintim contul umanitar: Banca Românească S.A. - Sucursala Craiova; Titular- Radu C. Elena-Consuela; EURO- RO17BRMA 0 170017479895400; LEI - RO79BRMA 0 170017479800000; USD - RO29BRMA 0 170017479830000. S.C. CEREALCOM DOLJ S.A. ANGAJEAZA: Operatori siloz (cod COR 413.103) Tehnicieni laboranți analize (316.204) CURRICULUM VITAE se depune la sediul societății situat în str. Bibescu nr. 3, etaj I, camera 5. Relații suplimentare la telefon 0251/417366, 0251/417415 interior 18. *