Cuvântul Libertății, octombrie 2018 (Anul 30, nr. 8748-8770)

2018-10-01 / nr. 8748

Mesajul președintelui Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa, cu prilejul deschiderii noului an universitar , îmi face o deosebită plăcere să adresez salutul atent al Consiliului Județean Dolj, alături de sincere urări de succes pentru toți cei care, de astăzi, se pregătesc să răspundă provocărilor pe care le aduce un nou an universitar - studenți, profesori, dar și echipele de conducere ale instituțiilor de învățământ superior. Pentru județul nostru, un onorant element identitar și, în egală măsură, un semnificativ punct forte îl reprezintă mediul academic, care se afirmă tot mai pregnant drept unul modern, performant și dinamic. Trebuie salutate, în acest sens, eforturile vizibile care sunt depuse pentru a menține actul educațional la cele mai înalte standarde. Se manifestă, pe de o parte, o vie preocupare pentru îmbunătățirea constantă a infrastructurii construite, prin proiecte care vizează modernizarea și extinderea capacităților de cazare, dar și crearea unor centre de formare profesională și de cercetare. Trebuie remarcată, pe de altă parte, atenția acordată procesului de corelare cât mai fidelă la necesitățile prezentului, atât prin completarea programului cu noi specializări, cât și prin consolidarea parteneriatelor cu mediul privat, ceea ce deschide studenților accesul la stagii de practică, iar competențele astfel dobândite îi ajută la integrarea rapidă pe piața muncii. De altfel, recentele evoluții în plan economic din regiunea noastră, ce se traduc în dezvoltarea afacerilor unor companii emblematice, dar și în instalarea unor noi investitori, au directă legătură cu rezultatele activității dumneavoastră, cu certitudinea întreprinzătorilor că aici găsesc specialiști valoroși, angajați competenți și performanți. In calitate de președinte al Consiliului Județean Dolj, vă asigur și pentru viitor de întreaga disponibilitate pentru colaborare, pentru susținerea unor manifestări de înaltă ținută științifică și academică, menite să crească vizibilitatea și prestigiul mediului universitar craiovean, și vă doresc un an de învățământ cu cât mai multe realizări. Cu aje^sâ c»UȘI © rîu|J^H)M»RIOTEASA Președintele Comuuniunii Județean Dolj Ar Deschiderea unui nou an universitar, ca de fiecare dată, în ultimii 70 de ani, are o simbolistică aparte, conferind Craiovei ,,o tinerețe perpetuă”, un plus de dinamism, dar și aura de mare centru universitar al țării. Cu două universități de stat și una privată, Craiova are o comunitate academică - studenți, cadre didactice, cercetători, personal auxiliar - componentă esențială a sistemului educațional, aptă să îndeplinească o multitudine de cerințe imperative ale societății, între care aceea de a pregăti specialiști de înaltă calificare profesională în multe de domenii de activitate. Universitatea este cadrul optim, în care se învață calendarul destinului, cum spunea un cadru didactic, în ultima monografie dedicată acestei instituții, se plămădește caracterul fiecărui student și se primenește permanent leagănul civilizației spirituale. Ziua de astăzi generează, într-un fel, sentimente dintre cele ---------------mai diferite: de nostalgie pentru cei <C M care au fost odată studenți, de emoție CH pentru cei care pășesc, boboci fiind, D Bl pentru prima dată în aulele de curs și seminarii, și de ce nu ambigue pentru __________și cei deja prinși în anii de studiu. Pranana Municipiului Craiova Consiliul Local Municipal ZIUA PERSOANELOR VÂRSTNICE 29 septembrie 2018 10.00-14.00 Cwntrul Multifuncțional ^ Concursuri de șah și table Cursuri de dans Spectacol de dan susținut de Baletul Operei Române Craiova ImmmnMmwmm Concert simfonic ^ flmtru concertul de la Filarmonica - invitațiile se ridică de pe agenția filarmonicii ★ I INTRARE A HATUITA