Cuvântul Libertății, mai 2017 (Anul 29, nr. 8336-8360)

2017-05-16 / nr. 8348

2 / cuvântul libertății Gheorghe Ștefan, condamnat la opt ani și două luni de închisoare în dosarul Poșta Română Magistrații Tribunalului București l-au condamnat, ieri, pe fostul primar al municipiului Piatra-Neamț, Gheorghe Ștefan, la o pedepasă finală de 8 ani și două luni de închisoare în dosarul Poșta Română în care este acuzat de trafic de influență, spălare de bani și abuz în serviciu, decizia putând fi atacată cu apel. Totodată, instanța a dispus confiscarea specială a sumei de 422.138,07 lei și a 35.306 de euro. Gheorghe Ștefan, doi foști șefi din Poșta Română și doi adminstratori au fost trimiși, pe 3 martie 2017, în judecată, de către procurorii DNA, în al optulea dosar “Poșta Română”, pentru infracțiuni de trafic de influență, spălare de bani și abuz în serviciu. Prejudiciul se ridică la 2,2 milioane lei, în al optulea dosar Poșta Română, Gheorghe Ștefan, zis și Pinard, a fost trimis în judecată, în stare de libertate, cu privire la săvârșirea infracțiunii de trafic de influență. La momentul faptei, acesta era primarul orașului Piatra Neamț. Și fostul director al sucursalei „Fabrica de Timbre” din cadrul Companiei Naționale Poșta Română S.A.C.N. P.R.), Cosmin Mihăilescu, este cercetat pentru abuz în serviciu cu consecințe deosebit de grave și în formă continuată. In același dosar mai sunt anchetați: omul de afaceri Constantinof Marian, Chebac Mihaila data faptei director al Direcției dezvoltare din cadrul C.N.P.R și Dorin Firuti, la data faptei administrator al S.C. Romkovert S.R.L. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nichilăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41,41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registul Comerț*«: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT 1«: 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Emai: Tofefan mal,cYtore55,rc .JipetfmtYtorcarc_________ REDACTOR-ȘEF: ___________MIRCEA CANTÂR___________ Prim-redactor-șef adjunct: ____________MAGDA BRATU____________ Redactor-șef adjunct: __________MARGA BULUGEAN__________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motițche, Radu Mceanu, Valentin Ceaușescu Eveniment Carmen Zuican Economie / Politici: Marga Bulugean Educație: CrisiPătu Culturi Magda Bratu Sport: Marius Cîrstov, Cosmin Staicu Fotoreporter Tbi Botogh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilate indică pentu conținutul artcolui aparține autrulii De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalități etate, responsabitatea juridea le aparține. actualitate marji, 1 6 mai 201 7 zi Un ritual: Macron “ " MIRCEA CANTĂR — Vizita la Berlin a unui nou președinte francez, abia instalat la Palatul Elysee, practic în prima zi de mandat a acestuia, a devenit un ritual. Felicitat încă din seara zilei de 7 mai a.c., de cancelarul german, Emmanuel Macron s-a deplasat, ieri dupăamiază, în premieră, ca președinte al Franței, la Berlin, pentru o discuție tete-a-tête, o conferință de presă comună, și un dineu oficial. Identic au procedat, în timp, și Francois Hollande, în 2012, și Nicolas Sarkozy, în 2007, ceea ce înseamnă că rendez-vous-ul instituit a devenit un ritual republican. De fapt, ziua de ieri urma să debuteze cu nominalizarea noului primministru, din tabăra politică republicană, răzbătând numele lui Edouard Philippe, deputat și primar de Havre, în vârstă de 46 de ani,, suppe ist", o vreme militant PS, diplomat ENA și în științe politice. Anunțul oficial a fost amânat până la ora 15:30 (la București). La Matignon, echipa premierului socialist Bernard Cazeneuve, cu „bagajele făcute”, a fost toată ziua în ateptare pentru predarea de rutină către noi locatari. La ora 17 (la București) Edouard Philippe, 46 de ani, a preluat ștafeta la Matignon. Fost, între altele, cronicar pentru “Liberation”, la 18 ianuarie a.c. scria: “Cine este Macron? Pentru câțiva, impresionați de puterea sa de seducție și retorica reformistă, el pare fiul natural al lui Kennedy și francezului Mendes. Primul avea carismă al doilea principii. Pentru alții el va fi Brutus, fiul adoptiv al lui Cezar”. Interesantă, de-a dreptul, este evoluția relațiilor franco-germane, consolidate considerabil, pe mandatele de cancelar ale Angelei Merkel, care însumează... 