Cuvântul Libertății, mai 2012 (Anul 24, nr. 6838-6863)

2012-05-04 / nr. 6840

2 / cuvântul libertății actualitate 1 euro........................4,4078............440781 dolariuA....................3,3551......33551 vineri, 4 mai ■ max. 27 ° C ■ min. 13 ° C / ploaie Cursul pieței valutare din 4 mai 2012 anunțat de BNR , , 1 liră sterlină...............5,4303...............543031 g AUR (preț în lei).....177,3180 1773180 • • • ^ ^-V & i Toți consilierii și secretarii de stat numiți de Ungureanu vor demisiona Toți consilierii și secretarii de stat din aparatul de lucru al premierului demis, Mihai Răzvan Ungureanu, demisionează din funcție, urmând să elibereze posturile până la instalarea noului Guvern, au declarat, ieri, agenției Mediafax, surse oficiale. „S-a considerat că așa este normal, ca toți consilierii și secretarii de stat din aparatul de lucru al prim-ministrului Ungureanu să demisioneze și să elibereze posturile până la sosirea la Palatul Victoria a premierului desemnat Victor Ponta”, au arătat sursele. Andreea-Paul Vass a anunțat deja că i-a cerut, ieri, lui Ungureanu eliberarea din funcția de consilier de stat pe probleme economice. Majoritatea consilierilor și secretarilor de stat din aparatul de lucru al fostului premier lucrează în Palatul Victoria din mandatul lui Emil Boc, la care se adaugă și consilieri numiți personal de Ungureanu. Nici Băsescu nu merge la Yalta Președintele Traian Băsescu a declarat, ieri, că România se va solidariza cu poziția UE privind cazul fostului premier ucrainean, Iulia Timoșenko, și va fi reprezentată doar la nivel de ambasador la summit-ul liderilor Europei Centrale, programat in perioada II-I2 mai in stațiunea ucraineană Yalta. „(...) Nu vom da curs invitației de a participa la summitul central și sud-est european de la Yalta, din II/ 2, dar vom fi reprezentați de ambasador. Pentru noi, Ucraina este un stat important. Sigur, în același timp, nouă ne este foarte clar că nu ne putem amesteca injustiția altui stat”, a spus președintele Băsescu în interviul acordat Radio România Actualități, alături de președintele Republicii Moldova, Nicolau Timofti, aflat in vizită oficială în România. Ucraina a confirmat, lunt, că cel puțin cinci șefi de stat (Germania, Cehia, Slovenia, Austria și Italia) nu vor participa la reuniunea de la Yalta, în semn de protest față de menținerea în arest a lui Timoșenko. EDITOR: S.C. “CUVÂNTUL LIBERTĂȚII” SA I Redacta și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A, TEOFAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/2271/1991; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SREN ISO 9001:2008 CERTIFICAT NR. 146/02009 Societate cu capital integral privat: Cod fiscal: R2303744, P.O. BOX 245-01. Poștal nr.1, Craiova Email: Jrl___________ REDACTOR-ȘEF: MIRCEA CANȚĂR Prim-redactor-șef adjunct: MAGDA BRATU Redactor-șef adjunct: MARGA BULUGEAN DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moprațche, Radu Iliceanu, Ana-Maria Gebăilă, Alina Drăghici, Eveniment: Carmen Zuican . Politică: Marin Turcitu Economie: Marga Burugean învățământ: Carmen Rusan Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Stah» "Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personaltăți citate,responsabilitatea juridica le aparține^ ■ v vineri, 4 mai 2012 Ambasadorul Germaniei, MCV are avantaje și se impune să rămână Ambasadorul Germaniei la București, Andreas von Mettenheim (foto), a declarat, ieri, la conferința „Transparența și mediul de afaceri”, organizată de Camera de Comerț Româno-Germană, Ambasada Germaniei și agenția Mediafax, că se impune ca MCV să rămână în vigoare, pentru că are mai degrabă avantaje decât neajunsuri: „în ultima vreme, se solicită din ce în ce mai puternic ridicarea Mecanismului de Cooperare și Verificare (MCV). Chiar dacă simpatizezi cu argumentul României, pentru că această țară nu-și dorește să fie singura verificată de un astfel de mecanism, în condițiile în care există state în care acest mecanism ar fi un instrument și mai propice, cu toate acestea, consider că se impune ca acest mecanism să rămână în vigoare, pentru că el are mai degrabă avantaje decât neajunsuri”. Ambasadorul Germaniei a precizat că MCV este un instrument valoros pentru stabilizarea eforturilor făcute de România în direcția reformei și „în ceea ce privește combaterea corupției în România. Și dacă ne uităm o clipă în trecut, acest instrument a fost instaurat în România în 2007, cu ocazia aderării României la Uniunea Europeană, pentru că s-a bănuit că vor exista în continuare deficiențe în ceea ce privește reforma Justiției, în ceea ce privește aplicarea acquis-ului comunitar”. Potrivit ambasadorului, cea mai bună strategie de a ieși din MCV este îndeplinirea acestor ținte, dintre care trei se referă la lupta împotriva corupției în toate palierele vieții sociale și politice din România. „Prin urmare, este corect ca MCV să se îndrepte, în mod principal și prioritar, asupra problematicii licitațiilor publice. Pentru a veni în sprijinul României, Comisia a recomandat mai multă transparență în licitațiile publice. Este vorba despre prevenirea conflictelor de interese, fapt perceput în continuare ca deficitar în România, și tocmai din acest motiv Comisia susține că nu se pretează ridicarea acestui mecanism, ci, dimpotrivă, el este imperios în continuare”, a precizat von Mettenheim. Tot legat de licitații, spune acesta, se plâng și investitorii străini, care acuză lipsa de transparență. Pentru a înțelege