Cuvîntul Nou, iulie 1986 (Anul 19, nr. 4484-4510)

1986-07-01 / nr. 4484

Organ al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului Popular Judeţean ANUL XIX, NR. 4484, MARŢI, 1 IULIE, 1986__________________4 PAGINI, 50 BANI în spiritul sarcinilor şi orientărilor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Puternic imbold pentru noi realizări, pentru succese tot mai mari în producţie Dintre cele 330 de ordine ale R.S.R. conferite unor organizaţii judeţene de partid, consilii populare, unităţi economice şi institute de cercetare pentru rezultatele deosebite obţinute în întrecerea socialistă ,pe anul 1985, unul a fost acordat colectivului de la întreprinderea Mecanică din Tîrgu Secuiesc, Ordinul Muncii clasa a IlI-a pentru locul III. Un ordin-răsplată a rezultatelor deosebite obţinute în anul 1985, o expresie grăitoare a preţuirii deosebite pe care conducerea partidului o acordă activităţii pline de abnegaţie desfăşurată de oamenii muncii de la această unitate, a cărei piatră de temelie a fost semnată de secretarul general al partidului cu prilejul vizitei de lucru din 15 iunie 1967 la Tîrgu Secuiesc. Această zi a rămas înscrisă ca o dată memorabilă in marea carte a istoriei acestei aşezări, care a deschis luminoase perspective dezvoltării oraşului ca o dovadă certă a înţeleptei politici de amplasare raţională în teritoriu a forţelor de producţie, punînd bazele platformei industriale din acest oraş, în care au fost create mii de locuri de muncă, unde au fost ridicate solide temelii industriei moderne de astăzi Anul 1979 a însemnat conferirea titlului de întreprindere fruntaşă pe ramura industriei de rulmenţi şi organe de asamblare. In 1984 Ordinul Muncii clasa a IlI-a, în anul 1985 Ordinul Muncii clasa I, şi în acest an Ordinul Muncii clasa a IlI-a. Este greu de vorbit despre tradiţiile acestei întreprinderi, ea fiinţînd abia din anul 1967. Esenţială şi perenă rămîne însă atitudinea înaintată faţă de muncă, faţă de noua şi mereu moderna întreprindere construc- PREDA NIŢA (Continuare in pag 2—3) Platforma industrială a oraşului Tîrgu Secuiesc, creaţie a „Epocii Nicolae Ceauşescu’’, reuneşte 7 unităţi industriale, multe dintre ele au devenit firme cunoscute pe piaţa externă. Printre acestea se numără şi întreprinderea Mecanică Deşi vremea continuă să fie schimbătoare, iar in ultimele zile s-au înregistrat temperaturi scăzute, pentru această perioadă, momentul intrării combinelor în lanuri e aproape. Iată de ce tovarăşe director Hathazi Ioan, v-am ruga să ne spuneţi în ce stadiu se află pregătirile pentru seceriş la S.M.A. Sfîntu Gheorghe ? — Ca şi în anii trecuţi, se pare că secerişul orzului va fi declanşat, după cum apreciază specialiştii, în unităţile agricole din cadrul C.U.A.S.G. Ozun adică in cele din raza noastră de activitate: în ceea ce ne priveşte, sîntem — cum se spune — gata de start ! Toate cele 71 de combine şi 34 prese de balotat paie aflate în dotarea celor 7 secţii pentru mecanizarea agriculturii au fost reparate şi recepţionate. La combine s-a făcut inclusiv proba cu boabe, înmecanizarea agriculturii, inginerii şefi şi preşedinţii C.A.P. Defecţiunile care au fost constatate cu prilejul recepţiilor au fost remediate pe loc. Lucrătorii noştri au acordat o atenţie deosebită etanşării combinelor. Cele 40 de puncte cu posibilităţi de pierdere de bonţii. Ţinînd seama de condiţiile deosebite din acest an, respectiv de talia redusă a păioaselor, mesele combinelor au fost reglate la ultimul orificiu. S-a verificat, de asemenea, posibilitatea reglării rabatorului la un nivel cît mai coborît, în cursul desfăşurării campaniei, în funcţie de umiditatea lanurilor recoltate, zilnic, ori de cite ori va fi nevoie, se vor regla îndeosebi aparatul de batere, scuturătorul, sitele şi ventilatoarele. Prin efectuarea corectă a reglajelor urmărim, desigur, eliminarea pierderilor la recoltare. Aş dori, totodată, să menţionez că şefii secţiilor de mecanizare, inginerii-şefi şi preşedinţii C.A.P. au fost instruiţi la nivelul C.U.A.S.C. cu toate problemele tehnice şi tehnologice privind campania de seceriş, iar la nivelul nostru, a avut loc o instruire la care a participat personalul tehnic al S.M.A. şi de la secţii, inclusiv mecanizatorii care vor lucra pe combine. — Ce alte măsuri organizatorice și tehnice au mai fost AGOLCIU (Continuare in pag. 2—3) cheindu-se procese verbale ce, indicate de minister, au de recepție semnate de către fost verificate la fiecare comcomisiile constituite in acest buna în parte, de către cadrescop, respectiv