Cuvîntul Nou, noiembrie 1977 (Anul 10, nr. 1800-1825)

1977-11-01 / nr. 1800

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL X, Nr. 1800, MARŢI, 1 NOIEMBRIE, 1977 4 PAGINI, 30 BANI încheierea vizitei de prietenie a preşedintelui R. A. Egipt, Mohammed Anwar El Sadat, in tara noastră Duminică dimineaţă au avut loc, la Sinaia, convorbiri între preşedintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, şi preşedintele Republicii Arabe Egipt, Mohammed Anwar El Sadat. Cei doi şefi de stat, continuînd dialogul fructuos purtat în ultimii ani la Bucureşti şi Cairo, au analizat stadiul actual al relaţiilor româno-egiptene, precum şi posibilităţile extinderii lor în viitor. Preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Mohammed Anwar El Sadat au constatat cu satisfacţie că între România şi Egipt se dezvoltă cu succes raporturi de prietenie şi strînsă colaborare, pe diverse planuri, în spiritul Declaraţiei solemne intlTulirilor şi înţelegerilor stabilite la nivel înalt, care au avut şi au un rol determinant în întărirea continuă a conlucrării dintre ţările şi popoarele noastre. Totodată, cei doi şefi de stat au apreciat că există condiţii pentru amplificarea şi aprofundarea relaţiilor bilaterale, pe tărîm politic, economic, tehnico-ştiinţific, cultural şi au exprimat hotărîrea de a identifica noi sfere şi modalităţi concrete de cooperare reciproc avantajoasă.. S-a subliniat că promovarea largă a colaborării dintre România şi Egipt contribuie la progresul economiilor naţionale ale celor două ţări, corespunde intereselor şi aspiraţiilor poporului român şi poporului egiptean, cauzei păcii şi cooperării internaţionale. In cursul re , preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Mohammed Anwar El Sadat au procedat, de asemenea, la un schimb de vederi asupra principalelor probleme internaţionale, un loc important ocupîndu-i examinarea situaţiei actuale din Orientul Mijlociu. Cei doi preşedinţi au relevat mutaţiile pozitive pe plan mondial, în favoarea forţelor păcii şi progresului, şi au reafirmat voinţa României şi Egiptului de a acţiona în continuare pentru statornicirea unor noi relaţii între state,bazate pe deplină egalitate în drepturi, respectul independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecul în treburile interne şi avantajul reciproc, pentru instaurarea unei noi ordini economice şi politice internaţionale, pentru împlinirea năzuinţelor popoa(Continuare în pag a 4-a) Duminică, locuitorii satului Floroaia Mare au trăit cu emoţie şi aleasă bucurie un eveniment deosebit din noua viaţă a acestei „aşezări dintre dealuri“, inaugurarea căminului cultural, lăcaş ridiicat prin hărnicia şi munca oamenilor de aici, cu sprijinul organelor locale de partid şi de stat. Menit să joace un rol deosebit în activitatea de educare socialistă a oameni-In cuvîntarea rostită la sărbătorirea Zilei Recoltei, referindu-se la zootehnie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, sublinia că: „Avem posibilitatea să obţinem, de asemenea, o creştere mai substanţială a producţiei animaliere, realizând efectivele prevăzute şi nemaiadmiţind tăierea animalelor sub greutatea minimă stabilită prin lege; putem asigura astfel şi creşterea producţiei de lapte, lină şi alte produse animaliere“. In unităţile agricole din judeţul nostru, una din rezervele de creştere a efectivelor şi sporirii livrărilor la fondul de stat este şi livrarea animalelor la greutăţi mai mari. Spre exemplu la bovine, in prezent greutatea medie la livrare este de 321 kg, mai mică faţă de posibilităţile existente şi decit s-a prevăzut în programul judeţean de dezvoltare a zootehniei. In actuala