Cuvântul Libertății, mai 2016 (Anul 28, nr. 8038-8061)

2016-05-16 / nr. 8048

2 / cuvântul libertății ANSVSA demarează un plan de măsuri pentru prevenirea E.Coli Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) demarează azi un plan național de control pentru a preveni apariția bacteriei E.Coli în produsele alimentare de origine animală. Planul va avea ca tematică “determinarea prevalenței Escherichia Coliverotoxigenă, de pe suprafața carcaselor de bovine și ovine, din carnea proaspătă de bovine și ovine, din carnea tocată și carnea preparată și din laptele crud și produsele din lapte crud”. Se vor preleva probe din abatoare, supermarketuri, magazine alimentare, carmangerii, măcelării, restaurante, ferme, târguri și piețe agroalimentare și dozatoare de lapte, planul fiind susținut de crescătorii de animale și de operatorii din industria alimentare de profil din România, anunță ANSVSA. Reprezentanții ANSVSA transmit că s-a dispus prelevarea unui număr de 1.096 de probe care vor fi transmise Institutului de Igienă și Sănătatea Publică Veterinară pentru a fi analizate, costurile fiind suportate din bugetul autorității. Planul va fi demarat ca urmare a unei analize de risc făcute de specialiștii instituției, un alt argument fiind apropierea sezonului estival, când se estimează că va crește rulajul de marfa al unităților din industria alimentară și afluxul de turiști. Parchetul General a cerut instanței suspendarea dizolvări Hexi Pharma Procurorii de la Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție au cerut Judecătoriei Sectorului 5 suspendarea dizolvării firmei Hexi Pharma, instanța stabilind primul termen astăzi. Cererea procurorilor vine după ce Hexi Pharma a anunțat miercuri că a demarat deja procedurile legale pentru închidere și că își va retrage toate produsele de pe piață, precizând că în urma rezultatelor anunțate în legătură cu produsele companiei, firma își cere scuze public. Produsele biocide Hexi Pharma prezintă diferențe în concentrații între valoarea declarată și cea măsurată, arată primele teste oficiale anunțate de secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Victor Strâmbu, acesta precizând că produsele vor fi retrase, iar compania a fost amendată cu 40.000 lei. La Î0 mai, pe rolul Tribunalului București a fost înregistrat un dosar prin care firma so- i iertă intrarea în insolvență, prima ședință de judecată fiind stabilită pentru 17 mai. Potrivit informațiilor care apar în cererea de insolvență, firma Hexi Pharma ar avea datorii de 23.426.229 lei. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolaescu Plopșor nr. 22A, TEOFAX 0251/41,41,41, 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvlpress.ro ___________Internet: www.cvlpress.ro__________ REDACTOR-ȘEF: ____________MIRCEA CANTÂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: _____________MAGDA BRATU____________ Redactor-șef adjunct: ___________MARGA BULUGEAN__________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțîrtiche, Radu Iliceanu Eveniment: Carmen Zuican Economie I Politică: Marga Bulugean Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Ciistor, Cosmin Staicu Fotoreporter Tibi Bologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținctut articolul aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalați citate responsabitatea juridică le aparține. actualizate luni, 16 mai 2016 5 ..................■ [UNK] [UNK] [UNK] MIRCEA CANTĂR ——■ [UNK] [UNK] [UNK] ! Destul calm deocamdată! Deși în toi, campania electorală pentru alegerile locale n-are, deocamdată, suflul precedentelor. De la afișajul stradal, despre care am mai vorbit, la confruntarea candidaților, ceea ce ar putea genera sau întreține un interes scăzut pentru alegerile de la 5 iunie a.c. Fiecare tabără politică are, de bună seamă, propria strategie și nu e exclus să-și intensifice și amplifice eforturile la momentul oportun. Plusul de pregnanță și de turație rămân așteptate. În absența unor sondaje de opinie, nu orientative, cât veridice, greu de realizat, premergător alegerilor locale, altfel decât la nivelul fiecărei localități, ceea ce știm este prea puțin. Pentru orice concluzie. Se admite