Cuvîntul Nou, ianuarie 1985 (Anul 18, nr. 4023-4047)

1985-01-03 / nr. 4023

.e IL MESAJUL de Anul Nou adresat întregului austru gnpm, la gusturile de radio si televiziune, de tovarăşul NICULLE CLAUSESCN Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Încheiem anul care a trecut cu rezultate remarcabile în dezvoltarea patriei noastre socialiste. In anul 1981, poporul român a sărbătorit împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, care a deschis o nouă eră de transformări revoluţionare, de edificare a orînduirii socialiste în România. Tot în acest an — în luna noiembrie — a avut loc Congresul al XIX-lea al partidului, care a adoptat hotărîri de însemnătate istorică pentru dezvoltarea economico-socială a ţării în cel de-al 8-lea cincinal şi, în perspectivă, pina in anul 2000, pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea neabătută a României spre comunism. In anul pe care-1 încheiem, în industrie s-a realizat un ritm de creştere de circa 7 la sută, iar în agricultură s-a obţinut cea mai mare producţie de cereale din istoria ţării, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat în folosinţă Canalul Dunăre — Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a geniului creator al minunatului nostru popor. Am obţinut, de asemenea, progrese însemnate la dezvoltarea învăţămintului, ştiinţei şi culturii. Pe baza creşterii avuţiei naţionale«.* şi a venitului naţional s-a asigurat majorarea cu 10 la sută a retribuţiei reale şi a pensiilor; au sporit, în continuare, veniturile ţărănimii, al.. tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest an demonstrează, încă o dată, forţa economiei noastre naţionale, superioritatea orînduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăţi şi de a asigura — acţionînd unit, sub conducerea partidului — mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării şi civilizaţiei. Pentru toate aceste realizări, in numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal, adresez, acum, la încheierea anului, clasei noastre muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu urarea de ■îoi şi tot mai mari victorii în activitatea viitoare. Dragi tovarăşi şi prieteni. Cetăţeni ai României socialiste, Intrăm în noul an 1985 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actualului cincinal, asigurînd astfel realizarea în bune condiţiuni a întregului plan cincinal, 1981—1985, şi ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale socialiste. Acordăm, în continuare, o importanţă deosebită lărgirii bazei energetice şi de materii prime, înfăptuirii programelor speciale privind ridicarea nivelului tehnic şi al calităţii producţiei, creşterea productivităţii muncii, reducerea consumurilor materiale şi energetice, aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti, sporirea mai puternică a eficienţei întregii activităţi. Va continua, de asemenea, procesul de dezvoltare şi moderniza (Continuaropin, pag. a 4-a) 674-0-23 - IfOty/O?, A. Proletari din toate țările .unitivă / .w Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean, ANUL XVIII, NR. 4023, JOI, 3 IANUARIE, 1985 4 PAGINI, 50 BANI A nins, la noi... A nins, la noi, în Transilvania Acoperind poteca dinspre tindă ... Şi toate cîntecele noastre Se-ntorc spre seară în colindă. In melosul de pace peste lume Presimt şi glasul tău curat şi grav Purtînd ca semn al Daciei străbune Dulceaţa vie a graiului moldav. Aci,-n acest tărim de suflet Un strop de Argeş încă sînt. Şi ostenit de-atîta umblet te-aştept la ceas de legămint S-aduci, frumoaso, de la Putna O piatră din altarul Celui Sfînt, Să-mi cimenteze temelia In vatra strămoşescului pămînt. Să string în mine pentru totdeauna Muntenia, Moldova şi Ardealul, O inimă şi-o ţară fie într-una Iubirea, viaţa, idealul SII I IAN ROMAN REVELION ’85 Cu încredere în viitorul pline de satisfacţiile unui an mâni şi maghiari, din judeţul anului 1985, an în care înfig cu îndreptăţită mîndrie patria de la istoricul Congres al lor de eră nouă, socialistă, tate, considerată cu vie satis Ceauşescu“. Să poposim, puţin, cu noaptea de Revelion, alături împlinirile unui an, de perso de concetăţenii noştri care să se şi bucure, să fie străluci Ştiţi cum arată oraşul în seara celei de-a 365-a zi ? Nespus de frumos şi pustiu. Dar numai pînă la zece seara, pentru că după aceea, ca la un semn vrăjit, lumea iese luminos al patriei, cu inimile rodnic, oamenii muncii, ronostru, au întîmpinat venirea an nostru popor va sărbători tică împlinirea a două decenii IX-lea al partidului, deschizămarcată de strălucite rezultaţie de noi toţi „Epoca gîndul, trupul şi sufletul vi de oamenii care se bucură de ectivele altuia ce vine, alături ştiu să muncească, dar ştiu lori şi veseli, dintr-o aparentă amorţeală, totul prinde viaţă şi parcă fiecare fir de lumină devine un decor de sărbătoare. De (Continuare In pag. 2—3) A venit Pluguşorul cu nelipsitele urări de bine şi rodnicie!oto: KOVÁCS C. La mulţi ani, tară ! Glie geto-dacă, tu mioritic plai, Vatra străbunilor daco-romani; Din Geneză ţi-e destinul ca să fii Făgaş de viaţă nou milenarei Românii. Răsună tainic largi ecouri De luptă şi de suferinţă, Ce-au fost Călugăreni şi Plevna Şi cea din AUGUST biruinţă. Ne-nfiorăm de bucurie Cînd inimile toate cîntă Republica, puternic bastion în care socialismul se avîntă. Republica e dorul de străbuni lăsat Să-mbrăţişeze neamul de Carpaţii străjuit. Şi strălucire-n anii noştri i s-a dat De-ntreg poporul care, luptînd, a biruit. Să ne trăieşti, ţară de goruni şi cetini. Să-ţi fie cerul tot senin. Să ai cu tine numai prieteni, REPUBLICA, noi TE SLĂVIM ! M. MARDARE