Cuvântul Libertății, iunie 2019 (Anul 31, nr. 8909-8927)

2019-06-03 / nr. 8909

actualitate / 2 Călărași. Salariații primăriei părăsesc sindicatul „Forța legii”. Județul Dolj, prin intermediul unei ferme din localitatea Dăbuleni, are primele trei produse tradiționale românești, atestate în teritoriu, cu certificate eliberate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în urmă cu câțiva ani, Doru Vîrcan a demarat, împreună cu fiul său, Gilbert, o afacere, la Dăbuleni, căreia puțini îi dădeau șanse de reușită: creșterea porcilor din rasa mangalița. Acum, au primit ateste de produs tradițional, pentru trei sortimente, toate sub sigla „Ferma lui Ghiță”, „burucan de mangalița”, „piept oltenesc de mangalița”, respectiv 7 hectare pentru extinderea Aeroportului Internațional Craiova ad „cârnați trandafiri de mangalița”. „Este o rasă de porc crescută în condiții de semisălbăticie - apă curată, iarbă, nămol, iar hran este asigurată cu porumb, tărâțe și iarbă. Avem, în prezent, peste 300 de capete, un abator, o carmangerie, dar ne lipseau certificatele de garanțe. Tocmai le-am primit, astfel că oamenii pot, de acum, consuma, produse ^BeatrT^Eantentice. Se va vedea și în costul la garantare, TVA dlăcăzând la 5%”, a precizat Dorin Vîrcan. Primirea celor trei certificate s-a făcut într-un cadru festiv, la Direcția pentru Agricultură Dolj. „Este un ■E32HIERMI De la concursurile de matematică, elevii buzeșteni s-au întors cu premii, medalii și ocupă moment foarte important pentru noi. Avem, de acum, primele trei produse tradițional românești din Dolj. Vorbim de un adevărat pașaport european, cu care se poate intra pe piața europeană. Lucrurile nu se vor opri aici. Sunt în pregătire și alte dosare pentru produse tradiționale, cum ar fi carnea de oaie de la Giurgița, laptele de vacă de la Ciuperceni, varza murată și zacusca de la Desa și multe altele..”, a menționat Adrian Popa, directorul Direcții pentru Agricultură Dolj. CRISTI PATRU primele trei-produse-tradiționale din Dolj, atestate oficial