Cuvântul Libertății, septembrie 2009 (Anul 21, nr. 6038-6063)

2009-09-15 / nr. 6050

marți, 15 septembrie 2009 • 16 pagini • 0,60 ief Criză doar pentru unii Salariile directorilor de regii rămân intacte eveniment / dqg. 8 administrație / pag. 3 Tamponare la “Rotonda” HAICONSM 2001 Peste o sută de specialiști în restaurarea și conservarea patrimoniului cultural vin la MATCOM Craiova 2009 cultură / pag. 9 Noul an școlar a debutat, ieri, sub semnul tristeții Antonie Solomon, primarul municipiului Craiova: “Am fost invitat la câteva școli, dar nu am putut să ajung nici măcar la Colegiul “Carol”, acolo unde am terminat eu, pentru că a trebuit să fiu pe șantierul din Lunca Jiului, unde se lucrează de zor. Dar, dacă aș fi ajuns, le-aș fi spus domnilor profesori să o lase mai moale cu discuțiile și să-și amintească de rolul pe care îl au: să instruiască mai bine, să-și facă datoria. Să le spună copiilor că, în dreapta, au drepturi, iar în stânga au și obligații, și să-i determine să învețe conștient. Iar noi, cei de la Primăria Craiova, o să le asigurăm toate condițiile ca să poată face un învățământ preuniversitar performant. Până acum am cheltuit sute de miliarde și ne mândrim cu câteva sute de olimpici, dar tragedia este că sunt încă alte mii de copii care nu știu să citească”. _________________________ _Singurul meu regret este legat de faptul că dintre copiii de țărani nu mai pot să ajungă la școli înalte mulți. Numai zece copii din o sută ajung la licelu și numai unul din o sută ajunge la facultate. Dorința mea este ca, dincolo de aceste investiții care s-au făcut, să crească calitatea învățământului și corpul profesoral să provină dintre fiii satului, în așa fel încât copilul să treacă cu smerenie prin fața porții profesorului și să fie un exemplu pentru ei toată viața” . ___________________________________ Ion Prioteasa, președintele Consiliului Județean Dolj: Florin Stancu, prefectul județului Dolj: „Le dorim succes la toți copiii. Să fie un an bun pentru ei, fără evenimente neplăcute. Cadrele didactice să se ocupe în exclusivitate de procesul de învățământ, iar preocuparea și profesionalismul lor să se evidențieze în rezultatele elevilor la olimpiade și concursuri... ” BwiLdollail. Jliuw-îi-hine începutul unui nou an școlar, dincolo de momentul festiv și al bucuriei firești, marchează și momentul inedit, dar și inefabil, că o nouă generație de școlari trece pentru prima dată pragul clasei. Pentru un moment devenim și noi nostalgici. Și filele întoarse din calendarul ajuns în luna septembrie ne fac să rememorăm primele zile de școală din viața fiecăruia dintre noi, cu emoțiile, sfiala și optimismul pe care cu toții le-am trăit, an de an, în acest anotimp. Chiar dacă perioada de formare și modelare începe în familie, de unde copiii trebuie să înțeleagă și să se obișnuiască cu dimensiunea educației, care se consolidează ulterior în mod organizat în școală și se continuă toată viața în relațiile interumane, suntem sub semnul febrilității. Anul școlar 2009 - 2010 a început sub semnul tristeții. Din varii motive, Noua Lege a Educației, pentru care Guvernul urmează să își asume răspunderea astăzi, nu e încă definitivată. Pe de altă parte, profesorii amenință cu greve dacă revendicările salariale nu le vor fi soluționate. Dincolo de aceste dispute, noul an școlar debutează și cu o “criză anunțată”, lipsa manualelor școlare, pentru că editurile nu au mai avut bani să le tipărească...