Cuvîntul Nou, iunie 1983 (Anul 16, nr. 3530-3555)

1983-06-01 / nr. 3530

Organ a! Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XVI, Nr. 3530, MIERCURI, 1 IUNIE, 1983 4 PAGINI. 50 BANI Pe agenda priorităţilor: recoltarea şi depozitarea furajelor „Acţionaţi cu toată hotărîrea pentru ridicarea zootehniei, pentru creşterea efectivelor de animale, mobilizaţi toate forţele satelor pentru strîngerea şi depozitarea in cele mai bune condiţiuni a resurselor furajere, pentru cultivarea şi modernizarea păşunilor şi fîneţelor, asigurind o bună furajare a animalelor, creşterea producţiei animaliere !" (Din APELUL şedinţei comune a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii din Industrie şi a Consiliului Naţional al Agriculturii) In aceste zile, în unităţile agricole din judeţ se depun eforturi deosebite în vederea recoltării şi depozitării furajelor, astfel ca, aşa cum s-a subliniat la recenta Consfătuire de lucru de la C.C. al P.C.R., pe problemele industriei şi agriculturii, să se asigure pentru timpul iernii întregul necesar de furaje. Din păcate, în unele unităţi, recoltarea furajelor decurge cu „încetinitorul“, astfel că există pericolul ca masa ierboasă să „îmbătrînească“, şi implicit să scadă valoarea ei nutritivă. La Boroşneu Mare, după cum ne-a precizat tovarăşul Andrási Géza, preşedintele C.A.P., pînă în prezent s-a însitozat o cantitate de 370 tone masă verde. în această unitate s-a cultivat cu lucerna o suprafaţă de 35ha, care încă nu a fost recoltată. Am primit asigurări că, în cel mai scurt timp lucerna va fi cosită. Inginerul şef al C.A.P. Hăghig, tovarăşul Gheorghe Macarie, ne-a informat că aici a început cositul fîneţelor cultivate, urmînd ca în zilele care vin să demareze recoltatul trifolienelor şi fîneţelor naturale. D. TOMA (Continuare în pag .1 3) Complexitatea tehnică ridicată a maşinilor şi utilajelor existente în dotare la întreprinderea de Industrializare a Cărnii — unitate care în întrecerea socialistă pe primele patru luni la nivelul judeţului s-a situat pe locul întîi — sporeşte în mod considerabil importanţa realizării unui grad înalt de siguranţă în exploatare, prin respectarea tuturor normelor tehnice de exploatare, revizii, întreţinere şi reparare, însemnătatea deosebită a luării tuturor măsurilor pentru gospodărirea judicioasă a fondurilor fixe productive, pentru asigurarea menţinerii în funcţiune a instalaţiilor, maşinilor şi utilajelor din dotare şi evitarea oricăror întreruperi accidentale, avarii, este determinată de asigurarea realizării ritmice, în condiţii de eficienţă a sarcinilor de plan. — In condiţiile utilizării capacităţilor de producţie la indici înalţi de încărcare se impune ca o necesitate menţinerea în funcţiune a tuturor fondurilor fixe, prin respectarea riguroasă a regulilor tehnice privind întreţinerea, exploatarea, revizia şi repararea instalaţiilor şi maşinilor — ne spune tovarăşul Ioan Popoviei, şef compartiment mecano-energetic al I.I. Cărnii — ca şi întărirea ordinii şi disciplinei în muncă, cu deosebire la instalaţiile cu grad ridicat de pericol în exploatare, reguli stabilite de Decretul nr. 400 din anul 1981. Din practica muncii în acest domeniu a rezultat că o condiţie de bază pentru asigurarea funcţionării fondurilor fixe o reprezintă respectarea riguroasă a regulilor tehnice privind Întreţinerea, exploatarea, revizia şi repararea instalaţiilor şi maşinilor. Nu sunt necesare prea multe argumente pentru a mai sublinia importanţa realizării indicilor de utilizare a capacităţilor, capitol la care I.I. Cărnii are bune rezultate pînă în prezent Să concretizăm cîteva aspecte pe această linie. — Consider pe deplin justificate măsurile stabilite prin legislaţie cu privire la răspunderea conducerilor unităţilor economice pentru efectuarea la termen a tuturor operaţiilor de întreţinere, revizii si reparaţii, precum şi la obligaţia muncitorilor şi a în- PREDA INŢA (Continuare In pag. 2—3) EFECTUAREA LA TERMEN A LUCRĂRILOR DE ÎNTREŢINERE, A