Cuvîntul Nou, septembrie 1984 (Anul 17, nr. 3919-3943)

1984-09-01 / nr. 3919

Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XVII, Nr. 3919, SÎMBÂTĂ, 1 SEPTEMBRIE, 1984 4 PAGINI, 50 BANI Produse expediate suplimentar beneficiarilor Muncind cu rîvnă, preocupîndu-se îndeaproape de mai buna folosire a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor din dotare, a celor 480 de minute ale fiecărei zile de lucru, de promovarea noutăţilor tehnice şi sortimentale, de creşterea productivităţii muncii, a nivelului tehnic şi calitativ al produselor, mai multe colective de oameni ai muncii din industria covăsneană şi-au trecut la activ o suită de realizări superioare prevederilor. Dacă e să ne referim la producţia fizică, obiectiv prioritar pe agenda de lucru a fiecărei întreprinderi, este de remarcat că în intervalul de timp scurs de la începutul anului au fost create importante plusuri la mai multe din produsele ce fac obiectul fabricaţiei. Depăşiri apar îndeosebi la cărbune, din care minerii din bazinul Baraoltului au extras, din subteran sau de la suprafaţă, o cantitate cu 22 mii de tone mai mare decît cea propusă, la motoare electrice (peste 7.000 KW), produse ale industriei electrotehnice (2 milioane de lei), maşini-unelte deprelucrat metale prin aşchiere (1,5 milioane lei), cherestea (500 mc.), confecţii textile (2 milioane lei), precum şi la unele din produsele industriei alimentare, cantităţile realizate suplimentar fiind expediate pe adresele beneficiarilor din cele mai diferite colţuri ale ţării sau de peste hotare. Impulsionată de îndemnurile secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, rostite la Sesiunea solemnă comună a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Marii Adunări Naţionale şi Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste consacrată împlinirii a 40 de ani de la înfăptuirea actului revoluţionar de la 23 August 1944, activitatea productivă cunoaşte în aceste zile o considerabilă intensificare. Strădaniile minerilor, petroliştilor, constructorilor de maşini, forestierilor, textiliştilor, ale celorlalţi lucrători din economia județului nostru urmăresc să creeze cadrul necesar obținerii unor realizări-record, realizări cu care să întimpine cel de-al Xlli-lea Congres al partidului. S. NICOLAI. MOBILIZAREA TUTUROR LOCUITORILOR SATELOR LA EXECUTAREA LUCRĂRILOR DIN CAMPANIA AGRICOLĂ DE TOAMNĂ Am intrat într-o lună hotărîtoare pentru bunul mers al treburilor din agricultură. In această lună — septembrie — în unităţile agricole sunt de executat foarte multe lucrări agricole, care necesită o amplă mobilizare de forţe mecanice şi manuale, lucrări ce vizează atît strîngerea roadelor acestui an, cît şi pregătirea recoltelor viitoare. Oamenii muncii din toate unităţile agricole sînt hotărîţi ca printr-o organizare cît mai bună a muncii, printr-o amplă mobilizare a forţelor să acţioneze ■energic pentru ca lucrările cîmpului să fie executate la timp şi la un nivel calitativ superior, întîmpinînd cu rezultate dintre cele mai bune Congresul al XIII-lea al partidului. In aceste zile, principalele forţe din agricultură sunt îndreptate la încheierea neîntîrziată a secerişului, lucrare mult întîrziată din cauza timpului nefavorabil din luna august. Cu forţele de care dispun unităţile agricole şi printr-o judicioasă organizare a muncii secerişul va fi încheiat în numai cîteva zile. Afirmaţia noastră este susţinută de realizările zilei de joi, cînd la nivelul judeţului, la această lucrare s-a înregistrat o viteză de lucru de 1.928 hectare. De pildă, în consiliile unice agroindustriale Cernat şi Baraolt s-a recoltat o suprafaţă de 385 ha şi respectiv, 349 hectare. Este bine că s-a intensificat şi ritmul eliberării terenurilor. Astfel, decalajul între seceriş şi eliberarea terenurilor de paie