Cuvîntul Nou, octombrie 1985 (Anul 18, nr. 4253-4279)

1985-10-14 / nr. 4264

Organ al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R.şi al Consiliului Popular Judeţean ANUL XVIII, NR. 4264, LUNI, 14 OCTOMBRIE, 1985 4 PAGINI, 50 BANI VIZITA OFICIALA DE PRIETENIE A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, ÎN REPUBLICA POPULARĂ DEMOCRATĂ COREEANĂ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, au sosit sîmbătă, 12 octombrie, intr-o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Democrată Coreeană, la invitaţia tovarăşului Kim Ir Sen, secretar general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene. Vizita pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu o întreprinde în Republica Populară Democrată Coreeană — cea de-a patra pe care conducătorul partidului şi statului nostru o efectuează in ţara prietenă — constituie o nouă şi elocventă manifestare a bunelor relaţii româno-coreene, a dorinţei comune de a ridica la un nivel superior aceste tradiţionale raporturi, de a întări şi mai mult colaborarea şi conlucrarea dintre cele două partide, ţări şi popoare, în interesul reciproc al cauzei socialismului şi păcii în lume. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi la sosire de tovarăşul Kim Ir Son, care a adresat înalţilor oaspeţi români un călduros bun venit pe pămîntul R.P.D. Coreene. Cei doi conducători de partid şi de stat şi-au strîns mîinile cu prietenie, s-au imbrăţişat cu căldură. Sunt salutaţi apoi tovarăşii Valentin Ceauşescu, Ion Dincă, Ştefan Andrei. Ceremonia sosirii pe aeroportul Sinan din Phenian a fost marcată de înalte onoruri. Au fost intonate imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi R.P.D. Coreene, în timp ce, în semn de salut, au fost trase 21 de salve de artilerie. Cei doi conducători de partid şi de stat au trecut in revistă garda de onoare, aliniată pe aeroport în cinstea înalţilor soli ai poporului român Atmosfera sărbătorească de pe aeroport a fost întregită de acordurile muzicii, de grupurile ce au interpretat cu măiestrie dansuri populare, de policromia costumelor şi eşarfelor. In această entuziastă ambianţă, tovarăşul Nicolae (Continuare în pag. 2—3) O reuniune ştiinţifică prestigioasă Timp de două zile, pe 11 şi 12 octombrie a.c., a avut loc în judeţul nostru, mai precis la Vîlcele, o importantă reuniune ştiinţifică medicală. Este vorba de PRIMUL SIMPOZION NAŢIONAL de patologie eredo-degenerativă neuro-musculară, care a avut ca temă :.Disteofiile musculare progresive primitive”. Organizată de Spitalul de Patologie Neuro-Musculară Vîlcele, sub egida FiIlORIA C. DELIU (Continuare in pag. 2-3) Au intrat in actualitate arăturile adinei de toamnă. Această importantă lucrare va trebui, în următoarele zile, să se desfăşoare în ritm susţinut, în aşa fel ca pînă cel tîrziu în data de 10 noiembrie, pe întreaga suprafaţă planificată să fie executat ogorul de toamnă. Cu ochii roată in spaţiul întreprinderii întrebi — şi nu prea găseşti răspuns — cine se ocupă de problemele sociale ale tinerilor absolvenţi ? Poate comisia de femei? Ar fi atunci totul prea bine şi frumos. Cum poate fi aşa cind prezenţa fantomatică a amintitei comisii pune în dilemă multe minţi luminate ale I.M. A.S.A.? Cum poate fi frumos şi bine, când problemele tinerilor absolvenţi sunt lăsate doar pe seama şefilor de secţii, a maiştrilor, care trebuie să recunoaştem, din punct de vedere profesional îşi fac datoria conştiincios devenind, cum se zice, adevăraţi prieteni ai noului încadrat. Mai întreprind cite ceva şi comitetele şi birourile U.T.C. Dar problemele absolventelor de liceu, de şcoală profesională, de facultate sunt multiple, după cum bine spunea unul din membrii comitetului de partid, cerinţele sociale nu se reduc doar la a le asigura casă şi masă! Sînt şi acestea probleme foarte importante, dar nu singurele. Tînără muncitoare, ingineră sau economistă, aflîndu-se departe de părinţi se confruntă cu o seamă de , situaţii. Cine atunci să-i conducă paşii în noul ei statut social? Cine să-i dea un sfat, s-o ajute să-şi