Cuvîntul Nou, august 1968 (Anul 1, nr. 26-31)

1968-08-03 / nr. 26

înaltă preţuire acordată muncii La Consiliul popular judeţean provizoriu din oraşul Sfintu Gheorghe a avut loc un eveniment deosebit in viaţa oamenilor muncii de pe meleagurile judeţului Covasna. Aici s-a ţinut adunarea iestivă, organizată de Consiliul popular judeţean şi de Consiliul judeţean al sindicatelor, in cinstea fruntaşilor in întrecerea socialistă din unităţile economice ale judeţului nostru. Cu acest prilej, din partea Consiliului de Stat, tovarăşul Iuliu László, vicepreşedinte al Consiliului popular judeţean, a înminat unui număr de 15 muncitori şi tehnicieni medalia jubiliară pentru „Merite deosebite în întrecerea socialistă“ şi Ordinul Muncii clasa a IlI-a. Timp de cinci ani consecutiv tovarăşii Ioan Drăguş, Zoltán Nagy, Maria Lorencz, Vasile Zaharia şi alţii şi-au înscris numele pe panoul de onoare al fruntaşilor în întrecerea socialistă. In numele celor decoraţi a luat cuvîntul tovarăşul Zoltán Nagy, muncitor la întreprinderea forestieră Tîrgu Secuiesc, care a mulţumit pentru înaltele distincţii ce le-au fost acordate, angajindu-se, ca şi pe viitor să nu precupeţească nici un efort în realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan, de a împărtăşi din experienţa lor şi a celorlalţi tovarăşi de muncă. Drumuri autoforestiere In cadrul măsurilor pentru realizarea sarcinilor de plan pe semestrul II 1968 şi ale anului 1969, în raza întreprinderii forestiere din Intorsura Buzăului, au fost date în folosinţă două noi drumuri autoforestiere. Noile drumuri au şi primit botezul muncitorilor de aici , „Piriul Manei“, care deschide bazinul forestier cu acelaşi nume, şi „Urlătoarea“, ce va înlesni exploatarea bazinului multisecular de la Crasna. Totodată, a fost terminată şi construcţia noului drum de centură de la Fabrica ,de cherestea din Zăbrătău care, în ansamblul măsurilor luate pe linia organizării ştiinţifice a producţiei şi a muncii, asigură sistematizarea transportului la această unitate, determinînd utilizarea completă a mijloacelor de transport şi eliminarea timpilor de staţionare. De menţionat, că în urma mecanizării în mare parte a lucrărilor de construcție a acestor drumuri, s-au realizat economii în valoare de peste 60.000 lei. ÎN ACEST NUMĂR. 9 Extinderea irigaţiilor şi mărirea eficienţei lor — sarcină deosebit de importantă. (pag. 2-a) 0 Asigură bazele existente, activitatea sportivă de masă ? (pag. 4-a) 9 Utilajele ruginesc nefolosite — iar întreprinderile plătesc amortismente. (pag. 6—7) 0 Din activitatea Comitetelor de direcţie. (pag. 6—7) • La braţ cu tinereţea şi muzica uşoară — reportaj de la Festivalul „Nufărul“. (pag. 8-a) • Magazin (pag. 11-a) înfiinţarea Şcolii de construcţii din Sfintu Gheorghe In contextul prefacerilor continue prin care trece întreaga ţară în edificarea construcţiei socialiste, şi în judeţul nostru se ridică noi obiective industriale, blocuri de locuinţe, se lărgesc actualele spaţii de producţie, se îmbunătăţesc instalaţiile edilitar-gospodăreşti etc. Pentru a răspunde sarcinilor pe care le ridică transformarea peisajului economic şi social-cultural al judeţului nostru, Comitetul judeţean de partid şi Consiliul popular judeţean provizoriu Covasna, au hotărît înfiinţarea în oraşul Sfintu Gheorghe a unei şcoli de construcţii. Aici vor fi pregătiţi muncitori calificaţi pentru o seamă de meserii ca: tîmplari de mobilă , tîmplărie decorativă şi sculptură în lemn pentru necesităţile de export şi piaţă internă a unor întreprinderi profilate în construcţia de mobile; instalatori pentru instalaţii tehnico-sanitare, avînd în vedere sarcinile în ceea ce priveşte construcţia de locuinţe; electricieni pentru construcţii şi instalaţii industriale, mozaicuri şi faianţari. Cei peste 150 de viitori elevi ai acestei şcoli vor beneficia de cantină, internat, condiţii corespunzătoare pentru a-şi însuşi meseria aleasă. Efectuarea însățiiînțării culturilor duble pentru furaje la C.A. P. Tirgu Secuiesc PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITI-VA ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN COVASNA AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN PROVIZORIU ANUL I, NR. 26 SIMBATA, 3 AUGUST 1968 12 PAGINI, 50 BANI