Cuvântul Libertății, martie 2018 (Anul 30, nr. 8580-8605)

2018-03-22 / nr. 8598

2 / cuvântul libertății Guvernul extinde lista de medicamente gratuite și compensate Guvernul va adopta un act normativ care presupune introducerea a 16 molecule pe lista de medicamente gratuite și compensate, a anunțat, miercuri, premierul Viorica Dăncilă. “O altă ordonanță de urgență, un alt act normativ pe care îl vom adopta astăzi este referitor la sănătate și presupune introducerea a 16 molecule pe lista de medicamente gratuite și compensate, medicamente foarte necesare, pentru că ele se referă la a trata boli (...) oncologice, tuberculoză, poliartrită reumatoidă și alte boli și sunt oameni care așteaptă răspuns de la noi”, a spus prim-ministrul, în debutul ședinței de Guvern. Cod portocaliu de inundații pe Dunăre Hidrologii au instituit cod portocaliu de inundații pe Dunăre, sector aval Gruia - amonte Giurgiu (județele Mehedinți, Dolj, Olt, Teleorman și Giurgiu), începând de azidimineață până pe 31 martie.Potrivit Institutului Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor (INHGA), sectorul Dunării aval Gruia este apărat împotriva inundațiilor prin lucrări de îndiguire. De asemenea, în intervalul 24 martie, ora 6:00 -31 martie, ora 18:00 va fi Cod portocaliu de inundații pe Dunăre, pe sectorul Hârșova - Brăila și în Delta Dunăriijudețele Constanța, Brăila și Tulcea. Pe baza informațiilor actuale nu se prognozează posibilitatea apariției unor probleme deosebite ca urmare a propagării viiturilor pe sectorul românesc al Dunării, dar este necesară o monitorizare atentă a evoluției situației hidrometeorologice și respectiv a comportării lucrărilor hidrotehnice cu rol de apărare împotriva inundațiilor, se precizează în avertizarea hidrologilor. EDITOR: S.C. EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital intens privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafaxtSmail.cvlpress.ro __________Internet: www.cvlpress.ro_________ REDACTOR-ȘEF. __________MIRCEA CANTÂR._________ Prim-redactor-șef adjunct: ___________MAGDA BRATA__________ Redactor-șef adjunct: _________MARGA BULUGEAN________ DEPARTAMENTE: Actualitate: Laura Motiiliche, Radu Iliceanu Eveniment Carmen Zuican Economie / Politică: Marga Burugean Educație: Cristi Păuni Cultură: Magda Bratu Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter Thipologic Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 . Redacția: 0251.412.613. Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, cazul unor agenți de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. SC IUSOt SIG J/ 22 martie 2018 Administrația Națională de Meteorologie a emis o avertizare cod portocaliu de ninsoare, valabilă pentru 14 județe și Capitala, ce va intra în vigoare de joi seara și va fi valabilă până vineri, la ora 15.00. în paralel va fi în vigoare și un cod galben de ninsori pentru jumătate de țară, începând de miercuri, de la ora 14.00 și până joi la ora 15.00, va fi în vigoare o atenționare meteo de polei și ninsori. Vremea se va menține deosebit de rece, cu valori termice cu peste 10 grade mai scăzute decât mediile climatologice ale perioadei în cea mai mare parte a țării, anunță ANM. în prima parte a zilei de joi (22 martie) în sud-vestul și sudul extrem al teritoriului aria ninsorilor se va extinde, iar vântul va fi în intensificare; în intervalul 22 martie, ora 23.00 - 23 martie ora 15.00, este în vigoare un cod portocaliu de ninsoare abundentă strat de zăpadă consistent, temporar viscol și vizibilitate scăzută, valabilă pentru 14 județe și Capitala, în sudul Banatului și al Olteniei, în cea mai mare parte a Munteniei și a Dobrogei ninsorile vor fi abundente, iar vântul va avea intensificări cu viteze de 50...60 km/h și temporar 65...70 km/h, viscolind și local troienind zăpada și determinând diminuarea vizibilității. Totodată, în interval 22 martie, ora 15 și 23 martie, ora 20, va fi în vigoare un cod galben de ninsori însemnate cantitativ, intensificări ale vântului și vreme deosebit de rece, în Banat, Oltenia, Muntenia, Dobrogea, jumătatea de sud a Moldovei și zona Carpaților Meridionali și de Curbură ninsorile vor fi în extindere dinspre sud-vest și în intensificare, se va depune strat nou de zăpadă, local consistent, iar temporar vântul va avea intensificări în medie cu 45.. .55 km/h, astfel că vor fi intervale de timp cu ninsoare viscolită și spulberată, în sudul și în estul Dobrogei precipitațiile vor fi mixte și se va depune polei. Alertă cod portocaliu, emisă pentru 14 județe și București Președintele Iohannis, azi și mâine la Consiliul European de la Bruxelles Președintele Klaus Iohannis va participa, astăzi și mâine, la Bruxelles, la reuniunea Consiliului European. Potrivit Administrației Prezidențiale, pe agenda reuniunii se află subiecte din domeniul economic, recentele măsuri luate de Statele Unite ale Americii privind instituirea unor taxe la importurile de oțel și aluminiu urmând să fie principala temă abordată. Vor fi incluse și subiecte legate de ocupare, creștere și competitivitate, axate pe Piața Internă a Uniunii Europene, Piața