Cuvîntul Nou, iulie 1985 (Anul 18, nr. 4175-4201)

1985-07-01 / nr. 4175

man al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului Popular Judeţean ANUL XVIII, NR. 4175, LUNI, 1 IULIE, 1985 4 PAGINI, 50 BANI n spiritul sarcinilor şi orientărilor formulate deovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Planul semestrului II — realizat integral Scoţînd în evidenţă rezultatele bune obţinute pînă acum, prin amploarea ideilor şi valoarea practică a concluziilor şi orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Plenara comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, trasează un program concret şi mobilizator de acţiune în vederea realizării integrale a planului pe 1985 şi pregătirea temeinică a celui pe 1985. Relevînd şi existenţa unor lipsuri şi neajunsuri, regăsite mai ales în agrimetrul organizatoric al activităţii, plenara a evidenţiat pentru semes'.. II din acest an necesitatea realizării integrale, cu ... -mă eficienţă, a sarcinilor de plan, cu precădere a products... pentru export. Semestrul I al anului a fost încheiat de majoritatea colectivelor de muncă din industria judeţului cu bune rezultate, cu importante plusuri de producţie fizică. Pe măsura posibilităţilor materiale şi de creativitate de care dispune economia judeţului trebuie să avem în vedere, într-un mod evident mobilizator, sarcinile şi orientările date de secretarul general al partidului privind realizarea integrală a planului pe 1985 şi pregătirea temeinică şi responsabilă a planului pe 1986. Chiar din aceste zile să ne mobilizăm plenar, pe măsura realelor posibilităţi, pentru a asigura amplificarea contribuţiei economiei judeţului la progresul mereu ascendent al economiei şi societăţii româneşti contemporane, la traducerea în viaţă a hotărîrilor Congresului al XIII-1;- partidului. Microhidrocentrala de Ia Covasna Primul obiectiv dii cadrul Programului udeţean de valorificare a potenţialului hidron.-Taetic al rîurilor de pe teritoriul Juriului Covasna — microhidrocentrala de la Cvasna a intrat în faza finală de construc. Proiectul realizat de D.G.A. şi I.R E. a Braşov propune soluţii noi în construcţ I. i primei microhidrocentrale de pe pîrjiţil : -Ivasna cu o putere instalată de 200 ICV. Cîteva detalii despre stadiul realizărilor ne-au fost oferite de inginerul şef al Intrprinderii de Reţele Electrice din Sfîntul Gheorghe, tovarăşul Miron Barbura. — Pînă la ora actuală au fost terminate barajul de tip deversor şi priza de apă *■' tip lateral. Din cauza viiturilor din ultimele zile s-a trecut la efectuarea unor retuşuri la aducţiune şi bazinul compensator, obiective care şi ele sunt finalizate şi au fost supuse primelor probe funcţionale. Un alt obiectiv de bază este centrala hidroelectrică la care se montează agregatele, lucrări care se vor finaliza în această săptămînă. Este vorba de încheiere^' montajului la turbină și generatorul* •'tectîîc, montaj ce se execută de către brigid de construcţii-montaj a I.R.E. cu asistenţa tehnică a specialiştilor din partea constructorului utilajelor, respectiv, I.C.M. Reşiţa şi I.C.M. Caraş-Severin. După încheierea montajului turbinei şi generatorului se va trece la montajul părţii electromecanice şi al celei de automatizare. De asemenea, în aceste zile a fost finalizată lucrarea care priveşte realizarea reţelei electrice pentru acordul la sistemul energetic naţional. O impresionantă expresie a dorinţei de pace Aspect de la mitingul de pace desfăşurat in municipiul Atrip Mitingul oamenilor muncii din judeţul Covasna pentru dezarmare şi pace a avut omnificaţie deosebită, încurnind şirul de adunări populare şi mitinguri ce s-au desfăşurat în toate localităţile'-r"d'ţului, în cadrul cărora y i de mii de oameni ai muncii, români şi maghiari, “ s-au exprimat într-o deplină u nitate, adeziunea totală la (."oile şi strălucitele iniţiative ... pace ale secretarului geil al partidului, preşedintele Republicii Socialiste Romania, tovarăşul NICOLAI CEVCŞESCU. "Impresionanta manifestare l ' pace din judeţul nostru, care au participat peste 1000 de oameni ai muncii, a dat glas convingerii nestrămutate de a susţine din toată inima vibrantul Apel pentru dezarmare şi pace ale Frontului Democraţiei şi Uni- tiţii Socialiste adresat partidelorşi organizaţiilor demo- ratice, guvernelor, tuturor popoarelor din ţările europee, din S.U.A. şi Canada. A fost exprimată cu acest fel deosebita mîndrie p::(Antinuare in pag. 2—3) Gheorghe. Foto: KOVÁCS L. TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe ministrul echipamentului, pregătirii profesionale şi formării cadrelor al Regatului Maroc Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, sîmbătă, pe Mohamed Kabbaj, ministrul echipamentului, pregătirii profesionale şi formării cadrelor al Regatului Maroc, conducătorul delegaţiei marocane la lucrările sesiunii Comisiei interguvernamentale româno-marocane de cooperare economică şi tehnică, ale cărei lucrări s-au desfăşurat la Bucureşti. In cadrul întrevederii, desfăşurată într-o atmosferă cordială, prietenească, a fost relevat cursul pozitiv al relaţiilor dintre România şi Maroc, care se dezvoltă în deplină concordanţă cu hotârîrile şi înţelegerile convenite la nivel înalt. In acelaşi timp, a fost exprimată dorinţa de a extinde aceste raporturi pe plan politic, economic, tehnico-ştiinţific şi în alte domenii de activitate, spre binele şi în folosul celor două ţări şi popoare, al cauzei păcii, securităţii şi înţelegerii între naţiuni. In acest context, a fost evidenţiat rolul ce revine Comisiei interguvernamentale româno-marocane în stabilirea unor noi căi şi modalităţi de lărgire a cooperării bilaterale în diverse sfere de activitate, pentru valorificarea mai deplină a posibilităţilor de conlucrare pe care le oferă economiile României şi Marocului. Au fost abordate, de asemenea, unele probleme ale situației politice mondiale actuale. I.I.E.J.T., salt spectaculos al realizărilor în septembrie 1978 peisajului industrial al orașului Tîrgu Secuiesc i se adăuga încă un edificiu impunător: întreprinderea de Izolatori Electrici de Joasă Tensiune. Ca mai toate obiectivele industriale construite în anii de după Congresul al IX-lea al partidului, tînăra cetate a muncii din vechea aşezare a breslelor a fost concepută în stilul cel mai modern posibil. S-a realizat, de fapt, o combinaţie reuşită între clasic şi modern, scopul urmărit de proiectanţi şi constructori, ca şi de beneficiar. NICOLAE STOIAN (Continuare in pag 2—) Ziua Învăţătorului MONA SZÉKELY, inspector general-adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna In şirul evenimentelor sărbătoreşti, Ziua învăţătorului, reprezintă pentru întregul nostru popor cinstirea muncii celor care, prin întreaga lor capacitate se dedică misiunii nobile de plămădire a omului nou, a tinerei generaţii, a viitorilor constructori ai societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi comunismului în scumpa noastră patrie. Anul şcolar recent încheiat s-a desfăşurat sub semnul (Continuare în pag. a 4-a)