Cuvântul Libertății, august 2008 (Anul 20, nr. 5718-5740)

2008-08-01 / nr. 5718

WWW.CUVANTULCO.NR Marile ambiții ale Chinei! La Beijing încep, peste câteva zile, Jocurile Olimpice de vară. Shangai-ul se pregătește deja pentru Expoziția Universală, din 2010. China își folosește propriul “soft power” în întreaga Asie ca să seducă, apreciază Stephane Marchand, director general adjunct al cunoscutei publicații franceze “Le Figaro”, în cartea sa “Când China va învinge” (2008). A luat hotărârea să ofere lumii chipul zâmbitor al unui gigant blajin și pașnic. Cei care vizitează China aplaudă magnetizați, fascinați. Economia chineză incită prin ritmurile sale de creștere anuală (10%) și prea puțini mai realizează că monopolul politic al Partidului Comunist a fost grefat pe economia liberă de piață, cu rezultate spectaculoase. China are, firește, multe probleme, corect identificate și cu bun-simț descrise de analistul Emil Hurezeanu, la puține zile după cutremurul din 12 mai a.c., situația din Tibet, clivajul dintre economia liberă și sistemul politic închis, dintre orașele intergalactice și satele feudale, dintre noile aspirații ale chinezilor și resursele existente, dintre statutul geopolitic atribuit și ambițiile mai vechi. China care vrea să seducă este aceeași Chină care își dorește să învingă. Special 6 și 7 - A început luna august, Popescule, Gustar, cum i se spune în popor. ■ Cine știe câte scumpiri o să “gustăm” 608 unități școlare nu au autorizație igienico-sanitară Primarii, împinși de la spate să se ocupe de pregătirea pentru noul an școlar __________________Educație I__________________ Nea Nicu ecologistul, premiantul campaniei electorale O regie căldură, pentru o mie de voturi Pentru că s-au înmulțit, democratliberalii au început sa se certe pe ciolan Administrație locală 3 și luna asta. Numerele de telefonie fixă {8 vor funcționa numai cu frmr A Ucisă cu sânge rece de fostul concubin O femeie din comuna Moțăței a fost omorâtă cu sânge rece, miercuri seara, de fostul concubin, în plină stradă, în fața unui magazin din localitate. Sătulă de certuri și bătăi, femeia îl părăsise, însă acesta nu s-a resemnat. în seara respectivă se pare că a urmărit-o și a atacat-o la ieșirea din magazin, lovind-o cu cuțitul de mai multe ori.