Cuvântul Libertății, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 7039-7062)

2013-01-12 / nr. 7046

: 6 / cuvântul libertäjii  sp.rt ___________sâmbătă, 12 ianuarie 2013 Pagină realizată de COSMIN STAICU Echipa vedetă a Băniei în perioada actuală, cea de baschet masculin, evoluează în acest week-end în deplasare, împotriva deținătoarei Cupei României, BCM U Pitești. Meciul din cadrul etapei a 17-a a Ligii Naționale se va disputa duminică, de la ora 18 în sala „Trivale” din Pitești și va fi transmis în direct la Digisport 2. După disputarea etapei a 16-a, SCM Craiova a ajuns pe locul 6 în clasament, cu 27 de puncte, în timp ce piteștenii, învinși acasă de liderul CS Municipal Oradea, sunt pe poziția a 11-a, cu 23 de puncte; în tur, băieții lui Andelko Mandic s-au impus cu 84-73. „Suntem capabili să ne batem de la egal la egal cu oricine, deși va fi un meci foarte dificil la Pitești, fiindcă este una dintre ultimele șanse ale lor de a prinde play-offf-ul și au transferat un jucător important, sârbul Sașa Bratic. Putem câștiga totuși”, a spus managerul SCM „U” Craiova, Marius Toma. Următorul joc în Sala Polivalentă al craiovenilor este programat pe 20 ianuarie, de la ora 19, contra echipei CS Giurgiu. Celelalte meciuri ale rundei a 17-a: CSS Giurgiu-Timba Timișoara, CSM Oradea - Dinamo (sâmbătă, 18.15, Digisport 2), Energia Rovinari - Miercurea Ciuc, Mobitelco Cluj - Atlassib Sibiu (sâmbătă, ora 20, Digisport 2), Farul Gaz Metan Mediaș, BC Mureș - Asesoft Ploiești (duminică, ora 19.45, Digisport 2), CSM București - BC Timișoara (luni, ora 17.30, Digisport 2). Clasament: 1. CSM Oradea 31p, 2. BC Timișoara 28p, 3. BC Mureș 28p, 4. Ploiești 28p, 5. CSM București 27p, 6. SCM Craiova 27p, 7. Mobitelco 26p, 8. Gaz Metan 25p. Formația feminină SCM Craiova debutează în noul an și totodată în returul campionatului întâlnind pe teren propriu sâmbătă, de la ora 19, în sala „Ion Constantinescu”, pe Universitatea Alba Iulia. Craiovencele au încheiat prima parte a sezonului pe ultimul loc care asigură prezența în play-off, cu 21 de puncte, în timp ce oaspetele de astăzi se află pe poziția a patra, cu 24 de puncte; în tur, ardelencele s-au impus cu 68-51. De la SCM a plecat în pauza competițională americanca Renee Guidry, nefiind transferată altă jucătoare. Oaspetele sunt favorite, însă echipa lui Milan Nisic speră să valorifice avantajul sălii proprii, chiar dacă fetele nu au avut încă prilejul să evolueze în „Polivalentă”, deoarece șefii clubului consideră că nu ar face o asistență decentă. Ajunși pe locul 6, baschetbaliștii craioveni au un meci dificil împotriva deținătoarei Cupei, BCM Pitești Voleibaliștii încep returul în fieful campioanei, Remat Zalău Fetele joacă acasă, dar în Sala „Ion Constantinescu" Cea de-a doua echipă a Craiovei care a impresionat în turul sezonului, cea masculină de volei, debutează în 2012 cu un meci dificil, la Zalău, contra campioanei Remat. Partida va fi transmisă în direct de Digisport 3, duminică, de la ora 17. După disputarea celor 10 jocuri ale turului, echipa pregătită de Dănuț Pascu ocupă un nesperat loc secund, cu 21 de puncte, la două lungimi de la liderul Tomis Constanța, în timp ce sălăjenii au avut o primă parte de campionat dezamăgitoare, încheiată pe locul 6, cu 16 puncte; în tur, craiovenii s-au impus cu 3-1, luând campioanei toate punctele. în pauza competițională, Remat Zalău l-a demis pe tehnicianul polonez Marius Sordyk și a instalat ca antrenor principal pe Aurel Vlaicu, unul dintre cei mai buni voleibaliști români din ultimele două decenii. „Vom avea un retur în care fiecare meci va fi ca o finală și trebuie să începem neapărat cu dreptul, fiindcă obiectivele sunt clare: titlul și Cupa României”, a declarat Aurel Vlaicu. Dacă la SCM Craiova a sosit, în pauza competițională, căpitanul liderului Tomis Constanța, Dan Borota, o extremă de 27 de ani. Zalăul a achiziționat doi brazilieni, ridicătorul Marcos Barbosa Cavallari și secundul Paulo Anchieta Veloso Pinto. Borota, care a declarat că a ales Craiova pentru suporterii fanatici, poate debuta tocmai împotriva formației cu care a câștigat un titlu de campion, în 2011. Fetele de la SCM Craiova vor juca astăzi, de la ora 16.15 (în direct la Digisport 2), în sala „Ion Constantinescu”, tot în prima etapă a returului, împotriva revelației acestui campionat, Volei Alba Blaj, cea care le-a învins în tur cu 3-0. Fetele lui Mircea Dudaș au încheiat prima parte a sezonului pe locul 6, cu 18 puncte, iar adversarele se află pe poziția a patra, cu 23 de puncte. Amical România - Australia Tricolorii aleargă „cangurii” în ziua de 6 februarie de la ora 21, echipa națională a României va juca pe Estadio Municipal din Marbella (Spania) primul meci din istorie contra reprezentativei Australiei, unul de pregătire. „Cangurii” ocupă locul 36 în clasamentul FIFA, în timp ce tricolorii se află 3 poziții mai sus. Naționala Australiei este pregătită de germanul Holger Osieck, fostul secund al lui Franz Beckenbauer la cârma naționalei Germaniei, campioană mondială în 1990. Va fi ultimul test al echipei lui Victor Pițurcă înaintea jocurilor cu Ungaria (22 martie) și Olanda (26 martie) din preliminariile CM 2014. Selecționerul reprezentativei Australiei, Holger Osieck (foto, stânga), a declarat că naționala României, adversara din 6 februarie, este o echipă competitivă, iar jucătorii la Marbella săi vor susține un test foarte bun în perspectiva partidelor oficiale. „Meciul cu România este o bună oportunitate să vedem la lucru o serie de jucători împotriva unei echipe foarte bune, echipa României este un adversar foarte competitiv, interesant. La partidele cu Republica Coreea și Hong Kong am integrat o serie de jucători în lot, iar concurența a crescut. Meciul cu România nu va fi pentru noi un simplu amical, ci un bun test pentru echipa mea înaintea importantului joc de calificare cu Oman”, a spus Osieck pentru site-ul oficial al Federaței Australiene de Fotbal. Pe 2 februarie, de la ora 21.45, România arestabilit un alt meci de verificare, la Malaga, cu naționala Poloniei, ambele formații urmând să aibă în componență jucători din ligile proprii.