Cuvântul Libertății, septembrie 2012 (Anul 24, nr. 6941-6965)

2012-09-15 / nr. 6953

2 / cuvântul libertății ■VALUTA Cursul pieței valutare din 15 septembrie 2012 anunțat de BNR 1 EURO...........................’.4,5042.............45042 I 1 dolar SUA........................3.5049........35049 1 liră sterlină...............5,5956.................55956 1 g AUR (preț în lei).....'..196,9021 1969021 Cezar Preda îi cere Elenei Udrea să nu mai vorbească Prim-vicepreședintele PDL Cezar Preda le-a spus, joi, tinerilor democrat-liberali, reuniți la școala de vară de la Eforie Nord, că partidul va crește în sondaje dacă „ o colegă care nu a mai apărut în peisaj ” nu mai vorbește, cu referire la Elena Udrea, deși nu a pronunțat numele acesteia. „ O colegă care n-a mai apărut în peisaj în ultima vreme ne-a spus că, dacă o să avem o comunicare mai bună, o să creștem în sondaje. Eu îi spun că noi o să creștem în sondaje dacă nu mai vorbește ea! ”, a precizat Cezar Preda. „ Cine a greșit plătește, cine a greșit face un pas în spate, altfel partidul nu scoate capul”, a menționat Cezar Preda. Ulterior, acesta a precizat, pentru Mediafax, că atunci când le-a vorbit tinerilor PDL s-a referit la Elena Udrea. TVR Cultural își suspendă activitatea din această TVR Cultural își va suspenda emisia începând de astăzi, 15 septembrie, de la ora 23.59, potrivit unei decizii luate de Claudiu Săftoiu, președintele-director general al Televiziunii Române, se arată într-un comunicat remis Mediafax de televiziunea publică. Potrivit TVR, decizia face parte din procesul de implementare a Programului de redresare economică a SRTv. „ Potrivit Programului, misiunea TVR Cultural va fi preluată de viitorul canal TVR 2 Cultural, a cărui grilă va cuprinde, printre altele, publicistică culturală, documentare, spectacole de teatru, operă, concerte și producții muzicale prezentate pe genuri, filme de artă, programe educative dedicate copiilor și tinerilor, producții ale tinerilor creatori independenți, divertisment de calitate adresat tuturor categoriilor de vârstă", se mai spune în comunicatul TVR Până la „ nașterea ” TVR 2 Cultural însă, emisiunile TVR Cultural vor putea fi văzute pe TVR 2. EDITOR: S.C. CUVÂNTUL PRESS 2012 SRL Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 22A: TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1229/06.08.2012; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR.406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: RO 30516403 Email: mediafax@mail.cvtness.ro Internet www.cvlpress.ro _____ REDACTOR-ȘEF __________MIRCEA CANTĂR__________ Prim-redactor-șef adjunct; ___________MAGDA BRATA___________ Redactor-șef adjunct; _________MARGA BULUGEAN_________ DEPARTAMENTE; Actualitate: Laura Moțiriiche, Radu Iliceanu, Ana-Maria Gebăila, Alina Drăghici. Eveniment: Carmen Zuican Politică: Marin Turcitu Economie: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologii Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică ie aparține. SSthfillfaf @ METEO sâmbătă, 15 septembrie * max. 28CC ■ min: 15 ° C averse ‘V de ploaie Salariații Oltchim Râmnicu Vâlcea au suspendat protestele, la Câmpia Turzii abia încep Angajații Oltchim Râmnicu Vâlcea au suspendat protestele, ieri-dimineață, iar cei aflați în greva foamei vor renunța și ei la această formă de protest, așteptând rezultatul discuțiilor pe care o delegație a salariaților ar urma să le aibă luni cu ministrul Economiei, Daniel Chițoiu. Potrivit lui Corneliu Cernev, liderul protestatarilor, în noaptea de joi spre vineri, salariații aflați în greva foamei au fost monitorizați medical de echipajele de la dispensarul policlinicii de pe platforma Oltchim și au primit ceai cald, pentru a putea înfrunta frigul. „Sunt 14 persoane în greva foamei, deoarece a 15-a persoană, o femeie, a renunțat aseară (n.r. - joi seară), la cererea noastră, în această dimineață am luat hotărârea să suspendăm protestele pe