Cuvântul Libertății, iunie 2010 (Anul 22, nr. 6261-6286)

2010-06-01 / nr. 6261

HAUL marți, 1 iunie 2010 • 16 pagini • 0,60 lei Țigări de contrabandă în valoare de peste 500.000 de euro, descoperite la PTF PSD îi va solicita lui Băsescu referendum pe măsurile anticriză actualizate / pag. 2 educație / pag. 9 eveniment / pag. 8 de GABRIEL BRATU-MIR Sacrificiul de a deveni MAMA SINDICATUL SAMUI» Astăzi este 1 Iunie, Ziua Internațională a Copilului, și vrem să vorbim despre altfel de mame, poate adevăratele mame, care, pentru a-și ține în brațe copilul, a-i auzi primul țipăt, a se uita în ochii lui, a-i vedea zâmbetul, a-i simți mirosul, sunt capabile să facă orice sacrificiu. Nu le interesează cât costă medicamentele, o zi de spitalizare sau câte clinici trebuie “să bată” pentru a-și face numeroasele analize. Oricum, prețul și efortul fizic sunt răsplătite în ziua în care bebelușul vine pe lume. Spațiu de lectură și joacă, în incinta Bibliotecii Județene Mii de salariați din rândul profesorilor, ale cadrelor medicale, angajați ai sistemului penitenciarelor, funcționari din administrația doljeană, pensionari au început de astăzi greva generală pe durată nelimitată, în majoritatea școlilor și facultăților, activitatea instructiv-educativă a fost paralizată. S-a susținut, în schimb, Bacalaureatul în toate liceele din județ. Organizarea forțată a acestui examen a creat însă și tensiuni între profesori. Cadrele medicale au renunțat pentru o zi la stetoscop și au luat în brațe pancartele de protestatari. Doar o treime din personalul medical a asigurat, ieri, continuitatea activității în spitale. Au fost însă instituții în care greva doar s-a mimat. De exemplu, în Primăria Craiova, angajații nu au știut când a început și când s-a sfârșit greva, iar la Finanțe, greva a coincis, paradoxal, cu o ședință. Eveniment pag. 4 și 5 - Când m-a întrebat Popescu ce fac cu banii, s-am întrebat și eu: Care bani? 5S*sSÎ 4n. cra 2-tot/ Peste 2.000 de hectare,din câmpul nesfârșit al Dăbuleniului, sunt ocupate, momentan, de culturile de lubenițe și pepeni galbeni. Nici o altă îndeletnicire agricolă, exceptând poate legumicultura, nu concentrează atâta migală și atâtea speranțe în același timp, încât se poate vorbi, fară exagerare, de disponibilitatea la orice sacrificiu a bostănarilor. . economie . ____