Cuvîntul Nou, mai 1981 (Anul 14, nr. 2884-2908)

1981-05-01 / nr. 2884

WW . " In prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, ieri a avut loc in Capitală marea adunare populară Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, joi după-amiază, la adunarea populară din Capitală consacrată zilei de 1 Mai — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Sărbătorim, în acest an, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni în atmosfera de puternică efervescenţă creatoare în care aniversăm 60 de ani de la făurirea Partidului Comunist Român, eveniment de însemnătate istorică în viaţa clasei noastre muncitoare Sub conducerea partidului, strîns uniţi în jurul secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, oamenii muncii din patria noastră — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — întîmpină această tradiţională sărbătoare cu succese de seamă în realizarea, în condiţii de înaltă eficienţă, a sarcinilor economico-sociale pe 1981, primul an din actualul cincinal, al calităţii şi eficienţei, în înfăptuirea hotărîrilor istorice ale celui de-al XII-lea Congres al partidului, care a jalonat cu clarviziune calea dezvoltării viitoare a României socialiste. Muncind cu abnegaţie şi elan revoluţionar pentru ridicarea ţării noastre pe noi trepte de progres şi civilizaţie, poporul român îşi aduce, în acelaşi timp, contribuţia sa internaţionalistă la cauza întăririi forţelor păcii şi progresului, la creşterea şi afirmarea prestigiului socialismului în întreaga lume. De ziua internaţională a frăţiei celor ce muncesc, poporul român îşi manifestă hotărîrea de a acţiona pentru dezvoltarea cooperării şi prieteniei cu toate ţările socialiste, pentru extinderea colaborării cu ţările în curs de dezvoltare, nealiniate, cu celelalte state, fără deosebire de orînduire socială, pentru unitatea şi solidaritatea cu partidele comuniste şi muncitoreşti, cu toate celelalte partide ale clasei muncitoare, cu mişcările de eliberare, cu forţele democratice, progresiste şi antiimperialiste din întreaga lume în lupta pentru înfăptuirea idealurilor de pace, colaborare, dezarmare, progres şi bunăstare ale tuturor popoarelor. Adunarea populară consacrată Zilei internaţionale a muncii a avut loc la Palatul sporturilor şi culturii, împodobit sărbătoreşte. în sală domneşte o atmosferă sărbătorească, plină de entuziasm şi optimism, specifică întîiului de Mai. Aceeaşi atmosferă o regăsim şi în marele parc al Palatului sporturilor şi culturii, unde mii de bucureşteni s-au adunat pentru a întîmpina pe (Continuare în pag 2—3) V i CEAS DE SÂRBĂTORE Sărbătorirea primei zile din luna mai aparţine unei vechi tradiţii a pămîntului românesc. Simbolizînd renaşterea firii, biruinţa primăverii, Armindenul constituia pentru oamenii acestor plaiuri prilej de speranţă şi optimism. Apoi, începînd din ultimul deceniu al veacului trecut, zilei de 1 Mai i s-au adăugat noi semnificaţii, mai profunde, mai pline de conţinut, fiind aleasă ca zi a solidarităţii proletariatului de pretutindeni in lupta sa pentru dreptate şi demnitate umană. Este demn de reţinut că la adoptarea acestei istorice hotărîri de către primul Congres al Internaţionalei a ll-a, ţinut la Paris in iulie 1889 a participat şi o delegaţie română, reflec(Continuare în pag. 2—3) Proletari din toate tarile, uniti- vă / Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XIV, Nr. 2884, VINERI, 1 MAI, 1981 4 PAGINI, 30 BANI TRĂIASCĂ 1 MAI - ZIUA SOLIDARITĂŢII INTERNAŢIONALE A CELOR CE MUNCESC! ! Adunarea festivă din municipiul Sfîntu Gheorghe întîi Mai — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, zi scumpă poporului nostru, sărbătoare cu profunde rezonanţe în sufletul şi conştiinţa naţiunii, este o zi de rodnice bilanţuri, de puternică afirmare a solidarităţii cu oamenii muncii din întreaga lume. Acum, la ceas de sărbătoare, întregul popor român îşi reafirmă cu hotărîre sporită dragostea neţărmurită faţă de gloriosul partid al comuniştilor, preţuirea fierbinte faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, conducătorul iubit şi stimat, patriotul înflăcărat, revoluţionarul încercat, de a cărui strălucită activitate se leagă cea mai fertilă perioadă din istoria noastră. Cu aceste sentimente de aleasă stimă şi mîndrie patriotică, într-o atmosferă de puternic entuziasm au participat ieri, la adunarea festivă, organizată la Casa de cultură a sindicatelor din Sfîntu Gheorghe, activişti de partid şi de stat, oameni ai muncii, români şi maghiari, din întreprinderile şi instituţiile municipiului, fruntaşi în întrecerea socialistă, vechi militanţi ai mişcării muncitoreşti din judeţul nostru, în numele oamenilor muncii din Sfîntu Gheorghe, al tuturor locuitorilor judeţului Covasna, participanţii la adunarea festivă organizată în cinstea zilei de 1 Mai şi-au exprimat puternica adeziune la întreaga politică — internă şi externă — a partidului şi statului nostru, reafirmîndu-şi încă o dată voinţa de neclintit de a traduce în viaţă prevederile istoricului Congres al XII-lea, muncind într-o unitate de nezdruncinat în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, însufleţiţi de înălţătoare sentimente de mîndrie patriotică, într-o atmosferă de vibrant entuziasm, participanţii la adunare au adresat o telegramă secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în care se spune: „In acest an, tradiţionala sărbătoare a muncii capătă noi şi deosebite semnificaţii, avînd loc în preajma împlinirii a şase decenii de la făurirea Partidului Comunist Român, vlăstar puternic din fiinţa poporului, a clasei muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii, în condiţiile climatului de efervescenţă creatoare politică şi economică, de angajare plenară a tuturor oamenilor muncii în înfăptuirea obiectivelor mobilizatoare stabilite de Congresul al XII-lea al partidului pentru noua e (Continuare in pag 2—3) lumina de mai Lumina izvorăşte în luna mai, bogată, înnobilind sudoarea din palma ce trudeşte să crească-n ţară pîinea, iar pacea-adevărată să priveghere pruncul şi bobul ce rodeşte. E-o muzică florală, e-o poezie verde această primăvară ce ninge flori in roi şi fluturi de răchită şi-un cintec ce se pierde prin luncile bogate care se-ascund in noi. Lumina izvorăşte mai caldă-n luna mai şi plouă peste ţară belşugul dinspre soare. Ce verzi sunt lanul, codrul şi iarba de pe plai ! Ce limpezi se strecoară in inimă izvoare ! E 1 Mai ! Un cintec senin ne ocroteşte şi liberi noi ne naştem pe glia cea străbună care din ţărna-i sfintâ ne’nalţă şi’ ne creşte ca gloria română pe veci să nu apună. Lumina izvorăşte mai pură-n luna mai şi raza ei bogată inundă-ntreaga ţară imbrăţişind pădurea cu-al florilor alai şi-ntinerind pe oameni cu incă-o primăvară. MIHAI BOBUŢANU I usy ir» i . ... MatAM J ♦ CJ - *■— » *■ MivH — OF. Q!tO''GHc — T alefon 13609