Cuvântul Libertății, septembrie 2011 (Anul 23, nr. 6640-6665)

2011-09-19 / nr. 6655

luni, 19 septembrie 2011 nfliît apă _____________________________cuvântul libertății / _ Comitetul de Coordonare Județean Dolj al Partidului Democrat-Liberal a decis, ieri, excluderea din organizație a consilierilor județeni Dan Păloiu și Ionel Pană. Propunerea de excludere a celor doi a fost făcută săptămâna trecută, în ședința Biroului Permanent Județean, unde, cu majoritate de voturi, s-a stabilit că aceștia nu mai sunt acceptați de propriii colegi. Radu Berceanu, președintele PDL Dolj, a precizat ieri că cei doi consilieri județeni nu și-au mai făcut datoria, nici față de partid și nici față de cetățenii acestui județ. Potrivit legii, odată excluși din partid, cei doi aleși își pierd și mandatele de consilieri județeni, locurile acestora urmând să fie ocupate de Iancu Crăciunoiu și Marian Vava. Ieri, decizia BPJ a fost supusă la vot și delegaților la Comitetul de Coordonare Județean Dolj, în urma votului secret, 414 delegați au votat pentru excluderea lui Dan Păloiu, în timp ce 45 au fost împotrivă. De asemenea, în cazul lui Ionel Pană 408 delegați au confirmat decizia RPJ, în timp ce 51 s-au împotrivit acesteia. „S-a constatat că sunt doi consilieri județeni care nu prea și-au făcut datoria, ba, din contră, au creat și mari chestiune v-o supunem și dumneavoastră spre atenție și spre vot. Până la urmă trebuie să se justifice cum își desfășoară domnia sa activitatea către dumnevoastră”, a precizat senatorul Radu Berceanu, probleme. E vorba de domnul Dan Păloiu, care face parte din cei care sunt preocupați de atacarea partidului din interior. Nu se ocupă de alte lucruri, așa cum ar trebui să se ocupe, ați văzut modelul Lăzăroiu, dar cu acțiuni mult mai concrete și cu cuvinte pe care nu vreau neapărat să le reproduc. Ne-a trimis chiar și o scrisoare, semnată, datată, înregistrată la partid. Nu cred că este cazul acum să discutăm prea mult despre ea, dar sunt cazuri concrete. Dânsul a fost invitat la Biroul Permanent Județean ca să se apere, ca să se discute în prezența lui aceste chestiuni, colegii l-au întrebat, el a încercat să răspundă. A fost o dezbatere de vreo oră și mai bine, după aceea, prin vot secret, Biroul Județean a hotărât sancționarea cu excludere și această Ionel Pană nu a mai trecut prin județ... Președintele PDL Dolj a prezentat, tot ieri, activului cu partid strâns la Casa Studenților, și cum stă treaba cu cel de-al doilea consilier județeani propus excluderii din PDL. „Cel deal doilea caz este al lui Pană Ionel, dar care nu seamnă deloc cu primul caz. Domnul Pană Ionel este mutat la București, de o bună perioadă de timp, pe o poziție foarte importantă, care, practic, nu i-a mai permis să vină în județ decât foarte rar și, în acest context, Biroul Județean Permanent a decis, tot prin vot secret, excluderea. Și această propunere va trebui ca tot dumneavoastră să o analizați și să decideți prin vot. Lista noastră, propusă de partid, a fost mult mai mare, așa că vor urma alți doi consilieri, următorii pe listă (n.r.să le ia locul în Consiliul Județean aleșilor excluși)”, a mai completat liderul democrat-liberalilor doljeni. Pagină realizată de MARGA BULUGEAN Consilierii județeni Pană și Păloiu, excluși din PD-L Antonie Solomon a fost demis din funcția de președinte al PD-L Craiova Primarul Craiovei, Antonie Solomon, a fost demis, sâmbătă, din funcția de președinte al organizației municipale Craiova a PD-L. Decizia a aparținut membrilor Comitetului de Coordonare Local Craiova, iar în locul acestuia, în funcția de președinte, a fost validat Mărinică Dincă, candidatul PD-L la funcția de primar al municipiului Craiova. Hotărârea Consiliului de Coordonare Local de sâmbătă a fost validată ieri, în cadrul ședinței Consiliului de Coordonare Județean. Consiliul Local de Coordonare al PDL a votat, sâmbătă, eliberarea din funcția de președinte al PDL Craiova a lui Antonie Solomon, cu 235 de voturi din 255 de voturi valabil exprimate. Locul său a fost preluat, în cadrul aceleiași ședințe, de colegul său mai tânăr, viceprimarul Mărinică Dincă, cu 242 de voturi “pentru” și 7 “împotrivă”. Propunerea de retragere a sprijinului politic dui Antonie Solomon și demiterea acestuia din funcția de președinte al PDL Craiova a venit din partea consilierului municipal Dan Cherciu. „Nu am candidat la nici o funcție în biroul local în precedentele alegeri deoarece nu am vrut să-l am președinte pe domnul Solomon. Acum însă, considerând repetatele anunțuri publice ale domnului Solomon privind candidatura din partea unui alt partid, care constituie, în fapt, o demisie cu preaviz, faptul că, în ciuda silei care l-a cuprins față de organizația noastră, dânsul nu a luat decizia de bun simț de a-și înainta demisia, pentru că „verde înrourat” (n.r. - imnul PDL) îl poate asculta și acasă, vă propun să supunem la vot retragerea sprijinului politic și demiterea din funcția de președinte al organizației locale a domnului Antonie Solomon”, a precizat consilierul municipal Dan Cherciu. Mărinică Dincă, uns candidat și președinte de organizație Viceprimarul Dincă a fost și singurul membru PDL care și-a depus candidatura pentru funcția de primar al Craiovei și această candidatură a fost luată în discuție tot în cadrul Consiliului Local. Așadar, Mărinică Dincă a fost ales și candidat al PDL la funcția de primar al Craiovei la alegerile de anul viitor, cu 304 voturi pentru și 8 împotrivă. Președintele PDL Dolj, senatorul Radu Berceanu, l-a atacat, sâmbătă, destul de rău pe Antonie Solomon, pe care l-a acuzat de „furt intelectual”, deoarece și-a arogat toate meritele pentru accesarea fondurilor europene și pentru că nu i-a menționat și pe cei doar viceprimari,care i-au ținut locul pe perioada în care a fost arestat. „Domnul Solomon a lucrat mult la aceste contracte, timp de 6 luni cât a fost în pușcărie, atunci când nu a avut drept de semnătură, dar și atunci când a plecat în concediu. Normal, dacă avea verticalitate, putea să-i felicite și pe cei care au fost în locul lui”, a spus Radu Berceanu. Antonie Solomon, primarul municipiului Craiova: k “Am alături de mine zeci de mii de craioveni și, în acest moment, ei au rămas partidului meu. Cred în Craiova și, atâta vreme cât oamenii îmi vor acorda încrederea, nu-i voi dezamăgi cu faptele mele și, la fel ca și până acum, voi fi în fiecare zi în mijlocul lor. Este regretabil ce s-a întâmplat zilele acestea în rândurile PDL Craiova și nu voi insista pe marginea unor lucruri puse la cale de un grup care a reușit doar contraperformanțe în administrație și politică. Am adus PDL Craiova la stadiul în care are doi senatori și doi deputați în Parlament, iar în Consiliul Local am adus lângă mine 15 consilieri, cu care am făcut o majoritate confortabilă, în condițiile în 1j care aveau doar patru consilieri la venirea mea”, afirmă Solomon. Mica curățenie de toamnă din PDL Dolj, continuă... Senatorul Radu Berceanu a anunțat că dacă tot a început mica curățenie de toamnă, aceasta trebuie să și continue. După ce s-a analizat activitatea consilierilor județeni, la rând, din săptămâna aceasta directorii instituțiilor deconcentrate. Despre o parte din aceștia chiar președintele Organizației spune că nu prea au o activitate intensă în cadrul partidului și vor risca în felul acesta să-și piardă funcțiile, dar și susținerea la viitoarele alegeri. “Această mică curățenie de toamnă va continua și cu directorii de la deconcentrare. După analiza consilierilor județeni se va face o analiză și pentru activitatea directorilor. Vom vedea cum vom pune la punct o întâlnire cu membrii Biroului Permanent Județean. Sunt câțiva directori care se cred așa de deștepți, că dacă nu ar fi directori, cred că ar fi siguri academicieni. O parte din acești directori nu au mai luat legătura cu primarii deloc în acești trei ani și doar primarii i-au făcut directori. Nu vroiam să dezvălui acest lucru însă nu am vrut să îi pun într-o situație penibilă. Este foarte posibil să îi întrebăm pe unii dintre ei care este numărul de telefon al primarului de la Călărași, spre exemplu. Poate le dăm și alte extemporale. Ar putea să ne spună care sunt comunele și primarii pe la care au trecut în ultimii trei ani”, a mai declarat ieri, Radu Berceanu.