Cuvântul Libertății, august 2005 (Anul 17, nr. 4801-4827)

2005-08-01 / nr. 4801

I [UNK] www.cuvantullibertatii.go.ro 0 ierarhizare a problemelor Primăriei Craiova, în viziunea cetățenilor 1. Asfaltarea străzilor; 2. îmbunătățirea rețelei de canalizare; 3. Curățenia; 4. Locuințe sociale Din când în când e bine de știut, când e vorba de Primăria Municipiului Craiova, ce cred cetățenii. Care sunt doleanțele lor imperativei de moment, dar mai ales cum este evaluată solicitudinea „aparatului” administrației publice locale. Aceste repere rămân la îndemână, atât prin dialogul nemijlocit al reprezentanților Primăriei Craiova (primar, viceprimar, consilieri locali) cu cetățenii, cât și prin anumite sondaje de opinie, cu presupusul lor grad de eroare, fiindcă oricum fronturi de activitate intensă sunt destule. Cert este că Primăria Municipiului Craiova, prin actuala structură a executivului, rezultată din alegerile locale de anul trecut, chiar lasă impresia că își dorește o imagine îmbunătățită de credibilitate, prin ceea ce se face și nu prin ceea ce ar dori să înfăptuiască. O utopie de democrație Pagina 5. Primarul Băileștiului și-a făcut nunta pe Lacul Balasan Pagina 4. La puțin peste un an de la câștigarea alegerilor locale în Băilești, Ioan Negreț, primarul PNL- ist, s-a decis să-și pună și pirostriile. ContraPunct Protagoniști pe scena politică După o jumătate de an de la preluarea puterii, era așteptat un bilanț al activității Cabinetului Tăriceanu și o dezbatere publică pe această temă, însă discuțiile despre calitatea actului guvernării au rămas în stadiul de exercițiu jurnalistic. Țara a fost lovită de ape, iar acum ne-a topit canicula, astfel încât rezultatele Guvernului condus de Călin Popescu Tăriceanu până la această oră au constituit un subiect strict legat de o anumită conjunctură. Mai mult decât atât, anunțându-și irevocabil demisia, premierul a impus alte priorități atât scena politică, cât și în planul dezbaterilor în mass-media. Oricum, performanța actualului Executiv constă în faptul că se mai află la putere, în pofida faptului că seamănă cu un biciclist care, indiferent în ce direcție o ia, va fi la deal și împotriva vântului. Capacitatea de a menține funcțională o coaliție bazată pe o majoritate fragilă merită subliniază, însă piruetele premierului și problemele legate de comunicare au relevat un guvern lipsit de vlagă, a cărui imagine în ochii cetățeanului este cel puțin în ceață. Un prim-ministru stilat, om de Capitală și familie bună, dar ezitant și inconsecvent, care nu știe să poarte un dialog cu oamenii simpli și pare picat din Lună când se plimbă prin noroaiele patriei cu cămașa scoasă din pantaloni, este total neconvingâtor și, uneori, neinspirat. Dar să ne oprim puțin la vicepremieri. Există și așa ceva. Chiar mai mulți, dintre care amintim doi. Despre George Copos au auzit, desigur, toți microbiștii. Gheorghe Seculici este, și el, vicepremier. Dar nimeni nu poate spune cu ce se ocupă înalții demnitari, ce idei, ce inițiative au, cu excepția unei legi promovate în Parlamentue dl Copos, este vorba despre o reglementare legată de cluburile de fotbal, ceva cu drepturile de transmisie a meciurilor, despre care a aflat poporul când a apărut pe micul ecran Mitică Dragomir strigând ca din gură de șarpe că i-a furat Copos legea, că a schimbat-o în interesul propriu, că îi arde de afaceri când țara geme și oamenii mor luați de viitură. Printre miniștrii intens mediatizați se află reprezentantele sexului frumos: Mona Muscă, politicianul cu principii și viziuni, care și-a dat demisia în locul lui Tăriceanu, Sulfina Barbu care a fost prinsă total nepregătită la inundațiile din această vară și a făcut multe declarații aiuritoare, Monica Macovei, luptătoarea pentru reformă în justiție, pe care nu o întreabă nimeni în ce condiții a plecat din Ministerul Public, lăsând în urmă un dulap de dosare puse la naftalină. Un membru cunoscut al actualului Cabinet este Mircea Cinteză - al 14-lea ministru al Sănătății din ultimii 15 ani, care este protagonist în serialul „Medicamente compensate", rolul secundar fiind jucat de simplul cetățean aflat la coadă la farmacie și intrat, la intervale neregulate, în greva foamei. în ultima vreme, date fiind condițiile meteo nefavorabile, au apărut mai rar în emisiunile televizate reprezentanții „aripii tinere” a Cabinetului Tăriceanu, precum Ionuț Popescu, un ministru celebru pentru că a aplicat reforma fiscală, o harababură cunoscută sub numele de „cota unică", dar care s-a dovedit a fi depășit de complexitatea situației. Cu toate acestea, a avut grijă să nu-și impoziteze prea mult câștigurile de la bursă. Codruț Șereș este un alt tânăr și simpatic ministru care nu știe nici el ce face pe la Palatul Victoria. Ene Dinga e ministru la Integrare Europeană, dar nu prea are obiectul muncii și, în plus, discută prin semne cu interlocutorii din UE. Din rândul străveziu al miniștrilor care au o imagine bună (până la