aprioric că PSD-ul, deținând un număr mai mare de primari în județ, are prima șansă în menținerea acestora, alegerile derulându-se într-un singur tur. Liberalii doljeni, prin liderii lor, nici nu acceptă, nici nu resping o asemenea situație, nu se resemnează și au propriile calcule. Derivate, în principal, de la ceea ce întâlnesc în teritoriu la lansarea propriilor candidați. Mulți cu apetit pentru lupta de idei și de programe, cu contur de oameni de ispravă. Apoi, din experiența campaniilor electorale precedente pentru “locale”, atât principalele forțe politice, tradiționale în zonă - social-democrații și liberalii -, cărora trebuie să le alăturăm, de această dată, ALDE și UNPR, știu că foarte mult contează fiecare consilier local, calificat pentru forul de decizie publică, cu rostul său strategic în desemnarea viceprimarului și crearea eventualelor majorități. Cum inclusiv președintele Consiliului Județean Dolj va fi ales indirect, adică prin votul celor 37 de consilieri județeni, contează și culoarea politică a acestora, mai exact configurația politică a viitorului Consiliu Județean. Ca una din “taberele politice” - PSD sau PNL - să obțină minimum 19 consilieri județeni, nu este nici o imposibilitate, dar nici o certitudine apriorică. Altminteri, rundele de negocieri “stânga-dreapta”, deocamdată e greu să anticipăm ce vor realiza în teritoriu ALDE și UNPR, vor trebui antamate imediat după încheierea numărătorii voturilor. O asemenea stare de fapt, deloc improbabilă, încă nu se ia în calcul, dar desigur nu este exclus ca liderii partidelor din teritoriu să se gândească la ea, având propriile lor socoteli. Așadar, destul calm, deocamdată, în derularea campaniei electorale, dar nu și absența îngrijorărilor, în nu puține locuri se mai cugetă încă la opțiunile responsabile, se mai “cântăresc” ofertele de candidați, și, de ce nu, se mai reamintește faptul că acum patru ani USL-ul era la apogeu. Dîncu. Ambiguitatea privind legislația administrației convine centralismului de la București Vicepremierul Vasile Dîncu consideră că ambiguitatea privind legislația administrației convine centralismului de la București și limitează puterea locală, situația urmând să fie rezolvată prin adoptarea, la sfârșitul lunii septembrie, a noului Cod Administrativ, transmite corespondentul MEDIAFAX. Vasile Dîncu a declarat, sâmbătă, la Cluj-Napoca, la o conferință la Facultatea de Științe Politice a Universității „Babeș-Bolyai”, că, în opinia sa, autoritatea puterilor locale este un concept străin al administrației centrale și este respins în mod subiectiv, iar ceea ce a încercat el în ultimele 6 luni, este să fie „un ministru al provinciei, al autorităților locale”. „Lucrul la Codul Administrativ a început în urmă cu 8 ani. A fost un proces care a stagnat mai degrabă, decât să aibă continuitate. Am constatat că ambiguitatea în ceea ce privește legislația administrației convine centralismului de la București. Sunt lucruri care demonstrează că, în această lipsă de reglementare, funcționează o serie de procese care limitează puterea locală, încerc să explic despre autoritatea puterilor locale, care este un concept străin al administrației centrale și este respins în mod subiectiv. Ceea ce am încercat eu în ultimele 6 luni este să încerc să fiu un ministru al provinciei, al autorităților locale”, a spus Dîncu. Potrivit acestuia, de fiecare dată când a insistat pe ideea de descentralizare și regionalizare i s-a spus că oamenii din teritoriu nu sunt pregătiți pentru așa ceva, lucru care nu e adevărat. „Codul Administrativ este necesar pentru a optimiza relația dintre administrație și cetățeni. M-a interesat în ce măsură actuala legislație blochează funcționarea administrației în fiecare zi și am constatat că, la noi, administrația este guvernată de un păienjeniș de legi plin de disfuncționalități. (...) în administrația publică locală există necorelări, nu este definită zona metropolitană, astfel că nu putem face proiecte europene din această cauză. Una dintre cele mai grave probleme este răspunderea juridică a celor care lucrează în administrație. în administrație am descoperit specialiști blocați, în alți ani, de