Cuvântul Libertății, septembrie 2020 (Anul 32, nr. 9172-9193)

2020-09-15 / nr. 9182

2 / cuvântul libertății marți, 15 septembrie 2020 actualitate INSIDI Prima zi de școală, lipsită de orice fast, s-a consumat într-un anonimat, mai degrabă trist, demn de o altă cauză. Ea a prilejuit totuși revederea parțială a unor colegi de clasă, fiindcă efectivele au fost înjumătățite în scopul respectării rigorilor sanitare, și întâlnirea cu diriginții de circumstanță în scopul comunicărilor seci, de natură organizatorică. Au lipsit ca niciodată mesajele de încurajare atât de necesare într-un astfel de moment, în care pandemia pune în pericol succesiunea pașilor firești în viață. Necesare, fiindcă toți elevii din ciclul gimnazial, dar și cel liceal, au nevoie imensă de ranforsare psihică. Școala doljeană nu este una model, la nivel național, dar ea este una cu un specific al ei, mă refer precumpănitor la colegiile emblematice ale Craiovei, dar și bunele școli gimnaziale, cu destui dascăli cu vocație din bună croială, care au produs an de an o medie cultivată. Modelat după cerințele impuse de situația epidemiologică, orarul zilnic se va schimba de la o etapă la alta. Deocamdată, școala doljeană și-a primit elevii într-o atmosferă austeră, deprimantă pe alocuri, lipsită de orice fior de încredere. Cu multe norme sanitare. Și hotărât lucru, managerii școlilor, dascălii, au împreună imensa responsabilitate didactică de a incumba ca niciodată, curaj, iradiind încredere în rândul elevilor, nu puțin temători dacă nu descumpăniți, într-un moment în care socializarea este sensibil vitregită. Despre învățământul online, care și așa a devenit temă de dezbatere politică, nu sunt multe lucruri de spus, din vari motive, însă așa cum am văzut că pledează un eminent dascăl, școala în pandemie ar trebui să fie un model de solidaritate și nu unul de vrajbă, menit să încarce la saturație negră pe toți actorii. Deschiderea anului școlar a prilejuit și livrarea bizarelor mesaje bâlbâite și reci, lipsite de harul de a face empatie ale doamnei ministru a Educației, Monica Anisie, căreia tot mai multe voci din spectrul politic, dar și civic, îi cer demisia. Doar un citat dintr-o recentă bolboroseală a domniei sale: „La nivel guvernamental tocmai a fost adoptat un memorandum prin care operatorii de internet și-au asumat conectarea a 2800 de sedii de unități de învățământ până la 18 septembrie a.c.. Pentru celelalte s-au identificat soluții, urmează să lucrăm. Problema e că în clădiri nu există internet”. Pe ce lume o trăi Monica Anisie? Aceeași clămpăneală în referirea la licitația de manuale. ..Cred că în această săptămână putem să semnăm contractul pentru Limba Română clasa a VIII- a”. Incoerența doamnei Monica Anisie a devenit stânjenitoare. După ce șase luni, cum se exprima un lider politic, s-a tăiat frunză la câini, în ziua deschiderii anului școlar avansează puncte de vedere și promisiuni. Să revenim: prima zi a unui an școlar rămâne de regulă de neuitat. Ziua de ieri n-a fost una tonică: în 10 unități de învățământ din Craiova și din județ s-a început anul șolar pe „roșu”, în 55 pe „galben” iar în 152 pe „verde”. O stare de fapt neliniștitoare care se poate ameliora, dar și înrăutăți. O generație tânără, aflată în bănci cu măști de protecție, păstrând distanțarea fizică, care reprezintă ziua de mâine a Doljului n-a primit ieri nici o încurajare, din partea celor chemați să fixeze puncte cardinale în speranțele lor. Și avea nevoie, prin tehnici de persuadare, înainte de toate, de îmbărbătare, de curaj, de încredere, inducerea convingerii că temeinica pregătire, călirea caracterelor, insuflarea patr 'tismului, atingerea performanțe, dar și alte repere morale, ce se forjează în procesul educațional, nu vor fi îndoite de încrâncenarea cu pandemia. Frontul este invizibil, dar confruntarea e concretă. Oricum, succes tuturor! Mesaje bâlbâite și reci ale doamnei ministru! MIRCEA CANTARI Lansarea volumului de carte „Piatra din mijloc”, de Mircea Lucian Nincu Biblioteca Județeană, Alexandru și Arista Aman” organizează marți, 15 septembrie 2020, lansarea volumului de carte „Piatra din mijloc”, de Mircea Lucian Nincu. Evenimentul se va desfășura în curtea Bibliotecii Județene „Alexandru și Aristia Aman”, începând cu ora 18.00. La lansarea volumului „Piatra din mijloc”, vor participa invitații: Ioan Lascu, Mircea Pospai, Mihaela Albu, Dan Lupescu. Mircea Lucian Nincu este preot Dr., professor de religie, membru și judecător al Consistoriului Epahial al Arhiepiscopiei Craiova, preot paroh în Parohia Sf. Ier. Petru EDITOR: S.C.EDPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A, TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005: ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafax@mail.cvlDress.ro ___________Internet: www.cvloress.ro___________ Director: __________MIRCEA CANTĂR__________ Redactor-șef: _________MARGA BULUGEAN_________ REDACȚIA: Laura Moțîrliche, Marga Bulugean, Cristi Patru. Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Movilă și Cuv. Parascheva din Craiova. Volumul care va fi lansat mâine la Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman”, ne este prezentat chiar de către autor: „Piatra din mijloc am voit să fie cartea care caută esențe. Exprimarea lirică a rămas singura modalitate în care se mai poate vorbi despre interior. Ceea ce se vede, forma, este rostul gustului și al aproprierilor, ceea ce nu se vede, esența, este ceea ce dă sens și direcție. în această carte mă imaginez adunând pene de înger de pe caldarâmul lumii dinafara Raiului pentru a cincea oară.” Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține.