Cuvântul Libertății, iunie 2013 (Anul 25, nr. 7162-7185)

2013-06-10 / nr. 7169

2 / cuvântul libertății Cursul pieței valutare din 10 iunie 2013 anunțat de BNR 1 EURO........................4,5535............45535 1 liră sterlină.....................5.3527......................53527 1 dolar SUA...................3,4402......344021g AUR (preț în lei).......155,9313.....1559313 Noii judecători CCR își preiau astăzi mandatul Noii judecători ai Curții Constituționale a României (CCR) - Daniel Morar (numit de președinte), Mona Pivniceru (numită de Senat) și Valer Dorneanu (numit de Camera Deputaților) - își preiau astăzi mandatul, după depunerea jurământului de învestitură. După înnoirea Curții, cei nouă judecători își vor alege președintele pentru următorii trei ani. Judecătorii cei noi îi vor înlocui pe Acsinte Gaspar, Ion Predescu și Aspazia Cojocaru, cărora le-a expirat oficial mandatul pe 8 iunie. Mandatul unui judecător CCR este de nouă ani. E greu să mai ajungem la „paritate" în USL pe listele pentru regiuni Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat ieri, la emisiunea „După 20 de ani" de la Pro TV, că în cazul unor alegeri pentru consiliile regionale și șefii acestora ar fi „foarte greu ” să se ajungă la o înțelegere de „paritate" pe liste USL, între PSD și PNL, precizând însă că această situație nu este imposibilă. „ E un subiect pe care nu l-am discutat încă (...) Este vorba de proporționalitate, ăsta e un subiect pe care îl vom aborda cât de curând. Este foarte greu să ajungem la paritate, dar nu este imposibil. Vom avea o discuție în perioada următoare și, din fericire, avem timp suficient", a replicat vicepremierul. EDITOR: S.C. CUVÂNTUL PRESS 2012 SRL 200733 Craiova, slt, Italăescu Plopșor nr. 22A, TEOFAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1229/06.08.2012, ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: RO 30516403 Internet: wvrw.cvlcress.ro_________ REDACTOR-ȘEF: __________MIRCEA CANTĂR__________ Prim-redactor-șef adjunct: ___________MAGDA BRATU__________ Redactor-șef adjunct: _________MARGA BULUGEAN________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motirliche, Radu Iliceanu, Alina Draghici Eveniment Carmen Zuican Politici: Marin Turcitu Economie: Marga Burugean Culturi: Magda Bratu Sport: Marius Cristor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Sub-redacție Calafat: Cristian Rudăreanu: 0767.464.894 rudareanu cristian@yahoo.com Sub-redactie Bechet: Florina Rădoi: 0760.678.582 radoiflorina@yahoo.com . Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Redacția și administrația: actualitate luni, 10 iunie 2013 Premierul Victor Ponta va întreprinde, astăzi și mâine, o vizită oficială în Germania, în cursul căreia va încerca să reconstituie relațiile bilaterale de încredere de dinainte de criza politică din 2012, scrie „Deutsche Welle”. într-un interviu acordat publicației germane, premierul român susține că scopul său este de a avea din nou un parteneriat strategic cu Germania. „Da, vreau să avem din nou un parteneriat strategic cu Germania. Este evident că Germania și Franța sunt motoarele Europei și România are nevoie de ambele țări, nu poate fi doar într-o parte sau în alta”, a spus Ponta. „Vreau să asigur la Berlin, așa cum am facut-o și la Bruxelles, de faptul că, dincolo de bătăliile politice interne, convingerea mea absolută și reală este că drumul României - cu mine prim-ministru sau fără mine prim-minstru - este drumul european și drumul transatlantic, vreau să încurajez continuarea investițiilor germane în România și să spun că România, având acum stabilitate politică, e din nou un partener esențial pentru Germania în regiune. Și când vorbesc de regiune mă refer la Moldova, mă refer la Balcanii de Vest, mă refer la tot ce avem în jurul nostru”, a mai declarat premierul pentru „Deutsche Welle”. La rândul său, ambasadorul Germaniei la București, Andreas von Mettenheim, a afirmat, sâmbătă, că este foarte importantă vizita pe care premierul Victor Ponta o va efectua în țara sa. Prezent la Blaj, la inaugurarea unei noi unități de producție a concernului german Bosch, ambasadorul a menționat că în cadrul întrevederii pe care șeful Guvernului de la București o va avea cu cancelarul german Angela Merkel vor fi abordate „teme de actualitate internațională, teme politice, relațiile germano - române și între acestea, cu precădere, cele economice”. luni/10 iunie * max. 28 ° C - min: U ° C înnorat Ponta, viziri de două zile la Borin Corecții financiare de doar 12 milioane de euro pe PNDR, la 5 miliarde plătite Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) a primit corecții financiare de numai 12 milioane de euro la 5 miliarde de euro plătiți din 2007 și până în prezent, a afirmat directorul general al Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP), George Turtoi, prezent, vineri, în județul Prahova, unde a avut loc caravana „PNDR vine în satul tău”. Cu toate astea, directorul APDRP și-a