s-a redus la numai 6.800 ha, anticipîndu-se că într-un timp scurt întreaga (SZ. GY.) (Continuare la pag. 2-3) Se depun eforturi susţinute pentru strîngerea paielor şi eliberarea terenurilor. In unităţile agricole din judeţ a început şi recoltarea cartofilor. Sărbătoarea forestierului A intrat în tradiţie ca în prima duminică din luna septembrie să-i sărbătorim pe forestieri, sărbătoare intrată în calendar ca simbol al cinstirii lucrătorilor din unităţile de exploatare a lemnului. Oamenii muncii din aceste unităţi au marele privilegiu de a-şi sărbători în condiţiile minunate asigurate, după cel de-al IX-lea Congres al partidului, perioadă de mari transformări revoluţionare care s-au răsfrînt din plin şi asupra economiei forestiere, a modernizării, şi integrării în uriaşul circuit al vieţii productive, au privilegiul, spuneam, de a-şi sărbători bilanţul muncii la deschiderea unui nou an forestier. Dezvoltarea economică fără precedent a ţării a însemnat şi ridicarea pe trepte noi, superioare a activităţii din economia forestieră. Harnicul colectiv de oameni ai muncii de la întreprinderea Forestieră de Exploatare şi Transport din Tîrgu Secuiesc, acţionînd pentru realizarea unei noi calităţi superioare în toate domeniile de activitate a obţinut rezultate remarcabile. Să amintim doar creşterea gradului de valorificare a unui metru cub de masă lemnoasă la 630 lei, în acest an faţă de 611 lei în anul precedent. Prin construirea de platforme de preindustrializare a lemnului în toate sectoarele de exploatare s-a extins utilizarea lemnului subţire şi sub standard, se asigură valorificarea în mai mare măsură a lemnului mă- P. NIȚA (Continuare în pag. 2-3) Noua calitate - sarcină prioritară a invăţămintului in etapa actuală Desfăşurate în climatul politic de mare efervescenţă determinat de grandioasele manifestări care s-au desfăşurat în întreaga ţară cu prilejul aniversării a 40 de ani de la: Revoluţia de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă din 23 August 1944, precum şi de acţiunile ce au loc în vederea, întîmpinării Congresului al XIII-lea al P.C.R., consfătuirile personalului didactic din judeţul nostru au evidenţiat încă o dată, necesitatea ridicării învăţămîntului pe noi trepte calitative, a pregătirii şi educării temeinice a tinerei generaţii. Aceasta înseamnă sporirea eficienţei învăţămîntului, pregătirea temeinică a fiecărei lecţii, perfecţionarea permanentă a pregătirii profesionale, într-un cuvînt, ridicarea, conştiinţei tuturor cadrelor didactice pentru îndeplinirea la un înalt nivel calitativ a sarcinilor instructiv-educative, sporirea responsabilităţii acestora faţă de nobila misiune socială ce le revine. Fireşte, noua calitate în învăţămînt se realizează, în primul rind, prin asigurarea progresului şcolar, acesta trebuie să se reflecte în rezultatele tot mai bune obţinute de elevi în procesul instructiv-educativ şi interesează, deopotrivă, pe şcolari, educatoare, învăţători şi profesori, dar şi pe părinţi. Fără îndoială că, o mare importanţă în asigurarea progresului şcolar o are şi modernizarea, procesului de predare- SORIN TEODORFICU (Continuare in pag. 2-3) % Şcoala Populară de Artă, cu sediul în Sfintu Gheorghe, Piaţa Libertăţii, nr. 9, anunţă că se fac înscrieri pentru anul I, la următoarele clase : muzică (chitară, acordeon, pian, saxofon, clarinet, trompetă, vioară, violoncel, percuţie, fluier, canto şi dirijat coral); teatru (actorie) , artă plastică (pictură şi grafică) ; dans clasic, dans modern, dans contemporan, artă populară (ţesut-cusut) şi cioplit în lemn (numai pentru secţiile externe de la Cernat şi Valea Crişului). înscrierile se fac la sediul instituţiei pînă la data de 10 septembrie, între orele 8—16. Examenul de admitere are loc în zilele de 12, 13. și 14 sep(Continuare in pag. a l-a)