Cuvîntul Nou, octombrie 1980 (Anul 13, nr. 2704-2730)

1980-10-01 / nr. 2704

& V KL et** Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean* ANUL XIII, NR. 2704, MIERCURI, 1 OCTOMBRIE, 1980 4 PAGINI, 30 BANI I , V D în perioada 15 octombrie — 15 noiembrie, Consiliul judeţean pentru educaţie fzică şi sport Covasna, organizează cursuri pentru formarea instructorilor sportivi la toate ramurile de sport care se practică în judeţul nostru. înscrierile se (Continuare in pag. 2—3) Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marţi, 30 septembrie, a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Comitetul Politic Executiv a analizat măsurile privind asigurarea realizării tuturor prevederilor planului pe ultimul trimestru al acestui an, a tuturor indicatorilor economici şi echilibrarea balanţei de plăţi. Comitetul Politic Executiv a cerut tuturor ministerelor, centralelor şi întreprinderilor, organelor şi organizaţiilor de partid, organizaţiilor de masă, tuturor oamenilor muncii, să acorde o deosebită atenţie realizării integrale a producţiei, cu prioritate a celei destinate exportului, descoperirii şi punerii in valoare de noi resurse de materii prime şi materiale, valorificării superioare a materiei prime, in special a metalului și masei lemnoase, sporirii pe toate căile a indicilor de calitate a produselor. în continuare, Comitetul Politic Executiv a analizat modul în care se desfășoară lucrările campaniei agricole de toamnă. Apreciind rezultatele obţinute pînă in prezent, s-au stabilit măsuri care să asigure urgentarea strîngerii recoltei şi insămînţărilor, a transportului operativ şi depozitării in bune condiţii a tuturor produselor agricole, printr-o mobilizare generală, folosindu-se întreaga capacitate a mijloacelor tehnice, a atelajelor, întreaga forţă de muncă de la sate. In scopul aplicării în cele mai bune condiţii a măsu- rilor şi hotărîrilor adoptate de cel de-al doilea Congres al consiliilor populare, a indicaţiilor secretarului general al partidului privind perfecţionarea în continuare a activităţii consiliilor populare şi aplicarea mai fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii financiare, Comitetul Politic Executiv a stabilit ca proiectele de legi asupra cărora Congresul consiliilor populare şi-a dat acordul să fie supuse dezbaterii publice. Ele sunt menite să asigure lărgirea în continuare a cadrului democratic al societăţii noastre, participarea nemijlocită a tuturor cetăţenilor, fără deosebire de naţionalitate !a (Continuare un pas ion Decada cărţii româneşti Astăzi, 1 octombrie, în întreaga ţară se declanşează o acţiune culturală de amploare. Decada cărţii româneşti, manifestare educativă cu cartea, înscrisă organic în cadrul Festivalului naţional ,,Cvitatea României". Timp de zece zile, în cadrul acestei ample acţiuni de râspindire şi popularizare a cărţii social-politice, tehnice şi beletristice şi de artă româneşti, in judeţul nostru vor fi organizate atit in biblioteci, cit şi în toate aşezâmintele de cultură, numeroase dezbateri privind activitatea editorială, simpozioane, întîlniri cu reprezentanţi ai editurilor, cu scriitori şi critici literari. In municipiul Sfîntu Gheorghe, o primă manifestare va avea loc, mîine, 2 octombrie, la Librăria nr. 1, la ora 17, cu participarea poetului Czegö Zoltán şi a membrilor Cenaclului literar al Casei de cultură a sindicatelor. (I.D.) Creşterea productivităţii muncii - problemă vitală a dezvoltării Cu cît se consumă mai puţină muncă socială pentru realizarea unui produs, cresc şi posibilităţile de sporire a producţiei, a eficienţei economice. Aşadar, un obiectiv prioritar care trebuie să stea în atenţia colectivelor de muncă din unităţile economice este intensificarea eforturilor pentru folosirea judicioasă a tuturor căilor care contribuie la creşterea productivităţii muncii. Unul din principalii factori care determină sporirea productivităţii muncii il constituie asigurarea forţei de muncă şi calificarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului muncitor. La întreprinderea de aparataje şi motoare electrice din municipiul Sfîntu Gheorghe întîlnim constante preocupări în aplicarea în practică a programului de măsuri tehnico-organizatorice, privind creşterea productivităţii muncii. Cifric, aceasta înseamnă o depăşire a