Cuvîntul Nou, martie 1987 (Anul 20, nr. 4691-4716)

1987-03-28 / nr. 4714

Organ al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului Popular Judeţean Soarele răsare 6h 07’ apune 18h 36' Luna răsare 5h 23' apune 16h 12’ Au trecut : 87 zile Au rămas : 278 zile 4 PAGINI, 50 BANI In spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu Eforturi sporite pentru realizarea producţiei destinate pieţei externe In lumina sarcinilor subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Plenara C.C. al P.C.R., un obiectiv esenţial al activităţii lucrătorilor din cooperaţia meşteşugărească din judeţ îl constituie creşterea exportului. Incepînd cu organizarea producţiei, cu crearea şi oferta de noi produse, cu execuţia prioritară şi la parametri de înaltă calitate a produselor şi încheind cu livrarea mărfurilor către beneficiarii externi, activitatea de export cunoaşte în acest an un plus de importanţă pentru a fi atinse obiectivele stabilite, în spiritul indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Realizarea exemplară a planului la export, astfel ca toate contractele încheiate cu partenerii externi să fie onorate la termen şi chiar în devans se constituie într-o preocupare de bază în toate cooperativele meşteşugăreşti din judeţ cu sarcini de export, în toate organizaţiile de partid. Paralel cu acţiunile pentru îmbunătăţirea aprovizionării tehnico-materiale şi realizarea producţiei contractate, se desfăşoară, în continuare, la parametri de maximă exigenţă, demersurile pentru asigurarea cu comenzi şi contracte a planului de export pe întregul an. Ia legătură cu modul în care se acţionează pentru îndeplinirea planului la export, publicăm IN PAGINA A II-A o investigaţie în diferite subunităţi ale U.J.C.M. din Sfîntu Gheorghe Szabo Csaba, strungar în cadrul secţiei sculărie a întreprinderii Mecanice din Tîrgu Secuiesc, unul din oamenii de bază ai acestei unităţi economice; dăruirea şi conştiinciozitatea în muncă l-au situat pe locul 3 în întrecerea socialistă pe secţie. ANUL XX, NR. 4714, SÎMBĂTĂ, 28 MARTIE, 1987 în actualitate , a cBMPftHii nevenim mitoHa - RAID IN UNITĂŢI AGRICOLE DIN JUDEŢDeclanşarea grabnică a însămînţărilor de primăvară! Aşa cum a subliniat Secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în cuvîntarea la recenta Plenară a C.C. al P.C.R., pretutindeni, în toate unităţile agricole, trebuie să se pună o temelie trainică obţinerii, în acest an, a unor producţii mari, la nivelul exigenţelor noii revoluţii agrare. Cum se acţionează pentru înfăptuirea acestui imperativ, iată ce am urmărit în raidul întreprins deunăzi în două cooperative agricole de producţie. Primul popas l-am făcut la C.A.P. Ilăghig, unde, în urma discuţiei purtate cu tovarăşul Gheorghe Macarie, inginerul şef al unităţii, am reţinut faptul că întreaga cantitate de seminţe necesare a fost adusă, inclusiv cea de sfeclă de zahăr. De remarcat că şi la C.A.P. Ilăghig au fost asigurate seminţe de bună calitate, din categorii biologice superioare şi soiuri de mare productivitate. In ce priveşte tractoarele şi maşinile agricole cu care se va lucra în campania de primăvară, acestea sunt gata pregătite să intre în brazdă, suprarecepţiile fiind încheiate. De asemenea, au fost alcătuite şi agregatele complexe cu care se va lucra la pregătirea terenului. Pentru executarea lucrărilor de întreţinere şi recoltare a culturilor prăşitoare au fost încheiate cu membrii cooperatori şi alţi locuitori Aurel GOLCIU, I. VASILESCU (Continuare în pag. a 3-a) Campania agricolă de primăvară se apropie cu paşi repezi. Pentru ca declanşarea ei să decurgă în cele mai bune condiţii, în unităţile de mecanizare se fac, cu febrilitate, ultimele pregătiri — bază trainică a asigurării unor lucrări de calitate, şi, de aici, a unor recolte sporite la hectar, pe măsura exigenţelor noii revoluţii agrare. In imagine — un aspect de la Secţia de mecanizare din Tamaşfalău. Foto: KOVÁCS László O analiză partinică, exigentă, responsabilă Oraşul Covasna, cunoscută staţiune balneară, dar şi centru urban cu veleităţi industriale tot mai pronunţate, a trăit zilele trecute un moment deosebit, prilejuit de Conferinţa orăşenească de partid pentru de seamă şi alegeri. Lucrările forumului comuniştilor din localitate s-au desfăşurat întru-un climat de înaltă exigenţă revoluţionară, aşa cum a cerut-o în repetate rînduri Secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Darea de seamă a prezentat o cuprinzătoare analiză a muncii desfăşurate în cei doi ani şi jumătate ce au trecut de la precedentele alegeri. Intr-un pronunţat caracter critic şi autocritic au fost trecute în revistă frumoasele realizări obţinute în toate domeniile de activitate, insistîndu-se, deopotrivă, şi asupra lipsurilor, a neîmplinirilor ce mai persistă. Cu justificată mîndrie s-a evidenţiat, în darea de seamă, munca rodnică a comuniştilor, a tuturor cooperatorilor de la Cooperativa „Textila“, unitate fruntaşă în întrecerea socialistă, care a cîştigat patru ani consecutiv locul I pe ţară în ramura respectivă, a colectivului de muncă de la I.C.S.M., distins pentru rezultatele remarcabile obţinute în 1985 cu Ordinul Muncii clasa a II-a, Unitatea de Tratament Balnear a U.N.C.A.P., deţinătoare a Drapelului de fruntaşă pe ţară în întrecerea socialistă, cărora li se adaugă şi site colective fruntaşe din oraş, cum ar fi cooperativele „Avîn floria C. DELIU (Continuare in pag. a 2-a) date CONFERINŢE DE DĂRI DE SEAMA ŞI ALEGERI ÎN ORGANIZAŢIILE DE PARTID CREAŢIA TEHNICO-ŞTIINŢIFICA A gîndi la necesităţile producţiei de mîine „Pornind de la necesitatea înfăptuirii hotărîrilor Congresului al XIII-lea al P.C.R., a hotărîrilor adoptate de Congresul Ştiinţei şi Invăţămîntului, Comitetul sindicatului, comisia inginerilor şi tehnicienilor, sub conducerea Comitetului de partid al I.M.A.S.A. Sfîntu Gheorghe — se spune în raportul privind activitatea C.I.T. din respectiva întreprindere — a desfăşurat o susţinută activitate de mobilizare a potenţialului de creativitate existent în întreprindere pentru soluţionarea cu eficienţă maximă a problemelor tehnico-economice apărute în unitate“. Şi, fără îndoială, la I.M.A.S.A. afirmaţia cuprinsă în acest raport nu este făcută numai de dragul consemnării ei pe hîrtie. După cum am putut vedea în realitatea producţiei, aici, în această puternică unitate industrială covăsneană, întreaga energie creatoare a inginerilor, tehnicienilor, maiștrilor și a muncitorilor cu înaltă calificare a fost canalizată în vederea realizării programului de modernizare a întreprinderii avînd ca scop primordial mărirea productivităţii muncii, ridicarea nivelului calitativ al produselor, îmbunătăţirea indicatorilor tehnico - economici, reducerea consumurilor de materii prime şi materiale, modernizarea tehnologiilor existente, reorganizarea proceselor de fabricaţie. Şi dirijarea acestui flux creator nu a fost fâră rezultat ; numai Cornelius POPA (Continuare în pag. a 3-a) - — - - - Fiecare localitate, mai frumoasa, mai bine gospodărită ! Startul în această întrecere a bunilor gospodari încă n-a fost dat (calendaristic fiind cel obişnuit) dar, în ciuda întîrzierii primăverii cu multe zile înainte în localităţi, fie ele rurale, fie urbane, se impune ca încă din aceste zile să se stabilească concret ce este de făcut, cum trebuie acţionat, care sunt priorităţile etc., precum şi pentru mobilizarea cetăţenilor la acţiunile ce se vor întreprinde pentru a se răspunde imperativului menţionat în titlul acestor rînduri. S-a procedat la o inventariere amănunţită nu numai a restanţelor din anul trecut, ci, mai ales, a problemelor care, odată rezolvate, vor putea contribui substanţial la o ridicare calitativă a întregii activităţi din acest sector. Şi n-a fost numai atît. Spre exemplificare, duminică, cei care au dat „tonul“ au fost elevii şcolilor din municipiul reşedinţă de judeţ, care au acţionat nu numai în incintele unităţilor şcolare, ci şi în alte puncte ale localităţii. Exemplul lor a fost, dacă se poate spune aşa, „molipsitor“ şi pentru alţii, ceea ce înseamnă că există suficient Constantin NIȚU (Continuare in pag. a 2-a)