Cuvîntul Nou, ianuarie 1986 (Anul 19, nr. 4332-4356)

1986-01-03 / nr. 4332

7v'V 7a //. - CZ/f7i / '37). Proletari din toate tente .unitivá s wmm Organ al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R.şi al Consiliului Popular Judeţean ANUL XIX, NR. 4332. VINERI, 3 IANUARIE, 1986 4 PAGINI, 50 BANI NOU MESAJUL DE adresat întregului la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOME CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni. Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Încheiem anul 1985 şi, totodată, cel de-alşilea cincinal, cu satisfacţia datoriei împlinite, cu rezultate însemnate în dezvoltarea economică şi socială a patriei, în condiţiile grele, determinate de criza economică mondială şi unele lipsuri şi contradicţii interne. România a străbătut o nouă etapă importantă pe calea consolidării orînduirii sale socialiste, a progresului şi civilizaţiei, a ridicării nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. Au continuat să se dezvolte industria, agricultura, celelalte ramuri ale economiei naţionale, a sporit avuţia ţării şi venitul naţional. Au fost obţinute, de asemenea, realizări importante în domeniul învăţămîntului, ştiinţei şi culturii — factori de cea mai mare însemnătate în asigurarea progresului general al societăţii noastre socialiste. Ca rezultat al dezvoltării generale a patriei şi pe baza creşterii venitului naţional, s a asigurat mărirea retribuţiei reale a oamenilor muncii cu 8 la sută, iar a veniturilor ţărănimii cooperatiste cu 12 la sută, sporirea volumului desfacerilor de mărfuri şi a serviciilor către populaţie. Toate aceste realizări reprezintă o puternică ilustrare a superiorităţii orînduirii noastre socialiste, a caracterului profund ştiinţific, realist şi mobilizator al planurilor şi programlor noastre de dezvoltare economico-socială, a capacităţii creatoare şi forţei poporului român de a învinge orice obstacole şi greutăţi şi de a acţiona, într-o strînsă unitate, sub conducerea partidului — centrul vital al naţiunii noastre —, pentru ridicarea continuă a patriei sale, libere şi suverane, pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie. Pentru rezultatele bune obţinute în acest an şi în întreg cincinalul 1981—1985, în numele Comitetului Central a! partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, adresez clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, cele mai calde felicitări şi urări de noi victorii în înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a Societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Dragi tovarăşi şi prieteni, * Cetăţeni ai României socialiste, începem noul an 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — cu un program cutezător şi de mare perspectivă, care va asigura intrarea României într-o etapă nouă de dezvoltare, trecerea de la stadiul de ţară în curs de dezvoltare, la cel de ţară mediu dezvoltată. Pe baza hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului, în cincinalul 1986—1990, industria, agricultura, construcţiile, ştiinţa şi cultura vor cunoaşte o nouă dezvoltare, un puternic avînt. In centrul atenţiei va sta dezvoltarea intensivă a întregii activităţi, realizarea unei calităţi noi, superioare, a muncii şi vieţii poporului nostru. Trebuie să trecem cu toată hotărîrea, încă din prima zi de muncă a noului an, la realizarea acestor măreţe obiective, să acţionăm cu întreaga noastră pricepere şi energie pentru a asigura înfăptuirea în cele mai bune condiţii a prevederilor planului, a programelor speciale pe care le avem în diferite domenii de activitate. Şi în continuare, se impune să fie pus un accent deosebit pe dezvoltarea puternică a bazei energetice şi de materii prime, pe întărirea simţului gospodăresc şi a spiritului de răspundere în folosirea judicioasă şi reducerea consumurilor energetice şi materiale. Este necesar, de asemenea, să se acţioneze cu toată fermitatea în direcţia creşterii substanţiale a producte ANUL nostru popor, mm mmm (Continuare In 1986 — anul unor proie cţii dinamice După sărbătoarea Anului Nou, activitatea prot act r -eluată cu toate „motoarele în plin“. La această ora , ^ loc primele confruntări cu problemele puse de pro d'~ sul de fabricaţie, serviciile de expediţie pregătesc primele loturi de produse în vederea livrării lor pe adresele partenerilor de contract din ţară şi de peste hotare, producătorii de bunuri materiale încearcă primele satisfacţii, primele bucurii... Pregătit din vreme, debutul a avut peste tot» vigoarea ,sriusă de d. -urile obiectivelor anului 1986. Pe marile forme irite din Sfîntu Gheorghe şi Tîrgu Secu.'