Cuvântul Libertății, octombrie 2016 (Anul 28, nr. 8165-8190)

2016-10-14 / nr. 8176

2 / cuvântul libertății Legea Big Brother este constituțională Curtea Constituțională a României a respins ieri excepțiile de neconstitționalitate la Legea Big Brother care reglementează prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice. CCR a judecat joi două excepții de neconstituționalitate ridicate în instanță la legea 203/2015, așanumita lege Big Brother. Actul normativ a fost atacat la CCR în noiembrie 2015 în cadrul unor procese pe rolul Judecătoriilor Sector 3 și Sector 6, dar până acu judecătorii constituționali nu au reușit să ia o decizie. Legea privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, așa-numita lege Big Brother, a fost promulgată de președintele Iohannis p 9 octombrie 2015, după ce pe 23 septembrie fusese adoptată de Camera Deputaților cu 187 voturi “pentru”, 12 “împotrivă” și 22 abțineri, proiectul Proiectul de lege, asumat de liderii partidelor parlamentare în baza unor consultări care au avut loc la Cotroceni în mai, prevede că datele de trafic referitoare la abonați și utilizatori, prelucrate și stocate de către furnizorul unei rețele publice de comunicații electronice sau de către furnizorul unui serviciu de comunicații electronice destinat publicului vor fi șterse sau transformate în date anonime atunci când nu mai sunt necesare la transmiterea unei comunicări, dar nu mai târziu de trei ani de la data efectuării comunicării Potrivit legii, prelucrarea datelor de trafic, în scopul stabilirii obligațiilor contractuale ce privesc abonații serviciilor de comunicații cu plata în avans va fi permisă până la împlinirea unui termen de 3 ani de la data efectuării comunicării EDITOR S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvlpress.ro __________Internet: www.cvliires5.ro__________ REDACTOR-ȘEF: ___________MIRCEA CANTĂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: ____________MAGDA BRATA____________ Redactor-șef adjunct: __________MARGA BULUGEAN_________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Moțiriiche, Radilliceanu, Valentin Ceaușescu Eveniment Carmen Zuiian Economie . Politici: Marga Bulugean Educație: Cristi Păunu . Cultură: Magda Bratu Sport: Marius Cîrstor, Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenți de presă și personalități citate, responsabiitatea juridică le aparține. vineri, 14 octombrie 2016 actualitate O surpriză generală: Bob Dylan - premiul Nobel pentru literatură! ................— MIRCEA CANTĂR Se spune că Academia suedeză a produs, ieri, 13 octombrie a.c., o supriză generală, chiar de proporții, decernând Premiul Nobel pentru literatură cântărețului și textierului Bob Dylan, 75 de ani, pentru că americanul ..scrie o poezie pentru urechi”, cum s-a exprimat Sara Darius secretarul Academiei din Stockholm, adăugând că membrii săi ..au manifestat o mare coeziune în acest caz”. Bob Dylan, primul muzician recompensat de Academie, de la creearea premiului în 1901, succede belarusei Svtlana Alexievich. El se înscrie în lunga tradiție, care amintește de William Blake, mare poet englez, decedat la 1827, citându-se „Visions of Johanna” și „Chimes of Freedom”. Oricât de mare ar părea supriza, deși nu e prima dată, în discuție nu va putea fi pusă originalitatea muzicală și lirismul textelor lui Bob Dylan, o legendă a folkului, de fapt o istorie a Americii, sintetizând în creația sa poezia suprarealistă a generației, austeritatea militantă a folkului, energia revoltată a rockului, balada bluesului și cronica vieții cotidiene proprie țării. El a creat în cadrul muzicii americane un nou mod de exprimare poetică, spunea aceeași Sara Damus. ..Vremurile sunt pe cale să se schimbe”, cânta Bob Dylan în 1964. Imnul său este valabil și pentru premiul Nobel, care i se acordă în acest an. Este primul american care obține Nobelul pentru literatură după Tom Morrison în 1992. Se spune că ar fi ratat o șansă în 1996, când a fost propus inoperant de prietenul său Allen Ginsberg, ca „bardul și menestrelul american major al secolului al XX-lea”. Prezentat de Academia suedeză drept o icoană, legenda folkului a scos al 37- lea album, „Fallen Angels”, în luna martie. Evident, de-a lungul timpului, a avut destul polemici, cu critici de-ai săi, care l-au pus în umbra lui Frank Sinatra. E interesantă întreaga sa evoluție, fiindcă în tinerețe, aidoma multor adolescenți americani, a fost iritat de gloria lui Elvis Presley și Jerry Lee Lewis. Se spune că abia la sfârșitul anilor ’60, când se detașează de folk și de spiritul mișcării contestatare (războiul din Vietnam), specifică epocii, începe marea creație. Dar, lucrurile sunt discutabile. Vocea inegalabilă și forța de penetrare a muzicii sale au produs o emoție imensă irepresibilă în rândul tuturor generațiilor. în 2008, a primit premiul Pulitzer, care recompensează tradițional, munca jurnalistică El a fost dinstins, potrivit