Cuvântul Libertății, iunie 2014 (Anul 26, nr. 7459-7482)

2014-06-24 / nr. 7477

/ cuvântul libertății Alb=albaștm inceD.staolul.slown. CS Universitatea va fi cantonată la Dravograd, unde are stabilite deja câteva amicale O săptămână au stat în Bănie jucătorii Universității Craiova, înainte de a pleca în stagiul de pregătire al verii, care va dura 17 zile. Alb-albaștrii au efectuat ieri două antrenamente pe terenul „Petre Deselnicu”, iar astăzi se vor deplasa la București, de unde vor pleca spre Slovenia. Cantonamentul va fi efectuat în localitatea Dravograd, una din nordul Sloveniei, pe malul râului Drava, la granița cu Austria. Jucătorii lui Jerry Gane se vor pregăti aici în perioada 24 iunie -10 iulie. Alături de căpitanul Mihăiță Pleșan și ceilalți jucători care și-au prelungit contractele cu Universitatea vor face deplasarea în stagiul sloven și jucătorii achiziționați în această vară. De la 1 iulie vor face joncțiunea cu lotul alb-albastru și Avrămia și Herghelegiu, jucători care în acest moment se află în pregătire cu Poli Iași, având contract cu gruparea moldoveană până pe 30 iunie. In cantonamentul din Slovenia, Universitatea Craiova va susține cinci jocuri de verificare, iar trei dintre ele se cunosc deja. Astfel, pe 27 iunie, CS Universitatea va evolua în compania lui Vardar Skopje, cea mai titrată echipă din Macedonia. „Verzii” au încheiat un sezon modest, în care au terminat doar pe locul 5 în liga macedoneană și nu vor juca în cupele europene. Pe 1 iulie, Universitatea va da piept cu echipa din prima ligă slovenă NK Celje, care s-a clasat pe locul 8 la finalul sezonului trecut, evitând retrogradarea din primul eșalon. Pe 3 iulie, CSU va întâlni echipa croată Slaven Belupo. Și aceasta a scăpat de retrogradarea în liga secundă, câștigând barajul cu Cibalia în dublă manșă. Celelalte două jocuri de verificare vor fi stabilite ulterior, conducerea executivă a clubului purtând discuții în acest sens cu mai multe echipe, și mijlocașul ofensiv brazilian Jean Chera. Crescut de Santos, unde a fost coechipier cu starul Barcelonei, Neymar jr, fotbalistul sud-american în vârstă de numai 19 ani a semnat un contract valabil pe un an. După această perioadă, oltenii vor trebui să le plătească brazilienilor de la Clube Atletico Paranaense 1.000.000 de euro pentru a răscumpăra celelalte 70 de procente din drepturile federative ale jucătorului. Jean Chera a mai trecut în carieră pe la echipa de juniori a grupării italiene Genoa, după care a revenit în țara natală, unde a jucat pentru Flamengo, Atletico Paranaense și Cruzeiro, încântat de faptul că a căpătat primul său contract profesionist în Europa, Jean Chera a comis o gafa, confundând gruparea cu care a semnats CS Universitatea, cu FC U Craiova, clubul lui Adrian Mititelu. Chera a postat pe contul său de pe rețeaua de socializare și sharing foto Instagram o poză în care apărea îmbrăcat în echipamentul noii sale echipe, dar a alăturat un text în care spunea că a semnat cu echipa lui Mititelu. „De azi am o nouă provocare și o mare oportunitate în viața mea. Mulțumesc lui Dumnezeu, totul merge bine, încep o viață nouă. Diferența dintre posibil și imposibil o reprezintă determinarea unui om”, a fost mesajul lui Chera, marcat ca fiind scris la FC Universitatea Craiova. Jean Chera s-a prezentat ieri la prânz, la Policlinica pentru Sportivi din Craiova, fiind supus testelor fizice. Celălalt brazilian transferat de CSU, Madson, a efectuat tot ieri vizita medicală la București, la Centrul Institutul Național de Medicină Sportivă. Brazilianul Chera se pregătește cu CSU în lotul Craiovei pentru turneul din Slovenia va figura sporrt marți, 24 iunie 2014 Pagină realizată de COSMIN STAICU Tenis Hănescu, eliminat din primul tur la Wimbledon Jucătorul Victor Hănescu, locul 104 ATP, a fost învins, ieri, cu scorul de 6-7 (5), 6- 1, 6-4, 6-3, de cehul Tomas Berdych, locul 6 ATP și cap de serie numărul 6, în turul întâi al turneului de la Wimbledon, al treilea Grand Slam al anului. Partida a durat aproape trei ore. Hănescu, singurul român prezent pe tabloul principal de simplu masculin, va primi un cec în valoare de 27.000 de lire sterline pentru evoluția lui de la Londra. Liga Steaua va întâlni campioana Norvegiei Campioana Norvegiei, Stromsgodset IF, va fi adversara Stelei din turul 2 preliminar al Ligii Campionilor. Este cel mai greu adversar pe care roșalbaștrii îl puteau întîlni în această fază a competiției. Ascensiunea celor de la Stromsgodset se leagă de numele lui Ronny Deila. Antrenorul de 38 de ani a condus pe Stromsgodset în ultimii 6 ani, iar din această vară i-a luat locul lui Neil Lennon pe banca lui Celtic Glasgow, în locul său fiind numit David Nielsen, secund până acum. Campioană în stagiunea trecută, când a cucerit in extremis titlul, cu un singur punct avans în fața lui Rosenborg, Strimsgodset a avut un start lansat și în actuala ediție a campionatului din Norvegia. După 13 etape, formația lui Nielsen se află pe locul secund, la șase lungimi distanță de liderul Molde. Partidele din primul tur preliminar al Ligii Campionilor voravea loc la 1 2 și 8/9 iulie, iar cele din turul din preliminar la 15/16 și 22/23 iulie. Turul 1 preliminar: Santa Coloma (Andorra) - Banants (Armenia), La Fiorita (San Marino) - Levadia Tallinn (Estonia), Lincoln FC (Gibraltar) - HB Torshavi. (Feroe). Turul 2 preliminar: BATE Borisov (Belarus) - Skenderbeu (Albania), Maccabi Tel-Aviv (Israel) - Santa Coloma (Andorra)/Banants (Armenia), Dinamo Tbilisi (Georgia) - FK Aktobe (Kazahstan), Zrinjski (Bosnia) - Maribor (Slovenia), Șerif Tiraspol (Moldova) - Sutjeska (Muntenegru), Sparta Praga (Cehia) - La Fiorita (San Marino)/Levadia Tallinn (Estonia) Malmö FF (Suedia) - Ventspils (Letonia), Slovan Bratislava (Slovacia) - The New Saints (Țara Galilor), Celtic Glasgow (Scoția) - KR Reykjavik (Islanda), Cliftonville (Irlanda de Nord) - Debrecen (Ungaria), Partizan (Serbia) - Lincoln FC (Gibraltar)/HB Torshavn (Feroe), Legia Varșovia (Polonia) - Saint Patrick’s (Irlanda), Rabotnicki (Macedonia) - HJK Helsinki (Finlanda), Dinamo Zagreb (Croația) - Zalgiris Kaunas (Lituania), Ludo goreț Razgrad (Bulgaria) - Dudelange (Luxemburg), Valletta FC (Malta) - Qarabag (Azerbaidjan), Strrmsgodset (Norvegia) - Steaua București. Europa League / CFR Cluj și Petrolul încep din turul secund CFR Cluj va întâlni echipa sârbă FK Jagodina în turul doi preliminar al Ligii Europa. Formația ardeleană va disputa partida tur în data de 17 iulie, pe teren propriu, și returul la 24 iulie, în deplasare. FK Jagodina a terminat ediția trecută a campionatului pe locul 3 cu 48 de puncte, după campioana Steaua Roșie Belgrad (72 de puncte) și Partizan Belgrad (71 de puncte). Tot în turul