Cuvîntul Nou, mai 1968 (Anul 1, nr. 12-16)

1968-05-04 / nr. 12

PROLETARI DIN TOAH TAJJILE. UNIŢI-VEI ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN COVASNA AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN PROVIZORIU Sărbătorirea zilei de 7 Mai MITINGUL ŞI DEMONSTRAŢIA OAMENILOR MUNCII In Capitală In judeţul nostru La Bucureşti, demonstraţia oamenilor muncii s-a desfăşurat în Piaţa Aviatorilor, care a îmbrăcat haină festivă. Peste 250.000 de bucureşteni au venit la demonstraţie au flori, cu numeroase grafice şi pancarte care ilustrează progresele patriei noastre socialiste, rezultatele transpunerii in viaţă a istoricelor hotârîrile Congresului al 1I1-lea şi ale Conferinţei Naţionale a partidului. Sute de drapele roşii şi tricolore flutură deasupra mulţimii aflate in piuă pentru a lua parte la miting. Oamenii muncii poartă stema partidului şi a ţării, portretele membrilor Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. Ora 9 — Miile de oameni ai muncii aflaţi la piaţă salută cu aplauze şi urale îndelungi sosirea conducătorilor partidului şi statului nostru. In tribuna centrală iau loc tovarăşii: Nicolae Ceauşescu, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraş, Paul Niculescu- Mizil, Virgil Trofin, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Dragan, Janos Fazekas, Gheorghe Răulescu, Leonte Răutu, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, membrii supleanţi ai Comitetului Executiv si secretarii C.C. al .rt°.R., vicepreşedinţii consiliului de Stat şi ai Consiliului de Miniştri. In tribună iau loc, de asemenea, membri ai C.. ai P.C.R., ai Consiliului de Stat si ai guvernului. Sunt prezenţi conducători ai instituţiilor centrale şi organizaţiilor obşteşti, reprezentanţi ai întreprinderilor şi instituţiilor bucureştene, muncitori fruntaşi în producţie, academicieni şi alţi oameni de ştiinţă şi cultură, generali şi ofiţeri superiori, ziarişti. La demonstraţie asistă şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în ţara noastră şi alţi membri ai corpului diplomatic. In tribune se află numeroşi oaspeţi de peste hotare. Fanfara militară intonează Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Tovarăşul Dumitru Popa membri supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., deschide mitingul oamenilor muncii din Capitală. Ia cuvîntul tovarăşul Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. ★ Aerul proaspăt al dimineţii de mai vibrează de sunetele înalte ale trompetelor pioniereşti, anunţind începerea marii demonstraţii. Copiii păşesc solemn, fluturind tricolorul scump al ţării şi drapelul organizaţiei lor. Un grup de pionieri urcă la tribuna oficială, oferind conducătorilor partidului şi statului nostru bughele de flori, odată cu gîndul de caldă recunoştinţă pentru Partidul Comunist Român, părintele iubit al tinerelor vlăstare din ţara noastră, îşi fac apariţia coloanele de oameni ai muncii. De la înălţimea tribunei, coloana pare un adevărat fluviu din ale cărei vii unduiri se înalţă mii de steaguri roşii şi tricolore, pancarte pe care sunt înscrise urări pentru întărirea solidarităţii internaţionale a celor ae nunaess, pentru triumful păcii pe toate meridianele palmaiului. Demonstranţii poartă au dragoste portretele conducătorilor partidului şi statului. Numeroase care alegorice, aflate în fruntea colectivelor din marile întreprinderi, însoţite de grafice şi panouri, ilustrează prin graiul cifrelor vigoarea şi dinamismul economiei bucureştene. Succesul au care oamenii munci, din Capitală se prezintă la marea demonstraţie a zilei de 1 Mai materializează sensul profund (Continuare în pag. a 2-a) Bate inima oraşului E mai. E sărbătoare. E primăvară. Pe străzi e mai mult freamăt, prin parcuri mai mult zîmbet de flori. Cerul, împodobit cu perdeaua unor nouri aducători de rod bogat pe cîmpiile mănoase, s-a pregătit să primească în caldă îmbrăţişare întreaga bucurie a oamenilor care, împreună cu oamenii muncii de pe toate meridianele, sărbătoresc Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, 1 Mai. Oraşul Sfintu Gheorghe trăieşte azi, mai plină ca oricind, fericirea marii sărbători. Oamenii îşi manifestă nestăvilitul entuziasm, raportind conducerii partidului şi statului roadele muncii lor înfrăţite în halele uzinelor, pe ogoare, pe altarele artei şi culturii, în sălile de clasă şi laboratoarele şcolilor. Străzile au îmbrăcat straie de sărbătoare, casele şi-au împodobit faţadele cu covoare şi nori, cu lozinci şi ramuri verzi de brad şi de mesteacăn, cu portretele conducătorilor iubiţi ai partidului şi statului. Oamenii şi-au îmbrăcat cele mai frumoase haine. Pe piepturile multora scinteiază însemnele cinstirii aduse hărniciei: ordine, medalii, steluţe. Albia se înfiripează zorii peste umerii caselor, peste bătrînii castani foşnitori, cînd bărbaţi şi femei, bătrîni şi copii, tineri, purtind în miini steguleţe roşii, tricolore, Hori, au pornit din toate colţurile oraşului spre tribuna din parcul înveşmântat şi el în haine festive. Inimile freamătă, pulsează de bucuriile înmănuncheate ale oamenilor care, în această zi de împlinită fericire, îşi manifestă încă o dată deplina lor adeziune faţă de politica înţeleaptă a partidului, faţă de hotăririle sale. Hotărîrile recentei Plenare a C.C. al P.C.R. vibrează profund în conştiinţele şi sufletele demonstranţilor, dină glas fermităţii şi dirzeniei, hotărîrii lor de ■ face zid în jurul încercatului conducător, dină glas ataşamentului nemărginit faţă de justeţea politicii partidului. Ora 9. Salutari cu aplauze, în tribună iau Ion tovarăşii Carol Királyi, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului popular judeţean provizoriu, Constantin Stanca, Carol Sántha, Dominic Szász, secretari ai Comitetului judeţean de partid, Ioan Dragoş, prim-vicepreşedinte al Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean provizoriu, membrii Biroului Comitetului judeţean de partid, membrii Comitetului executiv ai Consiliului popular judeţean provizoriu, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă, conducători de întreprinderi şi instituţii, bun(cong.m++are în pag. a 2-a)  Bucuria victoriilor se împletește cu bucuria sărbătorii