platforma Oltchim, urmând să se renunțe și la greva foamei, până luni seara, după discuțiile pe care conducerea combinatului și o delegație a salariaților ar urma să le aibă la Ministerul Economiei, cu ministrul mineiCtó.u.tli pÄ>,continuăm să strângem semnături pentru a-l demite pe președintele sindicatului, Mihai Diculoiu, care poate fi dat afară cu două treimi din numărul membrilor de sindicat”, a declarat, ieri-dimineață, Corneliu Cerner. Câteva sute de angajați ai Oltchim au protestat pe parcursul acestei săptămâni în fața pavilionului administrativ al instituției, cerând plata salariilor restante de două luni, identificarea fondurilor necesare repornirii instalațiilor și plății datoriilor către Electrica și demisia liderului sindical Mihai Diculoiu. cu Dacă la Vâlcea e liniște până luni, la Câmpia Turde protest față de disponibilizările de la combinatul MechelaBia încep. Ieri, acolo a ajuns și ministrul pentru Dialog Social, Liviu Pop, invitat de către prefectul județului Cluj, Ioan Vușcan, de senatorul Alexandru Cordoș și de reprezentanții Sindicatului „Industria Sârmei” Câmpia Turzii tocmai pentru a le fi alături la mitingul la care au luat parte circa 250 de persoane. Cu această ocazie, ministrul a spus că „sperăm ca, în maxim o săptămână, să aducem o investiție care să creeze locuri de muncă în zona Câmpia Turzii”. Mechel Câmpia Turzii a început, în luna iunie, disponibilizarea colectivă a 800 de angajați, în trei etape, procesul urmând să se încheie în septembrie. Astfel, aici ar urma să mai rămână doar 238 din cei 1.050 de angajați. Sindicatul de la Mechel Câmpia Turzii i-a cerut premierului Victor Ponta, într-o scrisoare, ca prin intermediul instituțiilor statului să monitorizeze activitatea combinatului și să stopeze tăierea și înstrăinarea utilajelor, pentru evitarea închiderii acestuia. Ulterior, ministrul Liviu Pop anunța, la Câmpia Turzii, că Guvernul va analiza contractul de privatizare încheiat în 2003, în condițiile în care există „semne de întrebare” legate de acest document, care nu ar fi fost respectat. Prefectul județului Cluj, Ioan Vușcan, a acuzat acționariatul rus al companiei Mechel că a urmat o strategie bine pusă la punct pentru a se retrage din zonă, și a adus combinatul de la Câmpia Turziir și Henirmei” - în situația de a fi închis, Ioan Vușcan declara, la finalul unei întâlniri cu reprezentanții Mechel și ai unor firme consumatoare de produse metalurgice, că disponibilizările la combinatul din Câmpia Turzii au început din perioada 2005-2006, după care au urmat oprirea unor capacități de producție, vânzarea lor și transportul a zeci de mii de tone de fier vechi în diverse locuri. Avocatul Poporului va face verificări la nivel național privind transportul școlar Adjunctul Avocatului Poporului, Valer Dorneanu, a anunțat, joi, că instituția va face verificări la nivel național privind transportul școlar, întrucât situația este „destul de gravă”. „Se vor extinde verificările în toate județele, urmând să se facă o evaluare a situației la nivel național. După finalizarea verificărilor, se va întocmi un raport detaliat, inclusiv cu propuneri privind schimbarea cadrului legislativ, acolo unde va fi cazul, acest raport urmând să fie prezentat Guvernului. (...) în ceea ce privește transportul școlar, situația la nivel național este destul de gravă, deoarece aproximativ o treime din elevii care ar avea nevoie nu dispune de această facilitate, iar una dintre cauzele acestei situații o reprezintă distribuirea microbuzelor după criterii subiective. Unele localități au cerut astăzi microbuze și mâine le-au primit. La un moment dat mă gândeam că unele le-au primit și pe urmă le-au cerut, în orice caz, situația nu este specifică doar județului Argeș. Doamna ministru Andronescu (n.r. - Ecaterina Andronescu, ministrul Educației), cu care am avut deja o discuție, a confirmat măsurile pe care preconizează să le ia, menționând că vrea să asigure în toate localitățile microbuze, printr-un sistem de leasing care nu înseamnă, deci, plata lor imediată. Cred că va găsi înțelegere la Ministerul Finanțelor”, a declarat Valer Dorneanu. Biroul Teritorial Pitești al Avocatului Poporului a făcut o anchetă în județul Argeș, după ce, în luna martie, trei copii cu vârste cuprinse între 10 și 12 ani, dintre care doi frați, au murit în timp ce parcurgeau pe jos drumul de la școală către casă, ei căzând în canalul de aducțiune care face legătura între două microhidrocentrale de pe râul Argeș. sâmbătă, 15 septembrie 2012 Marga își dezvăluie strategia pentru ICR Andrei Marga a prezentat, întro scrisoare deschisă, strategia pe care o propune în postura de director al Institutului Cultural Român. Noul șef al instituției anunță ferm că ICR,enunță la experimente și finanțează doar autori consacrați”, dar și că instituția „va fi defenctizată și debirocratizată”. Fostul ministru de Externe critică IA virulent ultimii ani de activitate, remarcând că „eșecurile nu sunt mai puține decât reușitele”. „Experimentele împrospătează cunoașterea, iar experiementele culturale sunt indiciu de tinerețe. Multe din inițiativele culturale pornite din România s-au realizat, însă, în altă parte. ICR s-a preocupat, în ultimii ani, să etaleze noi experimente, dar eșecurile nu sunt mai puține decât reușitele. Atunci când este vorba despre reprezentarea culturii naționale, ICR trebuie să pună în prim-plan inițiativele culturale reușite, operele validate, autorii care au creat efectiv momente istorice, iar toate acestea există în România. O schimbare de accent, în favoarea operelor validate, este indispensabilă dacă vrem să asigurăm prestigiu cultural țării noastre”, a scris Andrei Marga. în final, acesta anunță că „o noua organigramă, un nou regulament se află în pregătire, iar Parlamentului României și comisiilor de specialitate ale acestuia le vor fi prezentate programe și proiecte de importanță majoră, spre aprobare”, conchide Marga. politice din România sa acționeze responsabil Barroso. Toate forțele Președintele Traian Băsescu a avut, ieri-dimineață, la Bruxelles, o întrevedere de aproximativ o oră cu președintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso. întâlnirea s-a desfășurat la solicitarea președintelui Băsescu și a fost fără presă, iar cei doi oficiali nu au făcut declarații la final. Potrivit unui comunicat transmis de Comisia Europeană după această întrevedere, președintele Jose Manuel Barroso i-a spus lui Traian Băsescu că toate forțele politice din România, guvernamentale și de opoziție, ar trebui să acționeze responsabil, pentru a reinstaura stabilitatea politică și instituțională. Totodată, președintele CE a exprimat îngrijorarea sa privind evenimentele politice recente din România și imaginea pe care acestea au creat-o în rândul partenerilor europeni. „El a subliniat că nu vor exista compromisuri din partea Comisiei Europene privind nevoia ca toate statele să respecte statul de drept, independența Justiției și deciziile constituționale”, menționează comunicatul Comisiei. Președintele Barroso a subliniat și importanța stabilității cadrului politic și legislativ pentru credibilitatea României și situația economică și financiară. Stabilitatea politică și instituțională, a punctat Barroso, „va fi importantă în special în privința campaniei pentru alegerile parlamentare din această toamnă”, se arată în comunicatul CE. Președintele Barroso „a insistat și asupra importanței continuării eforturilor pentru îndeplinirea obiectivelor din Mecanismul de Cooperare și Verificare și asupra continuării monitorizării de către Comisie a situației în următoarele luni” și „a reiterat sprijinul său pentru aderarea României la spațiul Schengen”. Tot în cursul zilei de ieri, Traian Băsescu a avut întâlniri și cu președintele Consiliului European, Herman Van Rompuy, și cu comisarul european pentru Justiție, Viviane Reding.