Cuvântul Libertății, septembrie 2011 (Anul 23, nr. 6640-6665)

2011-09-15 / nr. 6652

OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIB - Ca să nu mai fie și la anu ’ dezastrul care a fost anul ăsta la bacalaureat, să nu ne mirăm, Popescule, dacă dl ministru Funeriu o să-l desființeze. WWW.CVLPRESS.ro / MEDIAFAX@MAIL.CVLPRESS.RO Accidentată de o locomotivă, în Gara Craiova O femeie de 76 de ani, din Craiova, a ajuns, ieri-dimineață, la Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova, după ce a fost lovită de o locomotivă, în Gara Craiova. Potrivit polițiștilor de la Biroul Județean de Poliție Transporturi Feroviare Dolj, incidentul s-a petrecut în jurul orei 9.30, întro zonă pe unde foarte multe persoane obișnuiesc să traverseze calea ferată, în ciuda faptului că este un spațiu de siguranță feroviară și ar trebui cel puțin să fie atenți la garniturile care intră sau pleacă din gară. în urma cercetărilor efectuate, oamenii legii au exclus varianta unei sinucideri, stabilind că Angelica Tămăsescu, din Craiova, nu s-a asigurat la traversarea pasajului la nivel cu calea ferată și a fost surprinsă și accidentată de o locomotivă fără garnitură, în dreptul peronului de la linia 3. Cazul Drăgancea: De ce era speriat de moarte denunțătorul de un eventual control prin teledetecție? anchetă 4-5 Noua adresă de e-mail a cotidianului nostru este mediafax@mail.cvlpress.ro COMUNICAT DE PRESĂ DREPTUL DE A AVEA O COPILĂRIE CRAIOVA, JUD. DOLJ, 14 SEPTEMBRIE 2011. Copilăria este perioada în care creștem și ne dezvoltăm prin grija și afecțiunea celor din jur, învățăm și descoperim prin joc, preluăm modele, ne hrănim curiozitatea experimentând și avem nevoie să ne simțim în siguranță, iar universul copilăriei, cu multe vise, bucurii dar și obstacole, trebuie să fie ocrotit de adulți. Sunt insă și situații în care unii copii nu se pot bucura de o copilărie fără griji. Alături de noi trăiesc copii vulnerabili, în suferință, care au nevoie de sprijin, îndrumare și ocrotire. O realitate îngrijorătoare o reprezintă creșterea de la an la an a numărului de copii abuzați și neglijați, a ratei abandonului școlar, a numărului de copii părăsiți în spitale, de copii rămași fără părinții care sunt plecați să muncească în străinătate, copii nevoiți să muncească ei înșiși, să cerșească, iar lista suferințelor și pericolelor la care sunt expuși copiii este mult mai mare. Toate acestea pun în pericol dezvoltarea lor armonioasă, accesul la educație, sănătatea, integritatea sau chiar viața lor, transformându-le copilăria într-o perioadă dificilă care își va pune amprenta asupra viitorului lor. Pentru a asigura bunăstarea și securitatea copiilor în familiile din care aceștia provin, este nevoie de o intervenție preventivă fermă a autorităților locale, ori de câte ori copiii au nevoie de sprijin pentru depășirea suferințelor, temerilor, pierderilor, sărăciei și a tuturor dificultăților cu care ei se confruntă. Cu scopul de a sprijini autoritățile locale în eforturile lor de a preveni situațiile de risc și de a proteja drepturile copilului, Fundația Terre des hommes în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Dolj au încheiat deja un protocol de colaborare cu 30 de primării din județul Dolj în vederea îmbunătățirii Sistemului de Prevenire a Situațiilor de Risc și de Protecție a Copilului de la nivel local. Primăriile care au semnat acest protocol de colaborare sunt: Afumați, Amărăștii de Jos, Amărăștii de Sus, Băilești, Barca, Bechet, Bistreț, Calafat, Calopăr, Caraula, Celaru, Cerat, Coțofenii din Față, Daneți, Dobrotești, Filiași, Gângiova, Gighera, Giurgița, Goicea, Maglavit, Malu Mare, Măceșu de Sus, Ostroveni, Podari, Radovan, Sadova, Sălcuța, Segarcea, Urzicuța. In cadrul acestui parteneriat, Fundația Terre des hommes și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Dolj au inițiat un program de formare adresat asistenților sociali / persoanelor cu atribuții de asistență socială, cadrelor didactice, reprezentanților minorităților etnice și altor membrii ai comunității locale. Prima etapă a acestui program de formare s-a derulat pe parcursul a trei zile, în perioada 5-7 septembrie 2011, sesiunea de formare având tema „Viața și copilăria prin ochii unui copil." Beneficiarii au fost 70 de actori sociali locali care au manifestat interes și deschidere, apreciind eficiența, utilitatea și adecvarea sesiunii de formare la nevoile și cerințele lor profesionale. Sesiunea de formare a reușit să ofere un echilibru între prezentări și activitățile de grup / exerciții iar principalele subiecte abordate la această primă întâlnire au inclus: noțiuni de bază referitoare la obținerea drepturilor de către fiecare copil, ce ne dorim în calitate de profesioniști pentru toți copiii din România, intervenția integrată în rețele interinstituționale specializate. De asemenea, Fundația Terre des hommes a asigurat, în luna iunie, formarea a 44 de animatori care, utilizând metodologia ,Mișcare, Joc și Sport", au organizat activități cu caracter psihosocial în timpul vacanței de vară, sub genericul „Vacanță în comunitatea mea". De acest tip de activități au beneficiat peste 900 de copii aflați în diverse situații de risc din 22 de comunități multi-etnice ale județului Dolj. In fiecare comunitate, timp de două săptămâni, copiii, îndrumați de animatori, au descoperit o lume a bucuriei în care, prin mișcare, joc și sport, au avut ocazia de a experimenta modalități mai eficiente de a învăța, de a-și cunoaște, testa și dezvolta abilitățile intelectuale, fizice, creative și sociale. Activitățile din perioada vacanței de vară au fost posibile prin implicarea tuturor partenerilor și prin sprijinul financiar primit din partea unor donatori din Elveția, a Ambasadei Franței în România și a UEFA și nu în ultimul rând al aportului de resurse umane din partea Centrului județean de Resurse și Asistență Educațională Dolj, Demersurile inițiate de Fundația Terre des hommes și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Dolj prin proiectul „Vacanță în comunitatea mea" dar și provocarea lansată actorilor sociali locali din comunitățile partenere de a privi „Viața și copilăria prin ochii unui copil" au reușit să trezească interesul factorilor decizionali și de execuție pentru a găsi noi modalități de prevenire a situațiilor de risc și de protecție a copiilor aflați intr-o situație de vulnerabilitate. IRALCA1 Franța și Rwanda întorc pagina Povestea este cunoscută. Pe 6 aprilie 1994, președintele rwandez, Juvenal Habyarimana, însoțit de președintele burundez, Ciprien Ntaryamira, se aflau întrun avion care se pregătea să aterizeze pe un aeroport din Kigali. O rachetă sol-aer a lovit avionul și nici un pasager nu a scăpat cu viață. A fost începutul unei drame ale cărei efecte încă mai sunt resimțite în Africa. Forțele armate rwandeze și milițiile alternative au comis un genocid. Populația hutu, majoritară, extermină populațiile tutsi, care fuseseră apropiate ocupanților belgieni. externe/ 11