REVIZIILOR SI REPARAŢIILOR LA INSTALAŢII, MAŞINI ŞI UTILAJE Un factor important în realizarea ritmică a sarcinilor de plan UN AN DE LA PLENARA C.C. AL P.C.R. DIN 12 IUNIE 1982 Eveniment de importanţă istorică în dezvoltarea teoriei şi practicii construcţiei socialiste „Activitatea teoretică, ideologică, politică, educativă, culturală trebuie să se materializeze în creşterea conştiinţei sociale, în formarea unui nivel de cultură tot mai ridicat al cetăţenilor patriei noastre, în ridicarea gradului de participare conştientă a oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului popor, la înfăptuirea Programului partidului, la făurirea conştientă a viitorului comunist, la ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie“. (Din Expunerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, la Plenara C.C.al P.C.R. din 12 iunie 1982) Azi se împlineşte un an de la lucrările Plenarei lărgite a C.C. al P.C.R., eveniment politic de importanţă istorică, moment de referinţă din viaţa partidului şi poporului nostru. Forţa ecoului său în istoria ţării, încărcătura de adînci semnificaţii politice a evenimentului i le-au conferit strălucita expunere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, rostită în deschiderea lucrărilor plenarei, expunere ale cărei idei și orientări de inestimabilă valoare și-au imprimat adînc pecetea în dezbaterile ce au urmat, pe hotărîrile ce au fost adoptate. în magistrala expunere, secretarul general al partidului arăta că avem un partid puternic, trup din trupul poporului, care s-a dovedit că este la înălţimea misiunii istorice încredinţate, de a conduce întreaga naţiune în activitatea tumultuoasă de înfăptuire a ce(Continuare în pag. 2—3) Preocupare permanentă, responsabilă pentru buna pregătire a viitorilor membri de partid în repetate rînduri, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a subliniat necesitatea asigurării unei temeinice pregătiri politico-ideologice a celor care aspiră la dobîndirea înaltului titlu de membru al partidului, de calităţile lor depinzînd măsura în care, prin primirea lor, respectivele organizaţii de bază se întăresc, îşi amplifică şi perfecţionează rolul de conducător al locurilor de muncă, al întregii vieţi materiale şi spirituale a oamenilor care alcătuiesc colectivul de muncă. Ştim din experienţă că în imensa majoritate a cazurilor, noii primiţi în partid provin din rîndurile U.T.C., unde au fost pregătiţi — în bună măsură — pentru marele eveniment : primirea în rîndurile membrilor de partid. Se mai întîmplă însă — tot din experienţă o ştim —ca, datorită unei insuficiente pregătiri, noii primiţi în partid să dovedească lacune în comportarea la locul de muncă, în familie sau societate, avînd manifestări incompatibile cu Statutul partidului, cu normele eticii şi echităţii socialiste şi comuniste, organizaţiile de partid fiind obligate să recurgă— uneori — chiar la sancţiunea supremă — excluderea din partid. Despre aceste lucruri, despre modul în care sunt pregătiţi pentru primirea în partid GHEORGHE POPIŢA (Continuare în pag 2—3) La I.A.S. Catalina, recoltarea furajelor se desfășoară într-un ritm alert Foto: KOVÁCS LASZLO 9 Preţul de vînzare cu amănuntul al garajelor realizate de I.J.C.M.—U.P.I.D., din prefabricate de beton armat s-a fixat la 15.123 lei, iar în cazul montării, finisării şi predării la cheie, preţul este de 21.450 lei. Toţi cei care dispun de amplasamente pot cumpăra astfel de garaje prin I.C.S. Mărfuri Industriale Sfîntu Gheorghe, de unde pot obţine şi informaţii suplimentare, la biroul comercial, telefon 1.53.01. (R.T.) . După cum am anunţat la rubrica de informaţii a ziarului nostru, vineri, 27 mai a.c., în organizarea I.C.S. Alimentara şi Alimentaţie Publică din Sfîntu Gheorghe a avut loc, în magazinul specializat în desfacerea peştelui (strada Lenin, vizavi cu strada Ciucului) o expoziţie cu preparate din peşte, produsele fiind preparate de restaurantele aparţinînd de între(Continuare in pag. 33)