ce trebuie făcut în lupta împotriva corupției, ambasadorul a dat exemplul țării sale și al unei puternice companii germane, care a încheiat „o înțelegere cu un Parlament cerându-și scuze că sub fosta conducere au fost mituiți politicieni și directori ai unei întreprinderi de stat pentru a obține contracte lucrative. Acest lucru s-a întâmplat cu câteva săptămâni în urmă, compania se numește Simens, iar statul este Grecia. Cazul Simens, descoperit în anul 2006, a însemnat o ruptură și a declanșat o nouă mișcare în mediul german de afaceri, în toate companiile mai mari au apărut departamente complaints, care au sarcina de a respecta legislația națională, dar și reguli interne și legislația internațională”. în urma acestui scandal, ambasadorul susține că Simens a devenit una dintre companiile germane moderne în ceea ce privește combaterea corupției. Totodată, în multe orașe din Germania au fost înființate procuraturi cu secții speciale pentru combaterea corupției. Blejnar pleacă de la ANAF, deoarece nu poate lucra cu Ponta Fostul șef al ANAF, Sorin Blejnar, a anunțat, într-o declarație pentru Mediafax, că demisionează de la conducerea departamentului de control al marilor averi, deoarece nu dorește să lucreze într-o administrație condusă de Victor Ponta, și că va activa într-o firmă privată sau se va implica în politică. „Am decis să demisionez din funcția publică de director al departamentului numit generic «Direcția de Control al Marilor Averi», din cauza faptului că sunt un om de onoare. Refuz să lucrez într-o administrație publică condusă de un premier care, în ultimii ani, a atacat și denigrat continuu activitatea ANAF și a conducerii acesteia, din considerente personale și politice. în timpul mandatului am încercat, și în bună parte am reușit, să instaurez un principiu foarte clar: «Legea fiscală trebuie respectată de toți contribuabilii». Doar așa am reușit în toți acești ultimi ani, marcați de o criză economică financiară globală profundă, să asigurăm veniturile bugetare necesare plății pensiilor, salariilor și finanțării investițiilor statului, în viitor voi activa în mediul privat, având deja câteva oferte de colaborare de la companii private, însă analizez, în perioada următoare, și varianta de a intra în politică”, a declarat fostul președinte ANAF. „Oamenii certați cu legea și care s-au ocupat de strângere de bani pentru PD-L trebuie să plece toți cât mai repede și să răspundă în fața legii. Cei care nu au prevederea de a pleca în această săptămână vor pleca marți. Cei care, public și notoriu, au strâns bani pentru pușculița PD-L, nu au de ce să stea într-un guvern care-și propune să respecte legea. Nu vor fi înlocuiți de alți strângători de biruri pentru PSD sau PNL. Cine încalcă legea, vine un moment când trebuie să dea socoteală. Sunt o serie de oameni care nu au ce căuta într-o administrație cinstită și corectă”, a venit imediat replica premierului desemnat, Victor Ponta. Alistar, retras de pe lista de miniștri Premierul desemnat, Victor Ponta, a anunțat, ieri, că, pentru a nu pune în pericol învestirea întregului său Guvern și pentru a nu crea nici un fel de animozitate, a decis ca Victor Alistar (propus ministru delegat la primul-ministru pentru strategii guvernamentale și societatea civilă) să nu facă parte dintre miniștrii pe care îi va propune Parlamentului, precizând, totodată, că nu va face o altă nominalizare. Președintele PSD a mai spus că ideea unui departament în subordinea Guvernului pentru transparență și pentru relația cu societatea civilă este bună și rămâne în vigoare. El a adăugat că așteaptă o decizie finală în legătură cu Alistar, iar apoi îl așteaptă cât de repede în echipa guvernamentală. Alistar, a explicat jot că Victor Ponta l-a scos din lista miniștrilor pentru că exista un „risc real” ca șeful statului să nu semneze decretul de învestitură al întregului Guvern din cauza sa. Reamintim că ANI a informat, miercuri, printr-un comunicat, că Victor Alistar are interdicția de a fi numit într-o funcție publică până pe 7 august 2012, deoarece, în urmă cu trei ani, a fost declarat incompatibil și nu a contestat decizia. Ponta: Nici Boc, nici Ungureanu nu au prevăzut bani pentru reîntregirea salariilor Premierul desemnat, Victor Ponta, a declarat, ieri, că a constatat acum, când ministrul nominalizat pentru portofoliul Finanțelor, Florin Georgescu, a început „să se uite prin hârtii”, că nici Guvernul Boc, nici Guvernul Ungureanu nu au prevăzut bani pentru reîntregirea salariilor, Ponta susținând că situația este „mult mai rea” decât a fost prezentată. „Boc și Ungureanu au prevăzut (n.r. - bani pentru salarii) la vorbe, niciodată la cifre. Nu există, în acest moment, în niciunu_capttol bugetarv acești bani,. Bineînțeles că trebuie găsiți, avem de unde tăia, se vor supăra niște baroni pedeliști, niște președinți de la UNPR, dar sunt locuri unde cheltuielile nu sunt necesare”, a asigurat Ponta. Pentru ca toată lumea să stea liniștită, acesta a adăugat că subiectul se negociază și cu FMI și că speră că aceste negocieri se vor încheia cu succes. Ponta a mai spus că obiectivul Guvernului și mandatul lui Florin Georgescu la negocierea cu FMI este de a avea trecută în scrisoarea de intenție restituirea banilor încasați ilegal de la pensionari, prin reținerea contribuției de 5,5% la sănătate din totalul pensiei, nu doar din ceea ce depășește pragul de 740 lei, și un calendar clar cu privire la restituirea către bugetari a ceea ce li s-a luat în 2010.