prevederilor planului la productivitatea muncii, calculată pe baza producţiei nete, în 8 luni din anul in curs, cu 31,9 la sută. Această creştere se datoreşte, cum e şi firesc şi perfecţionării pregătirii profesionale a muncitorilor în diferite meserii, cum V. BOANCA (Continuare in pae 2—3) a împlinirile prezentului chezăşia victoriilor viitoare Transformarea socialistă a agriculturii, întărirea bazei tehnicomateriale, aplicarea pe scară largă a cuceririlor ştiinţei agricole, a mecanizării şi chimizării, au făcut ca aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Congresul consiliilor populare în anii construcţiei socialiste, această importantă ramură a economiei naţionale să cunoască o puternică dezvoltare, aducîndu-şi o contribuţie de seamă la creşterea bunăstării poporului, la progresul general al societăţii noastre. CREŞTEREA PRODUCŢIEI GLOBALE AGRICOLE GD 32,4 1950 147,7 - 157,2 1980 (în miliarde lei) 3 BIBLIOTECA JUDLTCAMâ - COVASIIA — SF. GHEOGH ..E — 1 oc An încheierea vizitei oficiale de prietenie a tovarăşului Canaan Sodindo Banana, preşedintele Republicii Zimbabwe. În ţara Marţi, 30 septembrie, s-a încheiat vizita oficială de prietenie efectuată în ţara noastră, la invitaţia preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, de tovarăşul Canaan Sodindo Banana, preşedintele Republicii Zimbabwe, şi tovarăşa Janet Banana. Vizita în ţara noastră a înaltului sol al poporului Zimbabwe, convorbirile care au avut loc între preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Canaan Sodindo Banana, înţelegerile convenite cu acest prilej reprezintă un moment de seamă in cronica relaţiilor de prietenie şi solidaritate militantă statornicite între popoarele român şi Zimbabwe, deschizînd noi orizonturi colaborării pe noastră multiple planuri dintre ţările noastre, în folosul lor reciproc, în interesul luptei pentru eliminarea definitivă a colonialismului şi neocolonialismului, a politicii imperialiste de dominaţie şi dictat, pentru pace, destindere, independenţă naţională şi progres in întreaga lume. Ceremonia plecării înalţilor oaspeţi a avut loc pe aeroportul Otopeni, impodobit sărbătoreşte. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au sosit la aeroport împreună cu tovarăşul Canaan Sodindo Banana şi tovarăşa Janet Banana. Numeroşi oameni ai muncii au aclamat cu căldură pe cei (Continuare in oaa * 4-a» ADUNĂRILE GENERALE ALE OAMENILOR MUNCII Cadrul larg de afirmare a democraţiei socialiste, a autoconducerii muncitoreşti In această perioadă hotărătoare pentru îndeplinirea sarcinilor de plan ale anului 1980, an de finis al cincinalului 1976—1980, se desfăşoară în toate unităţile economice adunările generale ale oamenilor muncii pentru dezbaterea, fundamentarea şi aprobarea planului primului an din viitorul cincinal. Obiectivul fundamental care se desprinde din hotârîrile Congresului al XIl-lea al partidului îl constituie continuarea pe un plan superior a înfăptuirii Programului partidului, modernizarea şi creşterea forţelor de producţie, pe baza afirmării cu putere a revoluţiei tehnico-ştiinţifice, la condiţiile realizării unei noi calităţi în toate domeniile de activitate. (Continuare nu oaa 23) Şcoala populară de artă între realizări şi dorinţe La 15 septembrie au început cursurile Şcolii populare de artă, instituţie de primă însemnătate în educarea estetică a oamenilor muncii, în ridicarea calitativă a întregii mişcări artistice de amatori din judeţ. Pentru a afla amănunte privind acest debut ne-am adresat tovarăşei Gál Borbála, directoarea şcolii. Care sunt noutăţile pentru început, cele pozitive, prin care noul an de învăţămint a încercat să se ridice deasupra celor anteriori ! — Cu sprijinul unor mari unităţi economice am reuşit să înfiinţăm unele importante cercuri — a vorba de fanfară, brigadă artistică - dansuri populare şi iniţiere muzicală — la I.M.A.S.A., IOAN DRAGAN (Continuare in Pae 2—3» ÎNSEMNĂRI „Am pus sănătatea oamenilor mai presus de orice...“ . ,,Au trecut mulţi ani de atunci. Era prin 1952 cînd am venit la Sfîntu Gheorghe ca medic, unde am fost primit cu multă căldură de doctorul Tana István, care, înainte de a fi un bun medic, este un om cu suflet mare" — ne mărturisea doctorul Gheorghe Şorban, directorul Direcţiei sanitare judeţene Covasna. DOREL ANDRAŞ (Continuare in pae 23