Cuvîntul Nou, aprilie 1980 (Anul 13, nr. 2548-2573)

1980-04-01 / nr. 2548

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi ai Consiliului popular judeţean ANUL XIII, Nr. 2548, MARŢI, 1 APRILIE, 1980 4 PAGINI, 30 BANI I '■ ■' în multe localităţi din judeţul nostru există formaţii cu tradiţie bogată in genuri artistice ca dansuri populare, formaţii corale, teatru de păpuşi etc. In comuna Barcani au devenit tradiţionale formaţiile de teatru de amatori, care în ultimii ani au ciştigat numeroase premii la dife INVESTIŢII '80 Respectarea graficelor de execuţie - condiţie hotărîtoare pentru realizarea integrală a fondului de locuinţe Dezvoltarea economico-socială fără precedent a municipiului Sfîntu Gheorghe presupune, cum este şi firesc, construirea unui număr mare de apartamente, aceasta fiind implicit determinată şi de creşterea populaţiei. Ca urmare, numai în 1980, aici se vor construi 2.339 apartamente care vor contribui simţitor la dezvoltarea şi modernizarea continuă a marilor cartiere apărute în ultimii ani pe harta urbanistică a oraşului. Realizarea planului de locuinţe este, aşadar, obiectivul principal al constructorilor, obiectiv căruia trebuie să îi acorde un deosebit interes toţi cei care participă, într-un fel sau altul, la traducerea sa în fapt. Iată de ce, este necesar ca proiectanţii, constructorii şi beneficiarii să acţioneze cu hotărîre, în sensul asigurării tuturor condiţiilor privind executarea întocmai şi la timp a planului la construcţiile de locuinţe. Mult mai multă atenţie trebuie acordată, de pildă, lucrărilor de finisări interioare şi exterioare a blocurilor pentru a se putea respecta termenele de dare în folosință. In mai multe cazuri însă, s-au semnalat situații V. BOANCA (Continuare in pae 2-3) __________________________________________________ Pe meleagurile meşterului Mar,ofe rite concursuri .. . (ară şi mai recent, la faza interjudeţeană a celei de-a U n ediţii a Festivalului naţional „Cintarea României“. Ua grup de inimoşi inte- f lectuali ai comunei, cu răbdare şi multă pricepere se îngrijesc de punerea în scenă a unor piese de teatru contemporan, teatruscurt care prin conţinuil lor bogat in idei, dau un suflu nou mişcării teatrale de amatori. Cu cîteva zile in urmă, una din formaţiile de teatru din Barcani a reprezentat cu succes judeţul nostru la „Festivalul teatrului sătesc din comuna Domneşti, judeţul Argeş, prezentind in cadrul concursului ,piesa „Jocul cu GEORGE MĂCIUCĂ (Continuare în pag 23) 0757 Prieten ein rock? fonte s uniţi un ! Cu 5 zile înainte de termen în eforturile lor de a da economiei naţionale mai mult cărbune, harnicii mineri din Baraolt înscriu in cronica întrecerii socialiste un nou succes: realizarea cu cinci zile mai devreme a sarcinilor de plan pe trimestrul I al anului la producţia globală industrială, în acest interval, minerii covăsnei, au extras din adîncuri circa 19.000 tone de cărbune peste prevederile iniţiale. Totodată, printr-o mai bună organizare a procesului productiv, prin reducerea consumurilor specifice, în primele două luni din acest an s-a reuşit o reducere cu aproape 10 lei a cheltuielilor materiale la 1000 lei producţie marfă, fapt ce a permis depăşirea cu 19 la sută a nivelului planificat al producţiei nete. Printre fruntaşi, se numără, în primul rînd, minerii Carierei din Racoş, care de la începutul anului, au dat peste prevederile planului circa 10.000 tone cărbune. (T.G.) între consum şi producţie - o diferenţă mult prea mare Şi la Hăghig, ca dealtfel în toate comunele judeţului, există condiţii dintre cele mai bune pentru creşterea, în gospodăriile populaţiei, a animalelor, mai ales a bovinelor. Terenuri propice cultivării furajelor, păşuni şi fineţe, adăposturi dintre cele mai bune, la care se adaugă şi o bogata tradiţie — iată ce a stat la baza afirmaţiei noastre. Din păcate, locuitorii comunei Hăghig, participă intr-o mică măsură la formarea fondului de stat, mai ales cu produse animaliere, şi aceasta datorită faptului că efectivul de animale este mic, ce nu asigură nici măcar nevoile de consum ale locuitorilor comunei. In cele 774 de gospodării se cresc numai 400 de bovine, din care 214 sunt vaci şi juninci, iar restul de 186 tineret pentru îngrăşat. Firesc ar fi ca, în comună, în gospodăriile populaţiei să existe 774 de vaci şi cel puţin 387 de capete de tineret la îngrăşat, deci în fiecare gospodărie să existe o vacă, iar la două un viţel la îngrăşat, aşa cum dealtfel s-a indicat şi la recenta şedinţă plenară a Comitetului jude(Continuare in pag 2 3) Invăţămîntul politico- ideologic în sprijinul aplicării politicii partidului In perioada 1—10 aprilie are loc în unităţile agricole din judeţ închiderea învăţămîntului politico-ideologic. Rolul deosebit de important atribuit de conducerea partidului acestui învăţămînt ca parte integrantă a sistemului general de educaţie politicoideologică a celor ce muncesc, acuitatea cu care se ridică în etapa actuala cerinţa dezvoltării conştiinţei socialiste impun organizaţiile de partid din aceste unităţi să ia măsurile necesare ca dezbaterile recapitulative să-şi atingă scopul, să aibă eficienţa scontată. In acest context subliniem preocuparea organizaţiilor de partid din unităţile agricole ale judeţului pentru pregătirea propagandiştilor pertru creşterea funcţionalită(Continuare în pag. 2-3) Printr-o mobilizare exemplară a tuturor mecanizatorilor şi cooperatorilor Lucrările acestei campanii agricole pot fi terminate la timp şi în condiţii de înaltă calitate! Mecanizatorii şi cooperatorii din judeţ au folosit din plin zilele bune de lucru din această perioadă, declanşînd lucrările , de pregătire a patului germinativ şi însăminţărilor în majoritatea unităţilor agricole. Astfel, pînă duminică seara au fost însămînţate 1.190 ha, din care 380 ha in lc. URBANOVICI ERNEST (Continuare în Pag. 2—3) Circularista Maria Ticușan de la .Hala de gatere din Intorsura Buzăului execută piese pentru fabricile de mobilă. BIBLIOTECA JUDEŢE/..A — COVIA3!’A J «-7- •— f'*'. ' Gri Tala'on P'3 OO — 1 INFORMAŢII • Astăzi are loc la Casa de cultură a sindicatelor din municipiul Sfîntu Gheorhge deschiderea Lunii cărţii în întreprinderi şi instituţii, acţiune ce se va desfăşura în trei decade: decada cărţii social-politice, a cărţii tehnico-ştiinţifice şi a cărţii beletristice. Simpozionul de astăzi va fi urmat de un recital de poezie prezentat de cenaclul „Orizont“. Oficiul Judeţean de turism anunţă că se mai primesc înscrieri pentru excursia cu avionul în U.R.S.S., cu vizitarea oraşelor Moscova şi Leningrad, în perioada 21—28 mai ac. Preţ informativ: 4.150 lei din care 84 ruble bani de buzunar. (Continuare în Pag. 2—3)