de către meri-le noastre tehnice, care au brni personalului tehnic al sarcina de a îndruma şi con- S.M.A., şefii secţiilor pentru trala activitatea cîte unei sec- LA S.M.A. SFÂNTU GHEORGHE: Măsuri concrete, temeinice pentru buna desfăşurare a secerişului TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe primul ministru al Republicii Turcia Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, luni după-amiază, pe Turgut Ozal, primul ministru al Republicii Turcia, care efectuează o vizită oficială în ţara noastră. La întrevedere a luat parte tovarăşul Constantin Dăscălescu, prim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România. In cadrul convorbirii a fost evidenţiată evoluţia relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre România şi Turcia, care se dezvoltă continuu, în spiritul înţelegerilor convenite cu prilejul dialogului la nivel înalt de la Bucureşti şi Ankara. Au fost examinate rezultatele înregistrate în diversificarea schimburilor comerciale şi extinderea cooperării economice, inclusiv pe terţe pieţe, în construirea în comun a unor importante obiective economice, experienţa pozitivă dobîndită cu acest prilej, precum şi perspectiva largă a unor asemenea realizări pe viitor. S-a apreciat că există condiţii pentru intensificarea, în continuare, a colaborării româno-turce pe plan politic, economic, tehnico-ştiinţific şi în alte domenii de interes comun, pe baza principiilor independenţei şi suveranităţii (Continuare în pag. a 4-a) omt/pw* omnizm Acţiuni eficiente la I.A.M.E. Sfîntu Gheorghe Prima etapă a programului de perfecţionare a organizării şi modernizării proceselor de producţie ocupă şi la întreprinderea de Aparataje şi Motoare Electrice Sfîntu Gheorghe un loc central în cadrul preocupărilor cotidiene ale cadrelor de conducere, ale specialiştilor, de fapt ale întregului colectiv de muncă. Examinarea atentă a stadiului de aplicare a măsurilor scadente relevă cu pregnanţă spiritul de răspundere cu care s-a acţionat şi se acţionează în toate secţiile de producţie, în toate compartimentele funcţionale. Desigur, faptul că faţă de un număr de 28 de măsuri scadente au fost realizate 23, nu poate oglindi în toată plenitudinea lor acţiunile concrete întreprinse, eficienţa acestora. Dar, aşa cum ne relatează tovarăşul Birs Mihály, şeful biroului de organizare a producţiei şi a muncii, spiritul de iniţiativă şi-a găsit noi concretizări, peste prevederile iniţiale: punerea în funcţiune a 4 utilaje de injectat mase plastice, ca un efect direct în producţia marfă de 1,5 milioane lei pe an; fabricarea în cadrul activităţii de microproducţie, in serii mici, a unor produse omologate ca: motoare pas cu pas, motoare cu frînă, bobine de inducţie speciale etc., cu un spor de producţie marfă de 3,2 milioane lei; înlocuirea niturilor confecţionate din ţeavă de alamă cu altele realizate din laminate pline din aluminiu, avînd ca efect eco- DOMOKOS ERNŐ, economist (Continuar* In pag 1-3) „Ziua Învăţătorului“ Asemenea întregii ţări şi in şcolile din judeţul Covasna au avut loc, ieri, 30 iunie adunări prilejuite de „Ziua învăţătorului“. Ea a fost strălucit prefaţată de momentul emoţionant al inaugurării Palatului pionierilor şi şoimilor patriei dinn Bucureşti,un nepreţuit dar oferit tinerelor vlăstare ale ţării de conducerea partidului, semn al deosebitei preţuiri pe care ţara o acordă viitorului ei, generaţiei tinere de azi, crescută în cea mai fertilă perioadă din istoria ţării „Epoca NicolaeCeauşescu". Această strălucită perioadă este, totodată, cea mai rodnică în înfăptuiri din întreaga istorie a învăţămîntului nostru, perioadă în care şcoala românească a înregistrat un drum mereu ascendent, prin aplicarea tezelor şi orientărilor formulate de secretarul general al partidului, «care alcătuiesc o operă originală, a cărei valabilitate a fost pe deplin confirmată de practică. (Continuare in pag a 4-a) PROTECŢIA MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR (III) Aşezările umane Protecţia aşezărilor urbane şi rurale, crearea unor condiţii optime de muncă şi viaţă tuturor oamenilor muncii din judeţul nostru constituie o preocupare de prim-ordin a Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean,, a consiliilor populare orăşeneşti şi comunale. Pe linia acestor constante preocupări s-au iniţiat o serie de acţiuni pentru antrenarea într-o mai mare măsură a cetăţenilor, a asociaţiilor de locatari, a unităţilor economice şi instituţiilor la tot ceea ce înseamnă gos-DUMITRUU MANOLACHESCU (Continuare in pag. 2—3)