proba contrarie) și își cunosc atribuțiile sunt nominalizați, de cele mai multe ori, Vasile Blaga, Gheorghe Flutur și Mihai Răzvan Ungureanu. Cel puțin la prima vedere, dacă tragem linie și adunăm, după o jumătate de an de guvernare, nu rămâne mare lucru. Acordul cu FMI e periclitat, aderarea la UE - sub semnul întrebării, cresc prețurile, tarifele, taxele, invers proporțional cu speranța de viață sub sloganul „Să trăiți bine!". TARISTEA UUMINTIA Pagina 3 ► [UNK] Spitalul Județean de Urgență Craiova se sufocă Pandurii marchează la înjurături [g. 12] Bolnavii de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova nu mai știu unde să se ascundă din cauza căldurii din saloane. Ei ies pe coridor sau chiar în curte pentru că nu mai suportă temperaturile de peste 35 de grade Celsius. De dimineață și până seara, soarele incendiază saloanele. A trecut un an de când Carmen Păunescu a distrus o familie 31 iulie 2004,orele prânzului.Dispecerele de la Serviciul de Ambulanță Dolj sunt anunțate că, la intrarea în comuna Pielești, un Jeep a intrat pe blocaje în autoturism, iar alte două, din Jeep, sunt ranite ușor. HAMATIMPEX SRL produce și comercializează toate tipurile de jaluzele și tâmplărie PVC, Salamander - Germania și aluminic grecesc. Tel. 0251/510134, 0251/510200, 0351/414258, 0745/156555, sub caniculă Pagina 3 Pagina 3» xh*. i ttm Supercupa României 9 Steaua București 2 (2) Dinamo București 3 (1) Au marcat: Dică '15; Iacob '43 / Bratu '38; Bălțoi '69; Niculescu '84 CANICULA IN TOATA TARA . Vremea a fost călduroasă, sâmbătă, în majoritatea regiunilor din țară. Indicele de confort termic temperatură umezeală (ITU) a atins și depășit pragul critic de 80 de unități în Crișana, cea mai mare parte a Banatului, Olteniei, Munteniei, Dobrogei, Moldovei, Maramureșului și local în Transilvania, în județele Constanța și Vâlcea a plouat până la 29,d, respectiv 1/ l/mp. Serviciile de Ambulanță înregistrează atât de multe apeluri, încât personalul medical aproape nu mai poate face față solicitărilor. în Dolj, numărul celor care au solicitat ajutor s-a dublat din cauza caniculei, ajungând la 200 zilnic. PROCUROR ÎNECAT ÎN JIU Un procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Segarcea a mers sâmbătă după-amiaza să facă o baie în Jiu, dar s-a înecat. Cornel Costantinescu avea 30 de ani și la sfârșitul de săptămână a mers acasă, la Valea Stanciului, împreună cu familia și mai mulți prieteni. Pentru că era caniculă, Cornel s-a dus cu fratele său și niște prieteni la Jiu. După ce a intrat în apă, bărbatul a dispărut și nimeni nu l-a mai găsit. O echipă de pompieri din Bechet a fost solicitată și a mers în satul Comoșteni, comuna Gîngiova, pentru a căuta trupul bărbatului în avalul Jiului. în ajutorul pompierilor a venit și familia, dar și o parte dintre cetățeni, care caută trupul procurorului. Cornel Constantinescu era unul dintre cei trei procurori de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Segarcea. ANCA PETCU TERMENUL DE CUMPĂRARE A CALCULATOARELOR PRIN PROGRAMUL EURO200 - PRELUNGIT Elevii și studenții care beneficiază de subvenția pentru achiziționarea de calculatoare își pot cumpăra aparatele respective până la 5 septembrie 2005. Conform noilor prevederi, calculatoarele subvenționate pot fi cumpărate și în perioada august-5 septembrie 2005, și nu până cel târziu la 30 iulie 2005, cum stabilea vechiul calendar. Copiile de pe facturi vor putea fi prezentate de beneficiari până la 12 septembrie, față de termenul inițial de 5 iulie, iar sumele subvenționate vor fi decontate firmelor până la 4 octombrie, față de vechiul termen de 27 iulie. Beneficiarii se pot prezenta la orice firmă care comercializează calculatoare în cadrul acestui program și pot cumpăra aparatele, în baza bonului valoric în original, achitând doar diferența de preț care depășește contravaloarea ajutorului financiar. în Dolj, peste 2000 de elevi și 39 de studenți se numără printre beneficiarii ajutorului de 200 de euro. RAMONA PRODEA ► Str. Dezrobirii, nr. 45 (vis-a-vis de Vinalcool). Tel. 0351405452, 0251560704, 0740022380 Mobira Prod execută în serie și la comandă mobilier pal melaminat (bucătărie, dormitor, sufragerie, etc.), canapele, colțare și fotolii, amenajări interioare și amenajări spații comerciale. Transportul și proiectarea sunt gratuite. SC CEREALCOM SA DOLJ CUMPĂRĂ ■ RĂPITĂ RECOLTA ■ORZ ’ A^Vlui ■GRÂU 2005 PLATA PE LOC Prin următoarele Silozuri și Baze: Silozul Banu Mărăcine tel. 0251/547393 Silozul Jiul Silozul Leu Silozul Segarcea Silozul Băilești Silozul Moțăței Baza Mischii Baza Bechet Baza Bistreț Baza Gângiova Baza Brabova Baza Daneți Baza Murgași Baza Pr3vedești Informații suplimentare puteți obții la tel. 0744/592196,0743/026526.0741/252054 tel. 0251/544622 tel. 0251/373607 tel. 0251/210735 tel. 0251/311038 tel. 0251/326006 tel. 0722/544239 tel. 0251/336794 tel. 0251/355088 tel. 0251/351523 tel. 0251/447305 tel. 0251/378308 tel. 0251/447562 tel. 0722/527280 ine