Cuvântul Libertății, februarie 2009 (Anul 21, nr. 5863-5886)

2009-02-02 / nr. 5863

www.cvlpress.ro Anul XX, Nr. 5863 • luni, 2 februarie 2009 • 20 pagini • 0,60 lei actualitate / pag. 9 Incendiu de proporții în Târgul din Romanești eveniment / pag. 4 Munca în folosul cetățeanului - criteriul de schimbat directori propus de PD-L politică / pag. 11 Fondul cinegetic al Doljului, bine reprezentat de ciori și șacali Principalul suspect în cazul dublului asasinat care a avut loc joi seara, la o casă de schimb valutar din Brașov - Serghei Gorbunov (29 de ani), născut în localitatea Vadul lui Vodă din Republica Moldova - a fost prins sâmbătă dimineața. Este vorba de un infractor “cu greutate”, care fusese condamnat la 15 ani de închisoare pentru fapte asemănătoare. El beneficia de o întrerupere a executării pedepsei pe motive medicale și părăsise Penitenciarul de Maximă Siguranță din Craiova în luna mai a anului trecut. Faptul că un individ extrem de periculos a---------------------------------------------reușit să părăsească penitenciarul foarte ușor, fiind “uitat” în libertate, scoate la iveală slăbiciunile unui sistem în care ar trebui să primeze siguranța cetățeanului. Ori, lipsa de interes, superficialitatea unor oameni plătiți din buzunarele noastre și deficiențele de comunicare între instituții ar trebui puse acum pe banca acuzaților, alături de cel pe care l-au scăpat din mână și de care și-au amintit după ce a omorât doi oameni. Din păcate, pentru că sunt implicate parchete și instanțe craiovene, trebuie să recunoaștem că situația nu este singulară, de multe ori indivizi care scot arma ca să-și regleze conturile fiind eliberați pentru că nu prezintă suficient pericol. Ceea ce s-a întâmplat acum ar trebui să fie un semnal de alarmă. i9$ i "■ ■ J  Nevasta lui Popescu nu știe să facă decât “o zeamă lungă”, iar el “o face mereu lată”. Viile din Galicea Mare, “botezate” de Trifon De șase ani, cum se întoarce foaia calendarului și ne aduce în pragul lui Făurar, locuitorii din Galicea Mare au grijă să îl sărbătorească pe Sfântul Trifon, considerat de ei ocrotitor al viilor și al livezilor, un spirit care îi ajută să aibă un an bun, bogat în recolte de struguri,fructe și legume. Treziți încă de la primele ore ale dimineții, galbenii urmează un adevărat ritual, ce cuprinde trei episoade: mersul la biserică pentru sfințirea semințelor care urmează a fi semănate, „botezul” viilor și o masă îmbelșugată la care participă doar bărbații. Dată fiind tradiția viticolă, Sfântul Trifon a fost sărbătorit, ieri, și la Segarcea. e porta] / 3 — i La Comisia Județeană de aplicare ________a Legii 247/2005, Ca la “Alimentara", pe vremuri: “clienții onorabili” - serviți cu respect și zâmbet pe buze Pe picior de plecare, Silviu Dumitru, fost prefect de Dolj și președinte al Comisiei de aplicare a Legii 247/2005, ne-a dovedit un altruism convingător, de care nu putea fi bănuit. Cine i-a solicitat teren agricol, indiferent de localitate, și a avut “trecere” la Eugen Marinescu, directorul Direcției de Verificare a Actelor din Prefectură, botezat “cotă procentuală”, a primit binecuvântarea sa și complicitatea primarilor din Ghercești și Șimnicu de Sus, care și-au exprimat disponibilitatea deplină la soluționarea solicitărilor. In numărul de astăzi al cotidianului nostru nu mai facem comentarii pe marginea brigandajului orchestrat asupra SCDA Șimnic. N-are sens. Oferim mostre din activitatea laborioasă a Comisiei Județene de aplicare a Legii 247/2005, cu complicitățile de rigoare, mai ales parteneriatul lucrativ cu primarii comunelor Ghercești și Șimnicu de Sus, după principiul “dă-mi ca să-ți dau”. I ——— ——...— Anchetă / 6 și 7 I