Cuvîntul Nou, noiembrie 1986 (Anul 19, nr. 4590-4614)

1986-11-27 / nr. 4612

Organ aî Comitetului îutrejean Covasna al W».Hr aî Consiliului Popular Județean ANUL XIX, NR. 4612, JOI,27 NOIEMBRIE, 1986 4 PAGINI, 50 BANI Muncă susţinută, angajare revoluţionară pentru îndeplinirea integrală a sarcinilor, pentru înfăptuirea exemplară a indicaţiilor Secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu Modernizări tehnologice Organizarea temeinică a noului an forestier în parchetele din cadrul Unităţii Forestiere de Exploatare şi Transport din Intorsura Buzăului a permis un demaraj puternic în privinţa exploatării materialului forestier. Prin instalarea şi punerea în funcţiune a 21 de funiculare pentru transportul lemnului, prin organizarea corespunzătoare a muncii, în cursul lunii octombrie, planul, producţiei marfă a fost depăşit cu 1,1 milioane lei. Menţinerea ritmului de lucru şi în cursul acestei luni în toate parchetele a condus la majorarea producţiei şi în prima decadă din noiembrie.. După cum ne-a informat ing. Ioan Bădiţoiu, directorul U.F.E.T., cele mai bune rezultate au fost obţinute de formaţia condusă de maistrul Gheorghe Bratu din parchetul Porumbuş şi de cea condusă de maistrul Nicolae Bularca din parchetul Valea Bradului. In vederea menţinerii în stare de funcţionare a întregului parc de funiculare, la nivelul U.F.E.T. a fost înfiinţată o echipă specială pentru întreţinerea şi repararea funicularelor. Eforturile forestierilor din zona Intorsurii Buzăului sunt orientate pentru realizarea producţiei, pentru asigurarea stocului de buşteni pe perioada sezonului rece la fabricile de cherestea. (N.P.) Audientele — dialog viu si 9 Ot fructuos cu cetăţenii De multe-'ori, avînd felurite probleme, cetăţeanul se adresează prin viu grai ori în scris organelor locale de partid şi de stat — şi nu numai lor — solicitînd soluţionarea lor, propunînd înfăptuirea lrr interesul obştii a unor obiective social-edilitare de larginteres. Aşa stau lucrurile şi în comuna Barcani, unde am avut prilejul să urmărim modul în care se desfăşoară audienţele la consiliul popular comunal. „ Audienţele* împreună cu scrisorile reprezintă pentru noi un util şi eficient mijloc de cunoaştere a realităţii, a problemelor cu care se confruntă cetăţenii — ne spunea primarul comunei, tovarăşul Gheorghe Baciu. Prin intermediul cererilor, propunerilor, reclamaţiilor şi sesizărilor primite efectuăm o adevărată „radiografiere“ a realităţii din comuna Barcani, ca şi din satele aparţinătoare Valea Mare, Rădăuţi şi Sărămaş. Pe lingă zilele programate special pentru audienţe, a intrat în practica noastră să ne întîlnim şi să discutăm problemele ce se ivesc, la faţa locului, fără a mai aştepta să vină ziua planificată. Acolo, pe teren, găsim adesea împreună cu sătenii cele mai nimerite soluţii pentru rezolvarea unei Horia C. DELIU (Continuare în pag. a 2-a) întreprinderea de Aparataj şi Motoare Electrice Sfîntu Gheorghe — una dintre modernele unităţi de pe platforma industrială a municipiului reşedinţă de judeţ, caracterizată atît prin înalta tehnicitate a utilajelor, cît şi prin tinereţea şi competenţa colectivului de muncă. In imagine, un aspect din secția de bobinat motoare electrice — una dintre secțiile de bază ale unității. Rezultate meritorii In perioada care a trecut din anul 1986, angajaţi plenar în efortul general de asigurare a independenţei energetice a ţării, minerii bazinului covăsnean au livrat pe adresa Termocentralei Electrice Borzeşti, peste prevederile iniţiale ale planului, aproximativ 70 mii tone lignit. Un efort intens, încununat de un rezultat meritoriu : colectivul I.M. Căpeni-Baraolt continuă să se situeze pe locul III în întrecerea socialistă, care se desfășoară în industria minieră. Bătălia pentru cărbune, mai mult și de bună calitate, se derulează aici, pe multiple planuri. Unul dintre acestea îl constituie şi acţiunea de recuperare, refolosire şi recondiţionare a materialelor şi a pieselor de schimb. O cifră, în susţinerea acestei afirmaţii, este concludentă : în anul 1986, în cadrul I.M. Căpeni-Baraolt, au fost recondiţionate piese de schimb în valoare de 8.300.000 lei, în comparaţie cu 2.100.000 lei, cit fusese planificat iniţial. Activitatea de colectare şi predare la întreprinderea specializată a materialelor refolosibile, este, de asemenea, marcată de rezultate pozitive. Peste prevederi au fost colectate 20 tone oţel, 16 tone fontă, 0,7 tone cupru, 0,2 tone aluminiu, 850 bucăţi