Cuvântul Libertății, septembrie 2006 (Anul 18, nr. 5145-5170)

2006-09-15 / nr. 5157

www.cuvantullibertatii.go.ro Anul XVII, Nr. 5157 Vineri, 15 septembrie 2006 24 pagini 0,50 lei / 5000 lei vechi y Primul cotidian al Olteniei Vicepreședintele Băncii Centrale ruse, asasinat Externe / pag. 15 Pentru înființarea culturilor de toamnă, S-a aprobat sprijinul de 1.500.000 lei vechi la hectar Dezvoltare rurală / pag. 8 VREM FOTBAL, UN CIRC! Sport / pag. 24 Un nou început tulbure de an școlar, sub semnul protestelor, nemulțumirilor și neîmplinirilor. Emoția primei zile de școală, mai cu seamă pentru „boboci”, este estompată de tensiunea acumulată în rândul dascălilor. Profesorii amenință din nou cu greva. Și au dreptate, pentru că Guvernul nu și-a respectat angajamentele. La 28 noiembrie anul trecut, după mai mult de o lună de proteste ale cadrelor didactice și în urma numeroaselor runde de negociere, a fost semnat un acord între reprezentanții federațiilor sindicale din învățământul preuniversitar și universitar și cei ai Executivului, președintele Traian Băsescu implicându-se în medierea conflictului, încălcarea acordului a fost de mai multe ori reclamată de cadrele didactice. Dar, de fiecare dată, profesorii au fost ignorați. Aproximativ 115.000 de elevi au încheiat vacanța și vor păși pe porțile unităților de învățământ pentru un nou an școlar. Dintre ei, câteva mii fac trecerea de la grădiniță la clasa I și au așteptat cu nerăbdare să îmbrace uniforma și să-și ia ghiozdanele în spate. Dacă pentru cei din orașe prima zi s-ar putea să vină cu câteva modernizări, în mediul rural cei mai mulți elevi vor fi primiți în aceleași clase vechi, puțin văruite, aceleași bănci în care au învățat și părinții lor și vor fi nevoiți să aducă și anul acesta sticluța cu apă potabilă de acasă. Peste jumătate dintre unitățile de învățământ (143 din cele 241 de instituții cu personalitate juridică) intră în noul an școlar fără autorizații sanitare și fără prea multe șanse de a le obține. Copiii doljeni vor învăța în clădiri insalubre, în bănci vechi de câteva decenii și de pe manuale jumulite Peste jumătate din școli se deschid fără autorizații sanitare Avioane Craiova, scoasă la privatizare pentru a doua oară Economie / pag. 7 Târgurile de animale rămân închise Eveniment / pag. 4 Vremea în Oltenia, pentru următoarele 24 de ore. • Astăzi: Maximum 26 ° C. Nori risipiți • La noapte: Minimum 12 ° C. Cer parțial noros 100 de ani de la înființarea Loteriei de Stat din România Actualitate / pag. 5 Consilierii cu dublă apartenență de la Teslui Rămași în funcție, cu voia primarului PSD_________pontică / pag. t Subprefectul de Dolj, Ionel Ciobotea, eliberat din funcție Subprefecții județelor Dolj și Ialomița, Ionel Ciobotea și Silviu Marin, au fost eliberați din funcție, decizia fiind luată la propunerea ministrului Administrației și Internelor, în baza unui raport al Comisiei de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale înalților funcționari publici. Potrivit documentului, activitatea profesională a celor doi pe perioada 1 decembrie 2004 -1 decembrie 2005 a fost apreciată cu calificativul „nesatisfăcător” de prefecți. Eveniment / pag. 4 Legământ electoral la conducerea Primăriei Craiova Nedelescu l-a liniștit pe Solomon, nu-i va fi contracandidat! Viceprimarul Gheorghe Nedelescu a promis apăsat că nu va fi candidatul care-i va sufla in ceafă actualului primar Antonie Solomon la viitoarele alegeri. Actualitate pag. 3 Focuri de armă în cartierul Rovine Eveniment / pag. 410 zile până la Sommet-ul Francofoniei „Franța, prietena României dintotdeauna” (I) în numele a peste 150 de ani de relații privilegiate cu Franța. România va găzdui, in perioada 25-29 septembrie, la București, cea mai importantă întâlnire la nivel finait a francofoniei. Cultură / pag. 10 Pachet de cursuri inutile pentru studenți Actualitate pag. 5 DEPOZITUL 1000 TotVerfertMlQtq www.brd.ro Acum ai la dispoziție un depozit in lei cu dobândă fixă și extrem de performantă, pe an, la termen de 6 luni. Odată ce ai constituit depozitul știi exact cât ai de câștigat fiindcă nu ești afectat de fluctuațiile dobânzii pe piață. în plus, până la 30 septembrie 2006, Depozitul ÎOOO iți oferă și opțiunea de a economisi pe termen de 2 luni, cu o dobândă de pe an.Tot fixă! BRD GROUPE SOCIETE GENERALE Tot mai simplu