Cuvîntul Nou, martie 1981 (Anul 14, nr. 2832-2857)

1981-03-02 / nr. 2832

ANUL XIV. NR. 2832 rior Fotbal divizia 4 Primăvară şi fotbal. Ne şi era dor. Şi de una, şi de alta. Le şi şade bine împreună. Ne-am regăsit cu ele într-o etapă dominată, nu chiar foarte surprinzător, de oaspeţi-Gazdele n-au izbîndit decit în patru din cele nouă împrejurări, ceea ce în obişnuinţele noastre nu prea stă- ceea ce e- deci, un punct nou şi bun-Craiova şi-a propus să cîştige campionat înaintea Wembley-ului- A cam reuşit ieri o spectaculoasă depăşire de plan. Acest avans va avea însă obligaţia de a ascuţi şi de a mlădia crampoanele de pe care tricolorii din Bănie vor trebui să arate Londrei o ipostază a frumosului orgoliu oltenesc. Steaua nu e. In vară a importat masiv. în iarnă la fel, se dă pe mere ce se ia pe pere. cristalizările întîrzie și mai apare și riscul conectării nefericite a liniei Iordache — Someș — Stoica — Iordănescu — Răducanu, la voltajul modest, deocamdată, al reţelei Rotar — Minea — curea„U“ Cluj-Napoca avansează spectaculos, graţie jocului cu totul excepţional al lui Ţegean, un fotbalist pe care credeam că-l cunosc de vreo 15 ani. Şi Tim Cîmpeanu bineînţeles. Teaşcă retrogradează construind o nouă echipă. Dacă va avea puterea de a mai rămîne un an la Galaţi s-ar putea ca aceasta să, fie ultima retrogradare. Mă simt dator cu nişte vorbe bune despre Mateianu, Jiul, Lucescu, şi Angelo Niculescu şi nu l-aş uita nici pe Pigulea, pentru telegenicele desfăşurări ofensive ale echipei pe care, a construit-o-Punct de vedere, din care, e elevul lui TeascănU“ Cluj-Napoca — Chimia Rm. Vilcea 4—2 (1—1) Joc echilibrat, final incandescent, public frumos. Gaudeamus! Au înscris: Ţiglariu (min. 26), Cîmpeanu II (min. 54 — superb, dacă portarul atingea bombarda respectivă se alegea cu un concediu medical — și min- 88) și Ţegean (min- 87), respectiv, Stanca (min. 43 — după alte două mari ocazii) și Gîngu (min- 89). Jiul — Dinamo 2—1 (1—1) Aceste echipe, prietene cîndva prietene poate și azis-au încleştat într-o frumoasă întrecere pentru o victorie ce convenea fiecăreia ce, în genere, convine oricui. Au obţinut-o gazdele, prin golurile ex-bucureştenilor Şumulanschi (min. 12 şi Stoichiţă (min. 72). Surprinzător, pentru Dinamo, a înscris tot un bucureştean şi el a fost chiar Dudu Georgescu (min. 32 — din penalty, bineînţeles). F.C. Baia Mare — Politehnica Iaşi 2—0 (0—0) Jucat sub poruncă de frică, acest meci salvează echipa de fotbal a unui oraş dăruit sportului, de o condiţie ce nu i se potrivea. Fără mulţi jucători de valoare, dar cu un antrenor de excepţie, F.C. Baia Mare nu poate avea voie la gîndul retrogradării. F.C.M. Galaţi — F.C.M. Braşov 1—1 (1—0) Este una din surprizele etapei! punctul smuls de gazdele este însă cu totul inutil. El se datoreşte în primul rînd scînteilor din ochii cu care Teaşcă a privit vizita lui Proca. Cu totul drăgălaşă radiocronica acestei partide- Veţi vedea mai jos. Au marcat: Balaban (min. 28 — după un penalty semiapărat de Balázs), respectiv, Şulea (min. 82 — din 11 m). F.C. Argeş — Universitatea Craiova 0—1 (0—1) N-a fost un meci spectaculos. A fost unul în care încărcătura psihică era inerent să învingă frumuseţile. Craiova e campioană iar, Argeşului rămînîndu-i şansa — prin recul — de a obţine miercuri, la Vîlcea, biletele de la tombola Cupei. Pentru că, deocamdată, Steaua nu contează. O zice un iubitor de taină, de a mai fi existînd o asemenea categorie. A înscris Cămătaru, în min. 30. F.C. Olt — Progresul Vulcan Bucureşti 1—1 (1—1) Două echipe programate la horele retrogradării. Deşi gazdele au un plus de valoare nominală. Numele nu ajută însă în fotbal, decît foarte rar. Au marcat: Prepeliţă (min. 31), respectiv, Apostol (min. 15). A.S.A. Tg. Mureş — Corvinul Hunedoara 0—0 Scor logic. Oaspeţii sunt mai buni, gazdele mai acasă. Sportul studenţesc — „Poli" Timişoara 1—0 (1—0) In această sîmbătă studenţească, „Poli" a trebuit să fie victima împrejurării că Sportul studenţesc zăboveşte, inacceptabil în zona durerii. Care zăbavă a început a se sfîrși. A înscris M. Sandu, în min. 36. Steaua — S.C. Bacău 1-1 (1-1) Se pare că moldovenii au dominat acest joc, după ce în tur, la Bacău, pierdeau cu 0—4. Au marcat: Zahiu (min. 4) și Șoiman (min. 39). _ * CLASAMENTUL 1Univ. Craiova 181 31 4 31—12 27 2Dinamo 18102 6 29—15 22 3F.C.M. Brașov 189 4 5 24—20 22 4„U" Cluj-Napoca 189 2 7 23—20 20 5F.C. Argeș 189 1 8 30—21 19 6S.C. Bacău 187 5 6 24—25 19 7Corvinul 188 2 8 31—25 18 8Steaua 187 4 7 26—22 18 9Chimia Rm. Vîlcea 188 2 8 23—35 18 10Jiul Petroșani 188 1 9 28—26 17 11 Polit. Iaşi 12 A.S.A. Tg. Mureş 13 Progresul Vulcan 14 F.C. Olt 15 „Poli" Timişoara 16 Sportul studenţesc 17 F.C. Baia Mare 18 F.C.M. Galaţi Etapa viitoare (simbătă 7 martie): „Poli“ Timişoara — „U“ Cluj-Napoca; S.C. Bacău — Sportul studenţesc: Chimia Rm. Vâlcea — A.S.A. Tg. Mu„O să imediat anunţ formaţiile". „Timpul, spre deosebire de Capitală, este bun, este moale". „Au fost situaţii în care portarul Bulancea fusese bătut". „Atacul este reluat din nou". „Dr. Rusu de puţin nu a lovit balonul pe spaţiul porţii". „De două ori, tuşierul A. Deleanu a greşit — nu făceam asta dacă greşea o singură dată". „Dealt urmăreşte pe oricine, numai pe cine trebuie, nu". 187 3 8 28—25 17 187 3 8 29—32 17 res. Universitatea Craiova — Steaua; F.C.M. Braşov — F.C. Baia Mare; Progresul Vulcan — Jiul; Polit. Iaşi — F.C. Argeş; Dinamo — F.C.M. Galaţi; Corvinul — F.C. Olt. „încă trei ocazii de deschidere a golului, însă 1—0, 1—0 în pauză". „Driblează şi arbitrul Otto Anderco". „Balonul e la pămînt". •■Echipa coborîtă la munte". „Cel care repune balonul în poartă, ăăă, din spaţiul porţii, din faţa porţii este...". „Cîteva faulturi care nu erau bine venite“. „Un contraatac brașovean, în doi, prin Marinescu". MIRCEA /EICU RADIOGLUME : - 187 3 8 26--32 17 186 5 7 17—24 17 187 2 9 15—20 16 186 210 18—20 14 186 210 21--30 14 185 211 23—40 12 „MEMORIALUL KOVÁCS ISTVÁN" - LA HANDBAL Sala sporturilor din Sfîntu Gheorghe a găzduit, timp de două zile, o importantă competiţie de handbal, dotată cu cupa „Memorialul Kovács István", aflată la cea de-a doua ediţie. Au participat patru echipe, din care o