Cuvîntul Nou, mai 1982 (Anul 15, nr. 3194-3219)

1982-05-01 / nr. 3194

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XV, Nr. 3194, STMBATA, 1 MAI. 1982 4 PAGINI. 50 BANI Marea adunare populară organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. în cinstea zilei de 1 Mai Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, vineri după-amiază, la Palatul sporturilor şi culturii, la marea adunare populară organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. în cinstea zilei de 1 Mai, sărbătoarea primăverii şi a muncii, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, simbol al spiritului revoluţionar şi al năzuinţelor de pace şi progres social. Miile de bucureşteni prezenţi la adunare şi prin ei toţi cetăţenii patriei — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — au adus, în această zi de tradiţională sărbătoare un fierbinte omagiu partidului, sub a cărui înţeleaptă cîrmuire îşi împlinesc cele mai înalte aspiraţii, şi-au îndreptat gândurile pline de dragoste şi recunoştinţă spre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, patriotul înflăcărat, revoluţionarul neînfricat, care din fragedă tinereţe s-a ridicat cu hotărîre la luptă împotriva fascismului, asupririi şi nedreptăţilor sociale, pentru libertatea, independenţa şi suveranitatea ţării, pentru propăşirea ei. Ora 17- împreună cu Iova(Continuare în pag. a 4-a) Adunarea festivă din municipiul Sfîntu Gheorghe 1 Mai — ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, zi de scumpă sărbătoare şi pentru poporul nostru. Este o zi cu profunde rezonanţe în sufletul şi în conştiinţa naţiunii, zi de rod- ■ nice bilanţuri, de caldă reafirmare a solidarităţii cu oamenii muncii de pretutindeni. Şi acum, la ceas festiv, ca dealtfel şi cu alte prilejuri, întregul nostru popor îşi exprimă dragostea fiebinte pentru gloriosul Partid Comunist Nomân, pentru conducătorul iubit şi stimat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, omul de omenie, revoluţionarul încercat, de a cărui strălucită activitate se leagă, indestructibil, cea mai fertilă perioadă din istoria României socialiste. Cu aceste sentimente de aleasă stimă şi bucurie, într-o atmosferă entuziastă, s-a desfăşurat ieri, în municipiul Sfîntu Gheorghe, la Casa de cultură a sindicatelor, adunarea festivă consacrată sărbătoririi zilei de 1 Mai. Participanţii la adunare, oameni ai muncii, români şi maghiari, fruntaşi în întrecerea socialistă, activişti de partid şi de stat, vechi militanţi ai mişcării comuniste şi muncitoreşti şi-au exprimat ataşamentul lor fierbinte, în numele tuturor locuitorilor judeţului Covasna, la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, şi-au reafirmat unitatea de nezdruncinat în jurul partidului, al secretarii(Continuare în pag. a 4-a) ÎNFRĂŢIREA din mai De 1 Mai ne aninăm gînduirile cu adîncit înţelesuri de chemarea lui Marx : „Proletari din toate ţările, uniţi-vă!“, cuvinte care trăiesc mai mult ca oricînd la întîiul de Mai, în ziua pe care oamenii o întîmpină cu sufletul în haine de sărbătoare, pentru că este, această zi, simbolul solidarităţii, al unirii mondiale a muncitorilor, este simbolul muncii ridicată la rang de sărbătoare. înfrăţirea din Mai este şi un simbol al victoriei, al victoriei proletarilor în lupta pentru drepturi, pent dreptul de a sărbători, liberi şi înfrăţiţi, munca, pentru dreptul de a gîndi şi a spune :„Proletari din toate ţările, uniţi-vă !“ îndemnul la unire prin muncă, la luptă prin unire, la viaţă, prin unire este, la urma-urmei, sensul esenţial al sărbătorescului întîi de Mai. Fie-ne, de aceea, permis să ne alăturăm glasul celor mulţi şi puternici, liberi şi înfrăţiţi, care spun astăzi : Trăiască 1 Mai, Ziua muncii şi solidarităţii mondiale ! D-TRU MANOLACHESCU * ZIUA Conform tradiţiei, în cea de-a doua zi a lui florar sărbătorim florile naţiunii noastre — tînăra generaţie — acei oameni care reprezintă viitorul pe acest binecuvîntat pămînt al patriei. îi sărbătorim pe cei care sînt astăzi la vîrsta marilor năzjuinţi, fie că se află încă pe băncile şcolilor sau facultăţilor, fie că îşi aduc contribuţia la producerea bunurilor materiale. Dar, în acelaşi timp, îi cinstim — pentru că acest popor de suflet şi inimă a ştiiut întotdeauna să-şi preţuiască înaintaşii — şi pe cei care, tineri fiind, au ştiut să lupte şi adesea să se jertfească pentru ca viaţa noastră să capete strălucirea de azi şi să permită perspectivele luminoase de mîine. Cinstim astfel tradiţiile revoluţionare ale tinerilor care, acum şase decenii, au creat Uniunea Tineretului Comunist din România, angajindu-se cu fermitate în lupta pentru o viaţă mai bună, pentru libertate şi egalitate socială. Pagini de mare strălucire, de nepieritoare glorie au scris în istoria lor uteciştii în anii grei dinaintea şi din timpul celui de-al doilea război mondial, însufleţiţi de strălucitul exemplu pe care îl ofereau în fiecare zi luptei revoluţionare, uteciştii Nicolae Ceauşescu şi Elena Petrescu (Ceauşescu) s-au aflat, mereu în primele rînduri ale forţelor progresiste, urmînd cu fidelitate cuvântul şi pilda partidului comuniştilor. Astăzi, uteciştii, întreaga tânără generaţie, urmează cu strălucire drumul deschis de înaintaşii lor, continuând, pe alte planuri strădania pentru o viaţă mereu mai prosperă, în industrie, agricultură, pe şantiere sau în şcoli, ei manifestă cu pregnanţă spiritul revoluţionar de care sunt animaţi, denumind eforturi susţinute pentru realizarea unei noi calităţi în întreaga lor activitate. Amintind doar marile şantiere de muncă patriotică de la Porţile de Fier II, Canalul Dunăre — Marea Neagră, sau Combinatul minier Oltenia, sutele de şantiere judeţene şi locale, numeroasele iniţiative şi acţiuni uteciste, avînd drept scop obţinerea .(Continuare în pag. 2—3) TINERETULUI --------------------------------------------------------------------------- Grafică DUDÁS ANTAL Ţara în Mai Mai ninge incă-n munţi şi pe cîmpii, Şi mugurii plesnesc sub bici de frig. Ici-colo frunza a-nceput să-nvie, Iar berzele ce ning din cer se strig’ Mai ninge încă-n munţi şi pe ogoare, Sămînţa sub ţărînă-a amorţit. Doar griul cel voinic tinde spre soare Gătind prin fulgi spre bobul împlinit... Turme de nori se-aleargă prin înalturi, Turme de oi aşteaptă-n ţarcuri iarba. Ţăranii ară, seamănă în straturi Sudoarea lor — culoarea muncii, salba-Din mira lor, izvor de bunăstare Acum, în mai se naşte, piinea viitoare. MIRAI BOBUŢANU _________________________________________________ Arminden Renaştem primăvara, ne acordăm sufletele la lumina ei sărbătorind, la 1 Mai, Ziua muncii libere, ziua unităţii şi frăţiei oamenilor muncii de pretutindeni, ziua solidarităţii tuturor forţelor progresiste şi democratice în lupta pentru libertate socială şi naţională, pentru independenţă şi suveranitate, pentru progres, pace şi colaborare între popoare. La sărbătorirea acestui eveniment, clasa muncitoare, întregul nostru popor — români, maghiari, germani, de altenaţionalităţi — se află angrenat, în strânsă unitate în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, într-o eroică luptă pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIX-lea, grandios program de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România, de ridicare a patriei pe noi trepte de civilizaţie şi progres. Importantele realizări obţinute de oamenii muncii în con(Continuare in pag 2—3)