Cuvîntul Nou, martie 1986 (Anul 19, nr. 4381-4406)

1986-03-01 / nr. 4381

Ek Proletari din toate fonte, uniţi- vo ! Organ al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R.şi al Consiliului Popular judeţean ANUL XIX, Nr. 4381, STMBATA, 1 MARTIE, 1986 4 PAGINI, 50 BANI TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU, CARE, ÎN FRUNTEA UNEI DELEGAŢII DE PARTID, A PARTICIPAT LA LUCRĂRILE CELUI DE-AL XXVII-LEA CONGRES AL PARTIDULUI COMUNIST AL UNIUNII SOVIETICE, A REVENIT ÎN ŢARĂ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, care, în fruntea delegaţiei Partidului Comunist Român, a participat, la Moscova, la lucrările celui de-al XXVII-lea Congres al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, a revenit, vineri seara, în Capitală. La sosire, pe aeroportul Otopeni, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost salutat de membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., de secretari ai Comitetului Central al partidului, de membri ai C.C. al P C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, de conducători ai unor instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, de alte persoane oficiale. Erau prezenţi V.G. Pozdniakov, însărcinatul cu afaceri ad-interim al Uniunii Sovietice la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. Un grup de pionieri au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. ■fr La plecarea din Moscova, pe aeroportul Vnukovo, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost condus de tovarăşul D.A. Kunaev, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C.U.S., de alte persoane oficiale sovietice. Conducătorul partidului şi statului nostru a fost condus de tovarăşul Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, de ceilalţi membri ai delegaţiei Partidului Comunist Român, care participă în continuare la lucrările Congresului al XXVII-lea al P.CU.S. A fost prezent E. Tiajelni- Uov, ambasadorul Uniunii Sovietice la București. ★ La 28 februarie 1986 a avut loc o întîlnire între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, care în fruntea unei delegaţii de partid a participat la lucrările Congresului al XXVII-lea al P.C.U.S., şi Mihail Gorbaciov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Secretarul general al Partidului Comunist Român a dat o înaltă apreciere lucrărilor celui de-al XXVII-lea Congres al P.C.U.S., raportului politic prezentat de secretarul general al C.C. al P.C U.S., tovarășul Mihail Gorbaciov, și a urat, încă o dată, succes deplin lucrărilor congresului, care au o mare însemnătate pentru înfăptuirea programelor privind construcţia socialistă şi comunistă în Uniunea Sovietică, pentru cauza generală a socialismului şi păcii. In cursul întîlnirii a fost exprimată satisfacţia reciprocă faţă de dezvoltarea pe linie ascendentă a colaborării dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, dintre Republica Socialistă România şi Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste, au fost examinate perspectivele extinderii raporturilor economice în direcţiile prioritare ale progresului tehnico-ştiinţific pe bază bilaterală, precum şi pe baza Programului complex al ţărilor membre ale C.A.E.R. S-a convenit ca organele corespunzătoare din cele două ţări să continue activitatea pentru găsirea de noi posibilităţi în vederea extinderii relaţiilor de colaborare economică şi cooperare în producţie. Conducătorii român şi sovietic au reafirmat linia constantă a celor două partide privind adîncirea relaţiilor româno-sovietice în toate domeniile de activitate, pe baza principială a marxism-leninismului şi internaţionalismului socialist. A fost exprimată părerea unanimă că evoluţia situaţiei internaţionale impune întărirea continuă a unităţii şi coeziunii ţărilor socialiste, acţiuni intense, convenite, ale statelor participante la Tratatul de la Varşovia, eforturi constante din partea tuturor forţelor iubitoare de pace, dezvoltarea unui dialog politic productiv între state cu orîn- i duiri sociale diferite. A avut loc un schimb de (Continuare in pag. o 4-a) Puternici şi frumoşi sunt caii ... Fotó: GERGELY BÉLA Consfătuirea cadrelor din sectorul zootehnic Ieri, 28 februarie a.c. a avut loc în municipiul Sfîntu Gheorghe Consfătuirea judeţeană a cadrelor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul zootehnic. La consfătuire au participat membri ai biroului şi secretariatului Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R., şefii de ferme zootehnice, vicepreşedinţii cooperativelor agricole de producţie care se ocupă cu problemele zootehniei, specialişti, fruntaşi în creşterea animalelor, alţi oameni ai muncii din sectoarele zootehnice ale I.A.S., C.A.P. şi asociaţiilor economice intercooperatiste, în spiritul orientărilor şi sarcinilor stabilite de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la recenta Plenară lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor a fost analizată în spirit critic şi autocritic întreaga activitate desfăşurată în zootehnia judeţului, reliefîndu-se atît rezultatele, cit şi neajunsurile din acest sector. în cadrul consfătuirii au luat cuvântul tovarăşii: Pakucs Sándor, şeful circumscripţiei sanitar-veterinare Sfîntu Gheorghe; Molnár Árpád, vicepreşedintele C.A.P. Sînzieni; Kelemen Ana, îngrijitoare de animale la C.A.P- Ilieni; Florica Bădăuan, cercetător la I.S.C.I.P. Leţ; Lippia Ioan, medic veterinar la A.E.I. Tîrgu Secuiesc; Gheorghe Diaconu, şef fermă, C.A.P- Valea Crişului; Incze Sándor, şef fermă Baraolt; ötvös Mózes, vicepreşedinte C.A.P. Chilieni; Petii Sándor, tehnician la A.E.I. Boroşneu Mare; Benedek Dezső, operator, însămînţător artificial la A.E.I. Calnic; Nicolae Toboltoc, medic veterinar O. J. R.S.A. Sfîntu Gheorghe; Alexandru Chircu, inspector-şef al Inspectoratului Judeţean Veterinar; Molnar Iosif, preşedintele U.J.C.A.P. Covasna şi Veres Ladislau, director general al Direcţiei Agricole Judeţene. Vorbitorii au dat o înaltă apreciere ideilor şi tezelor de o inestimabilă valoare teoretică şi practică din cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Plenara lărgită a Consiliului Naţional al Agriculturii, care jalonează întreaga activitate de viitor a acestui important sector al agriculturii. Totodată, a fost exprimată ferma hotărîre a tuturor lucrătorilor din zootehnia judeţului Covasna de a face totul pentru ca acest sector să ocupe un loc tot mai important în producţia agricolă globală, în dezvoltarea economică şi socială a judeţului, în asigurarea aprovizionării populaţiei cu produse agroalimentare. In încheierea lucrărilor a luat cuvîntul tovarăşul Rab Ştefan, prim-secretar al Comitetului Judeţean Covasna al PC.R. In lumina orientărilor (Continuare în pag- 2—3) Colocviul interdisciplinar „Ştiinţă şi valoare“  DEZBATEREA A ll-A Astăzi, 1 martie, ora 9, are loc a doua dezbatere din cadrul colocviului interdisciplinar „Ştiinţă şi valoare“, organizat de Consiliul Judeţean al Educaţiei Politice şi Culturii Socialiste şi Inspectoratul Şcolar Judeţean. La această dezbatere, care are ca temă Adevăr şi sistem. Teoria modernă a sistemelor. Fundamentele matematicii. Matematica, logica şi filozofia limbajului în epoca noastră, participă oameni de ştiinţă din Capitală şi cadre de specialitate din judeţul nostru. Ea îşi propune, în contextul înfăptuirii indicaţiilor secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi al sarcinilor formulate de tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu la Congresul Ştiinţei şi Invăţămîntului, să dezbată într-o abordare modernă, interdisciplinară, problemele majore ale teoriei moderne a sistemelor, ale structurii și valorii matematicii în strînsă corelație cu logica și filozofia. TRANSPORTUL CU ATELAJELE — operativitate şi eficienţă In multe unităţi agricole, printre care şi C.A.P. Cernat, Brateş, Moacşa, Complexul Boroşneu Mare, transportul în interiorul fermelor se efectuează cu atelajele. De altfel, toate unităţile agricole au sarcina să elimine transportul intern efectuat cu mijloace mecanice, autocamioane sau tractoare cu remorci- S-ar putea pune întrebarea: de ce atelaje, atîta timp cît dispunem de mijloace mecanice? Răspunsul este limpede, în primul rînd, deoarece carburanţii folosiţi la transportul intern sînt necesari pentru executarea lucrărilor agricole. Apoi, fiindcă transportul cu atelajele este mai ieftin, îndeosebi la distanțe de pînă la 5 kilometri. Dar să exemplificăm. S-a calculat că, în cazul transportului de furaje la o distanță de pînă la 1,5 km, costul pe tonă este de 49 lei cu mijloace mecanice şi 18 lei cu atelajele, deci mai ieftin cu 31 lei. Este bine ştiut că, într-o unitate agricolă sau fermă, trebuie să se facă transporturi şi la distanţe mai mari. Să vedem care este eficienţa aces- D. TOMA (Continuare Inpa* 2-3) însemnări Gînduri de Mărţişor Am in faţă un coş cu ghiocei. Un coş frumos, veşnicii intr-o fotografie. Alte semne de primăvară nu sunt. Nu sunt încă. Au răzbit cu istov, încăpăţinare şi har, ghioceii. Cum glodurile d■. Mărţişor răzbesc. Cum ochii noştri adună suflet pregătit de o frumoasă aşteptare de martie, Gindurile de Mărţişor însoţesc simbolice gesturi spre fiinţa de care suntem sau ne simţim apropiaţi. Gindurile de Mărţişor sunt cam lacrimi pe mina trudită a mamei, curate şi sfinte. Ginduri de Mărţişor spuse cu privirea îngropată in ghioceii din coş, plăsmuind dealuri albe de ninsoarea sub care viaţa aşteaptă sărutul primăverii. De Mărţişor, toţi ghioceii din lume spre inima voastră- M. DUMITRU