echipă de categoria A (Belonul Săvineşti), una de categoria B (Tractorul Braşov) şi două din campionatul judeţean (Şuvoiul Baia Sprie şi C.S.M. Victoria Sfîntu Gheorghe). Iată cîteva scurte însemnări despre meciuri. CS.M. Victoria Sfîntu Gheorghe — Tractorul Braşov 17— 23 (9—12) Echipa braşoveană a avut în prima repriză un partener incomod. Experienţa competiţională şi-a spus însă cuvîntul. Cei mai buni: Pásztor 7, Dalnoki, Ilyés, Grăjdeanu cite două, respectiv: Matei 10, Grancea 4, Florea şi Andrei cîte 3. Şuimiul Baia Sprie — Belonul Săvineşti 18— 24 (9—11) Divizionara A, Belonul, a prestat un joc de foarte bună factură tehnică şi spectaculară, a fost tot timpul la cîrma întrecerii. Au înscris: Boldiş 7, Babiţa şi Ţevi cîte 4, pentru prima echipă, respectiv, Samson 10, Petre 5. C.S.M. Victoria — Şuvoiul 18—15 (12—10) Două echipe campioane de judeţ, care se pregătesc pentru calificare. Ele au corespuns ca pregătire fizică, tehnică individuală şi colectivă. Cei care s-au impus au fost localnicii, care în finalul partidei au fost mai buni. Cei mai eficienţi au fost: Pásztor 9, Păcurar 4, respectiv, Babiţiu 8, Ţevi 5, Belonul — Tractorul " 22—17 (9—8) Divizionara A ne-a demonstrat cum se joacă handbal modern. După o repriză echilibrată, în partea a doua, Relonul, cu un joc mai combinativ, se desprinde şi obţine victoria la o diferenţă de 5 puncte. Au marcat: Samson 5, Petre 4, Condur şi Zaharia cîte 3, respectiv, Grancea 5, Andrei 3, Tractorul — Șuvoiul 22—19 (11—9) Joc frumos prestat de ambele echipe. Brașovenii s-au dovedit mai buni, victoria lor fiind pe deplin meritată. Au înscris, pentru Tractorul: Matei 6, Andrei 4, Florea 4, Respectiv Trifan 5, Agud 9, Belonul — C.S.M. Victoria 27—13 (10—5) . Cei de la Belonul au fost în permanenţă la cîrma meciului. Localnicii au făcut faţă cu greutate unui adversar mai bine pregătit, mai valoros. Au înscris: Petre 8, Zaharia 7, Zamfir 5, respectiv Pásztor 4, Păcurar 3, Dalnoki 3. Meciurile au fost conduse de Csoma Sándor, Ferencz Victor, László Zoltán și Popa Alexandru. Cupa a revenit astfel echipei Belonul Săvinești. MECI AMICAL DE FOTBAL OLTUL SFÎNTU GHEORGHE MINERUL BĂLAN 3—0 (1—0) Spectatori mai puţini ca altă dată. Terenul foarte alunecos. Vremea plăcută. Localnicii n-au mai jucat ca în alte meciuri amicale. Primul gol se înscrie tîrziu. Adorján este cel care deschide scorul şi tot el îl ridică la 2—0 In partea a doua jocul părea mai animat. Gazdele reușesc, în final, să mai înscrie prin Georgescu (min. 89 din 11 metri). BASCHET, DIVIZIA ŞCOLARĂ ŞI DE TINERET C.S.S. SFÎNTU GHEORGHE — VOINŢA BRAŞOV 73—66 (37—31) Junioarele ne-au furnizat un joc plăcut. Cele care se impun sînt gazdele, dar braşovencele egalează (16—16, iar în min. 13 localnicele iau conducerea pe care n-o mai ce dează. Victoria s-a conturat din primele minute ale reprizei a doua (min. 22: 45—33). Cele mai eficace au fost Keresztes 35, Kovács. 20, Székely 8, respectiv, Anghelescu 20, Ochiuleţ 16. (GH. BR.) PRIMII ARBITRI DE BOX COVASNENI Sportul cu mănuşi cunoaşte, în ultima vreme, o deosebită amploare şi în judeţul nostru, dovadă cele două echipe ale asociaţiilor sportive Metalul şi Unirea, ambele din municipiul Sfîntu Gheorghe. Ambele asociaţii au organizat gale de box, întîlniri cu Rulmentul Braşov- Voinţa Brăila, precum şi cu alte echipe din diferite oraşe. Pentru buna lor desfăşurare, Comisia judeţeană de box de pe lîngă Consiliul judeţean pentru educaţie fizică şi sport a luat frumoasa iniţiativă de a organiza un curs de arbitri de box, pentru a nu se mai apela la arbitrii din alte localităţi. Cursurile au fost predate de Alexandru Zaharia, preşedintele Comisiei judeţene de box. Examenele au fost ţinute în prezenţa cunoscutului arbitru internaţional A.I.B.A., fost campion naţional de box. Victor Schipu, delegat al Federaţiei Române de Box. In urma depunerii probelor teoretice şi practice au fost declaraţi reuşiţi: Onofrei Valentin, Szilvasi Zoltán, Iorescu Toader, Rácz Alexe, Biszok Ludovic, Ambrus Sándor şi Deac Marius. ÎNTÎLNIE AMICALĂ DE BOX Cea de-a doua întîlnire amicală de box a anului a opus echipele Metalul din localitate şi Voinţa Brăila (cunoscut centru de box din ţară). Meciul a fost aşteptat cu viu interes de cei aproape 1.500 de iubitori ai sportului cu mănuşi. întrecerea a satisfăcut prin meciuri de bună calitate, spectaculoase- In final, victoria a revenit brăilenilor cu scorul de 5—4, care au fost mai buni la majoritatea categoriilor, prin o bună condiţie fizică şi tehnică-Iată şi rezultatele realizate (primii sunt pugiliştii gazdă): categoria 45 kg: Barabás Károly p.p. Dragomir Marin; categoria 48 kg: Deme Pascu cab.; categoria 51 kg: Ioan Constantin p- inferioritate cu Harpă Stere; categoria 57 kg: Biró Árpád p. ab. Girgiuc Marian; categoria 60 kg: Imreh Adrian p.p- Badiu Cornel; categoria 63-500 kg: Lupuly Dénes p- inferioritate cu Petre Valli- aceeaşi categorie Szekely Attila c p. Durest Marian; categoria 67 kg: Metric Constantin c p. Anghel Dumitru; categoria 81 kg: Godran Gábor c p. Chiriac Dumitru. La acesată gală a participat şi Victor Schipu, fost campion naţional şi internaţional de box, delegatul Federaţiei Române de Box, GHEORGHE BRIOT. C cînd reî După 51 le in diviz 19 ani de şi de resp de sine. N ma de iii de fotbal,va, ne trai vestea că om are, e înscrişi in moaşele la sale. Dar , cu vreo l aici, uluirt ceastă reti o mişcare — nu se i istorie din, şi Fotbalis scriu aşa, grafiei, cu venind ai Pescaru, n intre, şi mn durabil, în lei pasiun chi nat, chi viaţa 0 I cestui „ochi”iintal a că-şi mai i de la natu vor de lac rog! Adică tuşi, nu se începe fott iată că tot trec fiori. O etape. După mier etapă, vin babelor, ia vocare ale, apoi se şi atunci 5 'cîte o nins fi ea cu fi roşi ca floi tocalii Val Deocamdat echipa naţ. a obţinut Sud rezulte cît, să zice plător zice nală de sei Păi n-a bi chipă de Anglia cu ar trebui tare şi să des aminte Pentru a nici in ide buni, că o mai fie fri struini joci tru bucla mai, pe gi tiarei nu fi tete, 3 două ar fi tuşi 4 sínt So con căci avem ne mai bi Bindea, O. Do b rin II, decît p Sfera, Albi Anghelini. Să ieşim tumul naţi lui nostru, mindrie şi SAP OCHIL S-a Pasca