Cuvîntul Nou, februarie 1987 (Anul 20, nr. 4667-4690)

1987-02-02 / nr. 4667

UrgâR aî Comitetului Mețean Covasna aî f*.C.R . sî Consîlinîul Popular Jufețean * _______________________________________ ANUL XX, NR. 4667, LUNI, 2 FEBRUARIE, 1937 4 PAGINI, 50 BANI Un nou an de pregătire a gărzilor patriotice sub semnul înfăptuirii exemplare a obiectivelor şi sarcinilor cuprinse în Directiva Comandantului suprem Astăzi, în judeţul nostru, ca şi pe întreg cuprinsul patriei, purtătorii uniformelor cu ecusonul tricolor — luptătorii din gărzile patriotice — vor începe un nou an de pregătire, al doilea an din perioada 1986—1990, la care se referă Directiva Comandantului suprem privind pregătirea militară, politico- educativă şi pentru acţiunea gărzilor patriotice şi formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. Deschiderea noului an de pregătire are loc în atmosfera de puternică efervescenţă creatoare, generată de sărbătorirea zilei de naştere şi a îndelungatei activităţi revoluţionare a celui mai iubit fiu al naţiunii noastre, ctitorul României socialiste moderne, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Secretarul general al partidului, Preşedintele ţării, Comandantul suprem al forţelor noastre armate, a orientărilor formulate în cuvîntarea rostită la şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 30 ianuarie, 1987. Animaţi de cele mai fierbinţi ŞTEFAN RAB, prim-secretar al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R., comandant al gărzilor patriotice din judeţ sentimente de dragoste şi recunoştinţă faţă de conducătorul iubit al partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, revoluţionarul şi patriotul înflăcărat de a cărui gîndire novatoare şi activitate neobosită sunt nemijlocit legate cele mai de seamă înfăptuiri obţinute de poporul nostru în multimilenara sa istorie, comandanţii, statele majore şi luptătorii gărzilor patriotice din judeţul nostru păşesc în noul an de pregătire cu hotărîrea fermă de a ridica pe o treaptă calitativ superioară activitatea de pregătire militară, politico-educativă şi pentru acţiune. In concepţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, fondatorul doctrinei militare naţionale, apărarea patriei constituie, în condiţiile internaţionale actuale, parte integrantă,inseparabilă a procesului revoluţionar de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, cauză şi operă ale întregului popor. Acţionînd cu toată dăruirea patriotică pentru înfăptuirea obiectivelor dezvoltării economico-sociale ale actualului cincinal, luptătorii gărzilor patriotice şi membrii celorlalte formaţiuni de apărare din judeţul Covasna îşi perfecţionează, totodată, necontenit, asemenea oamenilor muncii din întreaga ţară, pregătirea politică şi militară. Rezultatele loitie şi foarte bune obţinute în anul 1986 de gărzile patriotice din majoritatea localităţilor şi unităţilor socialiste din judeţul nostru, printre care s-au remarcat cele din Tîrgu Secuiesc, întorsura Buzăului, Covasna, Brateş, Ghelinţa, Sînzieni, Aita Mare, Catalina, Turia, Malnaş, Zăbala, precum şi cele de la I.M.A.S A., (Continuare în pag. a 2-a) Puternic mobilizaţi de sarcinile izvorîte din cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, rostită la şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 30 ianuarie 1987, colectivul întreprinderii de Maşini-Agregat şi Subansamble Auto din municipiul Sfîntu Gheorghe şi-a concentrat toate eforturile pentru realizarea tuturor sarcinilor de plan. In imagine, un instantaneu din Secţia 330, unde se munceşte cu multă rîvnă şi răspundere. Foto : KOVÁCS László Adunările generale şi conferinţele de dare de seamă şi alegeri — momente de importanţă deosebită în viaţa şi activitatea organizaţiilor de partid După cum este cunoscut, astăzi, conform hotărîrii Secretariatului C.C. al P.C.R., încep adunările generale şi conferinţele pentru dare de seamă şi alegeri, care marchează pentru activitatea organelor şi organizaţiilor de partid momente de importanţă deosebită prin bilanţul la care sunt chemaţi comuniştii să-l facă cu privire la rezultatele obţinute în perioada de la alegerile precedente şî pînă în prezent, cit şi prin stabilirea, pe baza concluziilor desprinse, a celor mai eficiente măsuri de eliminare a neajunsurilor, de îmbunătăţire continuă a stilului şi metodelor de muncă în coordonarea întregii activităţi economico-sociale, în perioada premergătoare acestui important eveniment, organul municipal de partid, începînd cu luna noiembrie a anului 1986, a stabilit măsurile ce s-au impus şi se impun în continuare pentru organizarea şi desfăşurarea cu maximă eficienţă pentru activitatea politică şi economico-socială din municipiu a adunărilor generale şi conferinţelor pentru dare de seamă şi alegeri. In acest sens, membrii Comitetului municipal de partid, ai comitetelor şi birourilor organizaţiilor de bază din teritoriu, cît şi activiştii-instructori au fost instruiţi în vederea desfăşurării unei intense munci politice în rîndul membrilor de partid, spre a se înţelege cît mai bine semnificaţia politică şi însemnătatea adunărilor generale şi conferinţelor pentru dare de seamă şi alegeri, pentru a se pregăti şi a participa activ la lucrările lor, venind cu propuneri şi sugestii de ridicare a întregii munci şi vieţi de partid la nivelul exigenţelor pe care Secretarul general al par-Vasile MARINESCU, secretar al Comitetului Municipal Sfîntu Gheorghe al P.C.R. (Continuare in pag. a 2-a) Mobilizator program de muncă şi acţiune La şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 30 ianuarie a.c., cînd au fost examinate şi aprobate Raportul şi Comunicatul cu privire la îndeplinirea Planului Naţional linie de Dezvoltare Economico-Socială a Republicii Socialiste România pe anul 1986. Secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a rostit o cuvîntare, care, prin importanţa sa teoretică şi practică urmează să fie dezbătută în întregul nostru partid şi însuşită de toţi comuniştii, de toţi oamenii muncii. Tezele şi ideile cuvîntării, dată publicităţii, sîmbătă, 31 ianuarie, vor sta la baza activităţii viitoare, constituind un mobilizator program de muncă şi acţiune al întregului popor în întîmpinarea Conferinţei Naţionale a partidului, care va avea locîn acest an, pentru a se asigura înfăptuirea exemplară a sarcinilor de plan, a tuturor obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului. Pornind de la obiectivul strategic al actualului cincinal de a asigura trecerea ţării noastre la un nou stadiu de dezvoltare, dar şi de la necesitatea de a asigura modernizarea şi dezvoltarea intensivă a tuturor sectoarelor de activitate, pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, dar şi de la rezultatele obţinute în primul an al celui de-al optulea cincinal. Secretarul general al partidului a apreciat că au fost obţinute realizări care permit să se îndeplinească în bune condiţii hotărîrile Congresului al XIII-lea. Ritmurile înalte de dezvoltare — de 7,7 la sută în industrie şi de peste 12 la sută în agricultură — au asigurat creşterea venitului naţional cu 7,3 la suta. Deşi bine, nu reflectă nivelul posibilităţilor şi mai cu seamă al cerinţelor stabilite în baza programelor privind modernizarea şi dezvoltarea mai puternică a diferitelor sectoare. Evidenţiind lipsurile mari din domeniul minier — nerealizarea producţiei de cărbune şi de alte minereuri — cel petrolier şi cel energetic, care au creat cele mai mari greutăţi în dezvoltarea economico-socială, a fost subliniată necesitatea lichidării rapide a situaţiei necorespunzătoare existente atît în ceea ce priveşte materializarea volumului important de investiţii şi punerea în funcţiune a capacităţilor de producţie, cît şi în ce priveşte organizarea muncii şi întărirea CUVINTUL NOD (Continuare în pag. a 3-a) CREŞTEREA VENITULUI NAŢIONAL — în procente — DINAMICA VENITURILOR BĂNEŞTI ALE POPULAŢIEI — în procente — Consfătuire pe tema „Circulaţia, difuzarea şi valorificareacontemporană a folclorului“ Simbătă, 31 ianuarie, a avut loc, la Casa de Cultură a Sindicatelor din municipiul Sfîntu Gheorghe, o consfătuire pe tema „Circulaţia, difuzarea şi valorificarea contemporană a folclorului", la care au participat directorii de case şi cămine culturale, muzeografi, bibliotecari, activişti culturali ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, membri ai uniunilor de creaţie, ziarişti, în cadrul consfătuirii, organizată sub egida Comitetului Judeţean de Cultură şi Educaţie Socialistă, au fost relevate, intre altele, necesitatea îmbunătăţirii metodologiei de culegere şi difuzare a folclorului, a lărgirii sferei de valorificare a acestuia, a sporirii contribuţiei lui, ca parte integrantă a culturii noastre naţionale la educarea patriotică a oamenilor muncii, mai cu seamă a tinerei generații, la cultivarea moralei socialiste. LA ILIENI Bună organizare a recensâmîntului animalelor In comuna Ilieni, recensămîntul animalelor a fost pregătit în cele mai bune condiții. Astfel, Consiliul popular comunal s-a preocupat din vreme de popularizarea prevederilor Decretului nr. 1/1982, privind efectuarea recensămîntului animalelor domestice, a obligațiilor care revin deţinătorilor de animale. După cumne-a precizat tovarășa Palike Ingrid, primarul comunei, în comisia comunală de recensămînt au D. TOMA (Continuare în pag. a 3-a)