anvelope. (I.G.) TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe Constantin Mitsotakis, preşedintele Partidului Noua Democraţie din Grecia Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Secretar general al Partidului Comunist Român, Preşedintele Republicii Socialiste România, a primit, miercuri, pe Constantin Mitsotakis, preşedintele Partidului Noua Democraţie din Grecia, care, în fruntea unei delegaţii, efectuează o vizită în ţara noastră, la invitaţia C.C. al P.C.R. In cadrul întrevederii, care s-a desfăşurat intr-o atmosferă cordiala, a fost evocată conlucrarea rodnică dintre România şi Grecia exprimîndu-se dorinţa comună de a acţiona pentru dezvoltarea şi mai puternică a colaborării dintre ţările noastre. S-a subliniat că întărirea continuă a colaborării dintre România şi Grecia pe diferite planuri, dintre organizaţiile politice şi parlamentele din cele două ţări are o însemnătate deosebită pentru consolidarea unor relaţii de bună vecinătate, conlucrare şi pace în Balcani, pentru destindere, cooperare şi securitate în Europa, în întreaga lume. In timpul convorbirii s-a evidenţiat importanţa dezvoltării colaborării bilaterale şi multilaterale între toate ţările balcanice, transformării acestei regiuni intr-o zonă a păcii. (Continuare in pag. a 4-a) Referendumul naţional — expresie a năzuinţelor ţi aspiraţiilor întregului popor de a munci ţi trăi într-u climat de liniţie ţi pace întărim votul nostru prin fapte exemplare de muncă Asemenea întregii ţări, asemenea tuturor oamenilor muncii, am urmărit — cu sentimente de recunoştinţă şi deplină adeziune — cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la marea adunare populară a oamenilor muncii din Capitală, con- sacrată dezarmării şi păcii —■ magistral document programatic pentru soluţionarea constructivă a problemelor fundamentale ale epocii noastre. Strălucitul document se constituie într-un act teoretic bazat pe o cumpănire lucidă a tuturor alternativelor, un act care ne stimulează li ne angajează pe noi toţi, cu tot ce avem mai bun şi mai drept. Versurile marelui Eminescu vin din străfundul fiinţei neamului, definindu-l cum nu se poate mai bine. Acest adine şi tulburător vers „Noi ? bună pace !“, consfinţeşte o trăsătură fundamentală a noastră, argumentînd că noi am fost întotdeauna un popor al păcii și al muncii pașnice. Iată de ce magistrala cuvîntare a Secretarului general al Partidului Co-Dumitru MĂCIUCĂ, secretar-adjunct cu probleme de propagandă la Comitetul Comunal de PartidVîlcele Continuare in pag. a 3-a) Cooperaţia meşteşugărească — la oră de bilanţ în viaţa noastră cea de toate zilele cooperaţia meşteşugărească deţine de un timp încoace, un loc de „greutate“. Mai este oare necesar să facem un inventar al produselor şi mai ales al serviciilor, cooperaţiei meşteşugăreşti de care nu ne putem priva în nici un chip? Locul pe care la ora actuală îl ocupă U.J. C.M. în ierarhia unităţilor economice din judeţul nostru, al doilea, imediat după I.M. A.S.A., vorbeşte de la sine despre forţa economică semnificativă ,a cooperaţiei meşteşugăreşti. Realizarea aprope in întregime a sarcinilor de plan din perioadă primelor zece iunie a fost ritmică, constantă, prezentînd o traiectorie ascendentă. Astfel, producţia marfă industrială ,şi prestările , de servicii neindustriale s-au realizat cu o depăşire de 24,3 milioane, producţia marfă industrială cu o depăşire de 19 milioane, prestările de servicii pentru populaţie s-au realizat în proporţie de 98,1 la sută, producţia netă, 104,6 la sută în timp ce planul de investiţii s-a realizat în proporţie de 100,5 la sută. Livrările de mărfuri către fondul pieţei Dora-Hlaria NAGY (Continuare in pag. a 3-a) (Ihulirea colectiva ssssîn actiunessssss ATENA — Necesitatea amplificării activităţilor desfăşurate în direcţia opririi cursei înarmărilor şi a eliminării pericolului unui război nuclear a fost subliniată in cadrul conferinţei internaţionale cu participarea unor organizaţii sindicale şi mişcări pentru pace, care a avut lot la Atena. Intr-un apel adoptat de participanţi , s-a cerut încetarea imediată de către S.U.A. a experienţelor cu arma nucleară şi abandonarea proiectului „războiul stelelor“. De asemenea, a fost exprimat sprijinul faţă de iniţiativele şi propunerile care servesc cauzei păcii și dezarmării.  O nouă premieră teatrală 0 „Aveţi cuvinte!in . Cuvîntul nou“ 0 Atitudini 0 Semnale de recepţionat 0 Faţă în faţă 0 Programul TV, săptămînal 0 Sport 0 Informaţii