exprimat regretul că în timpul evaluărilor „descoperim continuu nereguli în cadrul proiectelor, ori din neștiință, ori din reavoință. Nu le descoperim numai noi, le descoperă și Comisia Europeană. Dacă România nu ia măsuri, riscă corecții financiare. Până în prezent, programul nostru a avut cele mai mici corecții financiare de-a lungul timpului. Din 2007 până în prezent, am avut în total doar 12 milioane de euro corecții financiare la 5 miliarde de euro plătiți. Deci e ceva pe care nici un stat membru nu a reușit să obțină. Dar și beneficiarii trebuie să fie pur și simplu corecți, deschiși, fără să mai încerce să facă anumite nereguli ori cu neștiință, ori cu bună știință”. în acest context, George Turtoi a precizat că pentru următoarea perioadă de programare APDRP intenționează să pună la punct un sistem simplificat de depunere a proiectelor. Acesta include „sesiuni mult mai lungi, în care să nu se schimbe condițiile din ghidul solicitantului”, o selecție automată a unor proiecte care depășesc un anumit prag de punctaj, astfel încât să nu fie „aglomerate toate proiectele în evaluare într-o singură perioadă”, dar și depunerea online a proiectelor. Dragnea. Banii regiunilor, împărțiți pe principiul solidarității și pe proiecte, similar fondurilor UE Vicepremierul Liviu Dragnea (foto) a declarat ieri, în emisiunea „După 20 de ani” de la Pro TV, că numărul regiunilor de dezvoltare va fi 8 sau 9, încă nu s-a stabilit exact, iar cel mai important criteriu pentru delimitarea acestora ține de caracterul dominant al slujbelor agricole. „Criteriile pe care le-am avut în vedere sunt în principal criterii funcționale. Am spus de la început, nu intenționez să propun (...) un proiect de regionalizare care să aibă la bază criterii etnice, pentru că ținta principală pentru care vrem să înființăm aceste regiuni o reprezintă dezvoltarea echilibrată a României. Dacă punem o hartă a dezvoltării actuale se vede foarte clar care sunt diferențele de dezvoltare între județe...asta înseamnă că dacă noi vom continua cu sistemul administrativ actual, riscăm să transformăm România într-o țară de prinți și cerșetori”. Concret, Dragnea a spus că „în primul rând într-o regiune este important să ai cât mai multe slujbe non-agricole, ăsta este un criteriu obligatoriu pentru dezvoltare. Dacă numărul de slujbe agricole într-o regiune este mai mare decât celelalte, este clar o rețetă pentru nedezvoltare”, apoi este „foarte important” ca într-o regiune să nu existe județe de același fel, cum este cazul Teleorman, Giurgiu, Călărași și Ialomița, deoarece ar fi „o soluție foarte proastă. Ar însemna că sunt județe numai agricole și această regiune va avea șanse foarte mici pentru dezvoltare”. Cel mai probabil, spune Dragnea, membrii viitoarelor consilii regionale nu vor fi aleși prin votul direct, ci vor fi alegeri „indirecte”, cel puțin până în 2016. Mai exact, fiecare ales local din toate județele unei regiuni se va prezenta la alegeri pentru a-și vota, pe liste, reprezentanții în noul Consiliu Regional. Tot la fel va fi desemnat și președintele regiunii. „Este una dintre variantele de stabilire a noilor conduceri pentru această perioadă. Nu avem timp să facem alegeri libere. Consiliul Regional va fi format din consilieri regionali aleși pe liste de partide, din politicieni. Oriunde în lume decid politicienii. Sper că spre finalul finalului anului să aibă loc alegerile la regiuni, alegeri probabil indirecte, adică să fie decât aleșii locali care votează. Deci 31 decembrie să ne prindă cu regiunile înființate și cu structurile de conducere”, a precizat ministrul Dezvoltării. Din 2016 însă, a asigurat Dragnea, președinții consiliilor regionale și consilierii regionali vor fi aleși în același sistem și în aceeași zi ca primarii și președinții consiliilor județene. Dragnea a susținut că fondurile din bugetul de stat alocate regiunilor vor fi stabilite în continuare prin legea bugetului, iar structurile regionale vor distribui județelor fonduri pentru dezvoltare prin două modalități : Jumătate din sumă să meargă către județe în funcție de capacitatea financiară - adică ăsta e principiul solidarității - cei care au bani mai puțini să primească puțin mai mult, iar cealaltă jumătate să fie accesibilă prin depunerea de proiecte pe un sistem similar cu fondurile europene, dar nu cu atât de multă birocrație”, a explicat vicepremierul în emisiunea „După 20 de ani”. Potrivit acestuia, președinții de consilii județene vor rămâne cu aceleași competențe în urma regionalizării, iar forurile pe care le conduc cu aceleași fonduri de la buget, la care se vor adăugat bani suplimentari. Totodată, el a afirmat că va fi înființată instituția prefectului regional, care va fi în subordinea Guvernului, iar în cazul județelor vor rămâne subprefecți. în ceea ce privește capitalele de regiune, Dragnea a susținut că acestea vor fi decise în ultimă instanță, deoarece va fi „cel mai tensionat lucru și va genera cea mai multă patimă”.