Cuvântul Libertății, august 2020 (Anul 32, nr. 9151-9171)

2020-08-05 / nr. 9153

2 / cuvântul libertății actualitate 5 %. Municipiu al Doljului, nu doar oraș. Calafatul, mângâiat de briza Dunării, în toate anotimpurile anului, chiar este o localitate remontantă privirii -odinioară era numit „orașul trandafirilor”cu arterele sale drepte, flancate de multă vegetație, care fac aerul respirabil și pe caniculă. Oraș de frontieră, dar și picior al vestitului pod feroviar și rutier peste Dunăre, în lungime de 1971 m, care îl conectează, pe malul bulgăresc de localitatea Vidin și conferă un plus de interest turistic. Calafatul resimte în aceste zile caniculare forfota specifică campaniei electorale propriu-zise, premergătoare alegerilor locale. Mișcările politice, sintetizate, sunt următoarele: Lucian Ciobanu, actualul primar, din partea PSD, s-a decis să candideze din partea PMP (devenind de dreapta), declarându-se nemulțumit de colaborarea avută atât cu consilierii propriului partid, cât și cu cei liberali. Cât are și cât nu are dreptate este greu de măsurat. Social-democrații îl aruncă în luptă, ca ofertă, pe preotul Mihai Cotea. 44 de ani, din familie de preoți, familiarizat cu problemele specifice administrației publice locale, prin activitaeta anterioară de consilier al fostului primar Mihai Guță. Are imagine rezonabilă la nivelul localității. Liberalii la rândul lor vin cu Dan Mitulețu, fost angajat al poștei din oraș, figură cunoscută pe scena politică a Calafatului, nu tot timpul excesiv de calmă. La rândul său, Pro România îl are anunțat drept candidat pe Marin Chilaiu. Neîndoielnic, Calafatul resimte nevoia imperioasă a unei cât mai inspirate administrații publice locale, dar asta o vor decide alegătorii săi. Stăruie încă în amintirea localnicilor figura notabilă a fostului primar Petre Trăistaru, om „al dracului”, cum spun localnicii, între altele fost director IPILF Calafat, care timp de două mandate succesive (2000-2008) a lăsat însemne durabile, regăsite în centrul civic actual, dar și în imaginea de ansamblu a altor instituții: Casa I. S. Drăgulescu, Palatul Marincu, emblematic edificiu al municipiului sau biserica „Sfântul Nicolae”. A fost un primar energic și mai ales „om de cuvânt”, predispus dialogului. A mai încercat din partea ALDE, la alegerile din 2016, dar s-a ales doar cu statutul de consilier local. încercase dar eșuase și în 2012 și în 2008, când toate forțele politice sau aliat inoportun împotriva lui, pentru a recunoaște apoi mai târziu că au greșit strategic. Dar și așa a rămas o voce mereu acră, dar de om de treabă în consiliul local, convins că omul e trecător ca adierea vântului. Ceea ce particularizează, într-un fel, alegerile locale de la Calafat este faptul că oamenii locului optează de regulă pentru ceea ce promite candidatul la funcția de primar și credibilitatea pe care o are și mai puțin apartenența la o formațiune sau alta politică. De altfel votul este uninominal. Oraș realmente cochet, la Dunăre, cu locuitori așezați, care deplâng absența investițiilor de anvergură în economia localității, Calafatul trebuie să se racordeze cât mai grabnic la o altă respirație, prin arderea etapelor, fiindcă „timpul nu mai are răbdare”, ca să cităm marele prozator al neamului. Contemplând la nesfârșit podul de peste Dunăre, oricât ar fi de seducătoare priveliștea, calafetenii știu că le mai trebuie ceva, și înainte de toate locuri de muncă pentru lumea tânără. Se anunță, în plan electoral, o confruntare interesantă și rămâne de văzut dacă preotul Mihai Cotea, candidatul social-democraților, va reuși să crvingă calafetenii pentru a primi votul de încredere al lor. La calculul hârtiei, adică potrivit sondajelor, nu stă deloc rău, dar și contra-candidații săi nu vor sta cu brațele încrucișate. Primar de Calafat. Se va impune preotul Mihai Cotea? MIRCEA CANTAR ■ EDITOR: S.C.EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005, ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat. Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvtpress.ro __________Internet www.cvtpress.ro__________ Director: __________MIRCEA CANTĂR__________ Redactor-șef: _________MARGA BULUGEAN_________ REDACȚIA: Laura Moțîrliche, Marga Buiugean, Cristi Pătru, Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenți de presă și personalităț citate, responsabilitatea juridică le aparține. miercuri, 5 august 2020 ABA Jiu. Este interzisă îmbăierea în apele curgătoare Având în vedere creșterea temperaturilor și odată cu aceasta tentația cetățenilor de a se scălda, Administrația Bazinală de Apă Jiu Craiova anunță că este interzisă îmbăierea în apele curgătoare, acestea neîndeplinind condițiile pentru a fi folosite în acest scop. Pentru a conștientiza populația de riscul pe care și-l asumă dacă se scladă în apele Jiului - expunere la îmbolnăvire și înnec “A.B.A «Jiu» Craiova a amplasat pe malul râului Jiu plăcuțe cu «Scăldatul interzis». “Precizăm că Administrația Bazinală de Apă Jiu a luat de mult timp măsuri în privința atenționării înotului în râul al cărui nume-1 poartă instituția. Din pacate ne confruntăm în fiecare an cu furtul acestor plăcuțe. Drept urmare facem apel încă odata către cetățeni să țină cont de avertismentele înscrise pe plăcuțe și să nu se aventureze la scăldat în apele Jiului. Cu atât mai mult cu cât, inundațiile recente - debitele mari înregistrate lunile iunie- iulie au accentuat riscurile dacă avem în vedere că s-au format gropi în nisip și curenți mai puternici. Suntem conștienți că panourile de avertizare nu sunt de ajuns pentru a-i opri pe cetățeni să facă o baie în Jiu. Subliniem faptul că râul Jiu nu-i loc amenajat pentru scăldat, chiar dacă zeci de oameni care nu respectă interdicția vin zilnic să înoate aici. Este cunoscut faptul că scăldatul în locuri neamenajate corespunzător determină și riscuri majore pentru sănătate pe lângă pericolul de înec. De aceea vă rugăm Respectați avertismentul!“, director A.B.A Jiu, Cosmin Călin. MARGA BULUGEAN