Unică Digitală, Uniunea Piețelor de Capital, Uniunea Energiei, Semestrul European, Pilonul European al drepturilor sociale și Pachetul de echitate socială. Impozitarea, inclusiv în domeniul digital, va fi, de asemenea, luată în discuție, precizează Președinția. De asemenea, relațiile externe, respectiv stadiul relațiilor dintre Uniunea Europeană și Turcia, precum și cazul fostului spion rus Serghei Skripal reprezintă teme ce vor fi dezbătute cu prilejul întâlnirii de la Bruxelles. Conform unui comunicat al Administrației Prezidențiale, în ceea ce privește comerțul, referitor la măsurile recente anunțate de președintele Statelor Unite ale Americii, Donald Trump, Klaus Iohannis va accentua importanța comerțului liber și va sublinia faptul că măsurile protecționiste nu sunt de natură să sprijine dezvoltarea economică la nivel global, în cadrul reuniunii, președintele Iohannis va evidenția că România susține accelerarea negocierilor cu cei doi parteneri comerciali importanți ai Uniunii, respectiv Mexic și MERCOSUR (Piața comună sud-americană - n.r.), în vederea convenirii unor acorduri ambițioase și echilibrate, bazate pe beneficii reciproce, în perioada imediat următoare, care însă trebuie să reflecte de o manieră clară interesele tuturor statelor membre. Administrația Prezidențială arată că referitor la Semestrul European șeful statului va saluta menținerea celor trei priorități de acțiune în derularea acestui proces în 2018, respectiv stimularea investițiilor, continuarea implementării reformelor structurale și asigurarea unor politici fiscal-bugetare responsabile. “Președintele Klaus Iohannis va sublinia importanța acordată la nivel european procesului de consolidare a dimensiunii sociale a Europei, arătând că punerea în aplicare a Pilonului social trebuie să fie un proces bazat pe coeziune și respectul pentru principiile și valorile fundamentale ale Uniunii. Acțiunea Uniunii în domeniul social trebuie să fie proporțională și să țină cont de diferențele de dezvoltare dintre statele membre’", se menționează în comunicat. în ceea ce privește dezbaterea privind impozitarea, șeful statului român va menționa că este necesară coordonarea la nivel global și că țara noastră sprijină acțiunile de creștere a transparenței fiscale și de combatere a fraudei și evaziunii fiscale. în acest context, este importantă promovarea în continuare a standardelor de transparență fiscală la nivel internațional. . Vineri se va desfășura reuniunea Consiliului European (art. 50), în cadrul căreia șefii de stat și guvern din 27 de state membre vor examina stadiul procesului de retragere a Marii Britanii din Uniunea Europeană. Liderii europeni urmează să adopte liniile directoare (guidelines) care vor defini cadrul relațiilor viitoare UE - Marea Britanie. “Președintele Klaus Iohannis va sublinia faptul că România se pronunță pentru un parteneriat cât mai strâns între Uniunea Europeană și Marea Britanie după Brexit, parteneriat care să includă o cooperare atât în domeniul economic și comercial, cât și în alte domenii precum securitate, apărare și politică externă”, arată Administrația Prezidențială. Cu prilejul participării la reuniunea Consiliului European, președintele Iohannis va lua parte și la Summitul Partidului Popular European. Premierul Dăncilă îi va scrie președintelui CE, J.C. Juncker, despre posibile ingerințe în Justiție Viorica Dăncilă a anunțat, ieri, la începutul ședinței de Guvern, că va transmite o scrisoare președintelui Comisiei Europene, Jean Claude Juncker, prin care cere detalii despre nota din 2012 ce conține nume ale unor persoane cu probleme penale, documentul fiind confirmat de Ministerul Justiției: “în document erau solicitate date despre dosare aflate pe rol și mai grav era că aveam și nume despre care se cerea stadiul în care se află procesul și pașii care trebuie urmați. Am solicitat ministerului Justiției o analiză a cererilor pe care le-a făcut Comisia Europeană către Ministerul Justiției, dacă între 2012 și 2018 au mai fost astfel de solicitări. Am primit astăzi documente de la ministerul Justiției, care reconfirmă ce a apărut în spațiul public, că astfel de practici au mai fost făcute”, a declarat Dăncilă, la începutul ședinței de Guvern de ieri. Premierul spune că va cere detalii președintelui Comisiei Europene. “Am hotărât ca astăzi să trimit o scrisoare președintelui Comisiei Europene, Jean Claude Juncker, prin care cer detalii legate de aceste aspect care mi se pare total nepotrivite, în neconcordanță cu ce presupune MCV. Este important să lămurim aceste lucruri și să pornim de la o cooperare firească”, a afirmat Dăncilă. Este vorba despre un document din 10 octombrie 2012, adresat Guvernului României, care prezintă o listă de 21 de cerințe ale Comisiei Europene în legătură cu MCV, prezentat de Antena 3. Unul dintre puncte prevede descrierea situației și stabilirea pașilor de urmat în cazuri de corupție cunoscute, fiind date și nume: Gheorghe Copos, Adrian Năstase, Șerban Brădișteanu, Ion Dumitru, Decebal Traian Remeș, Dan Voiculescu, George Becali, Cătălin Voicu, Tudor Chiuariu.