12 ani, țintit fiind acum un al patrulea mandat. Atlantistă, inițial, susținătoare a intervenției americane în Irak, prea puțin proeuropeană, la început, va converti, treptat-treptat, convingerile sale liberale în deplina colaborare franco germană, așa cum recomandase Jacques Chirac, în noiembrie 2005 cancelarului german. Până se va ajunge la ora „Merkozy”, va trece timp, surmontate fiind destule asperități. La un moment dat, descumpănită de-a dreptul de comportare a lui Nicolas Sarkozy, acesta enervat contra ministrului german de finanțe, Peer Steinbruck, care criticase măsurile guvernului francez, Angela Merkel a oferit omologului său francez filme cu Louis de Funes. In timpul crizei economice, Angela Merkel și Nicolas Sarkozy sau aflat în prima linie pentru limitarea perturbărilor din zona euro, au impus noi reguli europene prin Pactul european de stabilitate. Și cu Francois Hollande, candidat socialist, care făgăduise la Berlin o reorientare a Europei contra politicilor de austeritate, Angel la Merkel va întâmpina unele dificultăți majore. Mai întâi că, încă din timpul campaniei, refuzase să îl primească la Berlin, susținerea sa îndreptându-se oficial către... Nicolas Sarkozy. La 15 mai 2012 ea își va întâlni pentru prima dată noul interlocutor. Începutul nu a fost promițător, fiindcă avionul cu care s-a deplasat Francois Hollande, la Berlin, a fost lovit de un ful ger și a trebuit să se întoarcă la Paris. Reechilibrarea relațiilor franco-germane, care apare în Europa ca directoare, va legitima autoritatea Angelei Merkel. Chiar dacă Italia și Spania vor încerca inițial să obțină concesii; în cele din urmă, Francois Hollande renunță, la ceea ce intenționa, ratifică Pactul de stabilitate, acceptă limita de 3% deficit. Relația personală între Merkel și Hollande se va destinde dintr-o dată și impresia de bună colaborare va deveni dominantă. Mai ales că evenimente nu ușor de gestionat, precum atentatele de la Paris din ianuarie 2015, criza ucrainiană, care a impus negocieri dure cu Vladimir Putin, la Minsk, și nu numai, și finalmente două r acorduri încheiate, apoi riscul ieșirii Greciei din zona euro, criza refugiaților, au cerut eforturi mari, deși la sfârșitul mandatului lui Hollande, între Franța și Germania dezechilibrele rămân evidente. Angela Merkel este la ora de față ceea ce se știe, principalul lider european, a salutat, cum spuneam, alegerea lui Emmanuel Macron, în care are totală încredere, dorește redinamizarea proiectului european, probând mai întâi deschidere, apoi abordarea chestiunilor dificile. Protest la Finanțe și în vămi, din cauza proiectului salarizării unitare Salariații din toate județele țării, care protestează, susțin că proiectul legii salarizării duce la tăieri de lofuri și cer Ministerului Finanțelor Publice și Guvernului „revizuirea grilelor de salarizare din proiectul legii, astfel încât să fie reflectată complexitatea și importanța activității Ministerului Finanțelor Publice și unităților subordonate (ANAF, direcții generale regionale ale finanțelor publice etc.)”, potrivit comunicatului transmis. FNSF avertizează că acțiunile de protest generate de tăierea salariilor au fost declanșate de salariați și se pot întinde pe o