doi, Petrolul Ploiești va întâlni învingătoarea dublei manșe dintre Sioni Bolnisi (Georgia) și Flamurtari (Albania). FC Sioni Bolnisi (locul 3 în campionat) și KS Flamurtari (locul 7 în campionat și câștigătoarea Cupei Albaniei) sunt adversare în primul tur preliminar al competiției, urmând să joace la 3 și 10 iulie. In al doilea tur preliminar, Petrolul Ploiești va disputa prima manșă în data de 17 iulie, pe teren propriu, și returul la 24 iulie, în deplasare. Astra Giurgiu, câștigătoarea Cupei României, va juca în turul al treilea al Europa League. Al doilea tur preliminar: CFR Cluj - Jagodina Petrolul - Sioni Bolnisi (Georgia) sau Flamurtari (Albania) FK Molde (Norvegia) - Gorica (Slovenia) Asteras Tripolis (Grecia) - ROPS (Finlanda) Slovan Liberec (Cehia) - Kosice (Slovacia) Lucerna (Elveția) - St. Johnstone (Scoția) Waragem (Belgia)-Zawisza (Polonia) Trencin (Slovacia) - Vojvodina (Serbia) Bursaspor (Turcia) - Turnovo (Macedonia) sau Chikhura (Georgia) Veris Chișinău (Moldova) sau Litex Loveci (Bulgaria) - Diósgyőr (Ungaria) sau Birkirkara (Malta) Elfsborg (Danemarca) - FC Tiraspol (Moldova) sau Unter Baku (Azerbaidjan) Shirak (Armenia) sau Karagandy (Kazahstan) - Differdange (Luxemburg) sau Atlantas (Lituania) Hibernians (Malta) sau Spartak Tmava (Slovacia) - Zestafoni (Georgia) Mlada Boleslav (Cehia) - Qabala (Azerbaidjan) sau Siroki Brijeg (Bosnia) Kairat Almaty (Kazahstan) sau Kukesi (Albania) - Esbjerg (Danemarca) Sânt Julia (Andorra) sau Cukaricki (Serbia) - Grodig (Austria) Folgore (San Marino) sau Buducnost (Muntenegru) Omonia (Cipru) Neftci Baku (Azerbaidjan) - FC Koper (Slovenia) sau Celik Niksic (Muntenegru) Ruch Chorzow (Polonia) - FC Vaduz (Liechtenstein) sau College Europa (Gibraltar) Hapoel Beer Sheva (Israel) - RNK Split (Croația) sau FC Mika (Armenia) Botev Plovdiv (Bulgaria) sau Libertas (San Marino) S. Polten (Austria) Aberdeen (Scoția) sau Daugava Riga (Letonia) - Groningen (Olanda) Neman Grodno (Belarus) - Hafnarfjördur (Islanda) sau Glenavon (Irlanda de Nord) Lovcen (Muntenegru) sau Zeljeznicar (Bosnia) - Santa Coloma (Andorra) sau Metalurg Skopje (Macedonia) Sillamâe Kalev (Estonia) sau Honka Espoo (Finlanda) — FC Krasnodar (Rusia) TSKA Sofia (Bulgaria) - Shkendija (Macedonia) sau Zimbru Chișinău (Moldova) B36 Torshavn (Feroe) sau Linfield (Irlanda de Nord) - AIK Stockholm (Suedia) Crusaders (Irlanda de Nord) sau Ekranas (Lituania) - VPS Vaasa (Finlanda) sau Brommapojkama (Suedia) Rosenborg (Norvegia) sau Jelgava (Letonia) - Banga (Lituania) sau Sligo Rovers FC (Irlanda) Rijeka (Croația) - Sliema Wanderers (Malta) sau Ferencváros (Ungaria) Fram Reykjavik (Islanda) sau Nomme Kalju (Estonia) - Lech Poznan (Polonia) Motherwell (Scoția) - Stjaman (Islanda) sau Bangor City (Țara Galilor) Vikingur (Feroe) sau Daugava Daugavpils (Letonia) - Tartu (Estonia) sau Tromso (Non vegia) Hapoel Tel Aviv (Israel) - Pyunik (Armenia) sau Astana (Kazahstan) Hajdúk Split (Croația) - Jeunesse Esch (Luxemburg) sau Dundalk (Irlanda) Győr (Ungaria) - IFK Göteborg (Suedia) sau Foia Esch (Luxemburg) Rudar Velenje (Slovenia) sau Laci (Albania) - Zorya (Ucraina) Derry City (Irlanda) sau Aberystwyth Town (Țara Galilor) - Soligorsk (Belarus) Dinamo Minsk (Belarus) - MyPa47 (Finlanda) sau Fuglafjordur (Insulele Feroe) FK Sarajevo (Bosnia) - Haugesund (Norvegia) sau Broughton FC (Țara Galilor).