---■*■-'3 Bar .. ţi' Thelinţa, în unităţile din întorsura Bu~izăului, Covasna, Ozun Reci sau din alte centre ale economiei covăsnene, procesul productiv poartă pecetea îndemnurilor din Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor de secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Fără îndoială. ..startul" în forţă al producţiei constituie un indiciu clar că întregul potenţial se află conectat la tensiunea marilor transformări care se petrec lar noi, un indiciu că realizările anului 1986 se vor ridica la înălţimea condiţiilor create fiecărei întreprinderi. , I-am pus primului an al cincinalului 1986—1990, temeinică temelie de progres şi bunăstare. După cum se ştie, Planul naţional unic de înezvoltare economico-socială pe 1986 stabileşte ritmuri de creştere dintre cele mai înalte , valoarea producţiei marfă industrială urmează să sporească cu 8—9 la sută, a producţiei nete cu 12—15 la sută, a producţiei globale agricole cu 6—7 la sută, volumul comerţului exterior cu 12—15 la sută, iar venitul naţional cu 10—12 la sută Sunt ritmuri care presupun o concentrare a preocupărilor în direcţiile ce asigură dezvoltarea intensivă a economiei naţionale. Altfel spus, trebuie ca muncitorii, maiştrii, inginerii şi tehnicienii, din Întreprinderi, Întregul personal muncitor din economie să pună accent pe extinderea bazei proprii energetice şi de materii prime, dezvoltarea producţiei în sectoarele industriei prelucrătoare ce înaltă ţinută tehnică, încărcarea judicioasă a capacităţilor şi suprafeţelor de producţie, coborîrea pînă la limita strictului necesar a consumurilor de materii prime, materiale, energie şi combustibili, recuperarea şi revalorificarea materialelor rămase în urma fabricaţiei, dezvoltarea intensivă a agriculturii, pătrunderea şi menţinerea în sfera de interes a pieţelor externe de desfacere, pe creşterea eficienţei în toate domeniile de activitate. In fruntea obiectivelor înscrise pe agenda de lucru a anului 1986, întreprinderile vor înscrie, fireşte, creşterea accentuată a productivităţii muncii, a calităţii şi tehnicităţii produselor incluse în programul de fabricaţie. Sporirea cu 10—12 la sută a productivităţii muncii din industria republicană presupune o largă preocupare pentru promovarea noutăţilor tehnice, tehnologice şi sortimentale, îmbunătăţirea tehnologiilor utilizate şi a organizării conducerii, producţiei şi a muncii, iar un nivel ridicat al calităţii implică eforturi serioase în privinţa lărgirii gamei sortimentale, introducerii unor tehnologii noi, avantajoase, precum şi a perfecţionării pregătirii profesionale a personalului muncitor. 1986 este primul an al celui de-al optulea cincinal Sa facem din ei un an al producţiilor mari în industrie, al unor producţii agricole sigure şi stabile, să facem tot ce depinde de noi pentru ca economia covăsneană să realizeze pasul înainte preconizat, pentru caobiectivele propuse să fie materializate în întregime, pentru transpunerea neabătută în viaţă a hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului. E nevoie de muncă, de foarte multăă muncă, de intense strădanii pentru afirmarea eficienţei economice, de o largă a spiritului gospodăresc, creşterea unifestare Intr-o atmosferă de bucurie şi mulţumire generate de rezultatele bune obţinute în ultimul an al precedentului cincinal, oamenii munciiau întâmpinat sărbătoreşte venirea Anului Nou, primul din cincinalul care va da viaţă hotărîrilor istorice ale Congresului al XIII-lea al partidului. (în pagina 2—2)