situaţie, dacă greuta- DUMITRU TOMA (Continuare In pag 2 3) O IMPORTANTĂ REZERVĂ PENTRU CREŞTEREA EFECTIVELOR Şl PRODUCŢIILOR Livrarea animalelor la greutăţi mari O adevărată sărbătoare a cîntecului, dansului şi poeziei lor din această parte a judeţului, căminul cultural se înscrie organic în activitatea de dezvoltare armonioasă — economică şi culturală — a localităţilor judeţului, activitate ce are în vedere transpunerea în viaţă a unui important obiectiv al politicii partidului, acela al dispariţiei deosebirilor dintre sat şi oraş. Firesc, prin ridicarea acestui lăcaş de cultură, locuitorii satului au, de-acum înainte, posibilitatea de a participa direct la actul de cultură, de a-şi îmbogăţi şi mai mult IOAN NEGULICI .Continuare în pag. 2—3) EXPERIENȚA ÎNAINTATĂ un bun al tuturor __ • . ... • ... . . . J Autoutilarea — o preocupare constantă, totdeauna rentabilă La întreprinderea de şuruburi Tîrgu Secuiesc, autoutilarea a devenit în ultimii ani o importantă cale de realizare a sarcinilor, de plan şi a angajamentelor, de creştere a eficienţei economice. Rezultatele obţinute în acest domeniu, în perioada parcursă din acest an, sunt grăitoare: sarcinile de autoutilare au fost depăşite cu peste 1,6 milioane lei, realizindu-se faţă de perioada corespunzatoare a anului trecut, o creştere de 30 la sută! Relatîndu-ne aceste date Florea Danciu, şeful serviciului plan-dezvoltare, a ţinut să notăm că o bună parte din maşinile care se realizează în cadrul unităţii prin autoutilare, în multe cazuri pe bază de concepţie proprie, nu puteau fi procurate decît din import, ceea ce ar fi însemnat, la nivelul celor 10 luni parcurse din acest an, cheltuirea unei sume de 500 mii lei valută. Un alt aspect, deosebit de important, îl constituie acela că utilajele realizate prin autoutilaje au menirea de a soluţiona, în primul rînd, gâtuirile, strangulările din procesul de fabricaţie. Ca urmare a orientării ferme a acţiunii de autoutilare HERMAN ROSNEY (Continuare în pag. 2—3) edere din frumoasa staţiune Bálványos. Fotó: BORTNYIK GYÖRGY Nepoţii breslaşilor In organizarea Consiliului judeţean Covasna al Organizaţiei pionierilor, al Consiliului orăşenesc Tîrgu Secuiesc, al Organizaţiei pionierilor şi al revistei Jóbarát, a avut loc, sîmbătă şi duminică, la Tîrgu Secuiesc, cite o întâlnire a tuturor pionierilor din oraş, reuniţi sub genericul „Nepoţii breslaşilor de odinioară în al doilea an al cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice". Cea mai tânără generaţie aoraşului, purtătorii cravatelor roşii cu tricolor, urmaşi ai vechilor meşteşugari, s-a întîlnit în localul casei orăşeneşti de cultură, rememorînd drumul parcurs de localitatea lor în istorie, dezvoltarea fără precedent din ultimul deceniu, cînd din breslele de odinioară s-a ridicat un puternic centru industrial. Debutul întâlnirii a însemnat vizitarea expoziţiei Minitehnicus, exponatele fiind un rod al destoiniciei şi talentului membrilor cercurilor tehnicoaplicative de la Casa pionierilor din oraş. A urmat apoi, un concurs Cine ştie, cîştigă, pe teme din istoricul oraşu F. GABRIEL (Continuare în pag. 2—3) „Totodată, pe baza rezultatelor obţinute în îndeplinirea planului, a creşterii suplimentare a producţiei şi a venitului naţional, a fost adoptat — din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu — Programul sporirii mai accentuate a retribuţiei şi a altor venituri ale populaţiei, potrivit căruia retribuţia reală a oamenilor muncii din toate sectoarele economiei urmează să crească cu circa 30 la sută, în loc de 18—20 la sută, cit se prevăzuse în hotărîrile Congresului al Xl-lea." (DIN APELUL FRONTULUI UNITĂȚII SOCIALISTE)