chivernisească judicios prima retribuţie, s-o întrebe de sănătate, dacă nu comisia de femei ? Dar unde este acea comisie, cine face parte din ea, cine este preşedintă, asta nu prea se ştie, ci poate doar intr-un cadru mai restrîns. Aici, la I.M.A-S.A. nu prea simţi prezenţa acelui mănunchi de femei, care merg din secţie în secţie, din cameră în cameră la cămininteresîndu-se de problemele noilor încadraţi, venind cu îndrumările lor preţioase, aşa cum se întîmplă în alte unităţi economice din judeţ. De ce ? Pentru că nici preşedinta comisiei de femei, vicepreşedintă in C.O.M., în persoana AURELIA LOJINSChI (Continuare in pag. 2-3) PRIETENUL NOULUI ÎNCADRAT Stîngăcii sau... indiferenţă Imagine din cartierul Simeria — Sfîntu Gheorghe. Producţii superioare prevederilor Septembrie a fost luna în care majoritatea unităţilor industriale din judeţ au obţinut realizări superioare prevederilor. Vorbind de producţia marfă, să notăm că cele mai importante plusuri şi le-au înscris la activ întreprinderea de Aparataj şi Motoare Electrice de pe platforma industrială a municipiului Sfîntu Gheorghe, care a realizat cu peste 5 milioane de lei mai mult decit își propusese: întreprinderea Mecanică din Tîrgu Secuiesc (3,4 milioane lei), I.F.E.T., tot din Tîrgu Secuiesc (2,4 milioane lei), întreprinderea de Ţigarete (7,5 milioane lei) şi Fabrica de Nutreţuri Combinate (3,2 milioane lei), ambele din Sfîntu Gheorghe. Dobîndite îndeosebi pe seama creşterii productivităţii muncii , de remarcat că în luna septembrie valoarea acestui indicator s-a situat, la fiecare dintre unităţile amintite, deasupra cotei indicate în fila de plan, depăşirile s-au concretizat în importante cantităţi de produse, cum sunt, de pildă, aparatajul electric şi cheresteaua, cantităţi puse la dispoziţia economiei naţionale. Sunt toate acestea, reuşite notabile, reuşite datorate în bună măsură intensificării eforturilor celor ce vin în contact cu producţia, preocupărilor lor pentru a asigura condiţii bune de desfăşurare a activităţii, pentru creşterea eficienţei muncii depuse. , S. NICOLAE LA C.A.P. CHICHIŞ . Fiecare zi, fiecare oră bună de lucru folosite din plin pentru încheierea grabnică a recoltării porumbului In ciuda ploilor căzute în ultimele zile — binevenite de altfel pentru răsărirea şi dezvoltarea în condiţii bune a semănăturilor de toamnă — sfîrşitul săptămînii care a trecut a fost marcat de o intensificare a ritmului executării lucrărilor prioritare în aceste zile pe ogoare: recoltatul porumbului şi al sfeclei de zahăr. La C.A.P. Chichiş, la efectuarea acestor lucrări s-a înregistrat o participare exemplară, pe cîmp alături de ţăranii cooperatori fiind prezenţi alţi numeroşi oameni ai muncii din comună, muncitori navetişti, elevi care au lucrat împreună cu părinţii. S-a muncit cu spor atît la recoltatul sfeclei de zahăr, cit şi al porumbului. Practic recolta de sfeclă a fost adunată de pe ultimele 2 hectare din cele 120 cultivate. Pe cîmp se mai află în grămezi peste 1.000 de tone de sfeclă care trebuie transportată în cel mai scurt timp la baza de preluare. C.A.P. Chichiș dispune de 6 mijloace de transport auto care însumează o capacitate de transport de 60 de tone la o cursă, așa incit, printr-o bună utilizare a acestora, transportul şi livrarea cantităţii de sfeclă care se mai află pe cîmp, pot fi încheiate pînă la finele săptămînii care a început. Acum după terminarea recoltării sfeclei de zahăr, toate forţele umane sunt concentrate la recoltatul porumbului. La efectuarea acestei lucrări participă in medie, zilnic, peste 300 de locuitori ai celor două sate ale comunei: Chichiş şi Săcel. „Anul acesta — ne spunea tovarăşul Forró Ioan, inginerul şef al C.AP. —, am reuşit ca toate lucrările de întreţinere şi recoltare a culturilor prăşitoare, să le efectuăm numai cu membrii cooperatori şi alţi locuitori ai comunei, pe baza contractelor încheiate în acord global. Şi rezultatele se văd. Nu avem nici un fel de probleme cu A. GOLCIU (Continuare în pag. 2-3) BIJLIQItuâ ouÎl — CUVASKA — SF. GHEORGHE — Telefon 13609