Cuvântul Libertății, decembrie 2010 (Anul 22, nr. 6417-6440)

2010-12-04 / nr. 6419

2 / cuvântul libertății actualitate 1 Decembrie - zi de doliu pentru Lazlo Tokes! Starea de fapt -Vicepreședintele Parlamentului European, Lazlo Tokes, a deplâns, miercuri, la o ceremonie organizată la Hotel Kempinski din Budapesta, “tragedia maghiarilor din Transilvania”, respectiv semnarea Tratatului de Pace de la Trianon (4 iunie 1920), despre care afirmă că își face simțite, în continuare, efectele și că acestea trebuie remediate. El a mai spus că “bunăvoința necondiționată și loialitatea nu ne pot face să uităm că este o zi de doliu pentru Ungaria". Deoarece “actuala Românie a fost născută prin divizarea Ungariei, o teză iredentistă, reciclată sistematic de radicalii maghiari din Jobbik. “Această zi este una de doliu pentru noi, nu de sărbătoare (...). Noi am putea sărbători ziua asta dacă am avea ce sărbători Nu s-a onorat promisiunea de la Alba Iulia”, a mai spus, arogant, Lazlo Tőkes. Acesta nu a omis să-l ridice dur pe fostul premier ungur, Peter Medgyessy, care, cu opt ani în urmă, participase împreună cu omologul său român, Adrian Năstase, la ceremonia organizată în același hotel, înainte de toate, să remarcăm abordarea superficială a guvernului condus de Emil Boc în acest caz. Și nu putem înțelege altceva decât că Emil Boc a acceptat insulta sărbătorii naționale și, mai mult, întâmplarea discutabilă a abilitării sale, în absența din țară a șefului statului, de a trece în revistă garda de onoare. Instigarea vicepreședintelui PE, Lazlo Tokes, la revizuirea Tratatului de Pace de la Trianon cu Ungaria, nu este izolată, cât circumscrisă unui șir de gesturi belicoase și anacronice ale aceluiași personaj. Grav este faptul că în afara unor declarații vehemente ale unor politicieni români. Guvernul a dă MIRCEA CANTAR _________________ cât de teamă, firește, să nu-și irite partenerul de guvernare, UDMR, branșat la releul puterii din totdeauna. Inadmisibil și fără precedent este că un vicepreședinte al PE contestă public granițele unui stat membru al Uniunii Europene. Dacă o asemenea blasfemie este circumstanțiată de autorități, ce să mai vorbim de patriotism și alte virtuți ale neamului românesc. Zi de doliu este ziua în care PDL l-a susținut pe Lazlo Tokes să devină vicepreședinte al Parlamentului European, demnitate din care ponegrește pe români, ca să nu mai vorbim de ziua în care a fost decorat cu “Steaua României în Grad de Cavaler”. Delirul promovat ostentativ de președintele Consiliului Național al Maghiarilor din Transilvania (CNMT), vicepreședintele PE, cu “asimilarea artificială a etnicilor maghiari” și al stabilirii unui număr mare de români în orașele etnicilor maghiari, precum și a stimulentelor acordate acestora pentru a părăsi țara natală este unul revanșard, nu doar expresia unei conduite injuste. întreg demersul este menit să altereze relațiile interetnice din Transilvania și așa puse la încercare de UDMR. Când se comercializează limba, drapelul național, istoria și geografia, trecutul și viitorul, Lazlo Tokes încearcă marea cu degetul. Resuscitarea unor resentimente față de desăvârșirea unității național-statală a României este de fapt o sfidare a noii arhitecturi geo-politice a Europei, o reconsiderare a defunctelor teze ale contelui A. Appony, care nu pot crea iluzii. Ele nu schimbă adevărul istoric esențial, anume că timp de ani numeroși, toate străduințele de a năbuși vocile românilor din fostul imperiu austro-ungar au fost zadarnice. sâmbătă 4, duminică 5 decembrie 2010 Cod galben de precipitații însemnate cantativ, ninsori , viscol în 14 județe TM Administrația Națională de Meteorologie a emis, ieri, o atenționare meteo cu cod galben de precipitații însemnate cantitativ, ninsori și vis* AD col de sâm- AB bătă dupăamiază și până duminică dimineața în partea de CS GJ est a țării. De astăzi, începând cu ora 14.00 și până duminică, 5 de Decembrie, la ora 8.00 în Moldova, nordul și estul Munteniei și în partea continentală a Dobrogei, precum și în zona Carpaților Orientali vor predomina ninsorile, iar vântul se va intensifica, viscolind trecător ninsoarea, îndeosebi în centrul și sudul Moldovei și în zona montană aferentă se va depune strat de zapadă mai consistent. Județele aflate sub atenționarea meteo cu cod galben sunt: Neamț, Iași, Bacău, Vaslui, Covasna, Vrancea, Galați, Prahova, Buzău, Brăila, Tulcea, Constanța, Călărași, Ialomița. Potrivit meteorologilor, pe parcursul zilei de sâmbătă va ploua abundent în cea mai mare parte a Olteniei, în Muntenia și în sudul Moldovei, unde cantitățile de apă vor depăși local 25-30 de litri pe metru pătrat și izolat 50 de litri pe metru pătrat. EDITOR: BT Proiectul de buget pentru anul viitor va fi aprobat luni de Guvern Proiectul de buget pentru anul viitor va fi aprobat de Guvern într-o ședință programată pentru luni, urmând să fie transmis imediat Parlamentului, au declarat surse oficiale. Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean, a declarat că Guvernul va aproba săptămâna viitoare proiectul legii bugetului de stat și proiectul legii asigurărilor sociale de stat pe anul 2011 și că reuniunea Executivului va avea loc în funcție de data la care va fi programată, săptămâna viitoare, ședința Consiliului Economic și Social (CES). “Tot în ședința de săptămâna viitoare, Guvernul va lua în considerare și variantele Ministerului Muncii referitoare la modificarea legislației privind indemnizația pentru creșterea copilului. Până atunci, se vor face în continuare analize pe fiecare variantă în parte”, a adăugat oficialul guvernamental. Conform proiectului de buget, ordonatorii de credite vor primi mai puțini bani de la buget în 2011 atât față de execuția preliminară pentru acest an, cât și comparativ cu bugetul inițial pentru 2010, rectificat de două ori, cu excepția ministerelor Muncii, Agriculturii, Mediului, Finanțelor, Dezvoltării și Transporturilor. Ministrul Botiș ar trebui sa plece din funcție Purtătorul de cuvânt al PSD, deputatul Radu Moldovan, a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că ministrul Ioan Botiș ar trebui “mâine” să plece din funcție, având în vedere că deja este la concurență cu fostul ministru Mihail Șeitan pentru titlul de “cel mai prost ministru al Muncii”. “Cred că mâine ar trebui să vină acasă, la ce prostii face. Sunt curios dacă va pleca el primul sau lalomițianu, dar unul dintre ei doi pleacă primul. (...) Nu-i văd o viață lungă și va fi și în avantajul lui pentru că altfel o să intre în istorie, o să îl bată pe Șeitan, deja e la concurență mare să treacă peste cel mai prost ministru al Muncii”, a declarat deputatul bistrițean. Radu Moldovan consideră că ministrului Botiș “a început să îi placă să taie” și “s-a obișnuit foarte repede cu tăiatul la București”, aceasta fiind, în opinia sa, explicația pentru care a propus reducerea indemnizației de creștere a copilului și a concediului maternal. Purtătorul de cuvânt al PSD consideră că economia care s-ar face în urma aplicării acestor reduceri este una nesemnificativă. “îmi pare rău de domnul Botiș, dar mai mare tâmpenie n-am văzut și nu am auzit, pentru că toată economia pe care ar face- o, tăind acest an de concediu maternal, ar fi aproximativ 0,01 % din bugetul doamnei Udrea, de cumpărat voturi la PD-L. (...) Ne vom opune categoric unei astfel de măsuri și, oricând va fi momentul când PSD va reveni la guvernare, în 2011 sau 2012, vom abroga astfel de măsuri”, a mai spus Moldovan. Deputatul PSD spune că este foarte greu pentru opoziție să combată o astfel de decizie, având în vedere că ea va fi luată printr-o ordonanță de Guvern. “Va fi greu, nu avem în momentul de față majoritate să blocăm astfel de lucruri. (...) Poți depune moțiune simplă împotriva ministrului Botiș, dar cred că e prea mult pentru el. (...) Acum au o problemă în a-i convinge pe cei de la UDMR, pe o parte din ei, care și ei fac copii mici, și pe ceilalți, de la partidul Albă ca Zăpada. Mi-aș dori ca UDMR, minoritățile și ceilalți să influențeze pozitiv și să nu se ia această măsură, dar nu o vor face”, a declarat Radu Moldovan. S.C. “CUVÂNTUL LIBERTĂȚII” SA I Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/2271/1991; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2008 CERTIFICAT NR. 146/C/2009 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R2303744, P.0. BOX 245-Of. Poștal nr.1, Craiova Email: mediataxt glcrl.homerp.net Internet: www.cvlDress.ro REDACTOR-ȘEF: MIRCEA CANȚĂR Prim-redactor-șef adjunct: MAGDA BRATU • Redactor-șef adjunct: MARGA BULUGEAN Publicist-comentator: GEORGE POPESCU DEPARTAMENTE: Actualitate (412613): Laura Moțîrtiche, Radu Iliceanu, Ana-Maria Gebăilă, Alina Draghici Eveniment(412418): Carmen Zuican, Marin Turcitu Politică (412.418): Denisa Ghiță Economie(412418): Marga Bulugean invațământ(412418): Carmen Rusan Cultură (412.418): Magda Bratu Sport (412.613): Silviu Ghiță, Marius Cîrstov Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat tehnic: (412.457) Calculatoare: (412.613) Publicitate: (412.552) Cotidianul "Cuvântul Libertății" folosește informații din surse proprii, ale Agenției Mediafax și DAIS. Potrivit art 206 CP, responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenți de