Cuvîntul Nou, octombrie 1982 (Anul 15, nr. 3325-3349)

1982-10-02 / nr. 3325

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XV, NR. 3325, SIMBATA, 2 OCTOMBRIE, 1982 4 PAGINI, 50 BANI Sporirea producţiei agricole - sarcini de cea profesioflate a bireţului Personal cutot mai mare importanţă pentru economia judeţului La recenta vizită de lucru întreprinsă în judeţul Covasna, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a apreciat rezultatele obţinute de oamenii muncii din agricultura judeţului nostru în acest an, recomandînd factorilor de răspundere să ia măsurile necesare pentru sporirea continuă a producţiei agricole. „Este necesar — a spus secretarul general al partidului, la marea adunare populară din Sfintu Gheorghe— ca, în agricultură, pornind de la rezultatele obţinute pînă acum, să se acţioneze cu hotărîre pentru creşterea producţiei aricole, încă în anul viitor trebuie ca judeţul Covasna să obţină cel puţin 4.000 de kg de grîu la hectar. De asemenea, trebuie să se realizeze o producţie de cartofi de 35.000—10.000 kg la hectar, precum şi o producţie de sfeclă de 40.000—50.000 kg la hectar —, şi, pe această bază, să se dezvolte puternic sectorul creşterii animalelor, să sporească producţia animalieră“. Trebuie, aşadar, ca frumoasele rezultate obţinute în acest an de lucrătorii ogoarelor din judeţul nostru să fie un punct de pornire, o bază solidă pentru ca, încă din anul viitor să se obţină rezultate dintre cele mai bune — sarcină pe deplin realizabilă dacă ne gîndim la experienţa doblndită pînă acum, la hărnicia şi priceperea oamenilor muncii din agricultura judeţului Covasna. Şi, cind spunem acest lucru, ne referim atît la producţia bună de grîu obţinută pe ansamblul judeţului (3.240 kg la hectar), cit şi la producţia de cartofi care din mai multe unităţi agricole din judeţ depăşeşte în acest an 20.000 de kg la hectar. Menţionăm, de asemenea, că şi în zootehnie — sector care în ultimii ani a cunoscut o puternică dezvoltare şi care în prezent reprezintă aproape 50 la sută din producţia agricolă a judeţului — s-au obţinut rezultate bune. Sarcinile trasate de secretarul general al partidului (Continuare în pag. 2—3) C O.J.T- Covasna organizează în perioada 1—13 decembrie a.c. o excursie în U.R.S.S. pe ruta KIEV — MINSK — LENINGRAD — MOSCOVA. Transportul se asigură cu trenul şi avionul. Preţ informativ 4.800 lei din care 88 ruble bani de buzunar. (C.N.) Tot în U.R.S. se organizează o excursie în perioada 5—12 decembrie a.c. cu vizitarea oraşelor Moscova şi Leningrad. Transportul se efectuează cu avionul, preţul excursiei fiind (informativ) 4.300 lei în care se includ 64 •ruble bani de buzunar. (C.N.) ★ I-ar a amintit tovarăşului Petre Ticuşan, secretar-adjunct al Comitetului comunal de partid Chichiş că l-am surprins o dată în „flagrant delict“ de hărnicie, cu coasa în mină la recoltat grîu. — In acest an m-aţi fi „surprins“ în asemenea ipostază în fiecare zi, chiar dacă vremea coasei a trecut. Sintem cu toţii pe ogoare, din zori pînă la căderea serii, împreună cu sute de cooperatori care participă mai mult ca oricînd la recoltarea roadelor acestei toamne. Mai ales acum, in aceste zile cînd trăim cu toţii sub puternica impresie pe care ne-a lăsat-o vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în judeţul Covasna, se munceşte mai cu spor, cu mai mult simţ de răspundere. — Cu toate acestea, săptămîna trecută eraţi in întîrziere cu lucrările ... — Eram, dar nu mai sintem. Azi (vineri, 1 octombrie — n.n.), am încheiat recoltarea ultimelor 15 hectare de cartofi şi am însămînţat ultimele hectare din cele 320 planificate: 270 cu grîu-secară şi 50 cu orz de toamnă. — Aveaţi însemnate cantităţi de cartofi netransportaţi. — Nu mai avem nici un tubercul în cîmp. întreaga cantitate a fost transportată la fondul de stat sau însilozată pentru săminţă. Stăm, de asemenea, mai bine ca In alţi ani şi cu realizarea balanţei furajere. Am depozitat întreaga cantitate de fin planificată şi se recoltează ultimele suprafeţe de porumb siloz, astfel Incit să terminăm înainte de apariţia brumei. — Ce lucrări mai aveţi în perspectivă ? — Se desfăşoară acum recoltarea sfeclei de zahăr. încă nu putem estima producţia, dar cred că va fi foarte bună, sfecla fiind foarte frumoasă. Am găsit şi exemplare „record“ de 4 kg, printre cele care de regulă cîntăresc 1,5—2 kg. Mai notaţi că, în vederea îndeplinirii sarcinii trasate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a realiza o recoltă de cel puţin 4.000 kg de grîu la hectar, pe întreaga suprafaţă însămînţată se aplică acum îngrăşăminte chimice. Aceasta ziua, întrucit, noaptea se lucrează la lumina farurilor, la executarea arăturilor adinei de toamnă — temelia recoltei bogate a anului viitor. GHEORGHE POPIŢA In fiecare ii, toată lumea pe opare... Esplanada din faţa Casei de cultură a sindicatelor din Sfintu Gheorghe in noua sa înfăţişare. Ridicarea continuă a nivelului pregătirii întreprinderea de aparataj şi motoare electrice din municipiul Sfintu Gheorghe, este astăzi una din unităţile cele mai reprezentative ale industriei constructoare de maşini din judeţ, al cărei colectiv de muncă ocupă un loc de cinste printre celelalte colective care-şi onorează lună de lună sarcinile de plan. I.A.M.E. — aceste iniţiale au dobindit, prin hărnicia şi competenţa celor peste 2.600 de oameni ai muncii, atributele unei mărci de prestigiu, datorită calităţii şi promptitudinii cu care produsele sale sunt livrate beneficiarilor interni şi externi. Primele opt luni ale anului în curs s-au încheiat cu depăşirea sarcinilor la principalii indicatori de plan, dintre care se remarcă îndeplinirea celor la export, în proporţie de 111 la sută. La temelia acestor rezultate stă preocuparea organelor şi organizaţiilor de partid, a consiliului oamenilor muncii, pentru mai buna organizare a producţiei şi a muncii, pentru A. GOLCIU (Continuare în pag. 2—3) Peisajul arhitectonic al oraşului Tîrgu Secuiesc se schimbă pe zi ce trece. Iată un aspect din zona industrială, „pigmentat" cu o serie de spaţii comerciale. Foto: KOVÁCS LÁSZLÓ BIBLIOTECA JuDLTcA'iA — COVASNA — SF. GHEORGHE — Telefon 13*100 Debut in activitatea caselor pionierilor şi şoimilor patriei Pentru purtătorii cravatelor roşii cu tricolor, ca şi pentru şoimii patriei, duminică va fi o zi festivă: se vor redeschide casele pionierilor şi şoimilor patriei, aceste lăcaşe de instruire, educaţie şi distracţie pentru cei mai merituoşi elevi din ciclurile primar şi gimnazial. An de an, rasele pionierilor şi şoimilor patriei s-au dovedit excelente gazde pentru toţi şcolarii cu aptitudini tehnice, artistice sau sportive, călăuzindu-le talentul dintr-un domeniu sau altul, oferindu-le posibilitatea de a petrece în mod util o parte din timpul lor liber. Aici, numeroasele cunoştinţe dobîndite în orele de curs au putut fi aplicate în practică şi, totodată, amplificate prin acumularea de noi învăţăminte atît de necesare pentru viitorul lor. Pentru acest an şcolar casele pionierilor şi şoimilor patriei din toate oraşele judeţului îşi propun ca direcţie principală de acţiune o îmbunătăţire continuă a întregii activităţi desfăşurate, astfel încît ele să răspundă într-o măsură mult mai mare menirii lor, să contribuie intr-un mod mult mai substanţial la instruirea tuturor celor ce frecventează cercurile ce vor fiinţa în acest an. Asemenea tuturor caselor pionierilor şi şoimilor pa G. DELEANU (Continuare în pag. a 4-a)