ZIUA MARINEI ---------------Miine întregul nostru popor sărbătoreşte Ziua marinei, in toate porturile ţării şi departe in întreaga lume, pe mări şi oceane, la ţărmurile tuturor continentelor, navele României socialiste îşi vor Înălţa marele pavoaz. Prezenţi la posturile lor, la bordul navelor pe care le deservesc, bravii noştri marinari vor raporta partidului despre înfăptuirea sarcinilor încredinţate, cu satisfacţia legitimă a datoriei pe deplin îndeplinite. Cărăuşii drumurilor de apă, pasionaţi de chemarea depărtărilor albastre, cu feţele arse de soarele meridianelor, sunt purtătorii unor glorioase tradiţii din istoria de luptă pentru libertatea şi independenţa patriei. Adevărate mărturii despre aceste tradiţii stau paginile istoriei şi exponatele Muzeului de la Medgidia. Acestea amintesc despre luntraşii lui Mircea cel Bătrîn, prezenţi la marile bătălii pentru libertatea Ţării Româneşti. Nova şcoală, la bordul căreia se pregătesc ofiţerii pentru liota noastră militară, poartă numele voievodului care stăpinea ţinuturile de pina la „marea cea mare“. Sînt amintite vasele cu pînze ale lui Ştefan cel Mare cu stema ţării Moldovei fluturînd pe catarge. A rămas înscris pentru totdeauna în istorie numele lui Ion Murgescu care cu vedeta „Rîndunica“ a atacat în bătăliile de la 1877 pentru independenţa de stat a României, nava cuirasat ,,Hiyzi Rahman“. Sunt prezente aici numele eroilor marinari care şi-au dat viaţa in bătăliile pentru izgonirea armatelor cotropitoare ale fasciştilor germani. Astăzi Hota noastră militară, dotată cu cele mai moderne mijloace tehnice, dispune de tot ce-i este necesar pentru apărarea patriei împotriva oricărui agresor. Cunoaşte o dezvoltare fără precedent şi liota noastră comercială şi cea de pasageri, conform prevederilor Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român. Pe marile şantiere navale ale patriei, festivităţile lansării la apă a unor noi şi noi vase ilustrează ritmul avansat al meşterii potenţialului nostru de navigaţie. De Ziua marinei, transmitem un salut călduros echipajelor de pe navele militare care stau de veghe ca un puternic scut de apărare la graniţa maritimă a României socialiste, celor care deservesc traulerele „Constanţa“ şi „Galaţi“ în drumurile lot de la un capăt la altul al lumii, tuturor navelor comerciale şi de pasageri din toate porturile, de pe mările şi oceanele pe care se alig, măcinărilor din flota noastră fluvială. „CVINTUL NOU“ ____________________________ Adunările generale ale salariaţilor In aceste zile, în întreprinderile şi organizaţiile economice de stat din cuprinsul judeţului Covasna, au loc adunările generale ale salariaţilor sau ale reprezentanţilor acestora, în care, pe baza informărilor prezentate de comitetele de direcţie, se analizează modul în care sau în Oamenii muncii din economie, participă activ la dezbaterea şi rezolvarea problemelor legate de activitatea întreprinderilor făptuit sarcinile de plan pe primul semestru şi — pentru ca pe întregul an să se obţină rezultate satisfăcătoare în ce priveşte creşterea eficienţei economice — se dezbat măsurile ce trebuie adoptate în vederea realizării indicatorilor pe semestrul II al anului. Instituţie nouă, democratică a societăţii noastre socialiste, adunările generale ale salariaţilor dovedesc rolul tot mai activ, intensificarea participării tuturor oamenilor muncii la dezbaterea şi rezolvarea problemelor legate de bunul mers al activităţii întreprinderilor — expresie a adîncirii aplicării principiilor democratismului socialist în viaţa economică a ţării. Perfecţionarea activităţii economice şi de producţie, în centrul atenţiei textiliştilor de la uzina „Oltul" Mobilizînd cu succes resursele materiale şi umane existente, colectivul uzinei textile „Oltul’’ din Sfintu Gheorghe şi-a îndeplinit — după cum a reieşit din informarea prezentată de Comitetul de direcţie — toate sarcinile de plan pe semestrul I 1968. Filatorii au realizat peste prevederi 6,4 tone fire de calitate, ţesătorii au produs în plus 43.500 mp. de pînză în diferite sortimente, iar pe total uzină valoarea producţiei realizată peste plan se ridică la 1.460.000 lei. între valoarea producţiei globale şi valoarea producţiei V. LAURIAN (Continuare în pag. a 5-a)