juriului ..pentru profundul impact asupra muzicii populare și culturii americane”. Să nu omitem să spunem că premiul Nobel pentru literatură este acompaniat de suma de opt milioane de coroane suedeze, adică 822.000 de euro. Salvat miraculos de la un accident moto, produs la 30 iulie 1966, care l-a ținut departe de scenă timp de 3 ani, a început în 1988 turnee fără sfârșit, câștigând noi și noi fani. Adulat, firește, în zona muzicii, criticat cu certitudine în teritoriul literaturii, pentru acest premiu, Bob Dylan rămâne inegalabil pe soclul său. Destul de înalt Mircea Cărtărescu, cel care a tradus în limba română volum „Suflare în vânt”, de Bob Dylan, a scris pe facbook: „Nimeni nu contestă că e un geniu muzical și un mare poet (eu l-am și tradus, uite coperta) (...), dar mi-e milă de scriitori adevărați”. Guvernul atacă la CCR legea privind plagiatul și școlile doctorale Guvernul contestă la Curtea Constituțională a României legea privind școlile doctorale și plagiatul, în forma adoptată de Senat, după ce liberalii au anunțat jot că au depus și ei o contestație la aceeași lege. Anunțul a fost făcut de purtătorul de cuvânt al Guvernului, Liviu Iolu, la solicitarea MEDIAFAX. Premierul Dacian Cioloș a spus, la începutul ședinței de guvern de miercuri, că regretă decizia Parlamentului privind legea doctoratelor și demisia lui Viorel Barbu din fruntea CNATDCU, adăugând că Guvernul va face tot ceea ce este posibil pentru ca mediul universitar să fie ferit de plagiat și impostură. ’’Sper să găsim în România un echilibru instituțional în privința asumării în mod obiectiv și profesionist a evaluării tezelor de doctorat. Pot să vă asigur că Guvernul va face tot ceea ce este posibil pentru ca mediul universitar și de cercetare din România să fie ferit de imaginea aceasta cu impact negativ foarte mare a plagiatului și a imposturii în cercetare. Nu o lege poate să decidă dacă o lucrare de doctorat este științifică sau nu, ci doar oameni de știință onești, obiectivi, recunoscuți și profesioniști. Cred că aici trebuie să ajungem”, a declarat șeful Executivului. Și PNL contestă la Curtea Constituțională a României legea privind doctoratele, a anunțat tot liderul deputaților liberali Eugen Nicolăescu, care a admis că votul colegilor de partid din Senat a fost o ’’eroare”. Senatul a respins luni cererea președintelui de reexaminare a legii care prevede că universitățile vor fi cele care vor decide acordarea și retragerea titlului de doctor, cu 90 de voturi ‘’pentru”, în timp ce ‘’împotrivă” au votat doar 12 aleși, iar șase s-au abținut. în cererea de reexaminare, Iohannis subliniase că proiectul de lege nu clarifică situația tezelor de doctorat aflate în prez spre analiză la CNATDCU și nici pe cea a situațiilor de plagiat. Ministerul Sănătății anunță că programul de vaccinare a copiilor intră în normal din a doua parte a lunii octombrie în cursul acestei luni va începe imunizarea copiilor împotriva difteriei, tetanosului, tusei convulsive (pertusis), hepatitei virală B, poliomielitei și Haemophilus influenzae tip b, potrivit Ministerului Sănătății. “Primul lot de vaccin, 115.000 de doze, este acum în depozitul Uniform și într-o săptămână va fi distribuit către Direcțiile de Sănătate Publică!După ce ajunge în depozitele locale, DSP-urile îi vor anunța pe medicii de familie că pot ridica vaccinul pentru derularea programului de imunizare în condiții optime. De asemenea, Ministerul Sănătății face apel către medicii de familie să demareze programarea la vaccinare a copiilor eligibili și a celor care nu au fost vaccinați până în prezent”, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Sănătății remisiei MEDIAFAX. Al doilea lot de vaccin hexavalent, adică restul de 140.000 de doze, va ajunge în România până pe data de 31 octombrie 2016. Ministerul Sănătății mai anunță că vaccinul ROR, împotriva rujeolei, oreionului și rubeolei, este în stocuri suficiente, astfel încât să poată fi asigurată imunizarea tuturor copiilor care au nevoie de acest ser. De asemenea, sunt stocuri suficiente și pentru vaccinurile împotriva Hepatitei B și DTP (difterie, tetanos, pertusis). “Vaccinul antigripal a fost, la rândul său, recepționat, iar până la finalul lunii octombrie va începe campania de vaccinare. Vor fi 500.000 de doze disponibile pentru populația vulnerabilă la boală (copii, bolnavi cronici, vârstnici și personal sanitar), cu posibilitatea de suplimentare a dozelor în funcție de cerere. Vaccinul BCG, serul împotriva tuberculozei destinat nou-născuților, va ajunge în maternități în maximum trei săptămâni, iar pentru vaccinul pneumococic au fost alocate fondurile necesare și va fi demarată procedura de achiziție”, potrivit documentului citat. Programul de vaccinare a copiilor intră în normal din a doua parte a lunii octombrie, conform schemei naționale de imunizare, vaccinul hexavalent fiind recepționat, a anunțat ieri Ministerul Sănătății.