Cuvîntul Nou, ianuarie 1987 (Anul 20, nr. 4642-4666)

1987-01-03 / nr. 4642

I. — Y jfa VKKzrm eftt tema vm& wnțfc^i Organ al Comitetului Județean Covasna al P.C.R și al Consiliului Poplar Județean ^ ANUL XX, NR. 4642 I SIMBATA, 2 IANUARIE, 1987 4 PAGINI, 50 BANI ( GCl*c- ~Uy*A)J * •-*c ' Vom conlucra larg cu toate popoarele şi ţările lumii, cu forţele iubitoare de pace de pretutindeni, pentru afirmarea fermă a politicii de dezarmare, de colaborare şi securitate internaţională, pentru o lume fără arme şi fără războaie, a păcii şi înţelegerii între toate naţiunile planetei.  ’ NICOLAE CEAUŞESCU MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni. Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Am deosebita plăcere ca, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi Guvernului, precum şi al meu personal, să adresez tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai calde felicitări şi cele mai bune urări. încheiem anul 1986 cu satisfacţia unor noi realizări pe calea dezvoltării economicosociale a patriei, a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a comunismului pe pămîntul românesc, în condiţiile economice internaţionale grele, am reuşit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creştere a producţiei industriale de peste 7 la sută faţă de anul trecut, să obţinem progrese însemnate in sporirea productivităţii muncii şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, în creşterea eficienţei economice şi a venitului naţional, în agricultură, am obţinut cea mai mare recoltă de cereale din istoria ţării , de peste 28 milioane tone. Au continuat să se dezvolte invăţămîntul, ştiinţa, cultura, întreaga viaţă economică şi socială a ţării. Toate aceste realizări evidenţiază cu putere justeţea politicii generale a partidului nostru, care, aplicând în mod creator adevărurile şi legităţile obiective la realităţile şi condiţiile concrete din România, îşi îndeplineşte cu cinste misiunea istorică de a conduce naţiunea română pe calea socialismului şi comunismului, a independenţei, bunăstării şi fericirii. Privind retrospectiv activitatea desfăşurată în acest an, putem aprecia că 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — a fost un an în care poporul nostru, constructor conştient al socialismului, şi-a demonstrat încă o dată, prin fapte, voinţa şi capacitatea sa de a învinge orice greutăţi şi de a asigura mersul neabătut înainte al societăţii noastre pe calea dezvoltării sale materiale şi spirituale, a civilizaţiei socialiste. Pentru toateaceste mari realizări, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cele mai calde felicitări şi urări de noi şi tot mai mari succese în activitatea viitoare consacrată progresului şi înfloririi apatriei socialisteDragi tovarăşi şi prieteni, începem cel de-al doilea an al actualului cincinal cu un program de largă perspectivă, temeinic fundamentat, de muncă şi acţiune revoluţionară, în vederea realizării în cele mai bune condiţii a importantelor obiective cuprinse în planul şi programele pe 1987 se impun măsuri organizatorice ferme pentru dezvoltarea intensivă a întregii economii, accentuarea puternică a laturilor calitative ale activităţii economice, promovarea în producţie a celor mai roi cuceriri ale revoluţiei tehnicoştiinţifice, creşterea productivităţii muncii şi sporirea eficienţei în toate sectoarele. Sînt necesare măsuri hotărîte pentru întărirea ordinii şi disciplinei, creşterea răspunderii şi spiritului revoluţionar în vederea înfăptuirii programelor de perfecţionare a organizării muncii şi de modernizare a producţiei, de ridicare a nivelului tehnic şi calitativ al produselor, de aplicare a noului mecanism economic, a normativelor economico-financiare, a autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti. Trebuie să perfecţionăm în continuare şi să folosim şi mai larg cadrul democratic care asigură participarea nemijlocită la organizarea şi conducerea producţiei, a întregii vieţi economico-sociale, a tuturor oamenilor muncii in calitatea lor de proprietari, producători şi beneficiari direcţi a tot ceea ce se realizează în societatea noastră. O preocupare de prim ordin trebuie să o constituie realizarea în cele mai bune condiţii a producţiei de export, dezvoltarea activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, a colaborării în C.A.E.R. pe baza Programului complex al progresului tehnico-ştiinţific, pînă în anul 2000, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea în bune condiţii a tuturor obiectivelor şi prevederilor înscrise în planul de dezvoltare economică şi socială a ţării pe 1987. Să luăm toate măsurile pentru a se asigura, chiar din primele zile, îndeplinirea exemplară a tuturor acestor prevederi ! Să ne angajăm în modul cel mai hotărît în lup(Continuare în pag. a 4-a) "WtT ] algnOT' 'if.TL®. 1987- un an de noi şi tot mai bogate realizări PRINTRE PETROLIŞTI. Ştefan Cojocaru, maistru la sonda 186 Ghelinţa ne declară : — Am încheiat anul 1986 cu bune rezultate în muncă. în fiecare moment am avut în vedere sarcina de mare răspundere încredinţată nouă, petroliştilor de conducerea de partid, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a asigura ţării mai mult ţiţei. îndemnul acesta are la bază raţiuni majore, şi poate noi, petroliştii l-am înţeles cel mai bine atunci când este vorba de asigurarea bazei energetice şi de materii prime, de, crearea condiţiilor pentru atingerea ritmurilor înalte de dezvoltare pe care le-a stabilit istoricul Congres al XlII-lea al partidului. Sonda la care lucrez, sonda 186 Ghelinţa, se apropie de final. Ultima sută de metri de foraj ne-a mobilizat forţele, astfel ca cel tîrziu la 25 ianuarie să o predăm extracţiei, împreună cu oamenii mei ne-am organizat astfel activitatea incit să asigurăm traiectul programat al sondei în vederea atingerii obiectivului avut. Mesajul de Anul Nou adresat naţiunii de tovarăşul Nicolae Ceauşescu ne-a găsit la posturile noastre, la sondă. Ideile mesajului ne vor fi călăuză în cel de-al doilea an al acestui cincinal, an cînd prin organizare mai bună, prin eforturi sporite vom acţiona pentru a asigura forarea la termen a noilor sonde. De la data de 25 ianuarie, împreună cu sondorii Mircea Răban Ion Apostu, Iosif Beţa şi ceilalţi colegi vom prelua pentru foraj o nouă sondă, pe care ne ■ angajăm ca prin folosirea sapelor adecvate, prin Urmărirea centimetru cu centimetru a avansului sapelor s-o predăm la termenul prevăzut. (Continuare în pag. a 2-a) La cantina de pe platforma industrială a municipiului Sfintu Gheorghe au petrecut Revelionul oamenii muncii din întreprinderile de pe platformă. Au schimbat impresii, au cîntat, au dansat, şi-au făcut planuri de viitor muncitori, ingineri şi tehnicieni, cei care incepind din primele zile ale noului an îşi vor pune întreaga energie şi pricepere în slujba producţiei. Imaginea de mai sus vă prezintă, la cumpăna dintre ani, urîndu-şi la mulţi ani, sănătate şi fericire familiile Octavian Tănăsescu şi Demeter Tibor. Foto : KOVÁCS LASZLO