perioadă nedeterminată de timp, ceea ce poate duce la blocarea activității de colectare și a activităților de relații cu publicul, „în loc ca Guvernul României să plătească 35.000 de consulanți fiscali nou angajați, cu salarii de 10.000 lei, dublu față de un salariat al sistemului Ministerului Finanțelor Publice, mai bine ar plăti decent cei 25.000 de salariați responsabili cu colectarea veniturilor statului, fiind o investiție mai realistă, corectă și cu efecte în timp, care ar duce la atragerea și păstrarea personalului bine pregătit, care să poată face față noilor cerințe în implementarea politicii fiscale”, se mai arată în comunicat. FNSF precizează că salariații din Ministerul Finanțelor Publice și unitățile subordonate nu beneficiază de sporuri, bonusuri sau alte venituri suplimentare, fiind incompatibili cu orice altă funcție care poate aduce venituri suplimentare. “Oamenii sunt nemulțumiți de proiectul legii salarizării și au declanșat un protest spontan în toată țara. Sunt persoane cu pregătire economică, care șiau făcut calculul și au constatat că li se diminuează veniturile. Salariile scad, în medie, cu 10-35%. Celor care au funcții de conducere și au salarii mai mari le scad mai mult. Sunt și unii cărora nu le scad salariile. Am avut o întâlnire cu cei din conducerea ANAF și le-am trimis propunerile noastre. Dar, nu s-a întâmplat nimic și oamenii au senzația că sunt păcăliți”, a declarat Vasile Marica, liderul Alianței Nationale a Sindicatelor Bugetarilor “SED LEX”. Conform acestuia, salariul mediu net în cadrul instituțiilor sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor Publice este 2200 de lei. Ca răspuns la greva spontană a angajaților din Finanțe, Ministerul Muncii a transmis, printr-un comunicat de presă remis Mediafax, că vor fi afectate doar salariile personalului din conducere, care “sunt în prezent foarte mari”. “Ministerul Muncii a precizat, de la bun început, că vor crește foarte mult salariile mici, mai puțin cele mari și deloc cele deja foarte mari. Astfel, în contextul grevei angajaților din Finanțe, precizăm că salariile personalului de conducere din această zonă sunt, în prezent, foarte mari, raportat la cele similare din alte ministere. Spre exemplu, un director din Ministerul de Finanțe are în prezent 14.129 lei, dublă față de un director din alte ministere. Conform noii legi, va avea 12.459 de lei. Salariile nu scad, însă, în ceea ce privește personalul de execuție, în condițiile în care în agențiile județene ale ANAF există deja salarii mari, între 4.300 și 6.300 de lei, în agenții județene ale altor ministere există, în prezent, și salarii mult mai mici, chiar și de 1.100 de lei. Ori principiul legii salarizării unitare este tocmai acela de a-i aduce la nivel similar pe angajații care prestează aceeași muncă în instituții diferite ale statului. Dar Parlamentul României este cel care are ultimul cuvânt de spus în privința Legii salarizării unitare”, se arată în comunicatul biroului de presă al Ministerului Muncii. Aproximativ 22.000 de salariați ai sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor Publice au participat ieri, la un protest spontan, ca reacție la proiectul legii salarizării. Administrațiile Fiscale din țară au fost blocați. Angajații nu sunt de acord cu diferențele salariale: “Vrem o grilă de salarizare unică”. Salariații sistemului vamal s-au solidarizat cu angajații din direcțiile regionale ale finanțelor publice și de la ora 10:00 au declanșat o acțiune de protest sub forma „excesului de zel” prin care controlul efectuat la frontieră nu se va mai face selectiv, potrivit analizei de risc. Ca răspuns, Ministerul Muncii a transmis că vor fi afectate doar salariile personalului din conducere, care “sunt în prezent foarte mari”. 1