secretari de stat puși politic, de șefi care nu iau întrebat despre competențele lor”, a mai spus vicepremierul. Vasile Dîncu a subliniat că viitorul Cod Administrativ va trebui să dezvolte un cadru juridic unitar, aplicabil tuturor categoriilor de autorități publice. In martie am adoptat principiile prealabile ale Codului Administrativ, se lucrează de 5 ani la ele, însă întotdeauna au fost blocate undeva la o instituție. O parte a întârzierilor venea din lipsa de încredere între instituțiile statutului, instituțiile de control, de luptă împotriva corupției, spuneau că dacă aceste teze ajung în Parlament se vor distruge principiile legate de lupta anticorupție”, a explicat acesta. Dîncu a menționat că și-a propus ca obiectiv finalizarea Codului Administrativ la sfârșitul lunii septembrie, iar anterior draftul va fi supus dezbaterii cu societatea civilă și mediul universitar. „Codul Administrativ va unifica cele 18 legi care guvernează administrația, își propune să construiască un document coerent care să pună ordine în administrație. Codul va avea 7 capitole, referitoare la administrația publică centrală, administrația publică locală, regimul autonomiei locale, organizarea administrativ teritorială, statutul și răspunderile aleșilor locali, regimul incompatibilități, statutul funcționarului public și a personalului contractual, exercitarea dreptului de proprietate a statului, răspunderea administrativă și serviciile publice”, a mai spus Vasile Dîncu. Vicepremierul a mai anunțat că, la finalul lunii iunie, va organiza la București un forum al administrației cu toți noii aleși locali, unde va fi o secțiune de dezbateri pe Codul Administrativ „pentru a descoperi cele mai importante blocaje din administrație și a le elimina”. Tăriceanu. ALDE susține modificarea regulamentului Camerei Deputaților. Zgonea trebuia să se retragă Copreședintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat că partidul susține modificarea regulamentului Camerei Deputaților și a precizat că președintele Camerei Deputaților, Valeriu Zgonea, trebuia să renunțe la funcție după ce i-a fost retras sprijinul politic, transmite corespondentul MEDIA -FAX. “Părerea mea este că domnul Zgonea, în momentul de față, face o greșeală. Cred că ar fi trebuit, odată cu retragerea sprijinului politic din partea PSD- ului, să facă domnia la acest gest.(...) Cred că în orice țară civilizată care respectă anumite cutume democratice, odată cu retragerea sprijinului politic, președintele Camerei s-ar fi retras. Din acest motiv, cred că cei de la PSD și ne-au consultat și pe noi, nu pot să vă ascund acest lucru - doresc anumite modificări de regulament ca să nu se intre într-o dispută lungă și contraproductivă. Regulamentul se modifică permanent, s-a modificat de multe ori. (...) ALDE susține modificările care, de fapt, nu fac decât să dea un cadrul legal acestor decizii politice, în momentul în care cineva începe să se agațe cu mâna de scaun și este o situație penibilă, sigur că trebuie să existe un suport regulamentar ca aceste lucruri să fie făcute; în trecut, s-a considerat că un astfel de gest va veni de la sine. Nu vine întotdeauna și atunci trebuie și el reglementat”, a declarat Tăriceanu, la Ploiești. Președintele Comisiei de statut, Bogdan Niculescu-Duvăz, a declarat, marți, că Statutul permite revocarea lui Valeriu Zgonea din funcția de președinte al Camerei, afirmând că Birourile Permanente urmează să ia act de faptul că acesta nu mai are sprijin politic, iar revocarea va fi anunțată în plen, fără vot. Duvăz a susținut că nu mai este nevoie de niciun vot al plenului Camerei Deputaților privind revocarea din funcția de președinte al Camerei putaților, pentru că articolul 32 din statutul deputaților și senatorilor prevede pierderea automată a funcției în momentul în care este retras sprijinul poliției: “în ce privește problema domnului Zgonea, este relativ simplă pentru că în Statut în Legea nr. 96, care este lege organică, figurează la art. 32, alineatul 3, în mod clar, la retragerea sprijinului politic pierderea automată a postului fiecare î-a obținut prin sprijin politic”, a declarat Duvăz la finalul ședinței comisiei.