Cuvîntul Nou, ianuarie 1981 (Anul 14, nr. 2783-2807)

1981-01-03 / nr. 2783

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XIV, NR. 2783 , SIMBATĂ, 3 IANUARIE, 1981 4 PAGINI. 30 BANI NESIUUL de finul nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLI CEAUŞESCU 3 1 ■» « Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1980 şi, totodată, cincinalul 1976-1980 cu noi şi remarcabile realizări în toate domeniile de activitate, in cadrul dezbaterilor largi purtate zilele trecute în Plenara Comitetului Central al partidului, in Marea Adunare Naţională, in cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste s-a făcut bilanţul realizărilor noastre pe acest an şi pe întregul cincinal. Şi în acest an industria noastră socialistă a continuat să se dezvolte, prevederile cincinalului realizîndu-se cu o depăşire de cîteva zeci de miliarde de lei. S-a dezvoltat, de asemenea, agricultura, au crescut produsul social şi venitul naţional, s-a ridicat nivelul de trai material şi spiritual al celor ce muncesc. Cu un legitim sentiment de mîndrie şi satisfacţie constatăm că, în această perioadă, am parcurs un drum important în dezvoltarea economico-socială a patriei, în edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. S-au afirmat tot mai puternic forţa şi superioritatea orînduirii noastre noi, hotărîrea întregului popor, mai unit ca oricînd,în cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, sub conducerea partidului, de a-şi făuri o viaţă liberă şi demnă, viitorul socialist şi comunist. Pentru măreţele înfăptuiri obţinute în cursul (Continuare în pag. a 4-a) Departe, pe platoul montan, la Comandău, stratul de zăpadă este cu mult mai mare ca la Covasna şi în continuă creştere. Aici sentimentul solidarităţii cetăţeneşti se manifestă plenar şi prin prezenţa masivă a oamenilor la lucrările de înlăturare a zăpezii, de eliberare a căilor de acces pentru ca munca să se desfăşoare în condiţii normale în toate sectoarele de activitate economică şi socială. Ninsoarea care revine mereu, vînturile care spulberă deseori zăpada acumulînd-o din nou in spaţiile abia eliberate sunt dificultăţile unei acţiuni cetăţeneşti de masă care se desfăşoară însă cu perseverenţă şi tenacitate, reafirmîndu-se şi capacitatea organizatorică a biroului executiv al consiliului popular comunal, a deputaţilor săi. Dar iarna, cu pitorescul ei, cu bogăţia de zăpadă, va oferi curînd, cînd vînturile se vor mai potoli şi cadrul propice de afirmare a roadelor unei valoroase acţiuni, iniţiative, finalizate de către consiliul popular pe baza unor propuneri formulate de reprezentanţii tinerei generaţii. Povesteşte Micoveni Levente, secretarul comitetului comunal de partid, primarul comunei Comandău: — Prin munca patriotică a tineretului au fost amenajate pîrtii de schi, trambuline, și a fost montat un teleschi. O adevărată bază sportivă pentru sezonul de iarnă. Pentru actualul sezon ea a fost deschisă odată cu vacanța de iarnă a elevilor, întrucît în comuna noastră va funcţiona şi o tabără de vacanţă. — Pentru o aşezare de munte, îndepărtată cum este comuna Comandău, legătura cu alte localităţi, cu ţara, este esenţială. Ce iniţiative puteţi consemna în această direcţie ? — Prin munca patriotică a locuitorilor de la Comandău şi cu sprijinul Biroului executiv al Consiliului popular al oraşului (Continuare in pag. a 4-a) într-o îndepărtată aşezare din Carpăţi REVELION 1981 M oment de cumpănă dintre ani, de sărbătoare a sufletului, moment de bilanţ, de tainice sau mărturisite proiecte de viitor, cea mai lungă noapte a anului, noaptea de revelion, s-a consumat şi în acest an într-o atmosferă însufleţită, specifică ceasurilor noastre de sărbătoare. Am rememorat făptuirile din anul pe care-l numim, acum, trecut, am gîndit, cu înţelepciunea încă unui an adunat în noi, la cele viitoare, cu încrederea pe care ne-o dă siguranţa existenţei noastre libere, demne, prospere, existenţă construită, de-a lungul anilor, de gindul bun, înţelept şi clarvăzător al preşedintelui Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Sfîrşitul de an şi, totodată, de cincinal a adus tuturor satisfacţia unor frumoase realizări pe toate planurile, bucuria muncii cu folos spre continua prosperitate a ţării, făurită de mintea şi braţul acestor oameni pentru care munca înseamnă BINELE ŢĂRII, BINELE LOR. Bilanţul sărbătoresc al unui an rodnic, plin de satisfacţii, s-a petrecut, ca de obicei, în jurul meselor încărcate de roadele muncii noastre şi a semenilor noştri. Mulţi oameni ai muncii din judeţ au petrecut această ultimă noapte a anului împreună cu tovarăşii de muncă, la revelioanele organizate de întreprinderile la care muncesc, in mijlocul colonilor, împreună — cu gîndul şi fapta — şi la acest ceas sărbătoresc. Constructorii de maşini de la întreprinderea de maşini-agregat și subansamble auto de pe marea platformă industială a municipiului au petrecut re- DUMITRU MANOLACHESCU (Continuare in pag 23) i nzi de lucru, ca şi de sărbătoare, nu putem renunţa, nu putem să facem abstracţie de... oamenii aflaţi întotdeauna la datorie. Sînt cuvinte de mare forţă expresivă, incluzînd pe rînd, cuvinte-etalon, cuvinte-destin, cuvinte de stimă care completează ,,lista de meserii" pe care viaţa, curgerea normală a activităţii economico-sociale le includ intr-un nomenclator destul de bogat. Şi ne aducem aminte de ei, oamenii la datorie, acum, cînd ţara, poporul sînt in zile de sărbătoare. Să pătrundem în domeniul serviciilor de care avem nevoie la orice oră din zi şi din noapte şi pe care aceşti oameni la datorie ni le asigură într-o continuitate devenită firească, cerinţă a civilizaţiei şi confortului pe care le-am asigurat prin munca noastră, a tuturor, uniţi mai strîns ca oricînd în jurul partidului conducător. Apa de la robinet, rece şi caldă, căldura din apartamentele noastre sunt „puncte forte" asigurate de lucrătorii întreprinderii judeţene de gospodărie comunală şi locativă. Transmiterea mesajelor şi urărilor în noaptea de Anul nou, către rude ,prieteni, cunoscuţi, din orice colţ al ţării au fost asigurate de la centrala telefonică din Sfîntu Gheorghe de telefonistele Bartok Maria, Kálnoky Klára, Zonda Maria şi Varga Irma. Celor care, în ceas de noapte, de noapte de An nou, au călătorit cu trenul prin gara C.F.R. Sfîntu Gheorghe, le-a fost adresat obişnuitul „Drum bun !“ şi tradiţionalul „La mulţi ani !" — de către impiegatul de mişcare Mihai Gabor, casiera Maria Ilaş, ca şi de manevranţii Mihai Cărăuşu, Andrei Timar, Ioan Macovei şi Carol Kurta. ...De veghe la palatul suferinzilor, în saloanele spitalelor, stau, spre înalta lor cinstire, oameni pătrunşi de spiritul umanismului şi responsabilităţii sociale, oameni în halat alb - medici, asistente. La hotar de an nou, ne-au asigurat deplasarea la şi de la locul unde am petrecut o noapte, un revelion, conducătorii auto de la întreprinderea judeţeană de transport local Beder Károly, Liviu Cucu Szász Dénes, Aczél László şi Veres József. Nu in ultimul rînd amintim pe cei din reţeaua alimentaţiei publice care ne-au oferit o noapte plăcută la cumpăna dintre doi ani. Şi, vom proceda corect, dacă aducem în prim-plan faptele cîtorva colective de muncă din industrie care au asigurat „focul continuu" al producţiei. Să amintim că laptele preluat de pe întreg cuprinsul judeţului a fost prelucrat la fabricile din Baraolt, Tirgu Secuiesc şi Sfîntu Gheorghe ale l.l. Laptelui şi că numai în primele două zile ale anului 1981 au fost fabricate 5,5 tone brinzeturi, 4 tone unt, 5 tone lapte praf, 2 tone lapte concentrat. Pe lista celor care au păşit cu dreptul in noul an de plan de la această unitate să amintim pe Asztalos Ana, care conduce formaţia de la untarie şi Csiki Ignat, de la formaţia de lapte praf. Un alt eşalon de lucrători harnici - Văncsa Ioan, Simon Imre, Mihăilă Nicolae, Andrei Bora, Pop Dezső, Gáli Zamfira şi Buzsi Alexandru - de la întreprinderea de spirt şi bere din Ozun, care au produs in primele două zile cite două vagoane de spirt. Alte şi alte colective au declanşat „motoarele" producţiei în anul 1981. Ziua de 2 ianuarie a declanşat „startul" noului an la întreprinderea de amidon din Tirgu Secuiesc - pentru fabricarea dextrozei - şi la întreprinderea de morărit şi panificaţie, pentru ca astăzi, la primele ore ale dimineţii, să avem piine caldă. In zi de sărbătoare, ca zi de lucru, s-a afirmat, dîrz și activ, semenul nostru, acel prototip numit... „oameni la datorie". Oameni la datorie BIBLIOTECA VÜScT&v.l — Cmi A — SF. GHSG^GHC — ____Telefon 13601